Toon posts:

Perfecte draadloze verbinding met zeer korte onderbrekingen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Satellite laptop gekocht (met Windows Vista) en deze aangemeld binnen het draadloze netwerk (Belkin G+ router). Dit gaat allemaal prima met een perfecte verbinding qua up en downloaden, alleen soms 1x per half uur, valt de verbining soms voor 1 seconde weg (vervelend, voor MSN steeds opniew aanmelden en Pokeren). Er staat dan bij het netwerkcentrum beperkte verbindingsmogelijkheid, waar kan dit aan liggen, windows vista, belkin router, laptop of iets anders? Alvast bedankt.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Specs van de laptop?
Signaalsterkte?

Belkin is sowieso een niet-al-te-geweldig merk, maar het zou kunnen dat je DHCP lease op een half uur staat?
Kijk daar eens naar.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:24
Probeer eens even het programma Netstumber te instaleren

dat kan jehier vinden

hiermee kan je de signaal sterkte perfect uitlezen en ook heel specifiek onderbrekingen vinden.
mischien dan een ander signaal stoort, dat kan je hiermee vinden
probeer ook eens je wireless channel te veranderen, dat zou ook gewoon moeten kunnen ( kan je in je belkin routertje veranderen )

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 12:26:
Specs van de laptop?
Signaalsterkte?

Belkin is sowieso een niet-al-te-geweldig merk, maar het zou kunnen dat je DHCP lease op een half uur staat?
Kijk daar eens naar.
DHCP lease staat niet op een half uur + de regelmaat is niet precies een half uur. Signaal sterkte is vaak gewoon vol. (maar ga dat nu ff teste met eerde gepost progje, al ben ik nog even aan het uitvogelen waarom netstumbler aangeeft geen netwerkadaptor te kunnen vinden)

specs (lijkt me niet echt van belang):

Type:
Satellite A100-00M Vendorcode:
PSAANE-02E02YDU Artikelnummer:
027151

Kenmerken:

Display: 15.4", TruBrite WXGA Resolutie 1280x800
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core Duo T2060 (1.60Ghz)
Bussnelheid: 533Mhz
L2 Cache: 1MB
Chipset: Intel 943GML
Geheugen: 1GB (2x512MB) DDR2 PC4300 (max 2GB)
Videokaart: Geintegreerd in Intel 943GML
Harddisk: 160GB
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, 1x Express Card, VGA-Out, Microfoon-in, Line-in
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
6 in 1 Card Reader
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition
Afmetingen: 360x267x29,8-36,8mm
Gewicht: 2,72kg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 20:17 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 23:17

job

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 11:41:
waar kan dit aan liggen, windows vista, belkin router, laptop of iets anders? Alvast bedankt.
Tja, dat wordt gewoon uitsluiten.
Probeer een linux of xp install en kijk of het daar wel goed werkt.
Probeer eens een nieuwere of oudere of alternatieve driver.
Probeer eens een netwerkkaartje van iemand anders te lenen.

Ga eens langs bij je neef/oom/oma/broer/buurman met een draadloos netwerk en kijk of het daar wel goed werkt.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 08:55

DaRoot

Some say...

Heb laatst iets soortgelijks gezien op iemands Toshiba laptop. Wat ik toen veranderd heb, zijn de stroombesparende eigenschappen van de draadloze kaart in Apparaatbeheer. Die stond op Max. Savings o.i.d. Dat veranderd in No Savings o.i.d. en het probleem was opgelost.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:25:
Heb laatst iets soortgelijks gezien op iemands Toshiba laptop. Wat ik toen veranderd heb, zijn de stroombesparende eigenschappen van de draadloze kaart in Apparaatbeheer. Die stond op Max. Savings o.i.d. Dat veranderd in No Savings o.i.d. en het probleem was opgelost.
Stond inderdaad op power savings, aangevinkt dat hij geen stroom mag besparen op d draadloze kaart, helaas niet de oplossing. Ben nog niet aan het uitsluiten toegekomen. Toch bedankt.

• Romke

Romke

Dieselhead

Heb je de nieuwste driver van intel.com voor je wlan kaart al geprobeerd?
Ik ga er (gezien de specs van je laptop, en het ging me eigenlijk meer om de wlan kaart) vanuit dat je een intel Pro/3945ABG wireless kaart hebt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Vista scant eens in de zoveel tijd opnieuw naar draadloze netwerken, 1x per uur dacht ik, waardoor je heel even geen verbinding met je eigen router hebt.
Op internet is er iig een fix voor gemaakt, waardoor hij niet automatisch op zoek gaat naar nieuwe netwerken :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:00
_trickster_ schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:43:
Probeer eens even het programma Netstumber te instaleren

dat kan jehier vinden

hiermee kan je de signaal sterkte perfect uitlezen en ook heel specifiek onderbrekingen vinden.
mischien dan een ander signaal stoort, dat kan je hiermee vinden
probeer ook eens je wireless channel te veranderen, dat zou ook gewoon moeten kunnen ( kan je in je belkin routertje veranderen )
Ik heb dus nu een instabiele verbinding en heb ns gekeken naar dit programmaatje daar kreeg ik dit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/540/networkstumblerdr1.jpg
lijkt erop dat er een regelmatig iets mn verbding verpest en me weerhoud lekker css te kunnen spelen? Hoe kan ikd e bron achterhalen?

[ Voor 4% gewijzigd door bokkow op 06-05-2007 17:58 ]

M3P - M3LR - 6320Wp

• Romke

Romke

Dieselhead

Geen buurverbindingen?

Of heb je netstumbler niet de volledige controle over je kaart gegeven?

• bokkow
Voor zover ik weet heb ik geen beperikignen opgelegd
en de enigste buurverbinding zie ik soms op 2% bereik haha dus dat zal het probleem niet zijn.

M3P - M3LR - 6320Wp

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Die tip van Anti-XP zou ik je ook geven.
Het is bekend dat er met bepaalde types Intel pro wireless kaarten verbindingsproblemen zijn en dan vooral het wegvallen van verbindingen. Kan geen kwaad om even naar www.intel.com/support te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
In dit geval zit er in deze laptop een --> Atheros AR5006EG Wireless Network Adapter

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03 12:07
Mogelijk je send en receive buffers aanpassen :9
Ook maar gelezen hoor

Net_sendpacket error wsaeintr en meer ergenis.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:24
Het lijkt er inderdaad op dat de verbinding heel vaak erg Zwak is, maar nog wel aanwezig, een keer zie je dat ie daadwerkelijk echt wegvalt.

kan je de Channel veranderen in je wireless router,
hij staat nu op 11, zet hem anders eens naar 9 of 13 bijvoorbeeld.

• bokkow
heel vaag maar na een beetje draaien van mn kast heb ik uiteindelijk toch de goede verbinding kunnen vinden en heb nu een acceptabele ping van 40ms ik heb nog eens gekeken naar Network Stumbler maar hij blijft weergeven dat mn verbinding om de zoveel tijd even wegvalt, heel vaag merk er zelf niets van...

M3P - M3LR - 6320Wp

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:23
Ik zou als ik jouw was me de moeite besparen uit te zoeken wat het is, en een ander merk router gaan halen. Heb hier drie(!) Belkin routers, en allemaal hetzelfde probleem. Soms willen ze zelfs wel een van de bedrade verbinding verliezen. Niks anders dan problemen met die krengen. Gewoon inruilen, gaat je alleen maar tijd kosten.
Pagina: 1