Geheugen met CL2

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Siyara
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2025
Heya,

Ik heb hier in mijn computer een geheugenbankje ddr 400 zitten met CL2. Nu wil ik graag nog een bankje om het dual channel te kunnen schakelen. Is het mogelijk om bijvoorbeeld CL2.5 te gebruiken of CL3.0 en dan gewoon de volledige snelheid te behouden? (Dus zonder dat hij word teruggeschakeld naar 333). Bedankt voor de moeite!

Verwijderd

Zodra je er pc3200 cl2.5 geheugen bijplaatst lopen beide geheugens op dual-channel, DDR400, cl2.5, wat het traagste reepje dus maximaal ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 10:42 ]

• Siyara
Dus ik zou geen compatibileitsproblemen moeten krijgen ook als ik bijvoorbeeld 3.0 gebruik? Hij pakt dus altijd het traagste reepje?

Verwijderd

Squallrobbert schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:43:
Dus ik zou geen compatibileitsproblemen moeten krijgen ook als ik bijvoorbeeld 3.0 gebruik? Hij pakt dus altijd het traagste reepje?
Zo zou het in principe wel moeten gaan. Desnoods stel je het zelf even op de juiste timings in voordat je het nieuwe reepje bijplaatst.

• Siyara
En die timings zijn gewoon in de bios in te stellen? :)

Verwijderd

Kijken is weten :P
Niet alle bios ondersteunen zoveel opties, en meestal zitten de geheugeninstellingen zoiezo ergens verstopt onder 'Advanced'

• Siyara
Ja, goed punt, maar zit nu bij m'n vriendin thuis zonder mijn eigen PC :P. In ieder geval hartelijk bedankt voor je moeite!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Deze vraag valt met de informatie die je geeft niet te beantwoorden, het hangt onder andere af van je moederbord chipset en hoeveel banks de DIMMs omvatten. Sowieso lijk je nog niet echt de FAQ hier (en dan met name de RAM FAQ) erop nageslagen te hebben voordat je dit topic opende. Dat hoort toch echt wel :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.