Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnekort een nvidia geforce 8600Gt aan te schaffen.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de volgende:
Een club 3d, deze is de goedkoopste. €121
Een xfx xxx edition deze is wat duurder. Merk ik hier veel prestatie verschil bij. €151

Ik wil dit in het volgende systeem gaan doen. Heeft dat veel zin?

Cpu Pentium D 805 @ 3.4 GHz
Mobo Asus p5ld2-vm
Geheugen 1GB Ddr2533 Dit wordt dan 2GB (koop ik erbij)

Hebben jullie nog andere tips hiervoor.
Ik wil graag wel een DX10 kaart

Verwijderd

Je kunt via Google makkelijk benchmarks vinden die het verschil laten zien. Bedenk vervolgens of het performanceverschil het verschil in prijs waard is (waarschijnlijk: nee, bovendien kun je zelf ook overclocken).
Overigens kun je beter voor een X1950Pro gaan: sneller en net zo duur. Geen DX10, maar dat heb je voorlopig toch nog niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Prestaties heb ik nu gezien.
Maar ik wil over een tijdje niet weer een nieuwe videokaart kopen dus ik wil wel graag dx10

Verwijderd

Tja, over 'een tijdje' (dat is, wanneer DX10 goed gebruikt wordt -> lang ;) ) is die 8600GT waarschijnlijk toch niet meer snel genoeg om die games fatsoenlijk te draaien. Bovendien zijn de games voorlopig toch nog compatible met DX9. Dan kun je beter een snelle DX9 kaart hebben dan een langzame DX10 kaart.

Verwijderd

Ik ben het met cpec eens, je kan beter een goede DX9 kaart halen, en later als er DX10 games zijn een DX10 kaartje halen, je weet nu imho nog niet hoe de DX10 kaartjes presteren in DX10.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan mijn pc die snellere videokaarten wel aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 22:16:
Maar kan mijn pc die snellere videokaarten wel aan?
Ja hoor, zeker als je gaat upgraden naar 2GB ram moet dat makkelijk kunnen !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.