Toon posts:

Lookback?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het een leuk idee om zoiets als een 'Lookback' te introduceren? Iedere 7/14 dagen wordt er dan een terugblik geworpen op voorafgaande week (weken) waarin kort wordt teruggekomen op nieuwe ontwikkelingen aangaande nieuwsberichten van die week (die opzich zelf dan geen zelfstandig nieuwsitem waard zijn) en waarin ruimte is om ook evt. foutjes te corrigeren en van items die de FP niet gehaald hadden omdat ze geen zelfstandig nieuwsbericht waard waren daar alsnog kort over te kunnen berichten.

Bijv: Dat het Wal-Mart gebeuren een gerucht bleek te zijn dat nu wordt ontkend. Dat hoewel we berichtten over de IPA dit bleek te gaan om ... .Het komt namelijk regelmatig voor dat een paar dagen later een gerucht ontkend wordt, of melding van een lek wordt gemaakt dat vijf dagen later dan gedicht wordt of nog groter/kleiner blijkt te zijn of 'Microsoft kondigde vorige week ook nog aan dat...' etc. - die dan op zichzelf lang niet altijd een zelfstandig nieuwsbericht waard zijn maar wel interessant genoeg om er melding van te maken in een soort van 'terugblik op de week'.

Maar als voornaamste doel: Korte meldingen van nieuwe ontwikkelingen m.b.t. de geplaatste nieuwsitems die op zichzelf eigenlijk geen zelfstandig artikel waard zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:52 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Eerst even op het concrete voorbeeld ingaan: probleem met het Wal-Mart-voorbeeld is dat er niet meer bekend is dan dat ze het ontkennen, en dat zegt niks. De leverancier van die dingen houdt vol dat Wal-Mart weliswaar geen order heeft geplaatst, maar toch minstens een offerte heeft aangevraagd. We zitten te wachten op de locatie van het vuurtje dat bij deze rook hoort :)

Wat de aanleiding voor dit topic betreft: dat stuk had eigenlijk op de helling gemoeten, en dat is niet gebeurd. Nou kunnen we een paar kanten op, maar om fouten van de redactie (en dit was er een) nou te institutionaliseren door een wekelijkse 'trouwens, wat we vergeten zijn'-rubriek.... Ik ben niet voor, we hebben in theorie een goede procedure voor het rechtzetten van fouten en die kunnen we beter wat strikter proberen na te leven dan dat we er een extra methode naast maken. Dat wordt alleen maar verwarrend, ben ik bang.

Op zich is een kleingrutrubriek wel een aardig plan: 'wat deze week het nieuws niet haalde' kan interessante info bevatten. Wmb nemen we die mee, schijnt dat we nog deze eeuw ( ;) ) wat meer ruimte voor bespiegelende stukken krijgen. Voor het corrigeren van missers lijkt het me echter niet de aangewezen weg.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Daar hebben we eigenlijk toch de nieuwslinks voor? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt