[XP] Setup kan geen harde schijven vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008

• Jordientje92
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik had vandaag lekker zin op heel mijn c:\ schijf leeg te maken, en windows lekker op een partitie te zetten, maar helaas ging dit niet zo makkelijk :X. Ik boot mijn pc vanaf de windows xp home cd, alles gaat goed, tot hij vraagt: Windows Instaleren of Windows repareren/herstellen. Welke ik ook kies, ik krijs DEZE error. Als ik windows gewoon vanaf mn hdd boot, lukt het wel :?. Ik heb al in de bios gekeken, en alles ziet er volgens mij goed uit..

Weet iemand hoe je dit probleem moet oplossen..?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:10
je moet de sata drivers van je chipset installeren, dit doe je door een diskette met de drivers te maken, die wss op de bijgeleverde cd staan, en dan moet je bij het installeren op F6 drukken als setup zegt: "druk op F6 om een SCSI/Raid driver te installeren"

suc6

• Jordientje92
Hmm, 1 probleem, ik heb geen floppy drive :/

Verwijderd

Toevoegen aan de cd via nLite.

Anders ergens een floppy-drive vandaan zien te halen. Familie/vrienden/buren? Tenzij je natuurlijk een laptop hebt :p

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 21:14 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat misschien een oplossing kan zijn is eerst XP installeren op een PATA HDD als je die hebt en dan daar weer een ghost van maken en op je SATA HDD zetten.

Het is nogal een omweg dat weet ik maar misschien kan het wat zijn als je echt geen floppy drive kan regelen.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Dan wordt het spannender... :Y

Je zult dan de drivers moeten integreren in je windows installatie, dit kan bijvoorbeeld met nLite.

<edit>te traag... :P</edit>

[ Voor 11% gewijzigd door adoy op 01-05-2007 21:15 ]

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op GoT staat bovenaan elke pagina een link naar de search, als je daar eerst even had gezocht ([search=xp setup vindt geen schijf]) had je honderden topics over dit onderwerp gevonden.

Zie ook de OM FAQ / Beleid, daar wordt alles uitgelegd.

edit:
@hieronder: dat vind ik knap, als je alleen al je topic titel letterlijk in de search gooit krijg je een hoop resultaten.

[ Voor 54% gewijzigd door fsfikke op 01-05-2007 21:18 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Jordientje92
bedankt voor jullie snelle reacties! ik gaat doen ;)

edit: had ik gedaan kon niks vinden.. wat ik zoek, niks nuttig

[ Voor 39% gewijzigd door Jordientje92 op 01-05-2007 21:22 . Reden: daar staat niks in wat ik zoek ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is inderdaad een echte onvervalste zoekvraag :+

Neem de resultaten maar eens door, en probeer met de andere topics als guide het zelf eerst op te lossen.
Lukt dat niet, dan kan je een nieuw topic openen.

Zet er dan wel precies bij wat je al hebt geprobeerd, aan de hand van welke topics of links, en waarom jij denkt dat het niet werkt.
Lees de Korte FAQ er nog even op na wat we precies verwachten van een topic.

Deze gaat in ieder geval dicht :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.