250GB HD geeft 130GB

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik heb een probleem met mijn Harde schijf, het is een 250GB seagate 8mb SATA 7200rpm

Ik wou windows XP opnieuw installeren want ik was Vista zat. Nu boote ik van de xp cdrom en tot mijn verbazing gaf hij geen partities weer, alleen 130gb aan ruwe dataopslag.

ik heb echt alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om de rest van de data te zien.
Als ik Partition Table Doctor draai, geeft hij een linux partitie weer van 7mb, en 1 100gb partitie.

ik heb dmv Partition Table Editor van Magic partition gekeken naar de partitie waarde, maar ik kom er geen wijs uit!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

gevalletje faq. gebruik even de search en probeer even die tips...

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit probleem onstaat op het moment dat je een Windows XP installatie CD gebruikt zonder service pack 2. Wanneer je Service Pack 2 installeerd zal de gehele schijf gewoon herkent worden. Maar zoals gezegd lees even de faq door voor het exacte hoe en wat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• wilmocs
maar waarom word hij in Partition Table Doctor dan als BAD DISK gezien met een TABLE error?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17
wilmocs schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:06:
maar waarom word hij in Partition Table Doctor dan als BAD DISK gezien met een TABLE error?
Waarschijnlijk omdat Vista een vernieuwde versie van NTFS gebruikt die niet compatible is met je software

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

omdat je tabel wellicht niet meer klopt ? dat kan soms. Had het van de week ook nog met een 200 gb maxtor sata. Werkte trouwens perfect maar PM vond dat de tabel corrupt was en gaf hem als bad disk aan. Nou moest ik toch nog wat dingen veranderen dus heb ik hem met acronis opnieuw ingedeeld (ik hou niet zo van PM) en was alles weer goed. Pak anders even de tool vd fabrikant en deel hem opnieuw in

• wilmocs
ja alleen de data moet bewaard blijven! hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals in de FAQ van dit subforum staat: om >128GB in XP te herkennen heb je minimaal SP1 nodig. Slipstream dus SP1 of nieuwer (op het moment is alleen SP2 verkrijgbaar) door de installatie CD, dan zal wel je volledige schijf herkend worden.

Slipstreamen is een ander verhaal en wordt in de Howto's en Guides van Windows Clients uitgelegd. Jouw schijf is verder gewoon prima in orde, het ligt allemaal aan Windows :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.