Heeft ook een computer!
Ik heb ook wel eens zoiets gedaan, mijn school namaken in een HL map... (noujah, geprobeerd, lukte me toch niet echt
Maar, dat is toch leuk, niet ziek??

De mensen zijn kortzichtig, nationalistisch, en over het algemeen niet echt intelligent.
Zeker als je dit vergelijkt met de nuchtere Nederlanders waar eigenlijk geen taboe meer geldt.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
wel weer typisch zo een Amerikaanse reactie om hem gelijk weg te trappen.
Die mensen zijn echt te dom gewoon.
Those penguins, they sure ain't normal
En mensen geloven dit meteen en worden bang en gaan dit soort lompe acties doen.
Verwijderd
Cho Seung-Hui had een steekje los en die gooide het op rijkelui....

Verwijderd
Kijk maar eens gewoon naar het 6 uur nieuws, daar zie je meer oorlog en geweld en bloed in dan in wat voor spel en dat ook nog eens in een half uurtje.
en die heeft me toen gerust een paar kopieën van het noodplan met bijbehoren kaarten in de hand gedrukt met een schouderklopje.(ooh ja en ook nog de mededeling dat ik het stukje noodplan wat aan de onderkant van de plattegrond stond niet openbaar mocht maken)
beetje zuur vind ik het eignelijk.
ik denk dat de kans dat hij nu pissig wordt en de boel komt afschieten groter is... dan als ze hem gewoon zn gang hadden laten gaan
[ Voor 13% gewijzigd door dangerpaki op 03-05-2007 13:51 ]
Verwijderd
tja jongens... je bent natuurlijk wel een beetje van lotje getikt als je zo nodig wilt gaan fraggen in een omgeving die op je school lijkt. Zo raar is de redenering van de schoolleiding niet hoor. Het hele Amerikaanse leger wordt middels Virtual Reality en games getraind. (Om van de dubieuze army-promotie dmv America's Army nog maar helemaal niet te spreken).
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Of ze hebben nog een aantal *echte* schietpartijen met dodelijke afloop uit het recente verleden in hun hoofd.onlinegangster schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:43:
Belachelijk inderdaad,
wel weer typisch zo een Amerikaanse reactie om hem gelijk weg te trappen.
Die mensen zijn echt te dom gewoon.
Wat dat betreft kan ik me enigszins vinden in de reaktie van de school e.d.
Maar in feite heeft die jongen niets misdaan.
Alles kan stuk.
De mensen die debiel worden van een spel/film etc. moeten ze aanpakken. Die kunnen de realiteit en fixtie gewoon niet meer uit elkaar houden. En draaien door. Of zijn mentaal niet helemaal goed.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:51:
debiel debiel?
tja jongens... je bent natuurlijk wel een beetje van lotje getikt als je zo nodig wilt gaan fraggen in een omgeving die op je school lijkt. Zo raar is de redenering van de schoolleiding niet hoor. Het hele Amerikaanse leger wordt middels Virtual Reality en games getraind. (Om van de dubieuze army-promotie dmv America's Army nog maar helemaal niet te spreken).
Waarom zou je niet een map mogen maken van een school voor een spel? Omdat je dan ALTIJD gekke dingen denkt ?
Verwijderd
inderdaad je kan ook een plattegrond maken van je eigen huis maar die is vaak te klein een school is groterremco_k schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:54:
[...]
Of ze hebben nog een aantal *echte* schietpartijen met dodelijke afloop uit het recente verleden in hun hoofd.
Wat dat betreft kan ik me enigszins vinden in de reaktie van de school e.d.
Maar in feite heeft die jongen niets misdaan.
Ik ben onlangs ook begonnen met het nabouwen van het kantoorgebouw waar ik werk in Counter Strike.
Niet omdat ik het gebouw wil binnendringen met AK's, maar omdat het een mooie tactische locatie is welke leuk zou moeten zijn om te spelen.
Wordt tijd dat de vorige generaties zich eens verdiepen in wat de huidige generaties bezighoud, in plaat van blindweg te veoordelen.
Verwijderd

De school namaken in CS is natuurlijk een klein beetje provocatie. Het idee van een schietspel in je school is een beetje twijfelachtig en geeft aan dat je de werkelijkheid een beetje uit het oog uit het verliezen bent.
99 van de 100 mensen doet er natuurlijk helemaal niks mee, hoewel er soms ook vreemde filmpjes opduiken waabij dingen in een school nagespeeld worden. (Tenminste dat was in mijn tijd nog weleens het geval... beetje stoerdoenerij van een stel nerds
Maar in de huidige cultuur van terrorisme en schiet incidenten op school kan een beetje nadenken soms geen kwaad. Het is natuurlijk prachtig dat *jij* vindt dat dit niet kan, maar uiteindelijk trekt deze persoon aan het kortste eind, en is hij de l*l.
Probleem met CS en andere spelletjes is nog steeds dat het gebaseerd is op een werkelijkheid die veel mensen spannend en eng vinden. (Terrorisme staat niet op mijn verlanglijstje voor een betere wereld) Als jij als persoon hier heel erg fan van bent kun je daar andere conclusies aan hangen dan dat je het gewoon leuk vindt.
Bij scholen gaat het vaak over gedrag, dat is soms wat minder "goed/fout", als wel "wenselijk/onwenselijk".
Ps. de redenatie dat een lokatie "leuk" is om te spelen is twijfelachtig, daarvoor kun je 100 en 1 ander fantasie model voor gebruiken, blijkbaar heeft zo'n lokatie nog een andere aantrekkingskracht, en dan kom je meer in de catergorie "onwenselijk"
[ Voor 14% gewijzigd door TheGhostInc op 03-05-2007 14:05 ]
Verwijderd
[ Voor 175% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 14:11 ]
Speeldje jij vroeger met je vriendjes nooit oorlogje? dat deed je toch ook in een bekende omgeving? (ok je mocht ook niet ergens anders heen van je ouders maar tochTheGhostInc schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:02:
99 van de 100 mensen doet er natuurlijk helemaal niks mee, hoewel er soms ook vreemde filmpjes opduiken waabij dingen in een school nagespeeld worden. (Tenminste dat was in mijn tijd nog weleens het geval... beetje stoerdoenerij van een stel nerds)
Ps. de redenatie dat een lokatie "leuk" is om te spelen is twijfelachtig, daarvoor kun je 100 en 1 ander fantasie model voor gebruiken, blijkbaar heeft zo'n lokatie nog een andere aantrekkingskracht, en dan kom je meer in de catergorie "onwenselijk"
Verwijderd
De waarheid is dat deze jongen absoluut niets misdaan heeft en opgepakt is op grond van de "patriot act", dewelke toestaat om terrorismeverdachten zonder aanklacht op te pakken. Veel mensen (waaronder ikzelf) geloven dat de jongen puur vanwege etnische redenen is opgepakt (wegens een eerdere shootout in een andere school door een aziaat die totaal niets met gamen te maken had, maar waar men de schuld toch op wou steken)
Ik hoop dat iemand met diepe zakken deze jongen sponsort om een rechtzaak tegen de staat én de school te starten om een fikse schadevergoeding te eisen...ik vermoed dat bijna iedere nerd wel op een bepaald moment zijn school wel heeft willen mappen in een leveleditor (voor mij was het duke 3D
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Sterker nog: bij ons op mijn oude school kreeg iemand er bonus punten voorBoeboe schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:27:
Ik hoop dat iemand met diepe zakken deze jongen sponsort om een rechtzaak tegen de staat én de school te starten om een fikse schadevergoeding te eisen...ik vermoed dat bijna iedere nerd wel op een bepaald moment zijn school wel heeft willen mappen in een leveleditor (voor mij was het duke 3D)
Maar was jij dan een Nederlander, en je vriendje een islamiet?M1lamb3r schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:11:
[...]
Speeldje jij vroeger met je vriendjes nooit oorlogje? dat deed je toch ook in een bekende omgeving? (ok je mocht ook niet ergens anders heen van je ouders maar toch)
Of speelde dit zich af in een fantasie wereld met fantasie wapens (als nodig). En werd een struik een muur, een schuur een bunker, de glijbaan het ziekenhuis...
Het gaat dan om een fantasie wereld, waarbij je gebruikt wat je hebt om dat beeld vorm te geven. Dat is anders dan je fantasie wereld (wat CS zou moeten zijn) zo ver mogelijk om te vormen naar de echte wereld. Hoe "bewijs" je dan nog dat puur voor de fun/afreageren is, of dat het een uiting is van gevoelens richting personen of situaties.
Verschil:
Schiet een lelijk monster neer en roep erbij dat het je docent is
Schiet een karakter neer met het gezicht van je docent, in je eigen school
In de eerste situatie zal je de volgende dag niet het beeld in je hoofd hebben van je docent neerschieten, hooguit dat je docent een lelijk monster is. (werkelijk en fictie verschillen)
Bij de 2de situatie is het verschil veel kleiner, het enige wat nog verschilt tussen werkelijk en fictie is de actie, de volgende dag zul je dus het beeld in je hoofd hebben van je docent die neergeschoten wordt.
Ps. ik wil niet zeggen dat iedereen die ooit.... Maar meer dat de gedachten gang erachter valide kenmerken heeft, en als je daarvoor je kop in het zand steekt je de kans niet uit de weg gaat om zelf problemen te krijgen. Als puber wil je controle over je leven, alleen krijg je die niet altijd.
[ Voor 9% gewijzigd door TheGhostInc op 03-05-2007 14:35 ]

Net zoals zijn eigen huis + straat en oude stageplek ook weleens een locatie voor Counterstrike geweest is.
Tevens ben ik bezig om de gevangenis van Prison Break van een virtuele Counterstrike omgeving te voorzien. <- Ben ik nu strafbaar voor het nabouwen van een locatie uit de film of maken van een betaande nog draaiende gevangenis??
Ik vind dat de ze in de USA eens eerst in die jongen moeten verplaatsen alvorens ze een een vooroordeel gebaseerd op eerdere gebeurtenissen gaan geven.
Edit:
@ hieronder,
Ze zouden die Jack Thompson moeten uploaden naar Manhunt 2
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 03-05-2007 14:38 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Grootste probleem zijn de ouders. Schietpartijen zoals deze komen met name in Amerika voor, om de doodsimpele reden dat kinderen daar veel makkelijker aan wapens kunnen komen. Het aantal Amerikanen met een wapen in huis ligt vele malen hoger dan bijvoorbeeld in West-Europese landen en die wapens liggen dan ook regelmatig niet achter slot en grendel. Het kind haalt dan wel de trekker over, maar de ouders hebben daar een grote verantwoordelijkheid in.
Moet zeggen dat dit weer leuk voer is voor Jack Thompson, was er geloof ik ook al weer over bezig verleden week.
Verwijderd
*opgepakt wegens het plannen van terrorisme (tenminste als je NOD speelt)
Draai het eens om:Exitium schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:35:
Heb hier toen ik een paar jaar geleden voor een grote gamesite schreef nog een column aan gewijd. Het aantal gamers dat door het lint gaat is echt erg klein vergeleken met het aantal gamers. Het is hetzelfde als die voetbalspeler die vorig jaar iemand invalide geschopt had. Het gebeurt af en toe, maar je verbiedt mensen ook niet om te voetballen. Nu is het zo dat games een iets grotere invloedssfeer hebben omdat er, afhankelijk van de game, al geweld in voorkomt, maar het idee is hetzelfde.
Iemand is schijnbaar slecht aangepast bezig, en daarna kom je erachter dat die persoon zijn frustraties in voetbal spelletjes het liefst op de enkels van de tegenspeler loslaat.
Zou je die persoon aanraden te gaan voetballen?
Als iemand in een FPS als favouriete wapen een hamer heeft, en daarna de school nabouwt, gereedschap ligt altijd in de schuur, en ineens duikt een onbekende hamer op in zijn kamer (terwijl er genoeg hamers in de schuur liggen en geen ander gereedschap in zijn kamer). Dan krab ik me wel 3x achter mijn oor als ouder, voogd, docent of agent.
* TheGhostInc wil niet de heilige uithangen, maar deze jongen kan weleens meer de schijn tegen hebben dan in de verontwaardige posts is gemeld, hij lijkt misschien wel iets minder op de gemiddelde CS speler dan de andere posters.
Ik heb een tijdje een MAG-lite naast mijn bed gehad, gewoon een zaklamp natuurlijk, hoewel hij alleen naast mijn bed heeft gestaan toen ik me zeer onprettig voelde, daarna was het niet meer nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door TheGhostInc op 03-05-2007 14:49 ]
Zodra jij een tiberium harvester in je tuin neerzet heb je wel een probleem ben ik bang.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:37:
met de nieuwe world editor van C&C3 je stad namaken
![]()
*opgepakt wegens het plannen van terrorisme (tenminste als je NOD speelt)
57696520646974206c65657374206973206e657264
Als ie daar nog ruimte voor heeft sinds dat ie woont in een kopie van The Hand of NODTheGhostInc schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:46:
[...]
Zodra jij een tiberium harvester in je tuin neerzet heb je wel een probleem ben ik bang.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Heb dit toen eens aangekaart of 't niet wat was om zoiets te bouwen voor de jaarlijkse LAN party van me oude studievereniging... Maybe after all niet zo'n goed plan...
Maar zo'n school als in de TS is mijn insziens een beetje kortzichtig. 't ligt echt niet aan zo'n spel, maar aan de persoon/opvoeding/omgeving... Ik vermoed trouwens ook dat iemand zonder aziatisch uiterlijk hetzelfde had meegemaakt. D'r zijn al vaker schietpartijen geweest, niet alleen door aziaten...
Ze moeten gewoon wat doen aan het wapenbeleid daar.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Tja, zegt genoeg imho. Zulke idiote acties zie je alleen in Amerikaamdboy1983 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:38:
Clements High School in Texas
waar gaat dit toch heen??
(leuk, lees je ook net dat een amerikaanse rechter ruim 40mil eist van een chinese wasserette)
Ik heb al lange tijd 'ons gebouw' (mijn werk) in Counterstrike als buroblad achtergrond, moet ik ook maar meteen ontslagen worden? Ik heb er zelfs bouwtekeningen bij gebruikt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Hoevaak heb ik wel niet ervan gedroomt om mappen te maken van de scholen waar ik op heb gezeten, of waar ik werk(te). Gewoonweg fun, en een goede manier om je frustratie over werk\school\thuis kwijt te raken.
Als je het verschil tussen een eenvoudige muisklik vanuit je luie stoel, en het zorgvuldig richten en afvuren van een pistool of geweer niet meer kunt maken ben je ziek, en moet je opgesloten en zo mogelijk behandeld worden. Klaar.TheGhostInc schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:31:
(...)
Verschil:
Schiet een lelijk monster neer en roep erbij dat het je docent is
Schiet een karakter neer met het gezicht van je docent, in je eigen school
In de eerste situatie zal je de volgende dag niet het beeld in je hoofd hebben van je docent neerschieten, hooguit dat je docent een lelijk monster is. (werkelijk en fictie verschillen)
Bij de 2de situatie is het verschil veel kleiner, het enige wat nog verschilt tussen werkelijk en fictie is de actie, de volgende dag zul je dus het beeld in je hoofd hebben van je docent die neergeschoten wordt.
(...)
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
het zelfde is met MS vliegsimu. je kan het zo doen maar als je het in het echt moet doen valt het toch tegen..
Kunnen ze meteen Paintball en Laserquest verbieden, want daar "schiet" je ook andere neerVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:18:
als je veel FPS spellen speeld wil dat niet meteen zeggen dat je in het echt een killer machine bent.
beetje onzin, dit soort overdreven reacties zijn vrij gebruikelijk en hadden net zo goed in nederland kunnen voorkomen als hier zoiets gebeurd wasFragNeck schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:42:
Amerika is nou eenmaal een land met belachelijke beredeneringen.
De mensen zijn kortzichtig, nationalistisch, en over het algemeen niet echt intelligent.
Zeker als je dit vergelijkt met de nuchtere Nederlanders waar eigenlijk geen taboe meer geldt.
denk maar aan de paranoide reacties op een verdwaald koffertje bij stations en vliegvelden
Ik sprak wat algemener, niet puur op dit geval. Deze gevallen worden namelijk constant aangehaald door figuren als Jack Thompson, mensen die gamen vervloeken en iedereen willen laten geloven dat gamen slecht is etc, hierbij niet kijkend naar het algehele plaatje maar puur naar enkele gevallen.TheGhostInc schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:45:
[...]
Draai het eens om:
Iemand is schijnbaar slecht aangepast bezig, en daarna kom je erachter dat die persoon zijn frustraties in voetbal spelletjes het liefst op de enkels van de tegenspeler loslaat.
Zou je die persoon aanraden te gaan voetballen?
Als iemand in een FPS als favouriete wapen een hamer heeft, en daarna de school nabouwt, gereedschap ligt altijd in de schuur, en ineens duikt een onbekende hamer op in zijn kamer (terwijl er genoeg hamers in de schuur liggen en geen ander gereedschap in zijn kamer). Dan krab ik me wel 3x achter mijn oor als ouder, voogd, docent of agent.
* TheGhostInc wil niet de heilige uithangen, maar deze jongen kan weleens meer de schijn tegen hebben dan in de verontwaardige posts is gemeld, hij lijkt misschien wel iets minder op de gemiddelde CS speler dan de andere posters.
edit:
Ik heb een tijdje een MAG-lite naast mijn bed gehad, gewoon een zaklamp natuurlijk, hoewel hij alleen naast mijn bed heeft gestaan toen ik me zeer onprettig voelde, daarna was het niet meer nodig.
Feit blijft dat het deel dat door het lint gaat een extreem klein deel van de gamers betreft, net als dat slechts een klein deel van de bezoekers van een voetbalwedstrijd door het lint gaat. Het gaat niet om procenten, het gaat om tienden of hondersten van procenten. Hiervoor kun je gewoon niet de hele gamewereld aanspreken, en dat is wat Thompson en in dit geval Dr. Phil wel proberen.
Ik heb in dit geval ook erg m'n twijfels of er wat mis is. Het virtueel rondlopen in iets waar je in het echt ook komt blijft toch iets aparts en als je op school zit is dat een plek waar je een behoorlijk deel van de dag rondloopt. Het zou pas scary worden als blijkt dat het niet alleen het gebouw is, maar dat personages lijken op leraren en scholieren.
Kijk maar naar GTA 4 die in New York gaat afspelen.
Verwijderd
het ergste is dat er in america in elk huishouden gewoon een vuurwapen ligt.M1lamb3r schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:19:
[...]
Kunnen ze meteen Paintball en Laserquest verbieden, want daar "schiet" je ook andere neer
en dat de voorstanders van vuurwapens dit gebeuren weer aansporen tot verkoop van wapens.
omzichzelf te beschermen

Aan de andere kant, ze hadden moeten weten dat een hamer geen probleem was. Een koevoet, da's een ander verhaal
teveel zooi, te weinig tijd
Ja want als ze die vinden moeten ze oppassen voor headcrabsYoozer schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:26:
Aan de andere kant, ze hadden moeten weten dat een hamer geen probleem was. Een koevoet, da's een ander verhaal.
Ach waar mijn zus op school heeft gezeten (HBOpleiding) was dit zelfs een project van sommige leerlingen. Ze maakte de school na als map voor Quake III Arena en kregen daar een cijfer voor. Ik vind het helemaal niet vreemd om zoiets te willen, ik heb er met mijn school, en hier op het werk ook wel eens over gehad. Sommige delen van dit gebouw zouden namelijk echt perfect zijn voor lasergaming, paintballen of idd een namaak in CS...Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:51:
debiel debiel?
&
Als je dat even in gedachte houdt en vervolgens het door de TS geposte nieuwsbericht leest mag je toch wel stellen dat bij een groot gedeelte van die Amerikanen een steekje los is? Of laten we op zijn minst zeggen dat ze een hele andere manier van redenatie hebben als ons.
Het gebouw waar ik in werk bestaat ook een CS map van (beetje outdated sinds de renovatieRowdy.nl schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:52:
Hm, een van mijn collega's heeft voor CoD ons kantoorgebouw nagebouwd voor onze LAN parties op 't werk. Compleet met mubilair, kleuren, omgeving etc, ziet er super uit! Directeuren vinden 't best grappig ensow...
Hier sluit ik me helemaal bij.Exitium schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:22:
[...]
Ik sprak wat algemener, niet puur op dit geval. Deze gevallen worden namelijk constant aangehaald door figuren als Jack Thompson, mensen die gamen vervloeken en iedereen willen laten geloven dat gamen slecht is etc, hierbij niet kijkend naar het algehele plaatje maar puur naar enkele gevallen.
[...] Dr. Phil wel proberen.
[...] Het zou pas scary worden als blijkt dat het niet alleen het gebouw is, maar dat personages lijken op leraren en scholieren.
Ik ben helemaal niet anti fps oid, ik speel zelf ook met plezier. Maar ik denk dat je wel in je achterhoofd kunt houden dat mensen er een andere betekenis aan kunnen hangen. En dan kan het idd. scary worden...
Of dit een individueel echt geval is, of een gegeneraliseerd incident waar hij de dupe van wordt is slecht in te schatten.
Geeft wel aan dat je je met dit soort spullen in het grijze gebied begint te geven. Een plattegrond of een map in CS van de school kan in je nadeel werken... zeker als er een hetze op de spullen of jou ontstaat.
Schieten op scholen ligt momenteel erg gevoelig in de VS... Stel je voor dat iemand hier een game maakt, waarbij het de bedoeling is zoveel mogelijk kindjes aan te randen (ik noem maar even een onderwerp...), dan is het toch niet raar om diegene wat voorzichtiger te benaderen?
Volgens mij komt het relatief gezien even vaak voor in Duitsland. Dat verhaal over wapens gaat dus niet zomaar op. Als je gestoord genoeg bent kan je in nederland ook echt wel aan een wapen komen.Exitium schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:35:
...
Grootste probleem zijn de ouders. Schietpartijen zoals deze komen met name in Amerika voor, om de doodsimpele reden dat kinderen daar veel makkelijker aan wapens kunnen komen. Het aantal Amerikanen met een wapen in huis ligt vele malen hoger dan bijvoorbeeld in West-Europese landen en die wapens liggen dan ook regelmatig niet achter slot en grendel. Het kind haalt dan wel de trekker over, maar de ouders hebben daar een grote verantwoordelijkheid in.
...
Dat de Amerikanen gek zijn en met die wapenwet schijnbaar vrágen om problemen is voor een nederlander natuurlijk heel makkelijk te zeggen. Wat? Weer iemand doodgeschoten door een jong persoon? Oooh, in Amerika, tja, heh, met die wapenwet. Hij werd vast veel gepest. En voila, de wereld is weer te begrijpen, en amerikanen zijn gewoon gek.
Persoonlijk vind ik dat we hier in Nederland, waar je met de blote vuisten wordt doodgemept als je weigert iemand een sigaretje te geven, wel iets te hoog van de toren blazen. Ook grappig om te zien dat die schutters in amerika allemaal 'slachtoffers van de samenleving' zijn, terwijl hier de jeugdige moordenaars gewoon gestoord zijn.
Het is allemaal echt niet zo simpel als het soms lijkt.
On-topic: ik heb ook wel eens een slecht gelukte map gemaakt van mijn middelbare school, voor max payne. En het is inderdaad vrij belachelijk als dat feit alleen voldoende is om van school getrapt te worden. Aan de andere kant kan iedereen natuurlijk op zijn sloffen aanvoelen dat het nou niet bepaald opportuun is om minder dan een maand na een bloedbad op een school je eigen school virtueel te gebruiken als slagveld. Ben wel benieuwd of dit nog ergens opgepikt gaat worden en hoe dit verder afloopt... dit verder weinig objectieve nieuwsbericht zegt daar iig niets over.
... not as I do.
Hoezo dat? Voor inspiratie voor maps kijken veel mensen naar plaatsen waar ze vaak komen, gewoon omdat ze die kennen. Niet omdat ze Columbine/VT-achtige situaties willen namaken.TheGhostInc schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:02:
De school namaken in CS is natuurlijk een klein beetje provocatie. Het idee van een schietspel in je school is een beetje twijfelachtig en geeft aan dat je de werkelijkheid een beetje uit het oog uit het verliezen bent.
Ik zou me pas zorgen gaan maken als iemand echt een stapje te ver gaat.
Ik en een vriend hebben ooit onze hele middelbare school nagemaakt in Duke 3D, in opdracht van de school. De bedoeling was nl. het showen van de nieuwbouw. Later hebben we er uiteraard een deathmatch level van gemaakt en pig cops toegevoegd, waarbij het hoofd van onze favoriete leraar op de pig cop sprites was geplakt
Dus zorg maar dat je mij nooit tegenkomt!
[ Voor 9% gewijzigd door Not Pingu op 03-05-2007 15:51 ]
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
en een game zoals carmageddon zou ook mensen er toe aanzetten om iedereen overal maar te gaan aanrijden?RemcoDelft schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:45:
Ben ik, omdat ik zulke games niet speel, een van de weinigen die dit helemaal zo slecht niet vindt?!
Schieten op scholen ligt momenteel erg gevoelig in de VS... Stel je voor dat iemand hier een game maakt, waarbij het de bedoeling is zoveel mogelijk kindjes aan te randen (ik noem maar even een onderwerp...), dan is het toch niet raar om diegene wat voorzichtiger te benaderen?
Om maar niet te praten over Manhunt?DrProctor schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:49:
[...]
en een game zoals carmageddon zou ook mensen er toe aanzetten om iedereen overal maar te gaan aanrijden?
dat zegt ie niet... hij zegt eerder dat de makers van carmageddon toch minstens voor een opgetrokken wenkbrouw moeten zorgen.DrProctor schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:49:
[...]
en een game zoals carmageddon zou ook mensen er toe aanzetten om iedereen overal maar te gaan aanrijden?
... not as I do.
Verwijderd
@ alle ik map ook mijn omgeving in elke 3d engine die ik tegenkom posters
Het volgende spel is een concentratie kamp waar je op knopjes moet drukken om joden te vergassen.
Maar gelukkig weten jullie het verschil tussen een pixels en de echte wereld.
Lucht erg op moet ik zeggen!
meh, als dat zo is zou ik persoonlijk jou ook naar een inrichting sturen.DrProctor schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:57:
als ik verlies in een potje counter strike van een stel maten van mij dan krijg ik ook altijd moordneigingen. Dan ga ik mn eigen dorp namaken in een schietspel en vervolgens fotos van hun op characters vastmaken om ze vervolgens aan gort te schieten.
Lucht erg op moet ik zeggen!
... not as I do.
Verwijderd
Om daarvoor mensen te beperken in hun vrijheid vind ik jammer.
p.s. jup ik woon in een hand of nod. Alleen die bol flikkert iedere keer van het dak af. Dus dat is nogal een karwei om die iedere keer er weer op te krijgen
[ Voor 25% gewijzigd door Moortn op 03-05-2007 16:20 ]
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Verwijderd
Alsof als iemand een map maakt van een omgeving, hij daar dan ook gelijk iedereen wil afslachten ?
Mischien kennen mensen nog Amsterdoomed van Davilex. Ook een game die zich afspeelt in Amsterdam met daarbij veel herkenbare factoren. Als iemand dat speelt, ben je dan ook gelijk iemand die in Amsterdag komt moorden ?
Tevens gaan er vele vanuit dat deze jongen ook daadwerkelijk herkendbare karakters heeft toegevoegd in de game, terwijl daar niet over gepraat wordt in het artikel. Zonder die karakters vind ik het ontzettende onzin hoe er gereageerd wordt, maar als deze jongen daadwerkelijk enkele bekende toegevoegd heeft om af te knallen, dan is het volkomen terecht dat hij nu daar zit.
tja het is dan ook weer de vraag of hij die characters heeft toegevoegd voor de users zelf of idd voor de door jou geposte redenen. Ik denk persoonlijk dat als hij mensen hun gezichten aan characters heeft toegevoegd hij dit heeft gedaan voor de grap omdat iedereen dan "zichzelf" speelt in het spel. Maar de Amerikaanse media zal dit natuurlijk meteen opblazen en als nummer 1 reden gebruiken om deze jongen op te sluiten in een school voor retardsVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:05:
Jongens, wat zijn dit voor reacties.
Alsof als iemand een map maakt van een omgeving, hij daar dan ook gelijk iedereen wil afslachten ?
Mischien kennen mensen nog Amsterdoomed van Davilex. Ook een game die zich afspeelt in Amsterdam met daarbij veel herkenbare factoren. Als iemand dat speelt, ben je dan ook gelijk iemand die in Amsterdag komt moorden ?
Tevens gaan er vele vanuit dat deze jongen ook daadwerkelijk herkendbare karakters heeft toegevoegd in de game, terwijl daar niet over gepraat wordt in het artikel. Zonder die karakters vind ik het ontzettende onzin hoe er gereageerd wordt, maar als deze jongen daadwerkelijk enkele bekende toegevoegd heeft om af te knallen, dan is het volkomen terecht dat hij nu daar zit.
Ik denk persoonlijk dat spellen als CS, COD en BF nog niet zo erg zijn. Iets als GTA is dat veel meer, aangezien dat onder de bevolking speelt. Bij eerder genoemde shooters is het overduidelijk dat het dikke oorlog is. Bij GTA kan je gewoon je buurman neerslaan.TheGhostInc schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:02:
Probleem met CS en andere spelletjes is nog steeds dat het gebaseerd is op een werkelijkheid die veel mensen spannend en eng vinden. (Terrorisme staat niet op mijn verlanglijstje voor een betere wereld) Als jij als persoon hier heel erg fan van bent kun je daar andere conclusies aan hangen dan dat je het gewoon leuk vindt.
Ik vind dit ook behoorlijk kortzichtig van die school. Ik kan me voorstellen dat ze pissig zouden zijn geweest als hij leerlingen ging afschieten in een map die op zijn school leek. Verder vraag ik me ook af hoe ze erachter zijn gekomen. Speelde hij het spel op school of hebben ze van mensen gehoord dat hij in zijn vrije tijd CS speelde met die map? Vind het ook erg raar dat ze de politie erbij gehaald hebben. (Wat is er mis met een paar uurtjes het plein schoonmaken?)
Er zijn in Duitsland wel een aantal incidenten geweest, maar dat aantal staat niet in verhouding met Amerika. Zeker eind vorige eeuw kwam het in Amerika vrij vaak voor. Verder is het bij meerdere zaken aangetoond dat de daders de wapens van hun ouders gebruikt hebben, omdat die wapens niet in een afgesloten kist of kast bewaard werden maar in bijvoorbeeld een nachtkastje.Clush schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:47:
[...]
Volgens mij komt het relatief gezien even vaak voor in Duitsland. Dat verhaal over wapens gaat dus niet zomaar op. Als je gestoord genoeg bent kan je in nederland ook echt wel aan een wapen komen.
Dat de Amerikanen gek zijn en met die wapenwet schijnbaar vrágen om problemen is voor een nederlander natuurlijk heel makkelijk te zeggen. Wat? Weer iemand doodgeschoten door een jong persoon? Oooh, in Amerika, tja, heh, met die wapenwet. Hij werd vast veel gepest. En voila, de wereld is weer te begrijpen, en amerikanen zijn gewoon gek.
Ik erger me ook niet zo erg aan het feit dat de school ingegrepen heb. Ik denk persoonlijk dat het niet nodig geweest was, maar kan me de positie van de school wel indenken. Feit is dat de meeste mensen die dit doen wel het verschil zien tussen fictie en realiteit. Ik erger me aan mensen, in dit geval Dr. Phil, die direct de link met games leggen terwijl daar geen aanwijsbare redenen voor zijn. Tuurlijk kunnen mensen doordraaien, maar het aantal dat dat daadwerkelijk doet is miniem. Als je om dat risico in te perken alle gewelddadige games wilt gaan verbieden, en Thompson heeft dat wel degelijk geprobeerd met games als GTA, kun je ook gelijk alle gewelddadige films en boeken verbieden bijvoorbeeld.
En wie heeft daar een grote rol in gespeelt?plakbandrol schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:22:
[...]
beetje onzin, dit soort overdreven reacties zijn vrij gebruikelijk en hadden net zo goed in nederland kunnen voorkomen als hier zoiets gebeurd was
denk maar aan de paranoide reacties op een verdwaald koffertje bij stations en vliegvelden
Ik wil niet weer verwijzen naar het WTC, en de zogenaamde consequenties vanuit het witte huis, maar die paranoide acties richting moslims en zogenaamde terroristen komt ook uit Amerika.
En in Nederland zal dit niet gebeuren, tenminste niet in deze tijd.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Dat was de goede oude tijd, toen pixels nog pixels waren en we in Carmageddon meer bloed wisten te vergieten dan in mortal kombat. Vroegah' toen games nog echt geweldadig waren.
Ik had Not Pingu's post moeten lezen voor ik er zelf eentje tikte. Het is altijd die laatste post die je vergeet te lezen die voor de dubbele informatie zorgt
|{ brrr }] |
Verwijderd
vroegah was er postal 2 die was bruutYellow|A schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 16:31:
Als je aan het experimenteren slaat met levels maken doe je dat meestal met een herkenbare plaats. Leerlingen spenderen best veel tijd van de dag op school, dus niet meer dan logisch dat het als primaire inspiratie bron dient. Mijn eerste Doom map was het winkelcentrum waar ik regelmatig rondhing. Een ex-collega/vriend van me had ooit het hele kantoor nagemaakt in halflife. Iedereen vond het leuk en zat elkaar na werktijd te fraggen.
Dat was de goede oude tijd, toen pixels nog pixels waren en we in Carmageddon meer bloed wisten te vergieten dan in mortal kombat. Vroegah' toen games nog echt geweldadig waren.
offtopic:
Ik had Not Pingu's post moeten lezen voor ik er zelf eentje tikte. Het is altijd die laatste post die je vergeet te lezen die voor de dubbele informatie zorgt
Verwijderd
massa's mensen, het lijken vooral vrouwen, geloven alles wat die man zegt. Terwijl die lang niet altijd gelijk heeft, hij is niet de alwetende.
Hier het politierapport.
Hier een ander artikel over deze kwestie.
Sla me plat, maar wat is er nu fout om iets na te bouwen als een map?Someone just made a mistake
Wat is de volgende stap? Valve 'just made a mistake', we gooien heel CS(S) vol met stempels "verboden!". Films waar witte huis wordt opgeblazen/neergehaald/whatever mogen wel.. apart hoor
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Steunen ze de gozer of is het echt een nieuwe hamer-moordenaar (een uitdaging met al die guns in de buurt
Dit lijkt mij een goede reden voor de jongen om eens flink uit te halen als er een vergadering is op school, msschien dat een nieuw bestuur de school wel goed doet, en tot zinnen komt nadat er ff flink op de kop getikt is (we hebben allemaal geoefent met hamertje tik dus dit kunnen we hier ook).
Wat betreft het aantal mongolen kunnen we denk ik niet aan amerika tippen, maar als hier veel mensen een geweer hadden dan was het hier msschien ook wel zo'n paranoide land.
We zullen nog veel van dit soort nieuwsjes moeten lezen voordat ze daar iets aan gaan doen denk ik.
Nukezone FTW
Als je je school niet na mag maken in een willekeurige FPS, dan zouden mensen die hun auto namaken in een race-game ook van hun rijbewijs beroofd moeten worden.
omgDe ouders van een jongen zagen dat hij een spel speelde waarin het doden van mensen voorkwam in een omgeving die op de school leek. Deze ouder belde naar de school en na enig zoeken vond de directie de persoonlijke site van de zeventienjarige leerling die het level, genaamd "The Official Clements High School CS Map," gemaakt heeft.

dit gaat echt helpen. sturen ze hem naar een school waar je door je medeleerlingen veel leukere lessen krijgt. hoe schiet je iemand het snelste in het echt neer, hoe iemand het beste neer te steken en meer van dat soort leuke dingen. stel dat hij normaal was en alleen lekker aan het mappen geslagen was. dan is hij bij deze volledig ontspoord.Ze wezen hem de deur van de school. Hij mag voortaan zijn tijd gaan verpozen in het M. R. Wood Alternative Education Center, een school voor moeilijk opvoedbare kindertjes.
helemaal mee eens, laat het anti-amerikaanse sentiment maar weer komen. Misschien was de schorsing maar van tijdelijke aard en dat lijkt me helemaal niet zo heel raar, een beetje straf moet kunnen (of dat dan helemaal terecht was of niet weet niemand hier, omdat niemand de kwestie zelf kan bekijken). Het heeft natuurlijk niets met de aziatische afkomst van die jongen te maken, althans dat mag ik hopen van niet.Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:51:
debiel debiel?
FBI inschakelen noem ik niet een beetje straf.
In hoeverre kun je spreken van een trainingssessie als het enige overeenkomstige de geografische lay-out is. Daarbij als deze jongen instaat, was een map na te bouwen dan heeft hij al voldoende inzicht in de ligging van zijn gebouwen dat hij ook echt niet meer hoeft te trainen.
Het is een overtrokken reactie van het School bestuur. Ik de beslissing wel begrijpen, zeker gezien de gebeurtenissen van de laatste paar jaren, maar het blijft ontzettend kort door de bocht.
Als ze dit hadden gezien als een probleem dan lijkt mij het logisch dat ze eerst gaan kijken of die jongen inderdaad psychologische problemen heeft en zo ja daar op gepaste wijze iets aan te doen.
Ik vind het persoonlijk ook een beetje smaakloos om heden ten dagen in Amerika nog zo’n map te maken en online te zetten. (Ik bedenk me net dat ik niet weet van wanneer deze map is, voor of na dat incident op V-tech?)
Nu komt het gewoon over alsof de bestuursleden iets eng vinden en dat zo snel mogelijk weg hebben proberen te trappen. Je moet je wel realiseren dat zo’n school bestuur de verantwoordelijkheid draagt om een ieder een zo goed mogelijke opleiding en kans in het leven te bieden. Door dit soort angstige reacties doen ze daar ernstig aan te kort en kan men zich ook afvragen of ze wel geschikt zijn voor de functie die ze dragen.
B.I.G. gaat het nog druk krijgen met het controleren van 'illegale' kopieën.AndriesLouw schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:33:
Zolang er geen school wordt nagemaakt in Postal 2, met karakters die allemaal afgeleid zijn van leerlingen/leraren maak ik me niet zo druk.
Als je je school niet na mag maken in een willekeurige FPS, dan zouden mensen die hun auto namaken in een race-game ook van hun rijbewijs beroofd moeten worden.
Natuurlijk duurde het nooit lang voor de eerste mensen met wapens rondliepen en flink aan het schieten waren. De begeleidende docent vond dit alleen maar mooi. We hebben nog een aantal VWO leerlingen instructie gegeven over game design aan de hand van ons bouwsel.
Ja hoor, het modieuze anti-Amerika geneuzel.FragNeck schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:42:
Amerika is nou eenmaal een land met belachelijke beredeneringen.
Amerika is een raar land, want onze nuchtere samenleving is superieur. Over 'kortzichtig, nationalistisch, en over het algemeen niet echt intelligent' gesproken.
Kom op zeg, nuchter. Er werd/wordt echt niet nuchter gereageerd op bijv. moord op PF, TvG. Paniekreacties alom.
Nuchterheid is vaak gewoon desinteresse.
----
<ontopic>
Wat ik het raarste aan dit verhaal vind, is dat zijn ouders de politie hebben gebeld? Wat zijn dat voor Stasi methodes?
- Rietberg - sieben Mal sympatisch -
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Inderdaad raar dat die ouders niet eerst vroegen wat het uberhaupt was, maar direct naar school belden
Meer vertrouwen in de school dan in hun eigen kind.
Verwijderd
ik vind het creatief en vind dat er niets moordlustigs achter zat.
het is leuk om een shooter te spelen in je eigen wijk,
zo heb ik me ook altijd al voorgesteld om GTA in je eigen woonwijk te spelen.
omdat je alle gangetjes en straatjes kent
en je eigen huis als save point
met een computer met je gta op de achtergrond
fantastish idee eigenlijk
arieleks schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:02:
Ja hoor, het modieuze anti-Amerika geneuzel.
Amerika is een raar land, want onze nuchtere samenleving is superieur. Over 'kortzichtig, nationalistisch, en over het algemeen niet echt intelligent' gesproken.
Kan je me 1 land noemen waar dit nog meer gebeurd?Een Amerikaanse rechter heeft een wasserette aangeklaagd omdat die volgens hem twee jaar geleden zijn broek heeft kwijtgemaakt. Rechter Roy Pearson uit Washington eist 67 miljoen dollar (ruim 49 miljoen euro) schadevergoeding, zo meldden Amerikaanse media donderdag.
Buiten onze 'superieure' samenleving, denk ik dat er ongetwijfelt meer mensen in de wereld zijn die er zo over denken. Die zijn dan ook allemaal schijnheilig en leven in een superieure samenleving?
Het puur reageren op zo'n 'stom' iets zegt bar weinig over hoe iemand denkt over zijn eigen samenleving.
[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 04-05-2007 12:35 ]
Verwijderd
even offtopic:
Het americaans recht-systeem zit een schroefje of 10 bij los.. je kan mensen aan klagen omdat ze op je schoen veter stonden op straat.
ok dat verhaal met die magnetron, een vrouw had haar kat in de magnetron gedaan omdat deze nat was van de regen.
zei denkt: die droog ik wel op in de magnetron..
BOEM.
hoop drama en ze had aangeklaagd EN WON over de miljoene dollars.. waarom?
omdat niet op de magnetron handleiding niet staat dat je geen levende voorwerpen in de magnetron mag stoppen.
maar mensen denk nou na.. als er een gevaar,straling en nuclear logo op z'n kost staat. ga je er dan levende dieren in stoppen? hoe (excuseer mijn redenering) KANSLOOS DEBIEL ben je dan wel niet?
Only in america beste mensen..
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 13:01 . Reden: effe wat toevoegen ]
Verwijderd
Ik kan van een school in Amerika wel begrijpen dat ze deze leerling van school hebben gezet en dat ze de overheid erbij hebben gehaald.. Het is makkelijk commentaar te leveren op deze handelswijze, maar stel dat de school er niks aan had gedaan en een week later iemand idd schietend de school in loopt en deze achteraf deze map op zijn computer vaak speelde.. Wedden dat 9 van de 10 hier op dit topic dan commentaar zal leveren dat er niet eerder is ingegrepen
Ik snap best dat de mapmaker het leuk vond zijn/haar school na te maken, maar in deze maatschappij kan zoiets nou eenmaal niet omdat er te veel debielen op deze wereld rond lopen
Verwijderd
Quote Shibbol:
ik vind nog al tijd dat dit niet slecht was, WAS het zo slecht dan is het het bloed en het doden van virtuele poppetjes in een spel. niet om een playground na te bootsen, zou je in sim city ook moeten worden opgepakt omdat je je eigen stad na bouwd en er een astroide of robot op los gooit?
en de sims dan? als je personage laat dood gaan.. zelfdmoord neiginen in je eige huis?
spelletjes gaan er om dat het virtueel is en niet realiteit, dat mensen dit door elkaar gaan halen ligt aan de persoon zelf, niet de game.
deze jonge, (van wat ik las uit het bericht) lijkt me totaal niet krankjorum.
^^ Met stupids
Zelf vind ik dit erg jammer : Je mag dus niet meer je inspiratie uit de echte wereld halen ?!?! Wat als die jongen gewoon een random gebouw had gemaakt en het "School" had genoemd ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Wat heeft die broek van 67 miljoen er nou mee te maken? Het Amerikaanse rechtssysteem is misschien wat makkelijk te misbruiken, maar dat weten we nou wel. In elk land zijn er wel juridische rariteiten/blunders/uitspattingen, maar om dan een complete samenleving 'kortzichtig, nationalistisch, en over het algemeen niet echt intelligent' te noemen, dat vind ik een beetje ver gaan.SinergyX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:34:
[...]
[...]
Kan je me 1 land noemen waar dit nog meer gebeurd?
Buiten onze 'superieure' samenleving, denk ik dat er ongetwijfelt meer mensen in de wereld zijn die er zo over denken. Die zijn dan ook allemaal schijnheilig en leven in een superieure samenleving?
Het puur reageren op zo'n 'stom' iets zegt bar weinig over hoe iemand denkt over zijn eigen samenleving.
Ik word gewoon een beetje moe van dat anti Amerika geklets. Het enige dat hier in het nieuws komt, is als een of andere malloot iets raars zegt. Maar voor elke idioot heb je weer 10 mensen die wel nadenken, en verstandige dingen zeggen. Alleen daar lees je dan niet over, behalve als je wat dieper graaft.
Het is alleen jammer dat de grootste malloot van Amerika daar nu aan de macht is.
There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.
Kan me niet voorstellen dat ik dan die ene zou zijn, maar het lijkt me duidelijk dat als je een counterstrike map van je school bouwt, je enige creativiteit, inspiratie en interesses hebt. Zoiets doe je niet als je even later toch mensen gaat vermoorden.Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:59:
Wedden dat 9 van de 10 hier op dit topic dan commentaar zal leveren dat er niet eerder is ingegrepen
Spellen die op je eigen omgeving lijken kunnen gewoon cool zijn. Ik heb er echt geen moeite mee om toe te geven dat het me leuk lijkt om in BF2 rond te lopen in m'n eigen dorpje of in counterstrike op m'n voormalige school.
Maar mensen doden?

Niets...
De beste jongen heeft de betreffence CS map een paar jaar geleden al gemaakt, en is hoogstwaarschijnlijk verlinkt door de moeder van een schoolgenoot, die haar zoon/dochter de map heeft zien spelen. Deze moeder heeft het schoolbestuur ingelicht, en enkele dagen later werd de jongen door de politie uit de klas geplukt, en zijn huis is doorzocht op wapens, echter niets relevants werd gevonden.
Verder lijkt het erop dat men het maken van een CS map, en het maken van een compleet spel waarin je klasgenoten moet afschieten, door elkaar heeft gehaald. Tel dat op bij de paniek die er heerst vanwege VT, een beetje pech erbij, en ja, je zit in de problemen. Eerst was deze jongen trouwens compleet geschorst, en uitgesloten van eindexamen. Dat besluit is inmiddels deels teruggedraaid, naar een hoop protesten van schoolgenoten en ouders. Hij is nog steeds geschorst, moet nog steeds naar het "alternative learning center", maar mag wel eindexamen doen (hij was laatstejaars). Hij mag echter niet bij de graduation ceremonie aanwezig zijn. Er wordt ook geen aantekening van dit 'incident' gemaakt, anders zou het op je 'record' staan, en loop je het risico dat universiteiten/werkgevers je niet willen hebben.
De ouders gaan natuurlijk CounterSuen (
[ Voor 19% gewijzigd door arieleks op 04-05-2007 14:40 ]
Spelletjes met geweld mag niet omdat dat de drang tot geweld zou opwekken. maar een wapen dragen wag wel? Met de mededeling dat we de oorzaak van dat geweld moeten stoppen maar dat we de midelen mogen houden.
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gelukkig zijn jullie geen psychologen. Als het namaken van echte omgevingen in een virtuele omgeving getikt is, kan je de halve ICT wereld laten behandelen. Ik heb in mijn vrije tijd ook menig huis, school, stadion nagemaakt in Unreal. Toch ben ik echt een gezonde normale jongen zonder moordneigingen. Als de betreffende schietpartijen op scholen in de vs niet hadden plaats gevonden had niemand erom gekraaid.DarkShadow schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:36:
[...]
helemaal mee eens, laat het anti-amerikaanse sentiment maar weer komen. Misschien was de schorsing maar van tijdelijke aard en dat lijkt me helemaal niet zo heel raar, een beetje straf moet kunnen (of dat dan helemaal terecht was of niet weet niemand hier, omdat niemand de kwestie zelf kan bekijken). Het heeft natuurlijk niets met de aziatische afkomst van die jongen te maken, althans dat mag ik hopen van niet.
De laatste bekende die ik kan verzinnen is S.T.A.L.K.E.R. Dan zou je dat ook niet mogen spelen, want er kan je verdenk worden dat je een kernramp wilt veroorzaken.

Bij veel van die voorbeelden van extreme schadeclaims wordt vergeten dat het hier alleen maar om claims gaat. Dat die in 99% van de gevallen naar de prullenbak worden verwezen, dat lees je niet. Nee, want zodra mensen overtuigd zijn van het feit dat ze in land x achterlijk zijn, dan willen ze alleen nog maar informatie die dit idee bevestigd.SinergyX schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:34:
Kan je me 1 land noemen waar dit nog meer gebeurd?
Feit is gewoon dat men niet dom en achterlijk is in Amerika, anders zouden er niet zoveel uitvindingen worden gedaan en vooruitgang worden geboekt op allerlei terrein. Er gaan heel wat meer nobelprijzen richting de VS dan Europa. Een ander ding is dat veel Amerikanen ontzettend rechtlijnig en zwart/wit denken, gekoppeld aan het idee dat overal actie moet worden ondernomen om de situatie te controleren en risico's te vermijden. Dus of je bent een "American hero", of je bent een loser en een gevaar voor de samenleving. Iets er tussenin is er niet.
Dat is niet dom, maar eerder kortzichtig. Daarnaast zijn er ook heel veel 'gewone' amerikanen hoor, waar je normaal een gesprek mee kunt hebben, net als met een 'gewone' Nederlander.
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
Verwijderd
Soms spelen er nou eenmaal meer dingen mee dan de dingen die het eerst in je opkomen...
Een beetje maps maken kan natuurlijk geen kwaad, maar ik denk dat op dit moment het in Amerika heel gevoelig ligt. Storm in een glas water dus
Verwijderd
En het hele tactisch moment gebeuren, sinds diverse grote oorlogen worden er ook nog vrolijk war-games gemaakt. Smakeloos mischien, maar wat zou er dan fout aan zijn?