Toon posts:

Windows op mijn Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds het prille begin een mac gebruiker.... ik weet welke foute vraag ik nu moet stellen....
Ik weiger een lelijke Windows machine aan te schaffen. Ik weet dat er emulators zijn voor mijn mac. Maar als ik windows op mijn mac wil draaien, wat kan ik dan het beste aanschaffen? Mijn iMac draait op 10.4.8

Dank je voor je hulp,

Gama Vasco

8)7

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Parallels :) By far het beste voor de mac.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-02 14:00
Is het een intel mac?

Zo ja, parallels vind ik zelf erg fijn, omdat je niet opnieuw hoeft op te starten.
Ga je nou veel grafische applicaties draaien, ga dan voor BootCamp, dan werkt dat namelijk veel sneller.

Heb je een PPC, dan zou ik er eerlijk gezegd niet eens aan beginnen, VirtualPC is gewoon te langzaam om normaal in te werken.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ligt eraan wat je onder Windows wilt doen, virtualisatie (Parallels, VMware Fusion Beta) is niet altijd de beste oplossing. Voor bijvoorbeeld 3D acceleratie kan je beter Windows installeren door middel van Boot Camp. :)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen intel chip in.

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk zou het makkelijk zijn om een aantal programma's thuis te hebben, zonder er meteen zo'n achterlijke doos voor te hoeven aanschaffen. Het zijn allemaal exe files. Het is verder niet de bedoeling games te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van jullie antwoorden en het doorspitten van info op het web denk ik dat ik maar gewoon om een nieuwe computer moet vragen bij mijn baas....
In ons ruim 5000 tellende computerpark bezit ik als enige een Mac, heb er lang om moeten zeuren, misschien maandag ochtend bij de koffie een balletje opwerpen.
Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Groeten Gama

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 11:53
Op niet intel macs kun je Microsoft Virtual PC gebruiken voor het kunnen draaien van niet al te intensieve programma's.

Virtual PC werkt op G3/G4/G5 processor.

Maar eventueel kun je Bochs overwegen.

En anders kun je kijken of je middels Remote Desktop naar je werkgever kan connecten.

Sowieso is Bochs erg leuk als je een soort van pruts unix omgeving nodig hebt. Lekker minix draaien ofzo. :P

[ Voor 45% gewijzigd door The - DDD op 05-05-2007 19:57 ]

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47
Als je baas nou denkt dat windows er niet lekker op gaat lopen moet je zeggen dat ie het helemaal fout heeft hoor. Zelfs Microsoft demonstreert Vista op iMacs en ik las laatst een test waarbij de MacBook Pro er als beste Windows-notebook uitkwam en de made-for-Windows notebooks lekker achter zich liet.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi Gama, welkom op GoT :)

Zoals je in de Registratievoorwaarden / korte FAQ (waar je mee akkoord bent gegaan) hebt kunnen lezen, verwachten we hier op GoT een enige mate van eigen inzet. Zo wordt er verwacht dat je eerst zelf uitgebreid zoekt en zelf dingen probeert. Mocht je er dan niet uitkomen, dan mag je een topic openen, waarin duidelijk staat wat je zoekt, wat je al geprobeerd hebt en wat het resultaat daarvan was. Dit alles zie ik niet terug in je topic start.

Ik raad je daarom aan om nog 'ns goed Registratievoorwaarden / korte FAQ, Het algemeen beleid en Algemene gedragsregels (Netiquette) door te lezen. Als je er nadat je dit alles hebt gedaan er niet nog niet uitkomt, dan mag je gerust een nieuw topic openen, maar let er dan wel op dat je post aan de eisen voldoet.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.