Toon posts:

Scientology church

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over de scientology church?

Ook graag meningen over deze richting.

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:58
wat is dat?
of wilde jij dat ook weten?:);)

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Het hoofdgeloof is:

Man is an immortal spiritual being.
His experience extends well beyond a single lifetime.
His capabilities are unlimited, even if not presently realized.

Wat ik had begrepen was dat er veel Amerikaanse BN'ers bij deze kerk zitten.
Maar als je meer wil weten, moet je maar even naar: www.scientology.com gaan.

Nieuw, nu met Twitter

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

En het heelal draait om de aarde... wat een ongelofelijke bullshit...
Ik had altijd gedacht dat dit iets was voor mensen die meer nadachten, maar nee, het is voor mensen die zich slimmer voelen dan de rest...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:40

Elvhenk

Madam Mikmak

Inderdaad, ik moet bekennen dat ik er niet zo veel van weet, maar het riekt mij altijd naar "the spiritual elite", en daar heb ik een ongelooflijke hekel aan.
Toch jammer van John Travolta... :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja er zitten een heleboel celebs bij.

Ik hoorde vandaag op de radio ook dat ze ook ervoor kunnen zorgen dat mensen geen homo/lesbie meer zijn, alsof het een soort ziekte is ofzo. ZZe zorgen dan dat de behoefte verdwijnt.

Ik ben gewoon benieuwd naar hun overtuiging. Moet die link nog ff bekijken.

Verwijderd

Amerikaanse BN'ers
Amerikaanse bekende nederlanders, best knap...

Lijkt me best leuke kerk, waar kan je lid worde ?? >:)

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 11:15 schreef Tha_Roeltje het volgende:

[..]

Amerikaanse bekende nederlanders, best knap...

Lijkt me best leuke kerk, waar kan je lid worde ?? >:)
Ja, komen uit Holland, Michigan :P

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Scientology is geen kerk, maar een sekte. Het is in Duitsland verboden, en in veel landen wordt het aandachtig gevolgd door de overheid. Alleen in de VS is het officieel een kerk, en daarom noemen ze zich ook een kerk.

Scientology verkoopt een levensovertuiging (verkoopt, dus voor geld), en het komt er op neer dat als je $300.000 neerlegt, je dit leert:
Je lichaam dit vol met Thetans. BodyThetans zijn zielen van overledenen. Zij komen van de 76 planeten in onze uithoek van het universum. Hun lichamen werden 75 miljoen jaar geleden ontzield door de galactische heerser Xenu®.
Je kan haast niet geloven dan mensen dit volgen, maar als je je inmengt met SC, dan wordt je stap voor stap zo gebrainwashed dat je dit voor waarheid accepteert.

Er zijn veel dekmantels van Scientology, onder andere arbeidsbureau's die je rare vragen gaan stellen.

Karin Spaink heeft een website die erg veel uitlegt over de SC:

http://www.b-org.demon.nl/scn/nl/inhoud.html

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Bedankt voor de link CZ (die laatste). Ik ben het met stijgende verbijstering aan het lezen. Het is veel erger dan ik dacht.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Elvenk, zo zie je maar, We hebben overeenkomsten in onze kijk op hoe je je leven kan inrichten. En wat je met je leven kan, en vooral op de manier waarop je er kan komen :) :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik kan me goed voorstellen dat het verboden wordt. Als de informatie op die link van Commander Zulu correct is tenminste... Daar ga ik voorlopig maar van uit.

Is er hier nog een scientology aanhanger die zijn geloof wil verdedigen?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Is er hier nog een miljonair die de Scientology cursussen kan betalen? :)

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Ach ja, je hebt er zo zin in he, om er goudgeld aan te geven... ;)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Als ik het goed gelezen heb, is het aantal uit te drijven Thetans recht evenredig met de hoogte van je bankrekening.

Ben ik even blij dat ik geen Bill Gates heet :)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Dus je kan Thetans uitdrijven door al je geld uit te geven? Handig!

Verwijderd

Hier spreek Onno P. Lichter namens Scientology. Willen jullie wel even onmiddelijk ophouden om onze instelling belachelijk te maken.

Er zijn een hoop mensen die wij geld afhandig ma....eehhhh...helpen met hun problemen en het licht laten zien.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
mijn bankrekening is op dit moment 0, hoeveel thetans heb ik dan in mij?

En als je schulden hebt? ;)

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Mijn vader is in zijn jonge jaren ooit nog eens lid geweest van de Scientology churh. Hij was toen op dat moment werkloos, en had dus toch niets beters te doen.

Na 2 weken had ie het wel gezien en is er er weer uitgestapt, maar hij krijgt nu, 30 jaar later (ofzo) nog steeds af en toe briefen of zelfs complete pakketen van die gasten. Wel grappig...

Volgens mijn vader is het gewoon een sekte, zij het een milde. De meeste sektes zijn een stuk strenger/enger enzo, mijn vader kon er ook zonder enige problemen uitstappen. Wat ze heel veel doen bij mijn weten is allerlei vage cursussen aanbieden voor heel veel geld, voor de rest vragen ze niet zo heel veel van hun leden.

Valt nog wel mee dus :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 13:11 schreef Captain Proton het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat het verboden wordt. Als de informatie op die link van Commander Zulu correct is tenminste... Daar ga ik voorlopig maar van uit.

Is er hier nog een scientology aanhanger die zijn geloof wil verdedigen?
Je kunt gerust aannemen dat de info van Spaink klopt. Ze wordt internationaal als een experte op het gebied van scientology/dianetics gezien. Scientology heeft meerdere rechtszaken tegen haar en verschillende nederlandse providers gevoerd, om de info die je op haar sites kunt lezen van het web te laten verwijderen. Je hoeft maar in google haar naam in te typen en je vindt duizenden links...

Scientology aanhangers verdedigen hun "geloof" alleen in de rechtszaal, misschien is het angstvallige gebruik van het ® symbooltje je al opgevallen...

Verwijderd

Ik wil aan de geinteresseerde ook wel een cursusje geven over een door mij zojuist opgericht geloof, dat zoiets zegt als:
tjakka, jij bent geweldig, je kunt alles en nog meer. Je weet het nu nog niet en alleen IK kan je vertellen hoe je al die verborgen talenten optimaal kunt benutten!

Het kost een paar centen, maar dan heb je ook niks.

Verwijderd

Ik heb ook nog een linkje:

http://religioustolerance.org/scientol.htm

Deze organisatie (religioustolerance.org) heeft trouwens een aardige site met info over religie en dergelijke.

groet

Greenbit

Verwijderd

http://www.fokzine.net/news.fok?id=5869
De geruchtmakende scheiding na tien jaar huwelijk tussen de filmsterren Nicole Kidman en Tom Cruise lijkt te zijn veroorzaakt door ruzie op het religieuze vlak. De twee konden het volgens The Times niet eens worden of hun kinderen met het gedachtengoed van de katholieke kerk of de Scientology-kerk moesten worden opgevoed.
Kidman is naar verluidt de laatste tijd steeds bozer geworden dat het gedachtengoed van de Scientology-kerk van haar echtgenoot Cruise de overhand begon te krijgen in de opvoeding van Connor (6) en Isabella (8). De Australische actrice heeft liever dat de geadopteerde kinderen een katholieke opvoeding krijgen, aldus de Britse krant.

Kidman zegt te geloven in een mengeling van Scientology, katholieke, joodse en oosterse opvattingen, maar voegt daar aan toe dat ze als katholiek is opgevoed en dat ze voor een groot deel nog altijd katholiek is. ,,Ik was nooit met Tom getrouwd als hij er op had gestaan dat ik een overtuigd Scientology-aanhangster zou worden'', aldus de actrice.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 09:03 schreef xfile het volgende:
Het hoofdgeloof is:

Man is an immortal spiritual being.
His experience extends well beyond a single lifetime.

Wat ik had begrepen was dat er veel Amerikaanse BN'ers bij deze kerk zitten.
Maar als je meer wil weten, moet je maar even naar: www.scientology.com gaan.

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 13:24 schreef Lord Daemon het volgende:
Is er hier nog een miljonair die de Scientology cursussen kan betalen? :)

Lord Daemon
Nah. niet meer nodig. Op mijn site kun je de kern van hun geloof voor nop lezen:

http://www.spaink.net/fishman.ot3.html

en www.b-org.demon.nl heeft minstens zoveel geheimen voor nop als www.xenu.net ;-)

groet,
karin Spaink

Verwijderd

Over Scientology en hun behandeling van critici gesproken, moet je deze eens lezen:

http://www.hour.ca/magazine/index.asp?id=745&parution=921

groet,
Karin Spaink

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
hier moet je denk ik zijn kspaink

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.