Toon posts:

[ASP, OLEDB, W2K3 x64] Geen Access connectie mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een website over te zetten naar een Windows 2003 x64 Edition. Ik krijg voor geen mogelijkheid een connectie met een .MDB file en zoals ik kan vinden op MSDN forums en andere websites is het niet meer mogelijk om het via een access file te doen.

Persoonlijk wil ik dit eigenlijk niet geloven. Weet er iemand of dit echt niet kan of moet ik een connectie maken op een andere manier? Of moet je persé MSDE / SQL Express 2005 gebruiken bij x64?

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
code?
voor zover ik weet gewoon mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Mischa_NL schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:13:
code?
voor zover ik weet gewoon mogelijk.
Code is op zich goed... we draaien IIS in 64bits om Exchange 2007

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:14:
[...]

ik zie geen code.

Verwijderd

Topicstarter
Als je persé code wilt:
code:
1
DB_CONNECTIE = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\Inetpub\db\db.mdb;User Id=admin;Password=;"

maar het probleem ligt 'm niet in de code. Naar mijn idee zit het in de combinatie van Windows 2003 x64 met IIS op 64bits en een Access .mdb OLEDB connection string.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:14:
[...]

:D Oh, en hoe kunnen wij dat zien? En wat heeft Exchange er mee van doen?
Post eens wat (relevante) code en bijbehorende foutmelding die je krijgt; dan pas kunnen we er iets zinnigs over zeggen.
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:25:
[...]

Als je persé code wilt:
code:
1
DB_CONNECTIE = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=c:\Inetpub\db\db.mdb;User Id=admin;Password=;"
Dat is geen code maar een connectionstring. Alleen aan een connectionstring hebben we natuurlijk geen fluit. Laat eens zien hoe je de connectie opent etc ('code' dus) en daarbij zou een foutmelding die je krijgt handig zijn om te weten in welke richting we het uberhaupt moeten zoeken.

Vaak voorkomend probleem is uiteraard dat je geen rechten hebt (IUSR) om in een bepaalde directory bestanden te openen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 05-04-2007 23:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Niet iets met de NTFS rechten op dat bestand?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:26:
[...]

Post eens wat (relevante) code en bijbehorende foutmelding die je krijgt; dan pas kunnen we er iets zinnigs over zeggen.

[...]

Dat is geen code maar een connectionstring. Alleen aan een connectionstring hebben we natuurlijk geen fluit. Laat eens zien hoe je de connectie opent etc ('code' dus) en daarbij zou een foutmelding die je krijgt handig zijn om te weten in welke richting we het uberhaupt moeten zoeken.

Vaak voorkomend probleem is uiteraard dat je geen rechten hebt (IUSR) om in een bepaalde directory bestanden te openen ;)
Ik gebruik dezelfde code voor meer dan 100 websites die draaien op Windows 2003 32bits en die werken allemaal prima. Code posten heeft geen toegevoegde waarde.

http://www.thescripts.com/forum/thread488881.html
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms810810.aspx

OLEDB JET kan blijkbaar niet op x64

Verwijderd

Topicstarter
Omdat Exchange 2007 in x64 draait kan ik IIS niet op 32bits zetten.

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 12:24
Wat voor een foutmelding wordt er gegeven dan wanneer je de connectie met de database wilt maken?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

OLEDB JET kan blijkbaar niet op x64
Klopt
Omdat Exchange 2007 in x64 draait kan ik IIS niet op 32bits zetten.
Klopt vziw ook. M.a.w. het gaat niet werken. :'(
De enige beschikbare workaround zou zijn zelf een .net component schrijven als tussenlaag, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 06-04-2007 10:40 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1