Toon posts:

[XP] freeze..

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de laatste tijd last van een erg irritant probleem.
Als ik iets aan het doen ben, maakt eigenlijk niet uit wat, staat mijn beeld regelmatig vast, en enige wat ik kan doen is resetten. Nadat hij weer opgestart is na een reset staat hij ook vaak vast bij het inlogscherm van windows.

Eerst gebeurde het altijd als ik videobestanden afspeelde maar de laatste tijd gebeurt het ook als ik muziek aan het luisteren ben of een spel aan het spelen ben.

In eventvwr is niets opvallends te zien.

Is er iemand die dit probleem kent en die mij dit zou kunnen vertellen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr,

Rogier

Specs:

AMD Athlon 2600+
512 mb DDR
Sapphire Ati Radeon 9600 pro
Windows XP Prof

Software geluid/video bestanden:
Windows media player (classic)
VLC Player
Winamp

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
hang opstart trouble shooter dénk

koelingsprobleem? check je bios eens

you had me at EHLO

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je zou eens kunnen kijken met de taskmanager aan, welk proces veel resources gebruikt vlak voor de crash.
Ook een spywarescan met bijv. hitman pro of Hijack this wil nog wel eens wonderen verrichten.

Je kunt je zo niet voor de geest halen of je iets heb veranderd (nieuwe drivers, nieuwe hardware, extra programma's geinstalleerd o.i.d.) waarna de problemen zijn begonnen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor zover ik weet niets veranderd wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Heb 2 weken terug nieuwe drivers voor mijn videokaart geinstalleerd, spyware scan gedaan, virus scan, maar niets heeft geholpen.

MBM heb ik er ook op gezet, CPU is meestal tussen de 60 en 67 graden, case rond de 35.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Probeer een andere voeding (misschien trekt deze het niet, je schrijft niet welke je hebt). Probeer Memtest te runnen, het zou ook een geheugenprobleem kunnen zijn. Maar aan warmte denk ik ook, is het misschien begonnen toen het mooie weer begon? Check de airflow in je kast, draaien alle fans en draaien ze de goede kant op? Hangt je pc aan een geaard stopcontact?

[ Voor 5% gewijzigd door Velvet op 01-05-2007 15:24 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rogier,
Ik denk dat je er goed aan doet eerst de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

Zoals je bij je aanmelding hebt kunnen lezen in de registratievoorwaarden / Korte FAQ hebben we aardig wat hulpmiddelen beschikbaar om vóór het openen van een topic je probleem op te lossen.

Zoals het nu lijkt is het meer een hardware probleem dan een OS probleem, dat liet je in je andere topic ook al zelf merken.
Dan staat je topic eigenlijk op de verkeerde plek, en bij onze hardware collega's gaan ze er ongetwijfeld vanuit dat je de bovenstaande Troubleshooter eerst doorloopt ;)

Open gerust een nieuw topic op de juiste plek, maar hou dan wel rekening met het bovenstaande verhaal (en verzin een iets meer beschrijvende titel dan alleen 'freeze') :)

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2007 15:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.