Toon posts:

Internet verslaat videorecorder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Internet verslaat videorecorder
De IPA meldt dat het aantal met de videorecorder opgenomen televisie-uitzendingen drastisch afneemt
Berust volgens mij op een verkeerde interpretatie - het heeft volgens mij niets van doen met 'opgenomen' TV programma's op een videorecorder. De stelling dat er steeds meer via andere kanalen naar "TV" wordt gekeken klopt wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 16:42 ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik ben het met je eens. Ze hebben het wel over 'recorded' televisiekijken, maar volgens mij is dat in de zin van waargenomen/onderzocht, niet in de zin van opgenomen. Het lijkt me ook sterk dat mensen 3,5 uur per dag naar opnames zitten te kijken :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Iets dergelijks vermoed ik ook. Ik denk de nieuwsposter nogal onnauwkeurig te werk is gegaan, getuige ook deze zinssnede uit het VNU artikel (tenzij die onjuist is en het wel in het originele rapport correct is - in dat geval klopt de zinssnede wel of dat er sprake is van een andere berekening). [niet om te mierenneuken, maar gewoon omdat ik vind dat T.net nieuws zo accuraat mogelijk dient te zijn]
"The latest results show the popularity of digital terrestrial whose household penetration has grown by nearly 10 percentage points in the last year."
het aantal consumenten van digitale tv het laatste jaar met meer dan tien procent is gestegen.
Nearly = Bijna | en niet: meer dan. Maar misschien zit ik er naast en heeft de nieuwsposter het niet vertaald maar zelf iets berekend.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 18:14 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Inmiddels is een update niet echt zinvol meer. Het oppakken hiervan is niet helemaal goed gegaan. We hebben intern dit opgepakt om te zorgen dat dit soort dingen in de toekomst beter gaan :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
-snip- maar even een nieuw topic gemaakt.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:49 ]