Toon posts:

ASP in 64 bits omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Windows 2003 Server x64 draaien met Exchange 2007. Op deze machine heb ik ook me website gehost met een asp gastenboek, gevonden elders op het Internet. Nu kan ik deze wel gebruiken door 32 bits DotNet te activeren in IIS, maar dan werkt Exchange 2007 OWA niet meer. En als 64 bits DotNet geactiveerd heb werkt de asp gastenboek weer niet. Hoe zou ik kunnen zorgen dat beide werken op deze machine.

bvd.

Verwijderd

In deze thread hebben ze het ook over asp in 64 bit omgeving met exchange.

Ik kan geen oplossing bieden, maar het is duidelijk dat je de ene weg moet inslaan.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er staat mij iets van bij dat 32bits en 64bits .net naast elkaar op dezelfde server niet ondersteund wordt.... maar 100% zeker weet ik het niet. Kan je niet veel beter gewoon de code van je gastenboek aanpassen zodat het werkt in een 64bits omgeving? Het is tenslotte de toekomst :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met 64 bits omgevingen, dus onderstaande is speculatie:

Ik kan me voorstellen dat je binnen dezelfde applicationpool geen 32 en 64 bits .Net framework kan hebben. Misschien draaien OWA en je website binnen de zelfde apppool. Je zou dan een nieuwe apppool kunnen aanmaken en je website aan deze apppool toevoegen en kijken of je deze wel op 32 bits kan zetten.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57
Ik zou niet weten heo je 32 of 64-bits code zou schrijven ?
Is het niet gewoon dat ISS niet goed draait onder 64bit? Of dat het een andere versie is (/Net ipv classic bijv) of dat objecten die je gebruikt (adodb) niet ondersteunt zijn in 64bit?

[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 05-05-2007 09:52 ]

Verwijderd

Dat gaat je niet lukken:
How to switch between the 32-bit versions of ASP.NET 1.1 and the 64-bit version of ASP.NET 2.0 on a 64-bit version of Windows
MORE INFORMATION
IIS 6.0 supports both the 32-bit mode and the 64-bit mode. However IIS 6.0 does not support running both modes at the same time on a 64-bit version of Windows. ASP.NET 1.1 runs only in 32-bit mode. ASP.NET 2.0 runs in 32-bit mode or in 64-bit mode. Therefore, if you want to run ASP.NET 1.1 and ASP.NET 2.0 at the same time, you must run IIS in 32-bit mode.

Note If you have Microsoft Exchange Server 2007 installed on the computer, do not use the following method.
Pagina: 1