Z-5400 spdif met ds3 gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:42

aex351

I am the one

Topicstarter
Mijn DS3 mobo heeft spdif(coax+optisch) uit poort en dat wil ik nu gaan gebruiken met mijn z-5400. Heb mij al wat georienteerd op dit onderwerp maar ik word er niet echt wijzer van. Wat is beter coax of optisch? Coax is met elektische signalen en Optical met licht.

Beide apparaten ondersteunen zowel optisch als coax. In de Pricewatch kan ik ook geen optische of coax kabels vinden, dus waar zou ik deze moeten kopen?

Waarom wil ik mijn geluid ineene via een digitaal signaal aansluiten? omdat ik dat kan. Ben nieuwsgierig naar het verschil. Blijft natuurlijk altijd hopen dat het een wereld van verschil is a lá de gras is groener aan de overkant.

< dit stukje webruimte is te huur >

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Optisch zou toch minder storing hebben hoor ik altijd ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08-2025
Ga naar de Gamma, koop daar een optisch kabel van 2.0 meter(€6.99).

En kijk of je het beter vind.

Verwijderd

ikzelf ben voor coax maar uiteindelijk praten we toch over 1tje's en nulletjes

Verder kun je een beginnen met een simpele vergulde kabel en kijken wat je goed vindt !

Stadium III

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
in coax kan je een verlies hebben geloof ik op echte grote afstanden, ik weet niet precies wat voor effect dit heeft met een digitaal signaal maargoed :P ik denk dat een optische kabel iets 'gevoeliger' is.. dattie sneller stuk gaat :P dus als je een veilige plek hebt om hem neer te leggen en verwacht de kabels niet vaak los te maken kan je ook gewoon optisch doen

Verwijderd

Optisch en coaxiaal is precies hetzelfde. Alleen optisch gaat tot 10 meter en coaxiaal tot 15 meter.

Of het beter klinkt hangt van de gebruikte DAC af.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 18:06 ]

Pagina: 1