Toon posts:

Geheugen ddr? ddr2?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.002 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

Even een vraagje.

Ik heb een andere computer hp dx5150. Ik heb hierin mn oude ram modules van mn andere compu ingegeooid (komt uit 2001) en zit nu op 1 gig.

Nu wil ik eigenlijk een 1 gig module aanschaffen maar nu weet ik niet of ik hier ddr of ddr2 voor aan moet schaffen.

Verder heb ik geen flauw idee wat zon ding zou moeten kosten. Zie ze tussen de 78 en 130 Euro.

Graag hoor ik van jullie waar ik zo goedkoop mogelijk een 1 gig ram module kan aanschaffen en aangezien ik een leek ben zou ik graag weten of ik ddr of ddr2 aan moet schaffen.

Alvast bedankt!

BTW ik ben ook nog op zoek naar een videokaart en zoals je wel misschien wel verwacht heb ik ook hier geen verstand van. Ben geen echte gamer speel af en toe football manager en need for speed. Wat voor kaart adviseren jullie mij? Moet tevens een tv out op zitten want de compu moet gekoppeld worden aan mn tv. Liefst zo goedkoop mogelijk. In mn oude compu zit een geforce 2 uit 2001

Thx again

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 00:25 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17
Als je PC geheugenmodules uit 2001 slikt, dan is het zeker DDR1. DDR2 is fysiek anders en zal dus niet passen.
Gebruik de pricewatch om de laatste prijzen op te zoeken.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ej luitje,
Als je iets minder lui was geweest had je eens de RAM FAQ door kunnen nemen ;)
RAM FAQ

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ten eerste, download CPU-Z.

Daarin kan je zien wat je huidig RAM is qua type.

Dan ga je op zoek in de handleiding van je pc, wat het maximum van je RAM.

Overigens vind ik hier via een simpel zoekopdrachtje wat jij wilt:
http://h10010.www1.hp.com...55-12125816-12185630.html

DDR1, met een maximum van 4 gig.

Gewoon de goedkoopste PC3200 pakken dus.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op maandag 07 mei 2007 @ 00:23:
Ej luitje,
Als je iets minder lui was geweest had je eens de RAM FAQ door kunnen nemen ;)
RAM FAQ
Ja ik weet ik ben er zoeen waar http://www.fuckinggoogleit.com/ van toepassing is. Maargoed hier lopen zat experts rond dus vandaar.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het enige wat er werkelijk voor nodig is om zelf zo'n 'expert' te zijn is het doornemen van de gebruiksaanwijzing van je PC.
Ook kan een blik werpen op het moederbord en zo vergelijken met plaatjes op het web uitsluitsel bieden. En zo zijn er meer manieren om dingen uit te vinden, gewoon een kwestie van even je hoofd in de materie steken en wat zoeken.
Op deze manier kunnen we wel vanalles gaan roepen, de kans dat het fout is is zeker aanwezig en dan zit jij met de gebakken peren.

Als ik trouwens Google op een HP DX5150 vind ik een Athlon64 model. Daar zou ik toch echt geen geheugen uit een computer uit 2001 ingooien of je moet heel graag redelijk wat snelheid in willen leveren...

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 07-05-2007 00:44 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je aantoonbaar vooraf research hebt gepleegd door o.a. de handleiding van het systeem bij de hand te nemen danwel door de op het Internet beschikbare naslagwerken zoals de PMG FAQ en de website van de fabrikant te raadplegen. Dat heb je in dit specifieke geval echter niet gedaan. Dit topic gaat dan ook dicht met een verzoek om de Registratievoorwaarden / korte FAQ rustig te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT :)

Voor het antwoord: begin hier: PMG FAQ » Geheugen.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 07-05-2007 06:10 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.