Vista Mediacenter en digitenne. Wat en hoe? Ik word gek!

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Beste allemaal,

Ik zit al een tijd te zoeken en te lezen, maar kom er niet uit.

momenteel heb ik nog kabel tv van UPC.
Heb ook een Vista mediacenter staan(voorheen mce2005). en een haupauge 500mce dual tuner kaart. nickelodeon kan ik niet eens meer ontvangen met mce. voorheen wel.

Ik wil overstappen naar digitenne van kpn, omdat het beeld op mediacenter ronduit super slecht is. (is niet naar te kijken).en ik krijg het met geen mogelijkheid goed. op de tv is het beeld wel goed.

Ik wil alle zenders van digitenne kunnen ontvangen en via de gids kunnen instellen om programma's op te nemen.

Wat heb ik nodig voor een goed werkende situatie?
Ik heb ook dit gevonden, maar weet niet of dit met digitenne werkt DVR-545HX-S
http://www.pioneer.nl/nl/...01/DVR-545HX-S/index.html
En hier zit geen lan aansluiting op, welke voor mij wel een must is.
Ook heb ik een Dreambox DM500-T gevonden, maar kan ook nergens vinden of dit werkt.

Het liefts wil ik iets voor m'n mediacenter.

Kan iemand mij helpen?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb je nu wel digitale televisie van UPC? Dat scheelt al een hoop natuurlijk. Digitenne zou slechter beeld moeten geven dan digitale tv van UPC, omdat de beschikbare bandbreedte gewoon veel kleiner is.

Zou dan eerder voor satelliet gaan, en als je geen schotel wil digitale kabel.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

digitenne op je computer is geen probleem maar wel met windows mediacenter want die speelt geen beveiligde kanalen....mediaportal daarin tegen wel.voor digitenne heb je een smartcard nodig. er zijn maar een paar tv kaarten hiervoor zoals de twinhan (www.twinhan.com) deze heb ik ook en werkt goed met mediaportal. maar zou hier en daar mat eens een paar forums over lezen want zodra het signaal door de ether of via sateliet gaat of een aparte box (kabel) dan is er al een kans aanwezig dat het niet goed werkt met mediacenter

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

Kijk eens naar FireDTV of FloppyDTV van Digital Everywhere. Daarmee is DVB-T, DVB-S en DVB-C mogelijk icm Windows Media Center (Vista en XP).

Er is een externe en interne versie. Ze werken allebei met Firewire, en doen net alsof het een DVB-T apparaat is, waardoor MCE het wel ondersteunt.

Het is alleen niet goedkoop, ongeveer 250 euro voor een setje incl cardreader.

Ben zelf ook van plan het aan te schaffen. Zie ook dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door DesertShooter op 03-05-2007 19:28 ]

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
super bedankt voor de reacties.

Digitale kabel van upc is niet beschikbaar op mijn woonplaats.

Satelliet heb ik ook al naar gekeken.
Maar daar zijn zo veel ontvangers dat ik echt niet weet welke ik moet nemen. Elke winkel zegt ook weer wat anders.

Weet iemand een satelliet tuner met EPG ondersteuning van meer dan een dag op de nederlandse zenders? (ned1,2,3,rtl4 enz)
Met satelliet moet je perse een canal digital abo nemen voor de NL zenders?
Wil een tuner met het liefst een hdmi of component aansluiting
En met een LAN aansluiting
En een hardeschijf voor het opnemen.

Heb een paar maanden geleden al een schotel gekocht (Technisat Multytenne TWIN)
Omdat ik later weer las dat het niet werkte wat ik wilde, ben ik maar weer van schotel afgestapt.

Ik ga het schotel gebeuren maar weer op rakelen.

Iemand advies m.b.t. een satelliet receiver?