Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:00:
heb om te testen de batterij er even uit gehaald en waar ik al bang voor was klopt dus. de boel is meteen niet meer unlocked en je moet de hele procedure opnieuw doorlopen.
het is dus zaak er voor te zorgen dat je batterij niet helemaal leegloopt vrees ik.
Klopt, de Acer wordt dan weer vanuit ROM opnieuw geladen en dan is 'ie weer als nieuw. Op zich wel handig, want je hoeft nooit bang te zijn dat je 'm software-matig sloopt ...

Het complete register en o.a. de Windows directory worden compleet opnieuw geladen.
Wat ongewijzigd blijft zijn o.a. de directories \MyFlashDisk en (uiteraard) \SDMMC

Maar de Backup / Restore optie in ActiveSync doet wonderen ...

Ik ben zo tevreden over de Acer dat ik vandaag zelfs een 2e exemplaar aangeschaft heb!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 01:48 . Reden: groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 08:36
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:47:
[...]

Briljant! dat ik daar zelf niet opgekomen ben :)

Maakt deze ook een backup van de registersettings?
Overigens enig idee hoe lang de batterij meegaat als je hem volledig opgelagen weglegt (met destinator draaiend om de gps actief te houden)?
Mijn vriendin kennende zal ze hem nl. niet dagelijks en waarschijnlijk zelfs niet wekelijks gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door _GGG_ op 29-08-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
_GGG_ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:04:
[...]

Briljant! dat ik daar zelf niet opgekomen ben :)

...............
Enige nadeel dat ik ondervonden heb aan de backup/restore vanuit active sync is dat de (systeem) tijd/datum niet meer klopt, als je er voor gekozen hebt tomtom direct op te starten, dus tomtom als schil ahw. Kun je deze dus niet aanpassen, binnen tomtom gaat dit niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
kun je de klok niet laten syncen dan met activesync, dat lijkt me juist een van de meest voor de hand liggende opties? (geen activesync/e305 bij de hand hier)

[ Voor 26% gewijzigd door _GGG_ op 29-08-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijft de klok gewoon goed staan na restore ...

Je kunt de Acer klok synchroniseren met je PC-klok met (freeware) tooltje 'psynctime', te vinden op http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=XdaUtils

(zit in de 20070705.zip die daar staat, deze versie werkt perfect samen met de Acer)

[ Voor 17% gewijzigd door een moderator op 30-08-2007 10:14 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 09:04:
[...]

Yes !

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 30-08-2007 10:14 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet helaas nogsteeds niet, ook niet na het resetten! Denk dat er misschien iets van software van het apparaatje weg is of van de sd kaart! Weet iemand of je deze software ergens kunt downloaden of dat je kunt zien wat er op het apparaat enof sd kaart zou moeten staan!? Als ik op de knop navigatie klik, komt er ff een groen randje omheen maar vervolgens start hij niets op....
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:24:
[...]

Dennis, probeer eens een reset van de Acer, weet bijna zeker dat dat helpt.
Resetten kan door een paperclip oid in het gaatje te duwen aan rechterzijkant van het apparaat.
De aan/uit knop zet systeem alleen op resume, niet helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:25:
Hij doet helaas nogsteeds niet, ook niet na het resetten! Denk dat er misschien iets van software van het apparaatje weg is of van de sd kaart! Weet iemand of je deze software ergens kunt downloaden of dat je kunt zien wat er op het apparaat enof sd kaart zou moeten staan!? Als ik op de knop navigatie klik, komt er ff een groen randje omheen maar vervolgens start hij niets op....

[...]
Dan kan het systeem de Destinator software niet meer vinden. Deze moet in \\FlashDisk\navigator staan en navigator.exe heten.
Je kunt natuurlijk altijd de Acer weer in fabrieks-staat brengen door de accu er even uit te halen (en ook de USB kabel eruit, anders blijft hij toch stroom krijgen). Als je 'm dan weer aan zet is alles weer zoals het zou moeten zijn. Het enige dat dan nog kan ontbreken zijn de maps (want dat is het enige stukje wat op de SD kaart staat en dat wordt nooit gereset. Maar de maps kun je altijd opnieuw laden met Destinator Console en bijgeleverde CD-tje.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:47:
[...]
de backupfile is maar 250kb groot. klopt dat? lijkt me aan de kleine kant

Verwijderd

_GGG_ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:00:
[...]

de backupfile is maar 250kb groot. klopt dat? lijkt me aan de kleine kant
Bij mij is 'ie 424kb. Ook niet groot dus, maar hij doet wel wat 'ie moet doen!

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 30-08-2007 10:11 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:50:
99 euro aanbieding was van Office Centre.

Ik ben nog aan 't stoeien geweest met de software. Ik krijg zonder problemen een Windows CE bureaublad met startknopje en al. Werkt uitstekend. Dit is te realiseren zonder illegale software, er hoeven alleen een paar registry settingen gewijzigd te worden. Dit kan met de (meegeleverde) Activesync en een freeware tool om registry-wijzigingen door te voeren op een CE device.
Ik heb daar een (Engelstalig) handleidinkje van gemaakt + benodigde bestandjes in een .zip file gezet. Als iemand 't wil hebben hoor ik dat wel, daar is niets illegaals bij.

Het installeren van TomTom is ook gelukt, ik krijg alleen de kaarten nog niet geladen, maar dat is een kwestie van tijd denk ik. Ik hou jullie op de hoogte ...
Heey Gheijnen, Kun je de zip misschien nogmaals posten, ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben, en voor de Moderators, dit is niet illegaal!

Verwijderd

Weet hier iemand trouwens hoe je de Navigator op Fiets en dan het liefst scooter/45 km/u voertuig modus zet?? Het is mij nog niet gelukt om hem daarop te krijgen, maar het zou wel moeten kunnen.. Weet iemand dit? En ik weet wel hoe je van voertuig naar voetganger moet schakelen, maar dat werkt niet.. als de Navigatie Snelwegen vermijdt is het in principe ook goed, als ik maar niet op de snelweg kom met mn scooter ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:35:
Weet hier iemand trouwens hoe je de Navigator op Fiets en dan het liefst scooter/45 km/u voertuig modus zet?? Het is mij nog niet gelukt om hem daarop te krijgen, maar het zou wel moeten kunnen.. Weet iemand dit? En ik weet wel hoe je van voertuig naar voetganger moet schakelen, maar dat werkt niet.. als de Navigatie Snelwegen vermijdt is het in principe ook goed, als ik maar niet op de snelweg kom met mn scooter ;)
Zet je tom tom erop daar kan je instellen dat je wegen pakt waar je maximaal 80 mag:P ga er van uit dat je scooter de 80 wel haalt dan !

• _GGG_
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:28:
[...]

Bij mij is 'ie 424kb. Ook niet groot dus, maar hij doet wel wat 'ie moet doen!

Geert
We gaan gewoon de proef op de som nemen dit weekend :) batterij eruit en restore draaien. de resultaten laat ik hier wel weten!

Verwijderd

Krijg navigator.exe nergens gevonden, lijkt wel of er vanalles om één of andere vage reden gewist is bij het proberen te upgraden van het apparaat! Is het mogelijk dat ik alles gewoon leeg haal en het programma opnieuw op een sdkaartje installeer of moet ik misschien de sofware van het apparaat vervangen? Is deze software ergens aan te komen?
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:36:
[...]

Dan kan het systeem de Destinator software niet meer vinden. Deze moet in \\FlashDisk\navigator staan en navigator.exe heten.
Je kunt natuurlijk altijd de Acer weer in fabrieks-staat brengen door de accu er even uit te halen (en ook de USB kabel eruit, anders blijft hij toch stroom krijgen). Als je 'm dan weer aan zet is alles weer zoals het zou moeten zijn. Het enige dat dan nog kan ontbreken zijn de maps (want dat is het enige stukje wat op de SD kaart staat en dat wordt nooit gereset. Maar de maps kun je altijd opnieuw laden met Destinator Console en bijgeleverde CD-tje.

Succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:03:
Krijg navigator.exe nergens gevonden, lijkt wel of er vanalles om één of andere vage reden gewist is bij het proberen te upgraden van het apparaat! Is het mogelijk dat ik alles gewoon leeg haal en het programma opnieuw op een sdkaartje installeer of moet ik misschien de sofware van het apparaat vervangen? Is deze software ergens aan te komen?
[...]
Kan inderdaad kloppen, de fabrieks-reset van de Acer zet niet terug wat op de \\MyFlashDisk directory staat, en laat daar nou net de Destinator software staan ...

Je kunt de software ophalen op de Acer ftp site:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/handheld/e300/software/

Daar hoeft de Acer niet voor ge-unlocked of zo te worden. Gewenste versie unzippen op je SD-kaartje, in het apparaat en installatie verloopt automatisch ...

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 30-08-2007 10:21 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:28:
[...]

Heey Gheijnen, Kun je de zip misschien nogmaals posten, ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben, en voor de Moderators, dit is niet illegaal!
Moderator is het blijkbaar niet met je eens anders was de link de vorige keer niet verwijderd geworden...

En ik wil me wel een beetje aan de regeltjes houden. Ik zal je een mailtje sturen.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 30-08-2007 10:21 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Verwijderd

Ik heb een versie van Destinator 7 draaien op de Acer :) .
Ziet er erg mooi uit, maar verder weinig software-matige verbeteringen t.o.v. versie 6.
Enige belangrijke extra functie die ik gevonden heb is het vermijden van tol-wegen of snelwegen bij bepaling van een route.

En vooralsnog hetzelfde probleem als met alle andere niet-standaard GPS software: de GPS module wordt niet automatisch gestart :? ...

Dus wat mij betreft daag ik iedereen uit om het grootste openstaande probleem van dit moment op te lossen: Hoe start je de GPS-module op de Acer e305 ???.

Ik zal zelf ook mijn best doen ...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 11:52 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

• asje62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-04 23:16
ik vond ook nog wat interessant leesvoer:

http://acer-e310.blogspot.com/

Verwijderd

Deze fora in het spaans kan je via babelfish wel vertalen, staan wel dingen over gps zal vanavond ff uitzoeken

• _GGG_
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:27:

Dus wat mij betreft daag ik iedereen uit om het grootste openstaande probleem van dit moment op te lossen: Hoe start je de GPS-module op de Acer e305 ???.
wellicht met Franson GpsGate? dit is een klein tooltje dat je automatisch kunt laten opstarten en (dacht ik) de comport van je gps-device re-direct. wellicht schakelt ie dan meteen ook de gps aan op de acer?

Verwijderd

Bedankt voor alle hulp! Mijn E305 det het weer naar behoren.... Ik heb nu dus alleen de upgrade niet gedaan naar de E310 of E360 (moeten deze eigenlijk beide kunnen)!? Is het uberhaubt de moeite waard om hem te upgraden?? Kan het zijn dat het eerder verkeerd is gegaan doordat ik de upgrade op de pc heb geunzipped en daarna naar het sd kaartje heb gekopieerd ipv direct op het sd kaartje te unzippen. Want toen ik dat deed bij het herstellen met de versie van de E305 (via de mij doorgezonden link), toen deed hij het ineens weer.....
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 10:14:
[...]

Kan inderdaad kloppen, de fabrieks-reset van de Acer zet niet terug wat op de \\MyFlashDisk directory staat, en laat daar nou net de Destinator software staan ...

Je kunt de software ophalen op de Acer ftp site:

ftp://ftp.work.acer-euro.com/handheld/e300/software/

Daar hoeft de Acer niet voor ge-unlocked of zo te worden. Gewenste versie unzippen op je SD-kaartje, in het apparaat en installatie verloopt automatisch ...

• _GGG_
daar ben je waarschijnlijk de fout ingegaan ja.
de e310 heeft wat meer functionaliteit dan de e305. upgraden naar e310 heeft dus zeker wel nut!
de (echte) e360 is voorzien van TMC. Upgraden naar een e360 lijkt me niet verstandig aangezien de e305 niet over een TMC antenne beschikt

[ Voor 0% gewijzigd door _GGG_ op 30-08-2007 15:23 . Reden: tmc ipv tcm :) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:07:
... Ik heb nu dus alleen de upgrade niet gedaan naar de E310 of E360 (moeten deze eigenlijk beide kunnen)!? Is het uberhaubt de moeite waard om hem te upgraden?...
[...]
Zeker upgraden naar E310, flink aantal extra functies in Destinator (zie eerder posts).
De e360 heeft alleen TMC optie extra, verder gelijk aan e310. Maar TMC werkt niet op e305.

De nieuw geinstalleerde e310 versie blijft overigens ook op je Acer staan nadat de batterij eruit is geweest omdat hij op \\MyFlashDisk geinstallerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 13:23:
[...]

wellicht met Franson GpsGate? dit is een klein tooltje dat je automatisch kunt laten opstarten en (dacht ik) de comport van je gps-device re-direct. wellicht schakelt ie dan meteen ook de gps aan op de acer?
Ook Franson GpsGate start de GPS module niet op.
Door het icoontje van GpsGate kon ik wel duidelijk zien dat Destinator6 de GPS-module inschakelt, maar bij afsluiten ook weer uitschakelt.
Ik denk dat deze Destinator6 versie een speciale aanpassing heeft voor de Acer.
De enige manier tot nu toe om de GPS-module in te schakelen is starten van Destinator6 en dit process dan te 'killen'. Dan loopt de GPS-module door. Ook als je de Acer uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:49:
[...]
........Dan loopt de GPS-module door. Ook als je de Acer uitschakelt.
Met als gevolg dat je accu leegloopt dus......(mn. als je em langere tijd niet gebruikt, en dus niet oplaadt), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:49:
[...]

Ook Franson GpsGate start de GPS module niet op.
Door het icoontje van GpsGate kon ik wel duidelijk zien dat Destinator6 de GPS-module inschakelt, maar bij afsluiten ook weer uitschakelt.
Ik denk dat deze Destinator6 versie een speciale aanpassing heeft voor de Acer.
De enige manier tot nu toe om de GPS-module in te schakelen is starten van Destinator6 en dit process dan te 'killen'. Dan loopt de GPS-module door. Ook als je de Acer uitschakelt.
Hoe kil je dit dan? want wil gps standaard aan hebben staan:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:12:
[...]

Met als gevolg dat je accu leegloopt dus......(mn. als je em langere tijd niet gebruikt, en dus niet oplaadt), toch?
Je kunt de Acer wel gewoon uitschakelen (suspend) met aan/uit knopje. Na aanzetten loopt GPS module nog steeds. Heb 'm ongeveer 15 uur zo laten liggen en accu was toen nog 90%...
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:23:
[...]

Hoe kil je dit dan? want wil gps standaard aan hebben staan:D
Met commando 'pkill navigation.exe'. pkill is een van de XDA_Utils reeks (zie eerdere post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
ik heb de mijne ruim 48 uur laten liggen in suspend mode met de gps module aan en hij geeft nog steeds 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 12:28
In het spaanse tomtom6 installatiepakketje zit een file gps.exe. Ik heb alleen nog niet kunnen nagaan wat het doet. Wellicht schakelt het de gps in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Om wel de GPS (en dus noodzakelijkerwijs Destinator) te starten, maar de 'echte' Destinator software niet echt te starten kun je ook het volgende doen:
In order for the Acer e305 to activate the GPS you will have to start the Destinator software. Rename the Userdate directory in Navigation to 2Usderdata. This will establish an error when you start Destinator which causes the GPS to start but Destinator to end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:37:
Om wel de GPS (en dus noodzakelijkerwijs Destinator) te starten, maar de 'echte' Destinator software niet echt te starten kun je ook het volgende doen:
In order for the Acer e305 to activate the GPS you will have to start the Destinator software. Rename the Userdate directory in Navigation to 2Usderdata. This will establish an error when you start Destinator which causes the GPS to start but Destinator to end.
Heb ik ook gedaan en werkt inderdaad. Je kunt overigens ALLE subdirectories in \MyFlashDisk\Navigation weggooien (Language, Skin, Userdata, Voice). Dan blijft er niet veel meer over (Navigation.exe en enkele .dll bestanden). Navigation opstarten resulteert meteen in foutmelding, maar de GPS-module loopt wel!
Enige nadeel is dat je originele navigator niet meer werkt als onverhoopt je accu uit 't apparaat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
bestaat er een mogelijkheid om, nadat je deze handelingen (renamen en/of removen) hebt uitgevoerd, een soort van batch-file aan te maken welke eerst de (verminkte) destniator opstart en daarna tt? Als je dit batchfiletje dan navigator.exe noemt en zorgt dat het hele spul in \MyFlashDisk staat, maakt het volgens mij niet meer uit of je batterij leegloopt of niet.

of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gedaan en werkt inderdaad. Je kunt overigens ALLE subdirectories in \MyFlashDisk\Navigation weggooien (Language, Skin, Userdata, Voice). Dan blijft er niet veel meer over (Navigation.exe en enkele .dll bestanden). Navigation opstarten resulteert meteen in foutmelding, maar de GPS-module loopt wel!
Enige nadeel is dat je originele navigator niet meer werkt als onverhoopt je accu uit 't apparaat gaat.
ook niet als je daarna (nadat de batterij eruit is geweest) de software-update draait van E310??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
Ik heb nu de spaanse install gedaan voor tomtom 6 en gewoon op nederlands gezet met de maps voor west europa. Werkt prima tot nu toe. Enige nadeel is dat ik het orginele menu van de 305 niet meer op nederlands krijg, blijft gewoon op spaans staan.
Wat me opvalt is dat als je een reset doet en hij opstart destinator even kort in beeld komt. Wellicht start dit de gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met het syncen van contactpersonen uit outlook naar de e305? activesync blijft beweren dat ik geen applicatie heb geïnstalleerd voor contacts en ik heb dat foutloekprul toch echt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik dit apparaatje bij mijn vriendin zag heb ik hem zelf direct ook gekocht! Leuk ding dacht ik.. .Ik heb hem gelijk upgegrade naar E310!!

Alleen nu kom ik er tijdens het rijden achter dat het hele geluid niet werkt!?

Zelfs niet het "tik-geluid" wat je zou moeten kunnen horen bij het indrukken van knoppen... ook hoor je geen muziek bij het afspelen van MP3.

Iemand hier ervaring mee?.. Zie ik iets over het hoofd? Ik heb voor zover ik het weet gewoon geluid op "aan" staan, en volume op "10".

(zelfs het terug zetten naar E305 maakt geen verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
ik zou er vlug mee terug gaan en omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:32:
Nadat ik dit apparaatje bij mijn vriendin zag heb ik hem zelf direct ook gekocht! Leuk ding dacht ik.. .Ik heb hem gelijk upgegrade naar E310!!

Alleen nu kom ik er tijdens het rijden achter dat het hele geluid niet werkt!?

Zelfs niet het "tik-geluid" wat je zou moeten kunnen horen bij het indrukken van knoppen... ook hoor je geen muziek bij het afspelen van MP3.

Iemand hier ervaring mee?.. Zie ik iets over het hoofd? Ik heb voor zover ik het weet gewoon geluid op "aan" staan, en volume op "10".

(zelfs het terug zetten naar E305 maakt geen verschil)
Dat had ik ook de eerste keer dat ik hem gebruikte maar na een reset deed tie het bij mij. Zou hem maar snel proberen om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.SiniSter schreef op maandag 03 september 2007 @ 07:45:
[...]

Dat had ik ook de eerste keer dat ik hem gebruikte maar na een reset deed tie het bij mij. Zou hem maar snel proberen om te ruilen.
Done... heb em omgeruild en heb nu een wél werkend exemplaar :) :P

Gelijk even upgrade naar E310 gefixt.. (en alles werkt nog steeds _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar verschillende installatie van tt6 nu eindelijk tomtomt geinstalleerd en ook de GPS antenne werkt na het crashen van de destinator software. Het probleem is dat het alleen lukt als windowsce (en dus automatisch ook tomtom) in portretstand staat. Wanneer ik windowsce in landscape zet (via rotateSE of slideplayer) en dan tomtom start krijg ik net voordat het menu getoont zou worden de volgende error:
"application TomTom Navigator.exe hhas performed an illegal operation and will be shut down. If the problem persists, contact the program vendor.
program: TomTom Navigator.exe
exception: 0xc0000005
adress: 0002e144."

Nu heb ik al ff lopen zoeken naar een oplossing van dit probleem en kom ik weer in de spaanse fora. Deze vertaald met bablefish blijkt het idd hetzelfde probleem te zijn maar ik kan geen oplossing vinden.

Nou zou ik graag willen weten of andere dit probleem ook hebben(met tomtom of andere navigatie software) of een idee hoe ik dit zou kunnen fixen. Overigens als ik de destinator software weer start werkt deze wel gewoon in zowel potret als landscape mode.

Verwijderd

had precies hetzelfde probleem..... ik had toen idd in de landscape mode staan, maar nooit aangedacht dat dat in de portrait stand zou gaan werken
ik ga het nog een keer proberen in de portrait stand.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:16:
Ik heb naar verschillende installatie van tt6 nu eindelijk tomtomt geinstalleerd en ook de GPS antenne werkt na het crashen van de destinator software. Het probleem is dat het alleen lukt als windowsce (en dus automatisch ook tomtom) in portretstand staat. ...
Ik heb tomtom ook compleet werkend gehad in portret-stand, maar niet geprobeerd in landscape. Waarschijnlijk omdat ik portret-stand veel handiger vind.

Maar ik heb tomtom er weer afgegooid en Destinator 7 geinstalleerd want ik ben van mening dat dat beter werkt dan tomtom ...

De enige optie die ik in Destinator mis is de mogelijkheid om een vooraf (uitgebreide) route te plannen en die te kunnen rijden. De multi-stop optie werkt maar fatsoenlijk met 12 tussenstops, terwijl bv een Garmin route tot wel 1000 waypoints heeft. Maar ook tomtom 6 mist deze optie.

Ik heb 2 Acer e305 aangeschaft en heb ook een keer met tomtom en destinator tegelijk een stuk gereden en de Destinator software is sneller en zoekt eerder (en dus beter) naar alternatieve routes als er bv een wegafsluiting is. Tomtom blijft erg lang 'zeuren' om om te keren (terwijl dat geen zinvolle optie is). Destinator snapt veel sneller dat je een alternatieve route nodig hebt.

Daarnaast is Destinator veel sneller met opzoeken van een adres en het bepalen van een route.

Waarom kiezen jullie voor tomtom ???

Verwijderd

mijn reden is simpel
heb nooit een navigatiesysteem gehad, dit is mijn eerste keer, geen enkele ervaringen.... ik heb destinator nu een paar keren gebruikt, maar toch even benieuwd hoe tomtom bij me werkt...
en tot nu toe heb ik iedereen over tomtom horen praten en plus de reclames die je overal ziet, dus met andere woorden; ik ben de slachtoffer van de tomtoms marketing... mijn compliment voor tomtom; heel erg doeltreffend voor algemene markt!!!

• _GGG_
De destinatorsoftware die standaard op de e305 zat stelde mij zwaar teleur.

Niet nauwkeurig:
-volgens destinator reed ik regelmatig niet op de weg maar op bijvoorbeeld een ventweggetje ernaast
-al ruim voorbij een kruising/afslag zijn terwijl je deze volgens de kaart nog moet passeren

Laten omrijden:
-een afslag voorbij laten rijden om je vervolgens bij de volgende afslag te laten keren
-een vierkantje laten rijden om vervolgens op het zelfde punt uit te komen om daarna de route te hervatten

Stembegeleiding
-klinkt erg onnatuurlijk (bij-de-volgende---afslag enz)

Zijn deze problemen met versie 7 opgelost?
Wat mij betreft was tomtom echt een verademing ten opzichte van destinator.

• Mr.SiniSter
Zelfde hier, ik reed regelmatig op een ventweg, was meestal snel weer opgelost maar toch irritant. Verder was de map van destinator wel erg oud, een goede map van tomtom was zo geregeld. Ik heb des7 nog niet geprobeerd, vindt het wel even best zo nu tomtom eindelijk werkt. Gebruiken jullie ook TMC? Weet iemand waar ik zoon kabeltje kan krijgen, met de e360 software zou dit moeten werken maar wil er niet te veel geld aan besteden, zie prijzen vanaf 50 euro, had ik net zo goed de e360 kunnen kopen, kost niet veel meer dan :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op donderdag 06 september 2007 @ 18:37:
De destinatorsoftware die standaard op de e305 zat stelde mij zwaar teleur.

Niet nauwkeurig:
-volgens destinator reed ik regelmatig niet op de weg maar op bijvoorbeeld een ventweggetje ernaast
-al ruim voorbij een kruising/afslag zijn terwijl je deze volgens de kaart nog moet passeren

Laten omrijden:
-een afslag voorbij laten rijden om je vervolgens bij de volgende afslag te laten keren
-een vierkantje laten rijden om vervolgens op het zelfde punt uit te komen om daarna de route te hervatten

Stembegeleiding
-klinkt erg onnatuurlijk (bij-de-volgende---afslag enz)

Zijn deze problemen met versie 7 opgelost?
Wat mij betreft was tomtom echt een verademing ten opzichte van destinator.
De problemen die jij aangeeft kan ik in het geheel niet onderschrijven. Ik heb afgelopen weekend ongeveer 900 km met de motor door Duitsland getoerd, heb de Acer continu aangehad en voor bijna de helft van alle ritten ook daadwerkelijk voor de navigatie gebruikt en ik heb geen enkele keer ook maar het idee gehad dat Destinator niet snel genoeg was, me rondjes liet rijden of een andere weg aangaf als waar ik daadwerkelijk op reed! Ook herberekenen van de route bij (bewust) verkeerde afslag gaat razendsnel, zelfs op de motor absoluut ruim voldoende!
De onnatuurlijke klank kan ik niet beoordelen, ik gebruik 'm 100% visueel.

Wat me overigens ook bijzonder verbaasd heeft is dat de Acer het na 3 dagen intensief gebruik nog perfect deed. Hij heeft heel wat meegetrild op het stuur en ik heb lange stukken in de stromende regen gereden.
De enige bescherming die de Acer had was een strip duck-tape op de bovenzijde (zodat de regen niet in de opening van de SD-kaart kon lopen) en aan de achterzijde (om de gaatjes van luidspreker en batterij waterdicht te maken). Ik ben meer dan tevreden met het systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
was dit de standaard software of de v7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_GGG_ schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:01:
was dit de standaard software of de v7?
v7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn werkwijze en tips voor de acer met TomTom:

Pas de acer e310 aan zodat windows CE kan opstarten d.m.v. wat registry settings ,even wat zoeken op internet.
Installeer TomTom en maak een snelkoppeling naar TT op het burobladje van de acer.
Maak op het buroblad een snelkoppeling naar navigation.exe (in \MyFlashDisk), dat is dus de destinator software.
Hernoem op je SDkaartje de naam van de navigation-map zodat destinator geen kaart kan vinden.

Om TomTom te starten :
op buroblad: dubbelklik op destinator-icoontje en daarna meteen dubbelklikken op TT-icoontje.
Dit een beetje vlot doen.
Destinator start op met foutmelding en vervolgens start TT gewoon op.

Na gebruik sluit je TT af, dan zie je de destinator weer en die klik je ook weg waardoor de gps module weer uitgeschakeld wordt en dus geen stroom meer verbruikt.
Als je gewoon met het aan/uit knopje je scherm/acer uitzet blijft TT en de gps nog stroom verbruiken dus dat is niet geschikt om zo dagen te laten liggen.

Leg in je auto evt. een tweede SDkaartje waar je de orginele (normale) navigation-map-naam op hebt staan met een kaart van Benelux ofzo.Stel dat je acer-accu na lange tijd geheel leeg is, (de Acer is dan weer gereset naar originele staat), dan kan je simpel dat tweede kaartje erin doen en in ieder geval de originele Destinator gebruiken.

Als je na zo een reset weer een PC kunt gebruiken zet je simpel je backup terug die je eerder gemaakt :) (wel even doen….) hebt mbv active-sync toen alles goed werkte i.c.m. Tomtom.
In 3 minuten alles weer OK.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 21:40:
Mijn werkwijze en tips voor de acer met TomTom:

Pas de acer e310 aan zodat windows CE kan opstarten d.m.v. wat registry settings ,even wat zoeken op internet.
Installeer TomTom en maak een snelkoppeling naar TT op het burobladje van de acer.
Maak op het buroblad een snelkoppeling naar navigation.exe (in \MyFlashDisk), dat is dus de destinator software.
Hernoem op je SDkaartje de naam van de navigation-map zodat destinator geen kaart kan vinden.

Om TomTom te starten :
op buroblad: dubbelklik op destinator-icoontje en daarna meteen dubbelklikken op TT-icoontje.
Dit een beetje vlot doen.
Destinator start op met foutmelding en vervolgens start TT gewoon op.

Na gebruik sluit je TT af, dan zie je de destinator weer en die klik je ook weg waardoor de gps module weer uitgeschakeld wordt en dus geen stroom meer verbruikt.
Als je gewoon met het aan/uit knopje je scherm/acer uitzet blijft TT en de gps nog stroom verbruiken dus dat is niet geschikt om zo dagen te laten liggen.

Leg in je auto evt. een tweede SDkaartje waar je de orginele (normale) navigation-map-naam op hebt staan met een kaart van Benelux ofzo.Stel dat je acer-accu na lange tijd geheel leeg is, (de Acer is dan weer gereset naar originele staat), dan kan je simpel dat tweede kaartje erin doen en in ieder geval de originele Destinator gebruiken.

Als je na zo een reset weer een PC kunt gebruiken zet je simpel je backup terug die je eerder gemaakt :) (wel even doen….) hebt mbv active-sync toen alles goed werkte i.c.m. Tomtom.
In 3 minuten alles weer OK.
Ingewikkeld ....

Ik heb met Mortscript (http://www.sto-helit.de/i...y=ms_overview&action=view) een script-programma gemaakt dat controleert of de 'upgrade' al gedaan is, zo niet: alle aanpassingen tbv opstarten Windows (inclusief registry settings e.d.) doorvoert.
Dit scriptje staat met een autorun op de SD-kaart.
Mocht nu de Acer helemaal zonder stroom geweest zijn (accu eruit oid) dan hoef ik alleen maar het SD-kaartje even eruit en weer erin te stoppen en alles staat weer zoals het moet zijn.
ActiveSync is dus niet meer nodig om alles goed te zetten (wel een veilig idee).

Ook gebruik ik MortScript om de originele Destinator te starten en na 1 seconde weer te beeindigen. Hierdoor loopt de GPS-module, maar gebruikt de Destinator software geen onnodige geheugenruimte.

Het stroomverbruik met ingeschakelde GPS-module en uitgeschakelde Acer is overigens nihil. Ik denk niet dat het wel of niet ingeschakeld zijn van de GPS-module van invloed is op het stroomverbruik.

NB: Als er interesse is in de scripts kun je ff mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt me wel een heel handige manier met die scriptjes ik zal je ffe maile of je ze door wil sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er nogal wat aanvragen voor de scriptjes zijn en omdat een aantal reply-adressen van de aanvragers niet werken kun je de scripts nu ook downloaden:

http://www.mpm-techniek.nl/acer

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 12:52 . Reden: (url aangepast) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S7eph4n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Is er dan ook een mogelijkheid om dit standaard uit te voeren (dus incl. menu)? Want dat vind ik prettiger :D

Verwijderd

S7eph4n schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 21:19:
Is er dan ook een mogelijkheid om dit standaard uit te voeren (dus incl. menu)? Want dat vind ik prettiger :D
Dit is met het originele menu, dus precies wat je zoekt ...

• S7eph4n
  • Laatst online: 18-01 09:06

S7eph4n

Verbannen, door onwetendheid

Wat ik precies bedoel is om het ding zo aan te passen zonder dat ik het SD-kaartje er telkens opnieuw uit moet halen en in moet steken, wanneer ik de batterij eruit heb gehad oid.

Verwijderd

Die scripts icm autorun op SD kaartje werkt echt handig. _/-\o_
Na een reset even kaartje eruit en erin en het werkt weer.
Handig.
Om gps-hardware écht uit te zetten start ik destinator en sluit deze dan weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asje62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-04 23:16
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 20:03:
Omdat er nogal wat aanvragen voor de scriptjes zijn en omdat een aantal reply-adressen van de aanvragers niet werken kun je de scripts nu ook downloaden:

http://www.mpmtechniek.nl/
Werkt echt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S7eph4n schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:46:
Wat ik precies bedoel is om het ding zo aan te passen zonder dat ik het SD-kaartje er telkens opnieuw uit moet halen en in moet steken, wanneer ik de batterij eruit heb gehad oid.
Ik snap je probleem niet helemaal. Je hoeft het kaartje er niet telkens uit te halen. Alleen indien de batterij uit de Acer geweest is (en dat is in principe zelden of nooit)
De Acer nog definitiever aanpassen is m.i. onmogelijk.
Bij een 'cold-start' van de Acer (bv als batterij eruit is geweest) wordt Windows + menu-software compleet opnieuw geladen uit een ROM-geheugen, en dat is volstrekt niet aan te passen. Dus verder als wat we nu hebben denk ik niet dat we nog komen.
Nogmaals, in praktijk hoeft de batterij er nooit uit, dus ook nooit het SD-kaartje. Het is puur voor het zeldzame geval dat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet zal ook straks ff proberen!, thnx man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg bij de instalatie van tom tom de melding dat ik te weinig schijfruimte heb iemand een idee hoe op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:05:
ik krijg bij de instalatie van tom tom de melding dat ik te weinig schijfruimte heb iemand een idee hoe op te lossen
Ik neem aan dat je de Acer gedeblokkeerd hebt (moet wel, anders kun je TomTom niet installeren). In Windows configuratie-scherm zit een optie om het interne geheugen van de Acer anders in te delen (meer geheugen voor draaien programma's vs meer geheugen als schijfruimte).
Hier kun je zelf meer "schijfruimte" toewijzen voor installatie TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de acer e305 geupgrade naar de e310.
Nu wil ik Tom Tom 6 installeren.
Ik heb de benodigde software geinstalleerd op m'n SD kaart.
Nu probeer in vanaf de pda in de map sdmmc de cabfile aan te klikken.
Er wordt gevraagd naar een installatie dir. Als ik er een opgeef, lijkt de installatie te gaan starten, maar er gebeurd vervolgens helemaal niks. Ik heb verschillende TT6 versies geprobeerd. Maar zonder succes.
Wat doe ik fout? |:(

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 07-11-2007 10:40 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 00:44:
heeft iemand ervaring met het syncen van contactpersonen uit outlook naar de e305? activesync blijft beweren dat ik geen applicatie heb geïnstalleerd voor contacts en ik heb dat foutloekprul toch echt geïnstalleerd.
Vul bij "contacts" een record met gegevens en exporteer dat. Deze csv-file komt op de SD-kaart te staan. Open deze met "kladblok" zodat je weet welke velden in een reord voorkomen en welke daarvan gegevens bevatten. Maak (met excel bijv.) volgens dit format een adreslijst en kopieer dat als csv-file naar de SD-kaart. In "contacts" kun je vervolgens deze adreslijst importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 08:39
Ik heb idd ook precies het zelfde probleem. Heeft iemand enig idee wat wij fout doen?
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:36:
Hallo allemaal,

Ik heb de acer e305 geupgrade naar de e310.
Nu wil ik Tom Tom 6 installeren.
Ik heb de benodigde software geinstalleerd op m'n SD kaart.
Nu probeer in vanaf de pda in de map sdmmc de cabfile aan te klikken.
Er wordt gevraagd naar een installatie dir. Als ik er een opgeef, lijkt de installatie te gaan starten, maar er gebeurd vervolgens helemaal niks. Ik heb verschillende TT6 versies geprobeerd. Maar zonder succes.
Wat doe ik fout? |:(

Greetz!

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 08:39
Niemand een idee wat er fout gaat???

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Sinds een paar dagen ben ik ook aan het stoeien met de Acer E305
De software update van de E305 naar de E310 werkte perfect (thanks Kajee)
Vanavond maar ff stoeien om de Win CE zichtbaar te maken (thanks gheijnen) en heel europa aan maps dr op gooien.
Ik lees dat iedereen driftig bezig is om tomtom op de Acer te gooien maar tis mij totaal niet duidelijk wat het voordeel daarvan is (eerder een hoop nadelen met zus en zo opstarten en afsluiten)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 09:34
Heeft iemand al een (gratis) log tooltje kunnen vinden?
ik zoek iets waarmee ik mn top en gemiddelde snelheid over een afstand kan meten.

(Kan ik mn nav eens meenemen als ik ga snowboarden :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Ik heb de E305 overgezet naar E310 en alle Europese maps geladen. Werkt als een tierelier.
Ik heb Win CE zichtbaar gemaakt via de software van gheijnen en dat werkte prima tot ik de
Acer vanmorgen aanzette en het ding na 5 minuten spontaan een soort reboot deed. Daarna zat ik weer in de Acer shell. Batterij was vol, beetje raar maar niet erg.
Ik vroeg me af wat voor toepassingen jullie in Win CE draaien, aangezien je geen netwerk hebt op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 09:34
Cozm0 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:35:
Ik heb de E305 overgezet naar E310 en alle Europese maps geladen. Werkt als een tierelier.
Ik heb Win CE zichtbaar gemaakt via de software van gheijnen en dat werkte prima tot ik de
Acer vanmorgen aanzette en het ding na 5 minuten spontaan een soort reboot deed. Daarna zat ik weer in de Acer shell. Batterij was vol, beetje raar maar niet erg.
Ik vroeg me af wat voor toepassingen jullie in Win CE draaien, aangezien je geen netwerk hebt op dat ding.
Tot nu toe eigenlijk alleen die tmpc player, of hoe dat ding ook maar weer precies heet.
schermformaat is net leuk om een tekenfilmpje op te kunnen kijken ofzo. + je kan fatsoenlijk mp3's spelen (iig beter dan met de player die default op de 305 zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0

Cozm0

Unf!

Iemand die de reisplanner snapt?
Ik kan een nieuw reisplan maken, een naam geven en een lokatie verder niet.
Dus geen plan van A naar C via B, als de reisplanner alleen van de huidige lokatie naar een andere kan is het niet echt een toegevoegde waarde denk ik?
Overigens werken de flitspaal files van flitspaal.nl erg goed :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben nu een bezitter van een E205

Maar nu lees ik allemaal hier dat deze te upgrade is naar een E310

Help, hoe moet dat
Ben allemaal aan het rondsnuffel maar weer nie hoe
Ben niet zo thuis in deze dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry berich van daar net bedoel ik dat ik een E305 heb

Help, hoe moet dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:23:
Sorry berich van daar net bedoel ik dat ik een E305 heb

Help, hoe moet dat
Voor verbeteringen aan je post heb je een edit knop (rechts boven je eigen bericht), dan kun je je fouten herstellen. Nu staat er feitelijk 2x vrijwel exact hetzelfde.....
Waarbij je in je 2e bericht notabene nog steeds schrijft dat je de bezitter van een E205 bent.... 8)7 |:(

En voor een concreet antwoord: lees het hele topic nou eerst maar eens door (daar blijkt nl. niets van) dan moet je er uit komen.,......

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 09-11-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer programma's te draaien op de Acer e305 in windows CE (process-explorer, games), maar vaak is de bovenste balk van het programma niet bereikbaar omdat daar het menu van het programma overheen staat (bijvoorbeeld bij een schaakprogramma is de bovenste rij stukken niet zichtbaar omdat daar een menubalkje overheen staat). Iemand die hier ervaring mee heeft? Het lijkt me een registersetting die de locatie van het menu of van de applicatie bepaalt (omdat het in meerdere programma's terugkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All of the above geprobeerd, niets van dit alles heeft mij geholpen.

Ik heb van de FTP site een nieuwe versie (305, jaja 310 is beter ik weet het) gedownload, echter als ik deze op de SD kaart zet gebeurt er niets! Ik heb gereset met het kleine knopje aan de zijkant, de accu eruit gehaald etc etc.

Als ik nu kies voor "Navigatie" dan staat er in het volgende scherm ten alle tijden "Kaart niet gevonden." Waar gaat het fout!? Misschien bij het erop zetten van de software in de zipfile. Moet deze perse worden ge-unzipt met het SD-kaartje IN het apparaat?

Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
nee dat hoeft niet.
heb je wel de originele kaart nog op de sd kaart staan? de zipfiles op de acer FTP zijn nl. zonder kaartmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had hetzelfde als jou benelux big geladen erin gedaan en niks doen.
nu had mn vader dezelfde en deed ik zijn kaart erin en draaien heel vreemd ik heb zijn kaart gecopieerd en nu deed hij het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:22:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ben nu al de hele dag aan het stoeien maar ik kom geen steek verder |:(
hoe heb je tomtom er op gekregen het lukt mij niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Acer de file voor de 310 ophalen uitpakken en op een leeg kaartje zetten
Er moet een
Dir: Custom_acer
en een file
AcerAutorun.inf
Opstaan
Dan gaat het vanzelf
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:50:
All of the above geprobeerd, niets van dit alles heeft mij geholpen.

Ik heb van de FTP site een nieuwe versie (305, jaja 310 is beter ik weet het) gedownload, echter als ik deze op de SD kaart zet gebeurt er niets! Ik heb gereset met het kleine knopje aan de zijkant, de accu eruit gehaald etc etc.

Als ik nu kies voor "Navigatie" dan staat er in het volgende scherm ten alle tijden "Kaart niet gevonden." Waar gaat het fout!? Misschien bij het erop zetten van de software in de zipfile. Moet deze perse worden ge-unzipt met het SD-kaartje IN het apparaat?

Wie helpt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Acer e305 (e310) werkt zeer goed. Met Des6
POI meldingen werken perfect.

Heeft er iemand ervaringen met freeware programma's die er op werken?
Tot nu toe werkt bij mij alleen Pocket Paint, Image Viewer en Squares.
De PIM Today krijg ik niet aan de praat melding (dll hij staat er wel op) niet gevonden.

Weet iemand of er een testversie van Office voor Windows CE is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:56:
[...]

Ingewikkeld ....

Ik heb met Mortscript (http://www.sto-helit.de/i...y=ms_overview&action=view) een script-programma gemaakt dat controleert of de 'upgrade' al gedaan is, zo niet: alle aanpassingen tbv opstarten Windows (inclusief registry settings e.d.) doorvoert.
Dit scriptje staat met een autorun op de SD-kaart.
Mocht nu de Acer helemaal zonder stroom geweest zijn (accu eruit oid) dan hoef ik alleen maar het SD-kaartje even eruit en weer erin te stoppen en alles staat weer zoals het moet zijn.
ActiveSync is dus niet meer nodig om alles goed te zetten (wel een veilig idee).

Ook gebruik ik MortScript om de originele Destinator te starten en na 1 seconde weer te beeindigen. Hierdoor loopt de GPS-module, maar gebruikt de Destinator software geen onnodige geheugenruimte.

Het stroomverbruik met ingeschakelde GPS-module en uitgeschakelde Acer is overigens nihil. Ik denk niet dat het wel of niet ingeschakeld zijn van de GPS-module van invloed is op het stroomverbruik.

NB: Als er interesse is in de scripts kun je ff mailtje sturen.
Dit werkt prima!
Moet je de gps nou elke keer via het menu activeren?
Weet iemand hoe ik via de link naar destinator in het acer menu TT kan laten opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het script van gheijnen werkt perfect bedankt.
Ik heb de Beta versie van Softmaker geprobeerd, ziet er zeer goed uit alleen het keyboard werkt niet samen met plan of tekstmaker. Of tekst maker is actief of het keyboard maar niet samen.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ongeveer een jaar geleden de acer 305 gekocht bij de BCC. Nu heeft iemand (misschien ik zelf wel) m'n kaart gewist! Nu heb ik de beneluxkaart nog wel, maar ik heb geen cd meer oid. Ik meen me te herinneren dat het kan liggen aan de mappenindeling. Kan iemand mij vertellen in wat voor een map/mappen, de map benelux moet staan? Of misschien heeft er iemand een beter idee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:56:
Ik heb nu ongeveer een jaar geleden de acer 305 gekocht bij de BCC. Nu heeft iemand (misschien ik zelf wel) m'n kaart gewist! Nu heb ik de beneluxkaart nog wel, maar ik heb geen cd meer oid. Ik meen me te herinneren dat het kan liggen aan de mappenindeling. Kan iemand mij vertellen in wat voor een map/mappen, de map benelux moet staan? Of misschien heeft er iemand een beter idee?!
Heel simpel:

Download hier (ftp://ftp.work.acer-euro.com/handheld/e300/software/) de laatste software (neem de 310, dan heb je uitgebreidere software) en pak het bestand uit op je SD kaartje.

Vervolgens zet je de originele kaarten weer terug op je SD, en Voila. Heb het net toevallig ook gedaan, en werkt prima.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen naar warez is *not done*

[ Voor 76% gewijzigd door pven op 18-04-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Laatst online: 08-03 21:07
Charly schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:43:
Heeft iemand al een (gratis) log tooltje kunnen vinden?
ik zoek iets waarmee ik mn top en gemiddelde snelheid over een afstand kan meten.

(Kan ik mn nav eens meenemen als ik ga snowboarden :P )
GPS Speed Sentry, niet gratis maar wel simpel en doeltreffend :)
Je mag mij PM'en voor meer informatie *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:42:
[...]

Heel simpel:

Download hier (ftp://ftp.work.acer-euro.com/handheld/e300/software/) de laatste software (neem de 310, dan heb je uitgebreidere software) en pak het bestand uit op je SD kaartje.

Vervolgens zet je de originele kaarten weer terug op je SD, en Voila. Heb het net toevallig ook gedaan, en werkt prima.

Succes!
Dat heb ik nu al wel 100 keer gedaan en het helpt niks :? . Ik moet denk ik weten hoe de map heet waar de kaarten in worden gezet. Want hij wil de kaarten uit een bepaalde map halen, maar die map heb ik dus niet meer. Ik dacht dat het DestinatorApps/Benelux was, maar die doet het ook niet. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout14
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 14:04

wout14

de EZEL nr.1 [edonkey]

Bij mij is het ook een aantal keer gebeurd dat de kaart spontaan leeg was .
Het gebeurd zomaar spontaan bij aanzetten of onder het rijden (eenmalig)
Klote dat je dan bijna op je bestemming bent en nog moet gaan vragen of zoeken :o(
Nu heb ik een kopie gemaakt in het dashbordkastje gedropt en als er wat gebeurd stop ik die erin .
Is hierna 1 x gebeurt .

De kaart staat in Navigation/Benelux de meeste files beginnen met wce .

waar koop ik die SOYO K7 DRAGON ????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wout14 heel erg bedankt joh!! Hij doet het weer, na een week te hebben gezocht en geprobeerd! yesyes. Het lag dus toch aan de mappenstructuur!! Nog maals bedankt!

Nog iets,
Ik had het al een keer eerder gevraagd, maar misschien heeft iemand nu wel de oplossing!

Ik wil de taalbestanden van de acer veranderen. Maar de bestanden zijn niet te zien. Heeft iemand een idee hoe ik deze bestanden wel te zien krijg? Volgens mij zijn het .chk bestanden.

Weet iemand toevallig ook waar de wandelstand is gebleven na de update van 305 naar 310?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 10:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan helaas niet zeggen dat ik mijn Acer 310 tot volle tevreden heid heb, hij is nu 3 x terug geweest naar Acer. Heb m sinds gisteren terug en nu hebben ze voor de 2de keer verkeerde firmware erop gezet.
Daardoor kan ik niet bij alle menu's en van kaart wisselen. Ze hebben de 305 erop gezet en ik word er erg moe van dat opsturen.

Dus nu wil ik zelf de firmware veranderen, ik heb die link gedownload van bovenstaande post en uitgepakt op mijn SD card, maar waar moet hij precies komen te staan. Onder navigatie of naast mijn andere mappen (foto's, Muziek)??
Graag niet te sumiere uitleg zo goed ben ik nu ook weer niet... ;)

Jacky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mijn helpen !!!

ik heb een Acer E300 en geeft aan "kaart niet gevonden "

nou heb ik het volgende geprobeert:

- reset
- fabrieksinstellingen
- van ftp zip uit gepakt op de sd kaart

allemaal zonder enige resultaat.

mijn sd-card is ook leeg !!
ik heb alleen het apparaat, zuignap, usb-kabel en lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 00:55:
Kan iemand mijn helpen !!!

ik heb een Acer E300 en geeft aan "kaart niet gevonden "

nou heb ik het volgende geprobeert:

- reset
- fabrieksinstellingen
- van ftp zip uit gepakt op de sd kaart

allemaal zonder enige resultaat.

mijn sd-card is ook leeg !!
ik heb alleen het apparaat, zuignap, usb-kabel en lader.
Maar als je SD kaart leeg is is dat het probleem.....lijkt je ook niet? Daar staan alle kaarten nl. op...... :? 8)7

En je hebt bij aanschaf ook een cd/dvd gekregen, daar staan de kaarten op en die kun je dan weer terug zetten op je SD card.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja , maar het probleem is dat ik hem via marktplaats heb gekocht zonder cd erbij.

kan ik die niet ergens krijgen of via iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:46:
ja , maar het probleem is dat ik hem via marktplaats heb gekocht zonder cd erbij.

kan ik die niet ergens krijgen of via iemand ?
Tja niet zo slim.......
Destinator software is in principe gewoon te koop, zie hier bijvoorbeeld
(is wellicht duurder dan dat die Mio nog waard is, maar al het andere zou toch illegaal zijn.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb destinator geupdated naar de E310, ik heb nu extra opties zoals favorieten. Het lukt mij echter niet om favorieten aan te maken. Heeft iemand een TIP ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil graag op een acer e300 tomtom zetten. Hoe kan ik de link in het opstartmenu krijgen. Hij blijft steeds destinator opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand misschien de SD-kaart inhoud uploaden? ik heb mijn per ongeluk gewist en nu ben ik mijn benelux kaart kwijt. Alvast bedankt !!
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reminder:

- Géén warez hier
- Aanhef en groeten niet nodig