Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:12:
Aaah bedankt allemaal voor de reacties.
Ik kan niet al te veel uit de doeken doen over het project, maar het betreft dus een website ala youtube (de zoveelste :-). Maaaaaar deze word voor een bepaalde doelgorep. Met zowel progressive download als streaming media.
Of het idee succesvol kan worden is natuurlijk de grote vraag....dus het lijkt me een beetje te goritig om gelijk een dikke verbinding aan te gaan leggen

. Colocation is wellicht verstandiger, als het toch om een enkele server gaat.
Het bedrijf zit op dit moment gevestigd in Amersfoort. Maar binnenkort wordt er verhuist (locatie nog niet bekend). Ik heb gekeken op de city-ring website en voor het huidige pand is er nog geen verbinding mogelijk.
Nogmaals bedankt voor de reactites

Colocation lijkt mij voor jouw inderdaad veel wenselijker, vooral ook omdat een hoop Fiber oplossingen die hier genoemt worden consumenten oplossingen worden, heb je een storing, lig je 'r dus voor onbepaalde tijd, SLA's zijn mogelijk, maar dat drijft de prijs (terecht) enorm op.
Let er wel op, als je colocation afneemt word je in 9 v/d 10x aangesloten op een 100mbit aansluiting, ECHTER je betaald wel per mbit, of gigabyte, afhankelijk van de colocation provider, en 100Mbit flatfee, gaat je toch al snel 1000+ per maand kosten, dus weeg de kosten goed tegen elkaar op.
Neem eventueel ook contact op met KPN als je op een bedrijventerrein zit, zij kunnen vaak wat voor je doen. En bel eventueel ook je gemeente op, zij kunnen je vertellen welke bedrijven Fibers bij jou in de buurt hebben, zo kan je bij verschillende bedrijven offertes opvragen, al zullen de eenmalige graafkosten bij allen prijzig zijn, wat je weer niet hebt bij colocation.
Om je een indicatie te geven, 50/50Mbit bij KPN kost ongeveer 2300 euro per maand.
Hopelijk kan je hier wat mee