[xp] kan niet de andere pc benaderen.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-03 16:45
ik heb 2 computers staan:
1: mistere (10.0.0.10)
2: x2 (10.0.0.8)

vanaf mistere kan ik x2 gewoon benaderen met \\x2 in de verkenner.

als ik vanaf x2 \\mistere (of \\10.0.0.10) probeer krijg ik de volgende error:
\\10.0.0.10 is not accessible. You might not have permission to use this network resource
logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.
Ik kan mistere wel gewoon pingen vanaf x2.

mijn vermoeden is een bug in xp-antispy. Ik heb daar de opties zover ik weet goed staan.
Op het forum zie ik ook een paar mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossingen.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:51

sanzut

It's always christmas time

xp-antispy verwijderen?

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
mocht dat niet werken probeer dan eens te kijken of beide pc's in dezelfde werkgroep zitten.
je kan ook Cain downloaden en het daar eens mee proberen, dit programma wil gedeelde mappen en computers vaak wel zien waar windows dit nog weleens wil weigeren..

Verwijderd

"logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer."

Bekijk de policies eens op mistere >> start > run > secpol.msc

bekijk dan bij Local Policies/user rights assignment de policy: access this computer from the network.

• MisterE
xp-antispy verwijderen?
dit is een simpel progje dat settings veranderd van xp. Uninstall veranderd de wijzigingen niet terug. Alle mogelijke settings weer uitzetten helpt ook niet.
mocht dat niet werken probeer dan eens te kijken of beide pc's in dezelfde werkgroep zitten.
Workgroepen zijn gelijk, ik kan immers wel de 2e vanaf de eerste benaderen.
je kan ook Cain downloaden en het daar eens mee proberen, dit programma wil gedeelde mappen en computers vaak wel zien waar windows dit nog weleens wil weigeren..
Biij een vmware image zie ik onder: "network" -> "Microsoft Windows network":
\\.host\Shared Folders
Dit zie ik bij mijn gewone pc niet.
Bekijk de policies eens op mistere >> start > run > secpol.msc
bekijk dan bij Local Policies/user rights assignment de policy: access this computer from the network
Hieronder staat de lijst:
Administrators
Backup Operators
Everyone
Power Users
Users

Verwijderd

Heb je op beide PC's een identieke user/password aangemaakt als waar de andere PC hem mee benaderd?

Dus als je op PC1 met "pietje" aanmeld, moet je op PC2 ook een user "pietje" aanmaken, en andersom.

• MisterE
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:28:
Heb je op beide PC's een identieke user/password aangemaakt als waar de andere PC hem mee benaderd?

Dus als je op PC1 met "pietje" aanmeld, moet je op PC2 ook een user "pietje" aanmaken, en andersom.
Ik log op beide pc's met dezelfde naam in. Maar volgens mij moet het ook gewoon kunnen werken als het anders is? Ik gebruik dat easy-sharing van xp.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Kun je \\10.0.0.10\c$ wel bereiken ? En is op de .10 de Server service wel gestart ?
Firewall of WiFi met AP isolation ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Hebben je users een wachtwoord? Zonder wachtwoord wil je ook wel eens tegen dit soort problemen aanlopen met machtigingen ed.

• MisterE
Kun je \\10.0.0.10\c$ wel bereiken ?
Nope
En is op de .10 de Server service wel gestart ?
Als dat de "server" is onder "services" is dan is het antwoord ja.
Firewall of WiFi met AP isolation ?
Windows firewall staan op beide pc's uit. Verder zijn het 2 pc's die gewoon via een switch op een router zitten.
Hebben je users een wachtwoord? Zonder wachtwoord wil je ook wel eens tegen dit soort problemen aanlopen met machtigingen ed.
mijn .10 heeft wel een wachtwoord. Die gebruik ik ook om via remote te bedienen. Ik test nu vanuit vmware welke geen wachtwoord verder heeft.

Hoewel ik bijna kasperky anti virus ga verdenken want mijn mailserver (zonnet) is nu ook soms onbenaderbaar. Maar dit kan toevallig zijn.

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-03 21:52
Misschien niet heel nuttig dat ik dit post maar ik heb dit probleem ook en ik heb ook nog niet kunnen vinden hoe ik het op moet lossen.

Weet je dat je tenminste niet alleen bent, hehe. ;)

Prima.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Zet het gast account eens aan, dat helpt soms nog wel eens

Greetz Big-R

• MisterE
stom stom stom. Ik had gewoon niets gedeeld staan op mistere :(
Iig nu opgelost. :)

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Eens in de zoveel tijd heb ik dat ook. Heb het in die gevallen nooit aan de praat gekregen, en nu wordt ik er brak van.

In sommige gevallen gaat het delen goed. Ik weet dat er een aantal eisen zijn:
  • Firewall uit
  • iig deze services aan:
    • Computer Browser
    • DHCP Client
    • Network Location Awareness
    • Server
    • TCP/IP NetBIOS Helper
    • Workstation
  • 'Simple File Sharing' uit
  • Gast account aan
  • Security Options > Network access: Let Everyone permissions apply to anonymous users op Enabled.
  • Security Options > Network access: Restrict anonymous access to Named Pipes and Shares op Disabled.
  • User Rights Assignment > Bij Access this computer from the network toevoegen: Guest.
  • User Rights Assignment > Bij Deny access to this computer from the network verwijderen: Guest.
  • Minstens 1 map delen
  • Zelfde werkgroep (dit is bullsh# maar ik doe het toch maar even)
En nog steeds:
[Conputernaam] is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.
Ik weet bijna zeker dat een andere cruciale service oid ontbreekt, want ik gebruik deze instellingen ook op mijn andere computers waar het wel werkt.

Wie weet waar ik vergeet aan te denken?

Het is trouwens softwarematig, als ik die computer in Ubuntu boot dan werken de samba shares gewoon prima.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1