Toon posts:

Sandisk Cruzer niet ondersteund onder Vista?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.919 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn vriendin heeft net een nieuwe laptop, Acer Aspire 5100, met vista home premium. Nu heeft ze er een usb stick bij gekocht, een Sandisk Cruzer Micro van 1 GB.

alleen probleem is dat deze niet word ondersteund, door vista, op een andere computer met XP doet hij het wel. Heeft iemand er misschien een oplossing voor??

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:40
Ehm, het is gewoon een mass storage device lijkt me, en die wordt door Vista ook ondersteund.

Werkt die USB poort op die laptop uberhaupt wel (proberen met een andere usb stick?), en gebeurd er wel *iets* als je de stick er nu instopt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Piedojng
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
't werkt bij mij wel :) mss keer proberen om handmatig naar nieuwe hardware te zoeken of de driver dan de site van sandisk te halen?

Feel the fear and do it anyway...

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Komt dat misschien door die U3 Software.
Die kun je via LaunchPad Remover (Click) verwijderen volgens mij, misschien dat je dat uit moet voeren op een XP PC maar dan werkt hij iniedergeval zeker als gewone USB Device.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-02 18:38
op de xp machine even u3 starten, dan in het menu kiezen voor de software update, de laatste software automatisch installeren, en daarna in de vista machine proppen. hij zal dan redelijk draaien onder vista :)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb het zelfde probleem, zelfs door die U3 software te updaten of te verwijderen ziet hij hem niet..

Hij vraagt continue om drivers :S

• SaURoN
  • Niet online
Ben vandaag ff naar media markt gegaan en omgewisselt voor een stick met hogere Device ID...Hij werkte daar wel op vista, maar druk ik hem er nu thuis in precies het zelfde probleem weer :S

Verwijderd

ga in je device manager naar schijfbeheer en check of je daar wel het volume ziet.
Zoja even de schijfletter veranderen in 1 die beschikbaar is (Deze beestjes willen nog weleens een driveletter pakken die al bezet is)

• SaURoN
  • Niet online
Dat is het probleem niet, dan zou hij ook niet zeuren om een driver. Die heeft hij op dat moment dan al zodra hij als volume staat weer gegeven.

Heel vreemd

Verwijderd

dan is er iets niet lekker met je usb drivertjes vrees ik :)

gooi je usb hosts eens uit de device manager en zoek opnieuw naar hardware..
of nog iets extremer.. systeemherstel via de vista dvd :)

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde probleem, de stick werkt prima op alle XP's maar op geen enkele Vista PC.
Is er ondertussen al iemand die hiervoor een oplossing heeft gevonden ?

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 03:20
Hier dus hetzelfde probleem :|

Krijg mijn Cruzer ook niet werkend op mijn Vista Business syteem, terwijl deze onder XP prima werkt.

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met de Sandisk U3 Titanium. Hebben mensen die Launchpad Removal Tool al geprobeerd met resultaat?

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
Ik heb sinds een paar dagen ook de 'SanDisk 2GB Cruzer Micro U3' (zo hele mond vol :9 )
En omdat ik ook Vista gebruik merkte ik direct al een probleem, namelijk dat ook bij mij de USB-Stick niet herkend werd. Toen heb ik de Launchpad Removal Tool uitgevoerd via een XP computer maar ook dat hielp niet. (formatteren enz. hielp ook niet.)

Alleen wat bij mij wel hielp was het volgende:
Ik ben naar de SanDisk site gegaan en de volgende driver gedownload:
"Cruzer Micro (non-U3 devices)" (de driver is eigenlijk voor Windows 98)
Toen heb ik via eigenschappen de compatibiliteitsmodus op Windows 98 gezet,
de driver geïnstalleerd en m’n pc opnieuw opgestart. Toen ik daarna m’n USB-stick erin deed herkende Vista hem wel.

Misschien dat het ook bij jullie helpt ;)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:40
Ik zou die oplossing alleen niet echt aanraden... :X Windows 98 drivers in de compatability modus installeren op Vista... Dat ie nog boot daarna joh? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De compatibiliteitsmodus van de usb stick neem ik aan, niet van heel je Windows?

• hejwazzup
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-06-2024
araphor schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:54:
De compatibiliteitsmodus van de usb stick neem ik aan, niet van heel je Windows?
Nee de compatibiliteitsmodus van de (windows 98) driver.
En wanneer die driver is geinstalleerd en je stick het wel doet, kun je via de launcher ook iets installeren op je PC waardoor je de 98 driver er ook weer vanaf kunt halen ;)

• Martijn-H
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-12-2023
Onder Vista home premium werkte mijn Sandisk Cruzer Micro 2 GB ook niet. Heb op een XP-machine U3 ervan afgehaald (is een optie in de U3-software van Sandisk) en toen was het probleem opgelost. Werkt prima nu onder Vista. Succes!

• Interbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 13:07
Met deze firmware update lukt het wel.

http://www.sandisk.nl/Retail/Default.aspx?CatID=1376
Pagina: 1