Club3d 8600GTS loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Convo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 21:34
Ik heb zojuist mijn systeem geupgrade en alles loopt gesmeerd. Maar, zodra de kaart aan de bak moet(3dmark05, oblivion, prey, cnc3...en nog een zooi aan spellen) gaat het goed fout.
De eerste 30 seconden loopt alles nog goed, maar daarna wordt mijn scherm zwart, de monitor gaat in standby. Het systeem blijft nog wel gewoon door draaien(geluiden gaan door), alleen de vga kaart lijkt vast te zitten. De koeler van de VGA-kaart begint na het vastlopen als een gek te draaien.(Ook tijdens het opstarten doet de kaart dit 20 sec)
De plank draait op stock snelheid. Het enige dat ik nu nog kan doen is het systeem resetten. In het hele proces krijg ik geen enkele foutmelding, en ik gebruik uiteraard de de nieuwste drivers.

Ik heb geprobeert om de kaart te underclocken,
core:625 Mhz > 390Mhz
geheugen:1008Mhz > 690Mhz
Vanaf deze snelheden doet het probleem zich een heel stuk minder (eens in de 2 uur) voor. Maarja, ik was eigenlijk niet van plan om op die snelheden te gaan spelen.

*Eerst dacht ik dat het aan mijn voeding lag van 300Watt, deze heb ik vervangen door de voeding uit mijn andere PC(500Watt). Dit levert echter geen enkel verschil op.

nieuw systeem:

Gygabyte 965G-DS3
1 GB Twinmos DDR2-800
E6600
PSU: Antec smartPower 2.0 500Watt (modulair)
Club3d 8600GTS
driver: 158.22_forceware_winxp_international
WinXP_home + VistaUltimate x86

Heeft iemand een oplossing, of last van hetzelfde probleem ? Zoniet, dat ziet het er naar uit dat ik naar de RMA van Zercom moet.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 15:15
Ik zie alle gegevens behalve temperatuur? Heb je daar al eens naar gekeken?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb de gigabyte P965 DS-3 maar die valt ook uit na een kwartiertje flink gamen. Helemaal als je geen goede airflow hebt. Ik heb er 7 fans in en nog valt die uit :P Vooral omdat de geheugenbankjes de flow verstoren, de CPU is watergekoeld dus geen flow van daar en het ding wordt gewoon bloedheet (chipset). Ik denk dus dat het daar aan ligt. Een fannetje kan helpen maar aangezien dat er niet standaard op kan moet je improviseren of een andere koeler kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door TEAMIKKE op 04-05-2007 17:49 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-07 09:11
Ik zou denken aan een warmteprobleem, inderdaad. Zit de koeling wel goed gemonteerd? Er moet totaal geen speling zijn tussen het blok en de kaart. Anders gelijk RMA sturen. Als je zelf gaat klooien heb je altijd kans dat ze moeilijk gaan doen.

Probeer ook gewoon eventjes te gamen met de kast open, dus even de zijkant eraf halen. En als je zo'n grote tafelventilator hebt, die er even naast zetten en op de videokaart richten.

Ook even met een programma'tje als Asus Probe (ik dacht dat die ook VGA temps kon uitlezen) de temperatuur van je videokaart bekijken en hier posten.

• Convo
_Teq_ schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 17:39:
Ik zie alle gegevens behalve temperatuur? Heb je daar al eens naar gekeken?
Hij is nu 53 graden, maar heeft nog niets uitgevoerd. Ik kan de temperatuur ook niet meten na een inspanning, want dan loopt hij vast. Ik heb wel de standaard temperatuurmeetsoftware van Nvidia gebruikt, en die is behoorlijk bagger. Heb daarom met speedfan gekeken. en dat levert de volgende resultaten op:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~laat0265/temp.bmp
Ik moet nog even uitzoeken welke van deze temperaturen bij mijn vga kaart hoort, en of deze er wel bij staat.

Ik moet er wel bijzeggen dat het behoordlijk warm is in mijn computerhok, zo'n 27 graden. Ik heb de kast trouwens constant open staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Convo op 04-05-2007 18:08 ]

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 14:22

BTS

HD0 64 graden :| euhm oke..
maar ik zie zo gauw niet kwa temperatuur een echte uitschieter verder

www.highflow.nl

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dr.R schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:03:
[...]

Hij is nu 53 graden, maar heeft nog niets uitgevoerd. Ik kan de temperatuur ook niet meten na een inspanning, want dan loopt hij vast. Ik heb wel de standaard temperatuurmeetsoftware van Nvidia gebruikt, en die is behoorlijk bagger. Heb daarom met speedfan gekeken. en dat levert de volgende resultaten op:
[afbeelding]
Ik moet nog even uitzoeken welke van deze temperaturen bij mijn vga kaart hoort, en of deze er wel bij staat.

Ik moet er wel bijzeggen dat het behoordlijk warm is in mijn computerhok, zo'n 27 graden. Ik heb de kast trouwens constant open staan.
Je kan RivaTuner 2.0.1 (http://www.guru3d.com) proberen om de temp af te lezen. SpeedFan kan de temp niet weergeven geloof ik (iigv niet voor een 8600 GT). Overigens is die temp voor de HD niet normaal......

• Convo
TweakerNummer schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:30:
[...]

Je kan RivaTuner 2.0.1 (http://www.guru3d.com) proberen om de temp af te lezen. SpeedFan kan de temp niet weergeven geloof ik (iigv niet voor een 8600 GT). Overigens is die temp voor de HD niet normaal......
Volgens Rivatuner is ie 50 graden (idle).
Dat van die HDD is iig te hoog, maar ik vertrouw die meting niet echt. Hij voelt niet extreem warm aan en er is lekker veel ruimte rond het ding. Net als die sensor die -2 als temp aangeeft, ook nogal vaag.
Ik ga ff een dikke ventilator op de vga-kaart richten en kijken of ie het dan ietje langer uithoudt. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Convo op 04-05-2007 18:44 ]

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-03 11:20
Bij onduidelijke shutdowns kijk ook anders even naar je voeding.
Ik heb niet goede ervaringen met antec achter de rug zie onderdstaande link
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1216272

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• Convo
wortel1 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:54:
Bij onduidelijke shutdowns kijk ook anders even naar je voeding.
Ik heb niet goede ervaringen met antec achter de rug zie onderdstaande link
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1216272
'k denk niet dat het aan mijn voeding ligt. Een andere voeding maakt geen enkel verschil.

Verwijderd

Messchien zijn de spellen/programma's niet geheel compatible, met of de vga of je os.

Verwijderd

volgens mij zijn de drivers niet oké .. ik heb namelijk precies dezelfde probleem...............
afwachten dus tot er updates komen, dan is alles weer ok!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
Hmm, die harde schijf is toch echt veel en veel te heet. Niet dat het daaraan zal liggen(dan zal die namelijk in windows er ook gewoon uitknallen), maar ik zou toch echt eens een mooie fan voor die HD zetten.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1