Nieuwe 939 X2 of am2 mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Hallo,
Ik heb nu een Asus A8N-SLI Deluxe (939 en DDR) met een AMD64 3000+ en een strookje van 1GB RAM. Nu wil ik het gaan upgraden. En ik heb eens naar de prijzen van 939 X2's gekeken, en ik zag dat ze bijna 2 keer zo duur zijn als vergelijkbare AM2's (oa. omdat ze schaars zijn denk ik) Dus ik ben aan het overwegen om mischien een hele nieuwe set aan te schaffen (dus AM2 mobo en AM2 CPU). Is dit verstandig? Of kan ik beter Core2Duo nemen? En is het verstandig om ook maar meteen op DDR2 overstappen? Als ik naar de prestaties kijk zie ik wel dat AM2 beter presteert dan 939 en DDR2 beter dan DDR. Maar nieuw nieuw RAM + nieuw mobo = duur. Dus is het slim om over te stappen? Of moet ik wachten op DDR3 en AM3?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ligt eraan wat je wil en kan uitgeven.
als ik zou moeten kiezen zou ik zoiets nemen : http://www.alternate.nl/h...=HHEA20&showTechData=true dan ben je het goedkoopst uit. als je mobo het ondersteund natuurlijk.

en als je de core2 duo neemt of een amd am2 moet je wel overstappen op ddr2 ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tha Ra
chucky666 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:20:
als ik zou moeten kiezen zou ik zoiets nemen : http://www.alternate.nl/h...=HHEA20&showTechData=true dan ben je het goedkoopst uit. als je mobo het ondersteund natuurlijk.

Maar voor hetzelfde geld heb je dit, en dat is wel ff wat sneller :)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 07:58
chucky666 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:20:

Hoeft niet, Asrock biedt bordjes aan voor C2D die zowel DDR als DDR2 lusten (niet tegelijkertijd). Is nog niet eens zo'n slecht idee voor onze TS :)

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 23:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Cubefanatic schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:26:
[...]

Hoeft niet, Asrock biedt bordjes aan voor C2D die zowel DDR als DDR2 lusten (niet tegelijkertijd). Is nog niet eens zo'n slecht idee voor onze TS :)
Bedenk daarbij wel dat als je de C2D-versie van deze bordjes hebt, deze niet altijd optimaal werken. Als je over wilt gaan op PCI-express, moet je zeker zo'n bordje laten liggen door de x4 bandwith. Lees anders zelf de ervaringen door in het 775 Dual-VSTA topic. Velen zijn tevreden, velen ook weer niet. Onder de laatste categorie behoor ik ook, omdat mijn Audigy 4, BSOD's gaf icm mijn 7900GTO op dit bord.

• Tha Ra
Ik vond dit topic van 1 jaar oud, alleen waren de AM2's toen een stuk duurder....

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Tha Ra schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:24:
[...]

Maar voor hetzelfde geld heb je dit, en dat is wel ff wat sneller :)
ja maar dan krijg je dus nog de kosten van een moederbord en geheugen erbij en bij de meeste ook nog een de videokaart ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tha Ra
chucky666 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:36:
[...]

ja maar dan krijg je dus nog de kosten van een moederbord en geheugen erbij en bij de meeste ook nog een de videokaart ;)
mijn videokaart is al PCI-e, dus die upgrade kan nog wel even wachten. Alleen vraag ik me af of die upgrade het waard is. Ik heb eens topmodelen vergeleken en ik zag dat een X2 939 4800+ 300 euro is en een X2 AM2 6000+ maar 250 euro. Dus als het alleen aan de cpu lag zou de keus niet moeilijk zijn. Plus dat 939's steeds schaarser (dus duurder) worden.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tha Ra schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 21:48:
[...]

mijn videokaart is al PCI-e, dus die upgrade kan nog wel even wachten. Alleen vraag ik me af of die upgrade het waard is. Ik heb eens topmodelen vergeleken en ik zag dat een X2 939 4800+ 300 euro is en een X2 AM2 6000+ maar 250 euro. Dus als het alleen aan de cpu lag zou de keus niet moeilijk zijn. Plus dat 939's steeds schaarser (dus duurder) worden.
DDR2 geheugen is ook niet zo duur..

Maargoed, als je 2e hands een CPU (Opteron of A64) kunt krijgen, net als extra geheugen moet je bij 939 blijven. Die kun je dan mooi maxed-out draaien.
Als dit niet gaat, is het zonde om dat geld te investeren. Je koopt er geheugen bij dat nagenoeg even duur is, en een processor waarvoor je een processor + mobo kunt kopen op een ander socket. Ik denk dan ook dat het in dat geval het slimste is om de boel te verkopen/door te schuiven, en een Core2Duo set aan te schaffen. Hier heb je al voor €350,- een systeem dat beter is dan wat je krijgt met een 4800+ (een e6320, 2GB, GA-965P-DS3 bijvoorbeeld, wat ik nu besteld heb).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Ik zou er niet meer in investeren als ik jou was. Ik ben het ook lange tijd van plan geweest, maar de CPU's zijn gewoon belachelijk duur. Neem een Core2Duo, is een stuk sneller en rel. het goedkoopst ook nog, omdat DDR2 geen fluit meer kost tegenwoordig. DDR en S939 zijn daarentegen schaarsere en dus vooral duurdere items geworden. S939 is gewoon uit en het niet meer waard om te upgraden. Koop gewoon het goedkoopste PC6400 geheugen (zodat je ruim voldoende ruimte hebt om over te klokken), een E4300 of E6320 en klok deze een lekker eindje over. Dan heb je een zoooo veel sneller systeem dan je X2, dat het het geld veel meer waard is.

Verwijderd

Ik zou lekker voor een 4200 x2 s939 gaan, anders moet je alles vervangen. Nieuw moederbord, geheugen en CPU. Oké, uiteindelijk loop je achter de feiten aan, maar het ligt eraan wat je op je PC doet.
Ben je hardcore gamer of doe je andere dingen op je pc.
Zelf heb ik de bovenstaande CPU gekocht en bevalt mijn best.
Pagina: 1