Van 1080P of 720P naar 1080i

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 07:26
Hallo allemaal,

Ik was ten zeerste benieuwd of het mogelijk is om het bovenstaande uit te voeren? Ik heb nl. een CRT TV de JVC HV32PB37 die 1080i weer kan geven. Ik heb een adapter besteld om mijn DVI uitgang van mijn ATI kaart om te zetten naar het component signaal van mijn tv. Nu is er dus zat HD materiaal te vinden maar vaak alleen nog maar in 720P en 1080P. Bestaat er een progje om een progressief signaal om te zetten naar interlaced?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 19:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet eerst eens je grafische kaart zover krijgen dat ie een interlaced signaal kan uitspugen. Als je dat voor elkaar hebt, dan ben je eigenlijk gewoon klaar :)

Het door jou opgegeven model bestaat trouwens niet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door voodooless op 07-05-2007 12:38 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Je kan in je ATI command center (of whatever dat ding heet) verschillende HDTV outputs kiezen. 1080i zit daar ook bij, probeer het daar eens mee (ik krijg het daarmee voor elkaar een 1080i signaal naar mn beamer te sturen....terwijl ik dat eigenlijk niet wil :+)? Anders kan je met powerstrip ook een interlaced signaal uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 08:09
JVC HV-32P37, dat model bedoelt hij denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
Oke bedankt jongens, idd de P37 8)7 Zal het eens proberen, maar converteert de kaart dan van progressief naar interlaced? Lijkt mij een beetje te simpel. Als ik in de nieuwsgroepen kijk worden er veel films gepost die van 1080P naar 720P zijn teruggebracht ivm. de belasting van de processor, hoe doen ze dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Meer info over encoderen kun je beter zoeken op www.doom9.org
Maar Powerstrip kan in jouw situatie denk ik ook werken.

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 22:53
Desmoerick schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:44:
Oke bedankt jongens, idd de P37 8)7 Zal het eens proberen, maar converteert de kaart dan van progressief naar interlaced? Lijkt mij een beetje te simpel. Als ik in de nieuwsgroepen kijk worden er veel films gepost die van 1080P naar 720P zijn teruggebracht ivm. de belasting van de processor, hoe doen ze dit dan?
De video opnieuw renderen op lagere resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Desmoerick schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:44:
Oke bedankt jongens, idd de P37 8)7 Zal het eens proberen, maar converteert de kaart dan van progressief naar interlaced? Lijkt mij een beetje te simpel.
Tja, zo simpel is dat gewoon. Je hoeft maar simpelweg twee halfbeelden te versturen i.p.v een heel beeld. Dat is een eitje :) Andersom is veel lastiger!
Als ik in de nieuwsgroepen kijk worden er veel films gepost die van 1080P naar 720P zijn teruggebracht ivm. de belasting van de processor, hoe doen ze dit dan?
Recoding heeft daar helemaal niets mee te maken. Ze doen dit gewoon omdat het 1080p materiaal behoorlijk CPU intensief is, waardoor veel mensen het niet kunnen afspelen. Het wordt dus omgezet naar 720p om het wat makkelijker te maken (en is minder downloaden natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
voodooless schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:58:

Recoding heeft daar helemaal niets mee te maken. Ze doen dit gewoon omdat het 1080p materiaal behoorlijk CPU intensief is, waardoor veel mensen het niet kunnen afspelen. Het wordt dus omgezet naar 720p om het wat makkelijker te maken (en is minder downloaden natuurlijk).
Oke dank je, duidelijk, maar hoe kan ik bv. een 720P film omzetten naar 1080i?

Ik heb inmiddels een aantal 1080i samples gespeeld op mijn tv en het zag er zeer goed uit! wordt wel op 30hz gespeeld, maar het rare is dat je niet echt hinderlijke trillingen ziet. Wat wel slecht leesbaar was, is mijn bureaublad kan amper lezen wat er staat zelf als ik de resolutie lager zet. Vervolgens ook nog geprobeerd op een lcd tv van een maat van mij en daar waren de letters beduidend beter. Nog sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Scherpte van een CRT is natuurlijk heel anders dan die van een LCD of plasma. Ik denk dat je daar niet veel aan kan doen.

720p naar 1080i: daar hoef je niets voor te doen, gewoon via je PC afspelen, en de scaler van je grafische kaart het werk laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Welke Videokaart hebben we het over eigenlijk ?? ATI AViVo kaarten kunnen namelijk als het goed is direct Component weergeven via de TV-Out die je weer vervolgens op een van de P of i Resoluties kan Forcen via Catalyst Control Center :)

Dat denk ik tenminste als ik zo naar alle opties kijk die ik heb bij mijn 1900XTX met AViVo ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
Ik heb een ATI 9800XT met DVI uitgang en gebruik de nieuwste Omega drivers. Ik heb in Amerika een adapter besteld van DVI naar component(YUV) en dit werkt perfect. Als ik het nu goed begrijp kan ik dus nu series zoals "24" en "The Unit" mooi in HD kijken! Aanmerkelijk beter als die NTSC die ik nu kijk!
Pagina: 1