[Hosting] In binnen- of buitenland?

Pagina: 1
Acties:
  • 815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik ben voor mijn bedrijfje op zoek naar een hosting provider (managed) met een goed reseller pakket. Wat opvalt is dat buitenlandse (lees: Amerikaanse) providers veel meer diskspace en bandbreedte geven voor een lagere prijs. Bovendien heb ik het idee dat zij veel geavanceerder zijn dan veel nederlandse providers: bij DreamHost bijvoorbeeld, hebben ze een home-grown webbased control panel, ipv Plesk of DirectAdmin, waarvan sommige features door providers vaak niet gebruikt worden.

Bovendien krijg je bij buitenlandse providers meestal volledige shell-toegang, POP en IMAP toegang en een streaming videoserver. Bij veel nederlandse providers kreeg ik te horen dat ze geen shell-toegang verlenen ivm beveiliging. Een groot nadeel daarvan is, dat ik niet meerdere accounts (=klanten) op 1 codebase van mijn cms'je kan laten draaien, want daarvoor moet ik een symlink aanmaken.

In oudere topics op GoT worden Nederlandse providers duidelijk geprefereerd, vooral voor wat betreft de tijd die het duurt om een pagina te laden. Maar na vergelijking van een aantal nederlandse providers met bv. Dreamhost, zag ik dat de pingtijd plm. 100ms langer is bij buitenlandse providers dan bij nederlandse.

Mijn vraag is dan ook: in hoeverre speelt het argument van het oproepen van een website nog nu er steeds minder mensen op een inbelverbinding zitten? En zijn er nog andere nadelen aan buitenlandse providers? Welke hostingprovider gebruik jij en waarom?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

100ms ping tijd is een seconde laadtijd als je tien plaatjes/css files/javascript files e.d. hebt.

Bovendien, dat soort restricties gelden alleen voor de simpele webhosting pakketjes met idd plesk e.d. Waarschijnlijk ben jij veel beter af met een VPS of een Dedicated Server.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Stewie!
  • Laatst online: 11:04

Stewie!

Keen must die!

Reveller schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:37:
Mijn vraag is dan ook: in hoeverre speelt het argument van het oproepen van een website nog nu er steeds minder mensen op een inbelverbinding zitten? En zijn er nog andere nadelen aan buitenlandse providers? Welke hostingprovider gebruik jij en waarom?
Het gaat er niet om wat de bandbreedte van de klant is (56k6 of adsl), maar wat de connectietijd is van de website, de plaatjes, en alle bestanden die maar geladen moeten worden. De doorvoer tussen EU en USA is normaal minimaal 150 kb/seconde met een normale internetverbinding en dat is ruim voldoende om een website te laden.

Als je zoveel controle over de hosting wilt, waarom kies je dan niet voor een VPS of managed dedicated server?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
In mijn ervaring maakt het niet veel uit of de server in de VS staat. Transatlantische capaciteit is er genoeg.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:39:
100ms ping tijd is een seconde laadtijd als je tien plaatjes/css files/javascript files e.d. hebt.
Er worden dan meerdere plaatjes tegelijkertijd geladen, dus je kan niet direct alle toegangstijden optellen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RemcoDelft schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:43:
[...]

Er worden dan meerdere plaatjes tegelijkertijd geladen, dus je kan niet direct alle toegangstijden optellen.
Daar mag je niet van uit gaan. Vaak is 't wel zo natuurlijk, maar dat doet er weinig toe. Hoge latency == langdurig ladende pagina, tenzij je letterlijk alle losse files tegelijk opvraagt en dat gebeurt werkelijk nooit.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 03-05-2007 15:45 ]

• Reveller
CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:39:
Bovendien, dat soort restricties gelden alleen voor de simpele webhosting pakketjes met idd plesk e.d. Waarschijnlijk ben jij veel beter af met een VPS of een Dedicated Server.
Ondanks dat ik wel gecharmeerd ben van bv. een dedicated server bij TransIP, heeft dit voor mij op dit moment teveel nadelen:
  • mijn technische kennis is (nog) niet groot genoeg om een complete server te onderhouden
  • het kost me nu teveel tijd om die kennis op te bouwen
  • een dedicated server is nu wat overkil (ik host op dit moment 12 websites)
Een VPS is inderdaad een goed idee, maar het is moeilijk om hier goede providers voor te vinden, omdat je bij bv. Webhosters niet kunt zoeken op "VPS". Ik ken eigenlijk alleen Flexservers, maar daar hoor ik niets dan slechte verhalen over. Vandaar ook de vraag wie een goede VPS host in Nederland kent (of evt. in het buitenland).
CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:45:
[...]
Daar mag je niet van uit gaan. Vaak is 't wel zo natuurlijk, maar dat doet er weinig toe. Hoge latency == langdurig ladende pagina, tenzij je letterlijk alle losse files tegelijk opvraagt en dat gebeurt werkelijk nooit.
Hmmm...ook eens over nadenken. Misschien moet ik eens een benchmark uitvoeren :9

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Ik merk aan klanten die van een USA server komen dat er een merkbaar verschil is. Dat zit 'm voornamelijk in 't ophalen van kleine plaatjes en email. Doordat de latency veel lager is flitsen dingen sneller op je scherm.

Daarnaast is de communicatie uiteraard directer, kun je eens gaan kijken naar wat je daadwerkelijk afneemt en is het administratief een stuk handiger. :)

Kijk er bij een VPS naar dat je geheugen niet overboekt wordt. Dit is in heel veel gevallen zo en dit kan je behoorlijke performance dips opleveren.

Succes met je keuze!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

RemcoDelft schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:42:
In mijn ervaring maakt het niet veel uit of de server in de VS staat. Transatlantische capaciteit is er genoeg.
Alleen jammer dat je die capaciteit niet eens kan gebruiken ivm met de latency ...........

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:15
Het is eigenlijk vrij simpel... Als budget je belangrijkste drijfveer is, ga dan voor de Amerikaanse. Wil je toch net een vlottere werking van je diensten en een goede support, blijf dan in Nederland. Voor een firma in Nederland neem je al eens gemakkelijker de telefoon of kan je al eens dreigen met een advocaat ;)

Er zijn trouwens ook lokale bedrijven die niet met plesk of andere pakketten werken. Ik ga geen reclame maken, maar ik werk voor een Belgische hosting firma en wij hebben alles van A tot Z zelf geprogrammeerd!

• dEUSdude
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Bij speelt in principe hetzelfde, maar dan voor mij prive.

Ik heb al een account op een server in Amerika met heel veel moois (veel ruimte, veel bandwidth, etc, etc). Alleen als Amerika wakker wordt (dus rond een uurtje of 14:00 of iets later Nederlandse tijd) is mijn email gewoon niet meer vooruit te branden. Alles gaat zo langzaam. Daarom heb ik ook besloten om deze zomer over te gaan naar een (hopelijk snellere) Nederlandse provider...

• Reveller
Bedankt voor de reakties voor zover! Ik heb mijn keuze gemaakt; ondanks de op het eerste gezicht aantrekkelijke prijs / kwaliteitverhouding in de US, kies ik voor een Nederlandse provider. Ook het argument van support (even bellen) en een eventueel (juridisch) conflict snijdt hout. Dan rest nog 1 vraag: wie kent er in Nederland een goede VPS hoster? Ik prefereer VPS boven dedicated, omdat het prijskaartje daarvan iets te hoog is en je bij VPS nog minder zelf hoeft te onderhouden. Bij dedicated komt er vaak een SLA kijken die redelijk in prijs kan oplopen.

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Bedenk wel dat VPS als voordeel heeft dat het niet hardware gebonden is (dus uptime en flexibiliteit zijn groter) maar dat dit voordeel direct ook een groot nadeel is: de performance deel je met de overige VPSs die op die 'node' draaien.
Kwa VPS ken ik alleen een afrader: Flexservers, daarover zie ik geregeld klachten.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik geloof dat PCExtreme op zich wel een redelijk nette VPS opstelling heeft (http://pcextreme.nl/producten::ddedicated). Maar ik heb verder geen ervaring met pcextreme.

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:35:
Ik geloof dat PCExtreme op zich wel een redelijk nette VPS opstelling heeft (http://pcextreme.nl/producten::ddedicated). Maar ik heb verder geen ervaring met pcextreme.
Ik wel, ik heb een reseller account bij ze lopen.

Ik ben er echt onwijs tevreden mee! Ze werken bij hun reseller systeem gewoon met direct admin, ik heb ook shell toegang tot mijn mappen daar (natuurlijk geen root)

De prijzen zijn ook om echt over naar huis te schrijven, ze zijn gewoon geweldig :)

Je kunt alles betalen met ideal, je ziet al je kosten in een tabel met wat je wel en niet hebt betaald en met een knop "opzeggen" erachter. Niks moeilijks gewoon lekker simpel zoals het is. Glashelder!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:19
Om nog even terug te komen op je "geavanceerder dan Nederlandse providers" argument.
Ik betwijfel hoe handig een home-grown control panel is. Vergeet niet dat er bij Direct Admin en Plesk een bedrijf is dat puur en alleen bezig is om hun control panel te ontwikkelen.
Ook hebben deze panels zich keer op keer bewezen. Vergeet ook niet dat de AMS-IX de grootste internet exchange ter wereld is. Als hosting bedrijf zijnde is dat ook een (groot) voordeel.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zit inmiddels al een paar jaar met wat dedicated servers en een reseller pakket bij een klein Nederlands webhostingbedrijf (Xentronix). Ik ben overgestapt van een Duitse dedicated server provider (Xantron). Ik was ooit naar deze Duitse provider uitgeweken omdat dedicated servers in Nederland nog heel erg duur waren (NL: 120 euro p.mnd, DE: 35 euro p.mnd.). Echter de service was bij Xantron op een iets te klungelig niveau voor een 99.9 % uptime belofte. Die server in Duitsland heb ik trouwens nog wel, ik had het abonnement door laten lopen als voorlopige failover oplossing en ik ben wat lui met het oververhuizen naar de nieuwe mirror server.

Enfin, destijds heb ik die betaalbare Nederlandse provider gevonden na zeker een dag rondgezocht te hebben met Google. Naast het prijzen vergelijken lette ik er ook op welke ervaringen er op weblogs en forums werden uitgewisseld over de hostingbedrijven, en of deze enigszins objectief en geloofwaardig waren. Bij de provider van mijn keuze vond ik ook een persoonlijke website waaruit bleek dat de eigenaar zelf software had geschreven en al jarenlang actief was met Linux systemen. Een beltest voor de helpdesk (waarbij ik binnen enkele minuten het antwoord had op een paar technisch gecompliceerde vragen) gaf de doorslag.

Achteraf gezien kan ik het echt aanraden om veel informatie te verzamelen, en de bereikbaarheid en deskundigheid van een provider te testen, voordat je een keuze maakt. De provider waar ik terecht kwam was voor mij de eerste ISP waarmee het echt prettig is om samen te werken. Die dag die ik extra heb besteed met zoeken en vergelijken is het dubbel en dwars waard geweest :)

• Reveller
benoni schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 00:20:
Ik zit inmiddels al een paar jaar met wat dedicated servers en een reseller pakket bij een klein Nederlands webhostingbedrijf (Xentronix). [...] Die dag die ik extra heb besteed met zoeken en vergelijken is het dubbel en dwars waard geweest :)
Ik heb vandaag ook gezocht adhv ISPGids.com, Webhosters.nl en natuurlijk Google!. Ik heb o.a. gekeken naar SSH toegang, bedrijfsvorm (hoe lang bestaat het bedrijf al? Hoeveel medewerkers? BV of eenmanszaak?) en level van ondersteuning. Ik ben redelijk enthousiast overHeeft iemand (positieve of negatieve) ervaringen met een van deze partijen?

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:15
woutertje schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:51:
Om nog even terug te komen op je "geavanceerder dan Nederlandse providers" argument.
Ik betwijfel hoe handig een home-grown control panel is. Vergeet niet dat er bij Direct Admin en Plesk een bedrijf is dat puur en alleen bezig is om hun control panel te ontwikkelen.
Ook hebben deze panels zich keer op keer bewezen. Vergeet ook niet dat de AMS-IX de grootste internet exchange ter wereld is. Als hosting bedrijf zijnde is dat ook een (groot) voordeel.
Ik ken nochtans een heel aantal tekortkomingen en zelfs bugs in Plesk e.a. die ze niet gemakkelijk opgelost krijgen, vaak door eerder gekozen werkwijzen. Bovendien ben je als provider afhankelijk van de ontwikkelaar. Als er een bug is, dan kan je maar hopen dat ze het snel oplossen. En als er een update uitkomt, dan kan je maar hopen dat het uitvoeren ervan geen schade aanricht.

Terwijl we met ons eigen control panel bugs binnen het uur kunnen oplossen, kunnen luisteren naar de ervaringen van onze klanten om het zo gebruiksvriendelijker te maken (Plesk vind ik persoonlijk echt héél ongebruiksvriendelijk), enz. Zo kan je bijv. in ons Control Panel live kiezen tussen MySQL 4 en 5 en zijn we nu de laatste hand aan het leggen zodat er ook kan gekozen worden tussen PHP 4 en 5. Ook hangt onze hele boekhouding perfect samen met het bestelsysteem en het Control Panel, en zo kan ik blijven opsommen.

Verwijderd

www.worldofchris.nl net nieuw en heeft best leuke reseller paketten!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:57:
www.worldofchris.nl net nieuw en heeft best leuke reseller paketten!
Gokje: jouw toko? Nav je andere topic: nieuw hosting bedrijf, Meningen graag.

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Juh, zijn toko :)

Nogmaals, ik heb ontzettend fijne ervaringen met pcextreme, heb er een 18 domeinen lopen allemaal op 1 reseller :)

• Room42
  • Niet online
Ik ben ook erg tevreden klant van PCextreme (update: niet doen, is een rotbedrijf). Goede support, stevig netwerk en goede prijs!

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 09-04-2018 14:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:37
Ik ben zelf erg tevreden over de VPS hosting van Exonet. Toegegeven, ze zijn iets aan de prijs maar daarvoor weet je wel zeker dat je niet op een overloaded server terecht komt, iets wat bij die goedkope providers altijd nog maar de vraag is. Ik zou zeggen probeer Exonet eens uit! Ze hebben volgens mij nu een introductieaanbod wat wil zeggen dat de 1e maand voor de helft van het geld is en de VPS is ook nog eens per maand opzegbaar :)

Probeer altijd wat verschillende providers uit, nooit blind op een website af gaan! Succes met je keuze!

• HTeK
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik zit zelf momenteel te twijfelen tussen PCExtreme en Neostrada, beide lijken veel te bieden voor weinig geld, maar ondanks dat hier een aantal positieve reacties zie heb ik op andere fora ook aardig wat negatieve reacties gelezen over PCExtreme terwijl ik over Neostrada niets dan lof kan vinden. Ik neig dus zelf meer naar Neostrada aangezien die ook nog een stuk goedkoper is..

Verwijderd

Zelf goede ervaringen met PcExtreme, let er wel even op met colocatie dat je een goede afspraak maakt anders kom je voor niks.

• Reveller
HTeK schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 15:07:
Ik zit zelf momenteel te twijfelen tussen PCExtreme en Neostrada, beide lijken veel te bieden voor weinig geld, maar ondanks dat hier een aantal positieve reacties zie heb ik op andere fora ook aardig wat negatieve reacties gelezen over PCExtreme terwijl ik over Neostrada niets dan lof kan vinden. Ik neig dus zelf meer naar Neostrada aangezien die ook nog een stuk goedkoper is..
Ik heb naast ronduit positieve ook negatieve reakties gelezen over PCextreme. Over Neostrada lees ik ook niets dan goeds, maar zij bieden geen VPS maar alleen reseller hosting zonder SSH toegang, en dat is nu juist de reden waarom ik op zoek ben naar een nieuwe hoster :) Over W3Serve kan ik weinig vinden, maar volgens De ISP Gids is het een eenmanszaak uit 2004 en dat geeft weinig vertrouwen qua continuiteit. Leaseweb komt op mij over als een betrouwbare, stabiele partij maar biedt ook geen VPS (voor zover ik kan zien op hun website). Hostnet heeft een uitgebreid assortiment aan hostingpakketten (ook VPS), maar de meningen over dit bedrijf zijn verdeeld.

Na flink zoeken kwam ik op de website van Virtual Dynamix en ik lees bijna alleen maar positieve ervaringen over deze partij. Er staat op hun website alleen dat ze "tot nader order geen nieuwe bestellingen voor hun VPS dienst aannemen" ... ?! Ik ga ze nog eens emailen heb ze net gemaild, en misschien is er een redelijke verklaring voor. Maar als met al is het nog niet zo makkelijk een goede, betrouwbare partij te vinden. Ik hoop dat iemand nog een tip heeft!

[ Voor 14% gewijzigd door Reveller op 06-05-2007 14:01 ]

Pagina: 1