Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Acer E305

Dit navigatie syteem is nu te koop bij paradit voor 155 Euro dit is een hele scherpe prijs voor een navigatie systeem.

Ik heb er wat informatie over gezocht maar ik kan er heel weining over vinden dus hoop dat ik hier meer informatie kan vergaren.

Categorie GPS Systeem
Merk Acer
Toepassing Automobiel
Scherm Afmetingen 2,8 inch
Resolutie 320 x 240
Scherm Type 16-bit (65,536 kleuren)
Interface Type USB
Geheugen 64MB
Ondersteunde Uitbreiding Geheugen SD Kaart
Batterij Lithium Ion
Geluid Interne Speaker(s)
Hoogte 5,8 cm
Breedte 10,3 cm
Diepte 1,8 cm
Gewicht 130 g
Functies MP3 speler
Gps ontvanger Ingebouwde SIRFIII GPS ontvanger

Software
De bijgeleverde software is Destinator 6 Benelux.

Foto
Afbeeldingslocatie: http://www.rueducommerce.fr/automobile/images/produits/info/screenshots/Acere310.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.kelkoo.com/CS/large/854/766/168033156990401064608679603573122766854.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00379211.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wd200 op 03-05-2007 13:12 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:59

Damian

Insane Obtrusion

niemand die zon ding al heeft???

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16

Zenix

BOE!

Ben er ook zeer benieuwd naar voor zo n prijs

• The UnknownXprience
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
redacted

[ Voor 185% gewijzigd door The UnknownXprience op 06-04-2021 11:19 ]

• wd200
The UnknownXprience schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:43:
Nog niet, na 12 mei zal ik deze krijgen... dan laat ik weten wat het doet ;)
wat heeft je er toe aangezet deze te bestellen en niet te inversteren in bv een tomtom one V2

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

wd200 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 21:38:
[...]

wat heeft je er toe aangezet deze te bestellen en niet te inversteren in bv een tomtom one V2
We krijgen hem van de zaak....

TheUnknownExperience en ik ;)

• wd200
Damian schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:46:
[...]

We krijgen hem van de zaak....

TheUnknownExperience en ik ;)
We verwachten een uitgebreide test en revieuw

• wd200
verslag verwacht..

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:35
* Charly ook

Verwijderd

Ik zat ook te twijfelen om deze te halen. of misschien zo'n blaupunkt Lucca mp3 die morgen voor 150 bij de Expert te halen is. Helaas is er over deze Acer of die Blaupunkt weinig tot geen info te vinden. vreemd.

Verwijderd

Aangezien niemand met een reaktie kwam ben ik maar voor de blaupunkt gegaan. Komt op mij als merk wat serieuzer over dan Acer. Zal hem de komende dagen eens testen en hier nog wel laten weten of het wat is. Ik kon hem voor 140,- meekrijgen. het was de laatste.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hij is hier prima in gebruik. Ding is erg logisch en makkelijk te gebruiken. Heeft snelle GPS fix, en is prima snel met alles. Prima navigatie voor weinig geld.

}) evil sidenote: })

We hebben TomTom 6 er al op draaien ipv destinator ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Damian op 25-05-2007 14:17 ]

• wd200
Damian schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:16:
Hij is hier prima in gebruik. Ding is erg logisch en makkelijk te gebruiken. Heeft snelle GPS fix, en is prima snel met alles. Prima navigatie voor weinig geld.

had ook niet anders verwacht..

staat ook gewoon WM 5 op denk ik ?

• Charly
Is dat een bluetooth icoontje rechtsboven?

• wd200
ben bang dat het bij een icoontje blijft...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45

Haan

dotnetter

wd200 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:28:
[...]

had ook niet anders verwacht..

staat ook gewoon WM 5 op denk ik ?
Als dat er op had gestaan, had ik hem ook gekocht, maar dat is niet zo. Sterker nog, ik had hem al gekocht omdat het er op zou staan, maar heb hem dus terug gebracht. Navigatie werkt verder prima, maar dat was voor mij toch maar bijzaak. Het is echt puur een navigatiesysteem + mp3 speler

Kater? Eerst water, de rest komt later

• wd200
Haan schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:35:
[...]

Als dat er op had gestaan, had ik hem ook gekocht, maar dat is niet zo. Sterker nog, ik had hem al gekocht omdat het er op zou staan, maar heb hem dus terug gebracht. Navigatie werkt verder prima, maar dat was voor mij toch maar bijzaak. Het is echt puur een navigatiesysteem + mp3 speler
Ok wat stom , ik dacht dat er ook wel iets van WM en active sync op zou staan.

• Charly
* Charly heeft hem ook sinds gisteren. Net even aangehad toen ik naar mn ouders reed. T werkt idd allemaal vrij vlot en de route die ie geeft lijkt ook wel te kloppen. Als ik eigenwijs was (omdat ik de weg toevallig al weet) heeft ie ook vrij snel een nieuwe route uitgerekend.
Enige minpuntje is dat de stem soms wat achter lijkt te lopen, waarschijnlijk omdat ie de snelheid van de auto dan niet goed ingeschat heeft. Maar tot nu toe ben ik eigenlijk best wel onder de indruk, vooral gezien de prijs...
Minpuntje, hij kan niet zo hard... maar dat kan denk ik opgelost worden door 'm aan de autoradio te hangen :)

[ Voor 63% gewijzigd door Charly op 26-05-2007 19:53 ]

Verwijderd

Afgelopen dinsdag de Acer e305 bij BCC gekocht voor nog geen 150E, aanschaf was eigenlijk heel inpulsief door mij gedaan, ik was mn tomtom een beetje zat, en de aanschafprijs gaf de doorslag, mede omdat ik voor dit bedrag niet echt onderuit kon gaan heb ik em maar gekocht.
Mijn ervaring:
De acer 305 doet gewoon wat ie doen moet .....en das navigeren. als ik em vergelijk met mn vorrige GPS'sennn is dit apparaat lekker klein, makkelijk in je binnenzak te stoppen (hoera) terwijl er geen afbreuk wordt gedaan aan overzicht en duidelijkheid beeldscherm. Apparraat is behoorlijk snel, en de bijgeleverde software "Destinator Benelux" is gewoon goed. beeld is scherp ook bij tegenlicht en signaal vooralsnog nog steeds goed. Vraag me alleen af of deze acer 305 ook op tomtom 6 software kan draaien, en of er ook nog andere software op geladen kan worden...nog niet aan toe gekomen.... A met al zeer goed apparaat waar menig GPS in hogere prijsklasses nog een puntje aan kunnen zuigen ( en ik spreek uit ervaring, ik heb er inmiddels 4 versleten).

Gr RPG

Verwijderd

Damian schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:16:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ben nu al de hele dag aan het stoeien maar ik kom geen steek verder |:(

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 00:22:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ben nu al de hele dag aan het stoeien maar ik kom geen steek verder |:(
ff goed googlen, zo hebben wij het ook gevonden.

En ik mag hier de benodigde dingen helaas niet posten ivm policy, ik denk zelfs de link naar de guide niet ;)

Goed zoeken, er staat zat info over op internet. Staat een kant en klare guide (wel in het spaans, magoed)

• wd200
ik dacht eerst ik neem een nieuwe gsm met navigatie mogelijkheden of een sim only abbo en dit systeem.

twijfel nu wel steeds meer want zo navigatie is wel makkelijk jammer dat er geen windows mobile op staat, is dit er niet op te flashen ?
(geen handleiding request alleen maar het ant JA, of NEE ivm policy)

Verwijderd

Damian schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:43:
[...]

ff goed googlen, zo hebben wij het ook gevonden.

En ik mag hier de benodigde dingen helaas niet posten ivm policy, ik denk zelfs de link naar de guide niet ;)
Dat is idd logisch, sorry voor m'n domme vraag :X
:

Goed zoeken, er staat zat info over op internet. Staat een kant en klare guide (wel in het spaans, magoed)
mwah, dan heb ik daar een klein probleempje, m'n spaans is redelijk belabberd, en na enkele pogingen met babelfish wacht ik wel totdat ik eens iets in het Engels of Nederlands vind. Tnx voor zover...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2007 15:34 ]

• Charly
Moet zeggen dat ik ook heb lopen googlen en (babelen :P) tot ik een ons woog.
Maar nu kan ik simpsons kijken op mn nav *O* (niet tijdens het rijden natuurlijk)

Iemand nog software tips naast tcpmp?

• wd200
revieuw op vergelijk.nl

motivatieIk kocht deze Acer enkele dagen geleden bij Bcc voor 149 euro.
Kortom perfect ding route's kloppen perfect .
Heel erg snel in berekenen en omrekenen.

Voor deze prijs zeker een aanrader.
En na googlen programma gevonden voor windows CE die filmpjes afspeelt.
Wat wil je nog meer voor deze prijs?

Speelt ook Mp3 en foto's af

pluspunten
Klein ,handig ,snel,goedkoop,goede gps.

minpunten
Misschien maar 1 ding ,geluid is iets te zacht bij hoge snelheid.
Of misschien toch een nieuwere auto kopen :o)

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Iemand enig idee als ik andere kaarten erop zet (frankrijk, spanje, italië) hoe ik deze moet laden in de software? Ik zet het wel met de destinator software erop en dat werkt prima, maar ik kan vervolgens niet van kaart wisselen?

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 12:25
Damian schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 08:43:
[...]
.....
.......
Waarom zou dat niet mogen? Als je er toch gewoon een legale TomTom (en OS?) op wilt zetten dan is er toch niets op tegen?

Verwijderd

Modbreak:Ondanks dat het unlocken van een Acer misschien niet illegaal is, is het bespreken of uitleggen hiervan niet toegestaan op Gathering of Tweakers!

[ Voor 83% gewijzigd door Ginz op 17-07-2007 14:58 ]

• kaajee
Modbreak:Ondanks dat het unlocken van een Acer misschien niet illegaal is, is het bespreken of uitleggen hiervan niet toegestaan op Gathering of Tweakers!

[ Voor 98% gewijzigd door Ginz op 17-07-2007 14:59 ]

Verwijderd

Heb het inderdaad zo geprobeerd zoals beschreven en het werkt. Na reset kreeg ik echter nog steeds de gewone Acer-schil en werking terug....

Daarna beetje bij Acer wezen speuren en vond er originele destinator-software op hun ftp-site:-) Voor de 305 heet het Destinator Lite maar er stond een Destinator Regular, en natuurlijk uitgeprobeerd. Deze werkt gewoon op de 305 en is een stuk uitgebreider. Het lijkt er op dat Acer het nu verwijderd heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 20-07-2007 13:32 ]

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:09:
Heb het inderdaad zo geprobeerd zoals beschreven en het werkt. Na reset kreeg ik echter nog steeds de gewone Acer-schil en werking terug....
Ja, dat zei/schreef ik toch ook/al?

[ Voor 45% gewijzigd door Ginz op 17-07-2007 15:02 . Reden: Warez-request niet toegestaan ]

Verwijderd

Bij mij ging het unlocken ook prima maar de "full version" destinator blijft weigeren/

[ Voor 74% gewijzigd door Ginz op 17-07-2007 15:02 . Reden: Warez-request niet toegestaan ]

Verwijderd

xsive schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:53:
Iemand enig idee als ik andere kaarten erop zet (frankrijk, spanje, italië) hoe ik deze moet laden in de software? Ik zet het wel met de destinator software erop en dat werkt prima, maar ik kan vervolgens niet van kaart wisselen?
Ik weet niet of de vraag nog actueel is maar het wisselen van kaarten doe ik zo:
- Start navigatie zonder SD-kaart
- De melding: "Geen kaart gevonden" verschijnt
- Stop nu de SD-kaart erin en er verschijnt een overzicht met alle kaarten en de menu-optie om er één te kiezen.

Verwijderd

Overigens blijkt de software nog steeds op de Acer-ftpsite te staan, dus geen probleem lijkt me;-)

• kaajee
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:39:
Overigens blijkt de software nog steeds op de Acer-ftpsite te staan, dus geen probleem lijkt me;-)
Bedoel je op deze locatie?

ftp://ftp.work.acer-euro.com/handheld/e300/software/

Daar zie ik nl:
06/25/2007 08:40 7,374,781 (e305)_DestinatorLite_6.0.2.47.zip
06/25/2007 08:40 7,536,095 (e310)_Destinator_6.0.1.53.zip
06/25/2007 08:40 7,658,253 (e360)_Destinator_6.0.1.51_TMC.zip

Welke is dan de regular? Die van de e310? Die lijkt wel een versietje lager te zijn.......

Verwijderd

kaajee schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:06:
[...]

Bedoel je op deze locatie?

ftp://ftp.work.acer-euro.com/handheld/e300/software/

Daar zie ik nl:
06/25/2007 08:40 7,374,781 (e305)_DestinatorLite_6.0.2.47.zip
06/25/2007 08:40 7,536,095 (e310)_Destinator_6.0.1.53.zip
06/25/2007 08:40 7,658,253 (e360)_Destinator_6.0.1.51_TMC.zip

Welke is dan de regular? Die van de e310? Die lijkt wel een versietje lager te zijn.......
Ik heb idd de e310 gebruikt (nu e360 erop, is hetzelfde als e310 maar dan (logisch) met TMC)

Verwijderd

Ik heb mijn E305 met deze software omgezet naar een E310 en daarmee een aantal opties meer zoals:
- Favorieten toevoegen (meteen de flitspalen en trajectcontroles toegevoegd)
- Routebeheer (straten vermijden, routes afspelen)
- Standaardinstellingen voor 3D of nachtstand
- Kaartbeheer (Vrij door de kaart scrollen ipv vast op het GPS-punt, Kaartinstellingen, Kaart selecteren)
- Reisplanner
- Spraakinstellingen
- GPS signaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 23:41:
Ik heb mijn E305 met deze software omgezet naar een E310 en daarmee een aantal opties meer zoals:
- Favorieten toevoegen (meteen de flitspalen en trajectcontroles toegevoegd)
- Routebeheer (straten vermijden, routes afspelen)
- Standaardinstellingen voor 3D of nachtstand
- Kaartbeheer (Vrij door de kaart scrollen ipv vast op het GPS-punt, Kaartinstellingen, Kaart selecteren)
- Reisplanner
- Spraakinstellingen
- GPS signaal
hallo, als newbie 8)7 zou ik niet weten hoe dit moet.
ik heb gisteren ook de e305 gekocht en ook ik wil hem wel upgraden

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 20-07-2007 13:35 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

• Sebake
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Hey hey,

Mijn spaans is helemaal niet 100% maar die vertaling online trekt helemaal op niks, kan iemand mijn een beetje op weg helpen?

Verwijderd

Hoi,

weet iemand hoe je de gps van een acer e310 kunt aan en uitzetten.
Ik heb er naast Destinator ook tomtom op staan maar om de ingebouwde gps te starten moet ik eerst Destinator laten starten met een foutmelding (hij kan dan een map niet vinden omdat ik de naam verandert heb).Dan doet tomtom het wel.
Maar als je weer "thuis" bent en tomtom afsluit blijft de gps aanstaan en ik denk dat dat extra stroom/batterij kost.
Kent iemand een betere manier?

Verwijderd

hoe doe ik de update met de bestanden van de ftp site van Acer ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:30:
Hoi,

weet iemand hoe je de gps van een acer e310 kunt aan en uitzetten.
Ik heb er naast Destinator ook tomtom op staan maar om de ingebouwde gps te starten moet ik eerst Destinator laten starten met een foutmelding (hij kan dan een map niet vinden omdat ik de naam verandert heb).Dan doet tomtom het wel.
Maar als je weer "thuis" bent en tomtom afsluit blijft de gps aanstaan en ik denk dat dat extra stroom/batterij kost.
Kent iemand een betere manier?
Zou je mij ff kunnen mailen op rblokvoort at home . nl ?

ik heb een paar vraagjes aan je.

dank je wel alast

EDIT: laat maar....

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-11 12:54
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:47:
hoe doe ik de update met de bestanden van de ftp site van Acer ?
Ja hoe werkt dit?
Moet je hem eerst nog unlocken?

Verwijderd

Ik heb vandaag een e305 aangeschaft en meteen 'ge-upgrade' naar een e310. Veel meer zinvolle opties in de navigatie-software en hooguit een kwartiertje werk:

- Download de betreffende file (e310)_Destinator_6.0.1.53.zip) van de acer site

- unzip de file naar een SD-kaartje

- start de e305 op met dit kaartje erin

Er komt nu een klein venstertje waarin gevraagd wordt te updaten (met een Yes / No button)

- Klik op Yes

Er komen nu enkele berichten (iets van files being replaced of zoiets) en na een paar minuten is dat gereed.

e305 opniew opstarten (uitzetten en weer aanzetten) en klaar is Kees!

Geert

Verwijderd

Is dit zonder risico?
Kun je weer terug naar af als het misgaat?

Jos

• Mr.SiniSter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:34:
Ik heb vandaag een e305 aangeschaft en meteen 'ge-upgrade' naar een e310. Veel meer zinvolle opties in de navigatie-software en hooguit een kwartiertje werk:

- Download de betreffende file (e310)_Destinator_6.0.1.53.zip) van de acer site

- unzip de file naar een SD-kaartje

- start de e305 op met dit kaartje erin

Er komt nu een klein venstertje waarin gevraagd wordt te updaten (met een Yes / No button)

- Klik op Yes

Er komen nu enkele berichten (iets van files being replaced of zoiets) en na een paar minuten is dat gereed.

e305 opniew opstarten (uitzetten en weer aanzetten) en klaar is Kees!

Geert
Hoe zie ik nou of het 305 of 310 is. Heb update gedaan maar zegt niet of het gelukt is of niet. Wat zijn de extra functies?

Verwijderd

Mr.SiniSter schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 17:22:
[...]

Hoe zie ik nou of het 305 of 310 is. Heb update gedaan maar zegt niet of het gelukt is of niet. Wat zijn de extra functies?
Wat eigenlijk ge-upgrade wordt is de Destinator 6 software (dus alleen het navigatie-gedeelte). Je ziet dat vrij snel aan de extra functies, waaronder (even uit mijn blote hoofd):

- maps bekijken zonder route te plannen
- multi-stop routes te plannen (dus 1 of meer via- punten)
- lijst met 'roads to avoid'
- route opnemen tijdens rijden en later playback (wat grappig is: met freeware programma D2GE.exe kun je deze log-bestandjes converteren naar Google World routes. Kun je later in Google Earth precies zien waar je gereden hebt)
- extra map-settings (bv altijd noorden naar boven laten wijzen, grotere labels ...)
- visueel overzicht van beschikbare, gevonden GPS antennes en signaalsterkte

En ja, je kunt ook weer terug naar je originele versie, al zie ik absoluut niet in waarom je dat zou willen ...

gr, Geert

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 20:52
Zijn jullie allemaal op de 99euro ex btw aanbieding afgegaan?

Heb hem zojuist ook gehaald, eerste indruk is goed. nu nog uit zien te zoeken hoe TT werkend te krijgen :)

Verwijderd

99 euro? waar ergens?
Ik heb er een paar maanden geleden 149,00 voor betaald maar het werkt zo goed dat ik er inmiddels al veel gegadigden voor heb.

• DustMan4u
  • Laatst online: 15-11 21:35
Office Centre heeft hem in de aanbieding om de opening van een nieuw filiaal te vieren ;) In Hengelo liggen er iig nog voldoende...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

99 euro aanbieding was van Office Centre.

Ik ben nog aan 't stoeien geweest met de software. Ik krijg zonder problemen een Windows CE bureaublad met startknopje en al. Werkt uitstekend. Dit is te realiseren zonder illegale software, er hoeven alleen een paar registry settingen gewijzigd te worden. Dit kan met de (meegeleverde) Activesync en een freeware tool om registry-wijzigingen door te voeren op een CE device.
Ik heb daar een (Engelstalig) handleidinkje van gemaakt + benodigde bestandjes in een .zip file gezet. Als iemand 't wil hebben hoor ik dat wel, daar is niets illegaals bij.

Het installeren van TomTom is ook gelukt, ik krijg alleen de kaarten nog niet geladen, maar dat is een kwestie van tijd denk ik. Ik hou jullie op de hoogte ...

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-08-2007 10:42 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

• Mr.SiniSter
Ik heb hem ondertussen unlocked, werkt dan gewoon als een soort pda maar alles is dan in het spaans. Heb nog geen vertaling kunnen vinden. Je krijgt meer functies waaronder spelletjes, meer muziek mogelijkheden etc. Alleen dat spaans ... 8)7
Even verder klussen dan maar. Als er nog tips zijn hoor ik het graag hier!

• asje62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:46
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:50:
99 euro aanbieding was van Office Centre.

Ik ben nog aan 't stoeien geweest met de software. Ik krijg zonder problemen een Windows CE bureaublad met startknopje en al. Werkt uitstekend. Dit is te realiseren zonder illegale software, er hoeven alleen een paar registry settingen gewijzigd te worden. Dit kan met de (meegeleverde) Activesync en een freeware tool om registry-wijzigingen door te voeren op een CE device.
Ik heb daar een (Engelstalig) handleidinkje van gemaakt + benodigde bestandjes in een .zip file gezet. Als iemand 't wil hebben hoor ik dat wel, daar is niets illegaals bij.

Het installeren van TomTom is ook gelukt, ik krijg alleen de kaarten nog niet geladen, maar dat is een kwestie van tijd denk ik. Ik hou jullie op de hoogte ...
Ben erg geinteresseerd in jouw handleiding. Hoe kan er daar aan komen?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 28-08-2007 10:42 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

Verwijderd

Net op het randje, halen we toch maar even weg

[ Voor 87% gewijzigd door Ginz op 28-08-2007 10:39 ]

• _GGG_
in tilburg hadden ze er vanmiddag nog 37 (-1) op voorraad

bedankt voor de zip gheijnen!

• _GGG_
ben je na het unlocken dat menuutje ook kwijt?

voor mijn vriendin is dit nl. wel erg handig.

het liefst zou ik hetzelfde menu behouden maar dan ipv destinator, tomtom laten opstarten bij gebruik van de navigatiebutton.

• asje62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 22:46
Bedankt voor de zip gheijnen! Werkt echt super!

Verwijderd

Heb ook een E305 -> E310. Heb ook kaarten van heel europa. Echter ik wil graag google earth topo kaarten kunnen bekijken met gps info over waar ik ben. Bijvoorbeeld met ozi ce explorer oid.

Heb echter moeite met de GPS die of geen data geeft of kennelijk wel data maar niet waar de applicatie op zit te wachten.

Suggesties?

• Mr.SiniSter
mmm nu je zip file kan hij menusd niet meer vinden? Enig idee?

harde reset deed wonderen, werkt nu

[ Voor 23% gewijzigd door Mr.SiniSter op 27-08-2007 21:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:09:
Heb ook een E305 -> E310. Heb ook kaarten van heel europa. Echter ik wil graag google earth topo kaarten kunnen bekijken met gps info over waar ik ben. Bijvoorbeeld met ozi ce explorer oid.

Heb echter moeite met de GPS die of geen data geeft of kennelijk wel data maar niet waar de applicatie op zit te wachten.

Suggesties?
Direct onderweg info opvragen weet ik niet of dat gaat. Wat in ieder geval wel werkt is de gereden route thuis op Google Earth bekijken. Hiervoor moet wel de upgrade naar Destinator 6.0.1.53 (de e310 versie) doorgevoerd zijn.
Hiermee kun je namelijk een route opslaan tijdens het rijden (Route Manager > Route Playback).
Deze optie maakt bestandjes aan met de naam GPSr0001.DAT, GPSr0002.DAT ... etc. Deze bestanden kunnen met freeware programma D2GE (http://www.tracklog.net/d2ge/) omgezet worden naar Google Earth .kml bestanden die afgespeeld kunnen worden op Google Earth.

Voor jou is het probleem natuurlijk dat D2GE niet op Windows CE loopt en je dus je laptop bij je zou moeten hebben onderweg. Maar wellicht kun je er iets mee.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-08-2007 10:40 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Is deze ook geschikt voor de motor ?

Ik heb ook een leuke computer..

Verwijderd

_GGG_ schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:24:
ben je na het unlocken dat menuutje ook kwijt?

voor mijn vriendin is dit nl. wel erg handig.

het liefst zou ik hetzelfde menu behouden maar dan ipv destinator, tomtom laten opstarten bij gebruik van de navigatiebutton.
Het menuutje ben je wel kwijt, maar niet helemaal. Het is programma Main.exe (in de Windows directory) en je kunt bv een snelkoppeling naar dit programma op de Desktop zetten. Als je daarop klikt heb je het menu weer. Nadeel van dit menu is dat je het niet meer af kunt sluiten en je dus niet meer terug kunt naar de WindowsCE Desktop etc. Alleen een harde reset zorgt ervoor dat je weer in Windows komt, wellicht valt hier toch mee te leven.
Het opstarten van TomTom ipv Destinator is geen probleem. De Navigatie-knop wijst naar programma navigator.exe in map SDMMC\Navigator. Daar kun je TomTom ook installeren en dat heet ook navigator.exe, dus dat werkt vanzelf goed.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-08-2007 10:40 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

• _GGG_
dus als ik het goed begrijp is het eigenlijk een kwestie van jouw unlock setje draaien, tt6 installeren en klaar is kees?
werkt tt een beetje vlot op de e305?

[ Voor 13% gewijzigd door _GGG_ op 27-08-2007 21:34 ]

• _GGG_
Het lukt me niet om tt6 te installeren.

Tevens valt me op dat, sinds hij unlocked is, er bovenin het scherm een groen/oranje streepje zichtbaar is. Het lijkt net of er onder de desktop nog iets "meeloopt". Valt dit op te lossen?

Modbreak:Aangezien TomTom6 nooit officieel op de Acer zou moeten werken, moet het hier om een minder legale versie gaan. Waar wij je dus niet meer kunnen helpen...

[ Voor 80% gewijzigd door Ginz op 28-08-2007 10:44 ]

Verwijderd

Tranzy schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:22:
Is deze ook geschikt voor de motor ?
Ja en nee.
Ja omdat 't ding meer dan 4 uur volledig standalone werkt (dus geen draadjes nodig), er is ook een bike-mount beschikbaar (ca 35 euro). Ik heb 'm zelf afgelopen weekend op de motor meegehad en dat ging perfect (alleen ff de car-mount met duck-tape op het stuur geplakt, ziet niet uit maar werkt wel.)

Maar ook nee, want 't ding is niet waterdicht. Dus bij een plensbui kun je 'm niet gebruiken.

Ben je een echte mooi-weer rijder dan is het absoluut een optie.

Verwijderd

_GGG_ schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:58:
Het lukt me niet om tt6 te installeren.

Na invullen van (Install Here) doet ie niets meer.

Doe ik iets fout?

Tevens valt me op dat, sinds hij unlocked is, er bovenin het scherm een groen/oranje streepje zichtbaar is. Het lijkt net of er onder de desktop nog iets "meeloopt". Valt dit op te lossen?
Het groen/oranje streepje komt van het 'Powerstatus' programma.
De groene streep geeft de hoeveelheid batterij aan (en 'loopt' tijdens opladen), de oranje streep geeft hoeveelheid vrij geheugen aan (hoe meer oranje hoe beter).
Je kunt dit uitschakelen door in de map Windows\Startup de link naar Powerstatus te verwijderen.

Welke versie tomtom probeer je te installeren?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-08-2007 10:41 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

• _GGG_
versie 6.03
overigens staat de exe voor destinator niet in \SDMMC\Navigation maar in \MyFlashdisk\Navigation.

kan ik daar tomtom ook in kwijt?

[ Voor 85% gewijzigd door _GGG_ op 27-08-2007 23:37 . Reden: vraag toegevoegd ]

Verwijderd

_GGG_ schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:35:
versie 6.03
overigens staat de exe voor destinator niet in \SDMMC\Navigation maar in \MyFlashdisk\Navigation.

kan ik daar tomtom ook in kwijt?
Oops, zei ik SDMMC\Navigation ??
Staat inderdaad in MyFlashdisk\Navigation. Ja, daar hoort tomtom ook te staan. Op SDMMC staan alleen de maps (en evt foto's / mp3's als je die gebruikt)

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 28-08-2007 10:41 . Reden: Groet/dank is niet nodig. ]

• _GGG_
ik probeer te installeren met de .cab vanaf de SD card, dat wil dus niet lukken.

Verwijderd

geert, ik ben de startbalk van windows CE kwijt, ik heb hem ge-hide en nu krijg ik hem nu niet meer terug :S

weet je misschien hoe ik hem weer tevoorschijn krijg??

[ Voor 243% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 23:59 ]

• _GGG_
staat als het goed is een icoontje voor op de desktop (ShowstaskBar)

[ Voor 12% gewijzigd door _GGG_ op 28-08-2007 00:05 ]

Verwijderd

_GGG_ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:01:
staat als het goed is een icoontje voor op de desktop (ShowstaskBar)
dat klopt, maar ik heb hem ge-hide, dus showtaskbar helpt niet meer.. ik moet ergens in het systeem de property van de taskbar zien te vinden...

heb hem weer terug gekregen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 07:31 ]

• _GGG_
hoe heb je dat gedaan dan?

overigens, in tegenstelling tot berichten hierboven is het besturingssysteem bij mij gewoon in het engels!

[ Voor 67% gewijzigd door _GGG_ op 28-08-2007 08:42 ]

Verwijderd

ik heb hem per ongeluk teruggekregen, als je van portrait naar landscape mode overgaat (of andersom en met achtergrond, ik weet niet of dat uitmaakt?!?!) dan verschijnt de startbalk eventjes, daarna kan je heel snel de starticoontje pakken en dan de property van de startbalk pakken om de hide optie terug te zetten :P

dus... met een beetje geluk kom je er ook :D

• _GGG_
ik heb met veel moeite tomtom erop gekregen (de spaanse zip) maar ik krijg met geen mogelijkheid de juiste gps antenne geselecteerd :(

hij blijft zeggen er geen gps apparaat aanwezig is, heb alle mogelijke opties gedaan, ook in combinatie met het bijgeleverde wisgps

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:08:
[...]

dat klopt, maar ik heb hem ge-hide, dus showtaskbar helpt niet meer.. ik moet ergens in het systeem de property van de taskbar zien te vinden...

heb hem weer terug gekregen :D
Deze property is opgeslagen in het register:

[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\shell\AutoHide]
"Default"=dword:00000001

moet worden

[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\shell\AutoHide]
"Default"=dword:00000000

Als je zo diep in het systeempje wilt werken is het handig om wat tools hiervoor in huis te halen.
Er is een shareware setje tools (de XDA-Utilities) te vinden op http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=XdaUtils en daarmee kun je registerwaardes lezen en schrijven. Tevens tools voor o.a. bekijken processen, kill van processen, reboot, bestanden sturen en ontvangen etc. etc.
Het allermooiste van deze tools is dat ze vanuit de PC gestart en uitgevoerd worden, dus niet op de Acer zelf. Je kunt dus actieve processen vanuit de PC op de Acer afbreken (handig als je systeempje 'hangt')

Versie 20070705 werkt perfect samen met de Acer

Geert

Verwijderd

Maar weet iemand hier al hoe je los GPS aan en uit kan zetten voor TOMTOM? nu moet ik destinator opstarten en TOM TOM samen om het werkend te krijgen.

En hebben jullie games op de windows staan of niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:06:
En hebben jullie games op de windows staan of niet?
Nee, die staan er niet standaard op omdat de WindowsCE versie die door Acer meegeleverd is vrij beperkt is, dus zonder de games.
Maar er is nogal wat (leuke) freeware te downloaden, dus geen probleem. Heb zonder problemen oa Minesweeper en schaakprogramma geinstalleerd.

• _GGG_
als ik het goed begrijp MOET destinator meelopen om tt te kunnen draaien.
probleem is dat, wanneer ik eerst destinator via startup-mapje laat starten, en daarna wisgps, hij steeds terugvalt in destinator ipv tomtom. via een truukje lukt het me wel om in tomtom te geraken (met destinator nog steeds draaiend op de achtergrond) maar hij blijft zeggen "Geen GPS-apparaat"

wat doe ik fout?

Verwijderd

Ey,

Wat is Wisgps dan? heb op ander forum begrepen dat deze de gps inschakelt? als dat zo is dan moet je in de reg, instellen dat deze automatisch opstart en zo tom tom het ook standaard doet?

• kaajee
_GGG_ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:45:
ik heb met veel moeite tomtom erop gekregen (de spaanse zip) maar ik krijg met geen mogelijkheid de juiste gps antenne geselecteerd :(

hij blijft zeggen er geen gps apparaat aanwezig is, heb alle mogelijke opties gedaan, ook in combinatie met het bijgeleverde wisgps
Je moet die GPS wel activeren (aanzetten) door eerst de Destinator software (zonder kaarten) te laden/starten. Daarmee wordt de GPS module geactiveerd, aangezet.......
Maar Destinator mag dus niet 'echt' opstarten, je zou kunnen denken aan de map waarin bepaalde proggies/dll's staan de hernoemen zodat Destinator niet echt kan starten (start met foutmelding), maar ondertussen wel de GPS module aangezet heeft........

[ Voor 18% gewijzigd door kaajee op 28-08-2007 12:54 ]

• _GGG_
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:44:
Ey,

Wat is Wisgps dan? heb op ander forum begrepen dat deze de gps inschakelt? als dat zo is dan moet je in de reg, instellen dat deze automatisch opstart en zo tom tom het ook standaard doet?
wisgps zitr standaard in "de spaanse zip". ik ga er vanuit dat deze nodig is om de boel draaiend te krijgen.

• _GGG_
kaajee schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:46:
[...]

Je moet die GPS wel activeren (aanzetten) door eerst de Destinator software (zonder kaarten) te laden/starten. Daarmee wordt de GPS module geactiveerd, aangezet.......
en toch ziet ie in tomtom geen antenne :(

wel hoor ik destinator op de achtergrond mekkeren dat het signaal te zwak is (ik zit binnen), dus dat gedeelte zit snor.

Verwijderd

_GGG_ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:47:
[...]

wisgps zitr standaard in "de spaanse zip". ik ga er vanuit dat deze nodig is om de boel draaiend te krijgen.
ZElf heb ik WishGps niet erop draaien, daarom mijn vraag ook wat is dit.

En iemand al Tom tom aan de gang zonder destinator te draaien?

• kaajee
_GGG_ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

en toch ziet ie in tomtom geen antenne :(

wel hoor ik destinator op de achtergrond mekkeren dat het signaal te zwak is (ik zit binnen), dus dat gedeelte zit snor.
Wellicht is dat binnen zitten je probleem :P :P
Start het geheel eens op en laat het een tijdje buiten op een tafel liggen....
Ik neem aan dat je binnen tomtom wel de juiste settings voor je GPS hebt gekozen?
Bij mij zeurt mij tomtom op een miodata ook wel eens dat er géén GPS apparaat is, mar even buiten en daar komen dat sats.......

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 28-08-2007 13:03 ]

• _GGG_
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:50:
[...]

ZElf heb ik WishGps niet erop draaien, daarom mijn vraag ook wat is dit.

En iemand al Tom tom aan de gang zonder destinator te draaien?
al googlend op wisgps kom ik niet veel verder. als ik het opstart komt echter het bekende e305 schermpje (Navigatie/Mp3/contacten/enz) tevoorschijn.

ik begrijp dat jij tomtom wel werkend heb gekregen? Welke antenneinstellingen heb je gekozen in tomtom?

• kaajee
_GGG_ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:03:
[...]

al googlend op wisgps kom ik niet veel verder. als ik het opstart komt echter het bekende e305 schermpje (Navigatie/Mp3/contacten/enz) tevoorschijn.

ik begrijp dat jij tomtom wel werkend heb gekregen? Welke antenneinstellingen heb je gekozen in tomtom?
Antena: NMEA - Velocidad de transmision del GPS: 4800 - conexión: Serial cable on COM1

En als je nog steeds het e305 schermpje krijgt moet je dat eerst uit de 'automatische opstart' halen......
Gewoon eerst zorgen dat je een 'gewone' WIndows CE desktop krijgt........

(Overigens is er een blogspt over de acer310 )

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 28-08-2007 13:15 ]

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Modbreak:Jongens (en meiden), graag even 'ontopic' blijven...
We hebben het hier over de Acer E305 en niet over 'Hoe TomTom6 op mijn Acer te installeren'. TomTom is niet bedoelt voor de Acer en zal in (bijna alle) gevallen de illegale versie zijn. Probeer het dus een beetje netjes te houden.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Hallo heb zelf een legale tom tom dus mag de software toch ook wel op de acer zetten? en er is toch niks illegaals aan om een reg bestand aan te passen, dit kan gewoon met de bijgeleverde software,
Maar kan ik mijn GPS standaard aan laten zetten? zodat tom tom deze ook ziet en niet eerst destinator op hoef te starte

• _GGG_
hij werkt \o/
en inderdaad, legale tomtom aanwezig maar ik begrijp de modbreak wel.

dus weer on-topic:

prima apparaatje voor het geld (zeker nu).
het enige nadeel dat ik kan ontdekken is dat het geluid erg zacht is

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:27:
Hallo heb zelf een legale tom tom dus mag de software toch ook wel op de acer zetten? en er is toch niks illegaals aan om een reg bestand aan te passen, dit kan gewoon met de bijgeleverde software,
Maar kan ik mijn GPS standaard aan laten zetten? zodat tom tom deze ook ziet en niet eerst destinator op hoef te starte
Nou niet ook, want je mag maar 1 exemplaar ergens op draaien.
Verder ben ik het geheel met je een (en dat weet de 'moderator' ook) als je een legale versie van tomtom hebt, draait die prima op deze Acer (onder Windows CE) en dan lijkt mij alleen een register wijziging nou niet echt illegaal........
Eerder werd gezegd:
Aangezien TomTom6 nooit officieel op de Acer zou moeten werken, moet het hier om een minder legale versie gaan. Waar wij je dus niet meer kunnen helpen...
Snap ik niets van hoezo 'zou tomtom6 nooit officieel op de Acer moeten werken' ?
Een/de PPC versie van TomTom6 werkt prima op vrijwel elk windows based PDA.....

Verwijderd

_GGG_ schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:47:
[...]

wisgps.exe staat standaard in de originele e305.

Verschil in de items die opgestart worden tussen standaard e305 en 'aangepaste' versie:

Origineel:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\init]
"Launch20"="device.exe"
"Launch30"="gwes.exe"
"Launch60"="services.exe"
"Launch70"="\Windows\WisGPS.exe"
"Launch110"="\Windows\W1_Init.exe"

nieuw:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\init]
"Launch20"="device.exe"
"Launch30"="gwes.exe"
"Launch60"="services.exe"
"Launch70"="explorer.exe"

Ik heb nu even geen e305 bij de hand, maar zal vanavond uitproberen wat WisGPS en W1_Init exact doen.

• _GGG_
heel goed, zelf heb ik niet kunnen achterhalen wat dat wisgps nu precies doet. hij start in ieder geval bij mij hetzelfde menu op als main.exe

Verwijderd

http://foro.todopocketpc....906&highlight=e305&page=8 (1...61)
met babelfish is eea te lezen.

• Mr.SiniSter
Ik krijg GPS ook niet aan de gang als ik mijn tomtom 6 software erop zet. Die forums in het spaans zijn echt drama om door te komen.

Verwijderd

Ik heb die upgrade gedownload en op het sdkaartje gezet. Hij vroeg daarna inderdaad om bevestiging van updaten. Alleen toen ik mijn E305 weer opstartte en op het navigatieknopje klikte gebeurde er niets!? Weet je wat ik verkeerd heb gedaan en er aan kan doen. Denk dat de snelkoppeling van de toets naar het programma weg is!?

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 29-08-2007 01:10 . Reden: Danken niet nodig ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 21:24:
[...]
- maps bekijken zonder route te plannen
- multi-stop routes te plannen (dus 1 of meer via- punten)
- lijst met 'roads to avoid'
- route opnemen tijdens rijden en later playback (wat grappig is: met freeware programma D2GE.exe kun je deze log-bestandjes converteren naar Google World routes. Kun je later in Google Earth precies zien waar je gereden hebt)
- extra map-settings (bv altijd noorden naar boven laten wijzen, grotere labels ...)
- visueel overzicht van beschikbare, gevonden GPS antennes en signaalsterkte

En ja, je kunt ook weer terug naar je originele versie, al zie ik absoluut niet in waarom je dat zou willen ...
Wat eigenlijk ge-upgrade wordt is de Destinator 6 software (dus alleen het navigatie-gedeelte). Je ziet dat vrij snel aan de extra functies, waaronder (even uit mijn blote hoofd):
Ik heb die upgrade gedownload en op het sdkaartje gezet. Hij vroeg daarna inderdaad om bevestiging van updaten. Alleen toen ik mijn E305 weer opstartte en op het navigatieknopje klikte gebeurde er niets!? Weet je wat ik verkeerd heb gedaan en er aan kan doen. Denk dat de snelkoppeling van de toets naar het programma weg is!?

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 29-08-2007 01:11 . Reden: Danken niet nodig ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:09:
... ik wil graag google earth topo kaarten kunnen bekijken met gps info over waar ik ben. Bijvoorbeeld met ozi ce explorer oid.
Met onderstaande instellingen zou e.e.a. moeten werken. Althans, dat vond ik op een andere site. Zelf niet uitgeprobeerd, maar wellicht helpt het ...

GPS configuration:

A.
-1- general settings
-2- operation
-3- Position format
-4- degrees
-5- display datum
-6- WGS 84

B.
-1- NMEA GPS
-2- port settings
-3- comunication port: COM1, baud 4800, GPRMC
GPS NMEA: Outport datum WGS 84

• _GGG_
heb om te testen de batterij er even uit gehaald en waar ik al bang voor was klopt dus. de boel is meteen niet meer unlocked en je moet de hele procedure opnieuw doorlopen.
het is dus zaak er voor te zorgen dat je batterij niet helemaal leegloopt vrees ik.

ik ben inmiddels heel wat wijzer geworden dankzij o.a. geert, mijn enorme dank hiervoor.
mocht iemand mijn hulp nodig hebben (voor zover ik die kan bieden) mail/msn smuttio-at-hotm

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:34:
... Alleen toen ik mijn E305 weer opstartte en op het navigatieknopje klikte gebeurde er niets!? Weet je wat ik verkeerd heb gedaan en er aan kan doen. Denk dat de snelkoppeling van de toets naar het programma weg is!?
Dennis, probeer eens een reset van de Acer, weet bijna zeker dat dat helpt.
Resetten kan door een paperclip oid in het gaatje te duwen aan rechterzijkant van het apparaat.
De aan/uit knop zet systeem alleen op resume, niet helemaal uit.

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 29-08-2007 01:09 . Reden: groeten niet nodig ]

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reminder:

- Géén warez hier
- Aanhef en groeten niet nodig