Toon posts:

ik heb een nieuwe processor en videokaart nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, mijn videokaart en processor zijn nogal oud dus ik zoek nieuwe!! ik heb er al wat over gehoord maar ik vroeg me af of jullie mij konden helpen, en of het in het moederbord past. :D

ik heb een gigabyte ga - 8sgxl moederbord en ik wil graag een dual core processer en een goede videokaart waar het liefst dirext x 10 op kan draaien!! :? :?

kan iemand mij helpen???? :) :)

voor dit moederbord welke soort processoren kunnen daar in amd of intel??
plz help!! :P :P :P :*)

Verwijderd

nofi maar kan je niet zelf wat zoeken ??

Verwijderd

Wat voor budget heb je en wat ga je er mee doen?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28
Verkeerde subforum. Als je goed zoekt is hier op tweakers voldoende info te vinden.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:47
Welkom op GOT, het is wel de bedoeling dat je eerst zelf wat onderzoek gaat plegen voordat je allerlei vragen gaat stellen. Kijk eens op de site van de moederbordfabrikant.

Op dit moment ondersteunen alleen videokaarten van de Nvidia 8x00 serie Directx10.

Verwijderd

ik heb ook een nieuwe processor en videokaart nodig!

TS kan helpen door zoveel mogelijk geld over te maken op mijn bankrekening.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 10:39 ]

Verwijderd

Voor upgrades kan je terecht op het algemene upgrade topic:
Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

En natuurlijk de forum regels betreffende het maken van een topic hier
OM FAQ / Beleid

Het komt er in het kort op neer dat je eerst zelf wat onderzoek moet doen voordat je hier je vraag 'dumpt'.. Ga eens zoeken op GoT naar wat de meeste mensen kopen en ga dan eens kijken wat jij nodig hebt (of niet).... Post dan welke onderdelen je hebt gekozen en vermeld ook de prijs erbij en de reden waaro je hiervoor hebt gekozen

Nogmaals; je kan miss beter terecht in het upgrade topic aangezien ik het idee heb dat je topic niet hier terecht hoort... Opslagmedia en I/O controllers?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 10:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:17:
hallo, mijn videokaart en processor zijn nogal oud dus ik zoek nieuwe!! ik heb er al wat over gehoord maar ik vroeg me af of jullie mij konden helpen, en of het in het moederbord past. :D

ik heb een gigabyte ga - 8sgxl moederbord en ik wil graag een dual core processer en een goede videokaart waar het liefst dirext x 10 op kan draaien!! :? :?
Kan beide niet.
voor dit moederbord welke soort processoren kunnen daar in amd of intel??
plz help!! :P :P :P :*)
Intel.

De rest kan je zelf makkelijk opzoeken op internet

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Welke videokaart en processor heb je nu?
Welke soort aansluitingen heb je op je moederbord (video: AGP of PCI-express? in het geval van AGP kan je DX10 wel vergeten; CPU socket: AMD of Intel? welk nummer?)
een google search op 8sgxl levert op dat het een socket 478 is (pentium 4) en dat je een AGP slot hebt (en geen PCI-express)
Je zal dus ook je moederbord moeten vervangen.
Een beetje beter zelf zoeken had je dit makkelijk op kunnen leveren.

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:24:
[...]

Kan beide niet.

[...]

Intel.

De rest kan je zelf makkelijk opzoeken op internet
"kan je zelf makkelijk op internet opzoeken"
No shit zeg, als hij het hier vraagt (ondanks dat het in het verkeerde forum staat), kan je hem er toch wel mee helpen? :X Misschien dat jij het allemaal meteen weet, maar zo te zien weet hij er niet veel van..

Anyway, jouw moederbord is nog van de Socket 478 tijd en die ondersteunen geen dual core.
Je zult moeten upgraden naar een socket 775 moederbord. Of socket AM2, als je AMD wilt.
Ik raad je Intel aan, maar wat wil je zelf het liefst?

Ondanks dat ik je budget niet weet zou dit een goede opstelling zijn:
- GigaByte GA-965P-DS4
- Intel Core 2 Duo E6600 (of als die te duur is, E6320 of E6400)
- 2 x Mushkin HP2-6400 geheugen dus 2 x 1024 Mb
- ATI Radeon HD 2900 XT

Die ATI kaart is een Direct X 10 kaart, wat je wilde. Hij komt echter pas op 14 mei uit dus daar zou je nog even op moeten wachten.
Als je niet wilt wachten kan je gaan voor een nVidia 8800 GTS, kost evenveel is ook DX 10 maar wel slomer enzo.

Verwijderd

Topicstarter
thx all en sorry dat ik op het verkeerde forum zat ik zal nog ff gaan verder zoekn :P :P

• Rene_Bak
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10-2013
Hallo mocht je je huidige moederbord willen verkopen dan heb ik mogelijk interesse...

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Nippletwister schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:21:
Welkom op GOT, het is wel de bedoeling dat je eerst zelf wat onderzoek gaat plegen voordat je allerlei vragen gaat stellen. Kijk eens op de site van de moederbordfabrikant.

Op dit moment ondersteunen alleen videokaarten van de Nvidia 8x00 serie Directx10.
ATi Radeon HD 2900 XT niet gezien?

reviews: ATi Radeon HD 2900 XT review

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Die is nog niet te koop :O

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm, dit heb ik gemist :X

Welnu, je zit in een verkeerd subforum en in de juiste subfora staat dit al beantwoord in de FAQ's: Processors, Mobo's & Geheugen, Videoplanken & Beeldkanonnen en eventueel Complete Systemen & Laptops.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.