Ja, ik ben wel van België...
Maar zoals het er nu uitziet, ben ik van plan deze setup te verkopen, de reden heeft vandermark al aangehaald eigenlijk.
Ik heb die HA eens uitgevogeld.
- 720p bestanden kunnen bijna altijd hardwarematig worden geaccellereerd. Echter bij sommige moet je iets veranderen; daarvoor moet het bestand ge-encodeerd zijn volgens High @ Level 4.1. Je kan mbv een klein tooltje de IDC_Changer alle films wijzigen naar 4.1.
Zie deze thread voor het tooltje:
http://www.avsforum.com/a...hread.php?t=972503&page=4 Daar post #101.
Ik kon mooi zien dat de CPU belasting echt naar 0-5% gaat. Met ffdshow zit die rond 20-30% voor een BE-2350.
- met 1080p bestanden is het anders omdat sommige encodes meer dan 5 ref frames hebben en daarmee kan de powerdvd decoder niet meer overweg. Je kan dit enkel oplossen door te re-encoden en dat is dus de bedoeling niet hé :-s
Dus @stefimke, probeer eens dat tooltje op je 1080p materiaal, verander naar 4.1 en check eens met WMP11.
- DXVA werkt niet in Vista MCE.. groot raadsel want het werkt wel in WMP11, geen idee waarom dat is, maar dat is al een ferm nadeel.
- Ondertitels + DXVA = nogo (zoals vandermark al zei), vobsub wil niet werken, ik krijg een zwart scherm hier. En een film zonder ondertitels is zoals patatten zonder zout voor mij..
=> De situatie voor mij is nu Vista MCE + FFDSHOW decodering + Media Control plugin. Daarmee werken subs in mediacenter, je kan ze zelfs syncen mbv die plugin. Nadeel je hebt geen DXVA. De ideale situatie is dus als FFDshow DXVA zou ondersteunen, daar zou ik zelfs nog voor willen betalen..
Dusja, 780G hardware accelleration ja... maar wel met een paar ferme adders onder het gras voor ons tweakers..
@Muyz: wat leuk die zelfgemaakt htpc kast! Maar die waterkoeling was nu toch ni nodig hé
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 09-05-2008 20:39
]