Toon posts:

[Thomson 510] Config nodig installatie cd

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jaren geleden mijn Thomson 510 ADSL modem via SIP Spoof geconfigureerd via SIP spoof voor linux met nieuw model thomson speedtouch 510. Dat werkte altijd perfect. Maar nu heeft de Linux server het begeven en ik kan even niet zo snel de hardware vervangen door iets anders. Ik wil nu als tijdelijke oplossing het modem rechtstreeks aansluiten op een Windows PC. Maar uiteraard gaat dat niet zomaar. De Windows PC net zo instellen als de Linux server gaat niet, dus wil ik graag terug naar de originele settings van het modem. Maar ik heb de oorspronkelijke installatie cd niet meer. Ik heb geprobeerd om zelf de config .ini te schrijven en te uploaden in het modem, maar dat kan nog wel eens een lastig klusje worden. Mijn verzoek is dus, hoe weinig tweakers-achtig het mag klinken, of iemand zo vriendelijk wil zijn om zo'n .ini bestandje (die naar mijn weten op de KPN installatie cd staat) ergens te plaatsen.
Ik heb ADSL lite van xs4all en heb nog een oude versie (4.0) van de Firmware van het modem.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
De config tool staat ook op de site van speedtouch, zal ff een linkje zoeken.

Alstu:

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510

Met die tool kan je je speedtouch weer configureren naar wat je wil.

[ Voor 45% gewijzigd door urk_forever op 02-05-2007 16:31 ]

Hail to the king baby!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 11:35

Korakal

Up up up!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt hem toch resetten naar fabrieksinstellingen? Stroom eraf halen, en bij opnieuw aanzetten de aan/uit knop meer dan 5 seconden ingedrukt houden.

Alternatief is de ini-files. Ik heb de KPN CD nog liggen van een jaar of 4 terug, ik zal voor je kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

welke versie heb je anders kijk ff op www.kpnadsl.nl/support daar staat nieuwe firmware op en het installatie programma ;)

Verwijderd

Topicstarter
thanks, de ini's staan zo te zien op die support site.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 18:29:
thanks, de ini's staan zo te zien op die support site.
geen probleem :*)
Pagina: 1