Toon posts:

Automatisch programma's installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende programma's op externe schijf die ik regelmatig moet installeren op nieuwe computers.

Omdat hier veel tijd in gaat zitten vroeg ik me af of er iets bestaat waarmee ik een "automatische installer" kan maken of een macro ofzo zodat de standaard programma's als:
antivirus, office, winrar, etc etc automatisch worden geinstalleerd???

misschien een portable applicatie ofzo iemand ideeen hiervoor?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
AutoIt lijkt me een goede optie hiervoor?

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welkom op Tweakers,

Lees eerst eens door het algemeen beleid om te weten hoe Tweakers je beste vriend kan worden!
Modbreak:Al had jij dat nou ook gedaan had je geweten dat dit soort replies ongewenst zijn

[ Voor 24% gewijzigd door Spider.007 op 07-05-2007 15:18 ]

Verwijderd

Wellicht dat dit je verder helpt:

Procedure: Een Microsoft Installer-pakket (MSI) voor programma's van derden maken
Een MSI-pakket voor programma's van derden maken
Gebruik een schone pc om ervoor te zorgen dat dit proces probleemloos verloopt.
1. Start met een schone pc of met een pc die representatief is voor de computers in uw netwerk.
2. Start Discover om een beeld vast te leggen van de softwareconfiguratie van de representatieve pc. Dit is de momentopname Before (Voor).
3. Installeer een programma op de pc waarvan u de momentopname Before (Voor) hebt gemaakt.
4. Start de pc opnieuw op.
5. Start het nieuwe programma om te controleren of het werkt.
6. Sluit het programma af.
7. Start Discover en maak een momentopname After (Na) van de nieuwe configuratie van de pc. Discover vergelijkt de Before- en After-momentopnamen en legt de verschillen vast. Het programma maakt een Microsoft Installer-pakket met informatie over de manier waarop dat programma in de toekomst op een dergelijke pc moet worden geïnstalleerd.
8. (Optioneel) Gebruik Veritas Software Console om het Microsoft Installer-pakket naar wens aan te passen.
9. Maak de referentiecomputer schoon om Discover nadien opnieuw te kunnen uitvoeren.
10. (Optioneel) Voer een testinstallatie van het programma uit op werkstations die niet voor productie worden gebruikt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

Wininstall LE 2003 is alleen niet meer gratis te downloaden, en de versie die op de Windows 2000 Server CDrom staat (die bedoelen ze) is nogal.... antiek zegmaar :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan inderdaad scriptjes maken voor een hoop programma's, maar command line switches zijn voor een hoop installatie pakketten afdoende.

Unattended is het zoekwoord.

http://unattended.sourceforge.net/installers.php#general bijvoorbeeld.

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 07-05-2007 15:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties ik ga het een en ander uitproberen!
Pagina: 1