Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe hdd.
Ik ben nu in het bezit van een Maxtor 250 Gb schijf, maar die bevalt me niets!
Deze wordt constant te warm en gaat dan raar lopen doen (dropouts etc.).
Ik zal mijn situatie even omschrijven. Ik werk in een geluidsstudio met een pc. In deze geluidsstudio worden 8 uur per dag, 5 dagen per week opnames gemaakt en muziek gemixt. Dit is ongelooflijk zwaar voor mijn harddisk. Constant meerdere audio files van 24 bit tegelijk streamen, zowel lezen als schrijven. Ook is het vaak nogal warm hier, maar niet extreem ofzo.
Als ik even flink aan de slag ga met meerdere audio sporen, dan is mijn huidige hdd zo oververhit (Speedfan geeft een snel stijgende lijn aan en vlammetjes bij de hdd).
Nu vind ik 250 Gb echt te klein voor wat ik ermee doe, dus ben ik op zoek naar een goede opvolger.
Nu heb ik de afgelopen jaren alleen maar ervaring met Maxtor schijven (werken prima, alleen veel te snel te warm!).
Nu is mijn oog gevallen op deze harddisk.
Mijn vragen nu luiden:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe hdd.
Ik ben nu in het bezit van een Maxtor 250 Gb schijf, maar die bevalt me niets!
Deze wordt constant te warm en gaat dan raar lopen doen (dropouts etc.).
Ik zal mijn situatie even omschrijven. Ik werk in een geluidsstudio met een pc. In deze geluidsstudio worden 8 uur per dag, 5 dagen per week opnames gemaakt en muziek gemixt. Dit is ongelooflijk zwaar voor mijn harddisk. Constant meerdere audio files van 24 bit tegelijk streamen, zowel lezen als schrijven. Ook is het vaak nogal warm hier, maar niet extreem ofzo.
Als ik even flink aan de slag ga met meerdere audio sporen, dan is mijn huidige hdd zo oververhit (Speedfan geeft een snel stijgende lijn aan en vlammetjes bij de hdd).
Nu vind ik 250 Gb echt te klein voor wat ik ermee doe, dus ben ik op zoek naar een goede opvolger.
Nu heb ik de afgelopen jaren alleen maar ervaring met Maxtor schijven (werken prima, alleen veel te snel te warm!).
Nu is mijn oog gevallen op deze harddisk.
Mijn vragen nu luiden:
- Is dit een beetje een goede schijf voor mijn doeleind?
- Welke merken zijn echt aan te raden qua temperatuur?
- Is het verstandig om bij IDE te blijven, of is SATA echt zoveel beter / sneller?
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...