Toon posts:

Help een nieuwe computer / win een douglas bon xD

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ha jongens en meisjes,

Op een site van een bekende computerwinkel kwam ik de volgende configuratie tegen:

Behuizing
Type Procase Zirco
5,25 inch, extern 5 bay(s)
3,5 inch, extern 2 bay(s)
3,5 inch, intern 3 bay(s)
Formaat (BxHxD) 200 x 485 x 430 mm
Voeding 350 Watt

Processor
Type Intel® Core™ 2 Duo E6600
Snelheid 2.400 MHz
Bussnelheid 1.066 MHz

Geheugen
Totaal capaciteit 2.048 MB ( GEEN IDEE WELKE ZE NU EIGENLIJK NEMEN )
Aantal modules 2
Type DDR2

Grafisch
Chipset NVIDIA GeForce 7950 GT
Interface PCIe x16
Geheugen 512 MB
Aansluitingen 2x DVI-I, 1x TV-Out

Moederbord
Chipset Intel® P965
Aansluitingen 1x IDE, 5x SATA, 1x Floppy, 1x PCIe x16, 2x PCIe x1, 3x PCI, 1x PS/2 muis , 1x PS/2 keyboard, 1x serieel, 1x parallel, 4x USB2.0, 1x RJ-45, 1x 6-in-1 audio jack

Netwerk 10/100/1000 Mbps

Optische drives 16x DVD±R/RW DL Brander, 48x/16x CD/DVD Speler

Harddisk
Harddisk 1 500 GB ( 8,9 ms / 16 MB Cache / 7200 RPM / S-ATA2 )

Overige hardware Cardreader: CF-I, CF-II, SM, MMC, SD, MD, MS, MS-Pro;
Audio:Creative SB Audigy SE 24bit; 7.1 Surround;
Sharkoon CaseFan: één 80x80x25 en één 120x120x25;

Gewicht 14 kg

Software Windows Vista Home Premium. Voorgeïnstalleerd: Roxio Creator Suite.

Mijn idee is dat dit goedkoper kan dan de door hun voorgestelde prijs van € 1249,-

Ik zoek een PC waarmee ik in staat ben de nieuwste generatie games te kunnen spelen. Verder ben ik niet echt handig met pc's. De configuratie welke ik zoek hoeft dus niet overclock ready of proof te zijn.

Ik twijfel heel erg over het wel of niet nemen van Vista. Of dat ik gewoon een OEM versie van xp home erbij koop.

Mijn budget zou ik het liefst op €1000,- willen houden zonder monitor. ( iets meer of minder mag )

Zijn er nog mensen die een kwartiertje over hebben en hun feedback willen geven op deze configuratie. Andere suggesties zijn uiteraard welkom. De poster van de meest complete configuratie welke ik uiteindelijk aanschaf zal ik belonen met een douglasbon terwaarde van € 50,- ^^ :)

Thnx alvast voor de reacties!

Verwijderd

Moederbord lijkt verdacht veel op een P5B (E ?) van Asus...

CPU'tje is beestje :-), nog steeds van het beste wat je in je desktop kan rammen ;-)
Vooral in combo met een koeler à la Scythe Ninja ofzo makkelijk een + 50% OC te bereiken met sneller geheugen ;-) (zie hieronder)

Gpu'tje doet het em nog zeer goed in de laatste generatie van games.. Hangt er wel vanaf welk merk het is natuurrlijk :-?.. kheb hier de sparkle-variant en die maakt POKKEVEEL herrie onder full stress :-(..
Je kan ook voor een 8800GTS 320mb of een 8600GT(S) opteren om DX10-ready te wezen, maar de prestaties van deze laatste ligt in DX9-games LAGER dan de 7950gt !!!

Geheugen zal wel PC-4200 (533mhz) zijn van mss kingston ofzo.. Om hun eigen kosten te drukken natuurlijk :-) Als je zelf gaat configgen, ga dan voor minstens pc5300 (667mhz) zodat / opdat je een toch een overclock kunt bereiken. Als je wat verder wilt gaan met je overclock, ga dan voor (het iets duurdere) PC6400 - geheugen dat loopt op 800mhz

De harddisk zou ik veranderen.. De 320gb-variant van de Seagate Barracuda 7200.10 - serie is erg snel (heb er hier twee in Raid0 ;-)) en kost toch weer wat minder.. 500 gig krijg je als thuisgebruiker moeilijk vol ;-) Je kan er na tijd nog evt. een tweede bijprikken :-)

Soundcard / cardreader / lelijke fans zitten erbij, fijn zo, maar als je ze zelf koopt bij een config, dan kom je toch goedkoper uit ! Fans zijn zelfs niet nodig, denk ik zo.. Zitten toch al in de case?? Begrijp niet dat ze die er nog eens extra gaan bij vermelden :-)

Afhankelijk van je grafische kaart zou ik toch opteren voor een iets zwaardere voeding van een wss beter merk dan die in je pre-configged systeem hierboven.. Stabielere lijnen naar je CPU, mobo en GPU zijn geen overbodige luxe ;-).. Helemaal niet bij een overclock!!!

Die bon van 50€ mag je zelf houden :-P

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Geef die bon dan maar aan mij ;)..kan ik mijn zus blij mee maken :P

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Peeetr schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:29:
Geef die bon dan maar aan mij ;)..kan ik mijn zus blij mee maken :P
Waarom je zus? Ze hebben ook herenluchtjes hoor ;)

• Peeetr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05-2022
Omdat mijn zus binnenkort jarig is ;)

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 12:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heb even een TR gedaan. Dit lijkt me meer een vraag voor op beginners achtige it site. No offence verder, maar volgens mij mag dit helemaal niet. Vooral die beloning zet meer kwaad dan lof ;)
Zo werkt het hier niet :p
TS is ook nieuw zie ik. Geeft niets.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
Die kast is op zich een goede kast, heeft een 350 Watt ingebouwde voeding. Maar met best high-end spul zoals de E6600 is het toch krap. Ik zou minimaal een 400 Watt voeding nemen. Een Antec Sonata II is verkrijgbaar voor ongeveer 100 euro en heeft een ingebouwde 450 Watt voeding

Dat geheugen is waarschijnlijk van Buffalo of iets dergelijk. In principe is dat goed genoeg. 2 GB van een goed merk als Kingston heb je tegenwoordig al voor 70 euro bij de betere webshops.

Die 7950GT is een hele goede kaart, maar heeft helaas geen DirectX10. Ik zou er proberen de beduidend snellere 8800GTS 320MB in te stoppen.

Dat moederbord lijkt me prima. Het heeft een moderne chipset, en heeft alles aan boord wat je nodig hebt :) . De harde schijf lijkt me ook prima, al is 320GB waarschijnlijk meer dan genoeg.

Ik zou tot de volgende configuratie komen:

Antec Sonata II, Zwart € 96,40
Zoals eerder genoemd een goede kast met een sterke voeding. Hier is een review.

GigaByte GA-965P-DS3, Retail € 110,68
Een van de betere borden op dit moment. Heeft ondersteuning voor alles wat je nodig hebt. Dit moederbord wil over het algemeen ook wat beter overklokken dan de andere moederborden. Als je RAID wilt gaan draaien, dan wordt de DS4-versie aangeraden. Die heeft een betere onboard-RAID. Die is 151,31 euro. De totaalprijs komt dan op 1010,61 euro. Als je RAID wilt gaan draaien heb je echter wel 2 harde schijven nodig. Dus ik zou het gewoon bij de DS3 laten :) .
Hier is een review van de DS3, en hier een uitgrebreide productsurvey van de DS4.

Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x € 74,13
Best goedkoop geheugen van een goed merk als kingston. Het is PC5300 geheugen, je zou dus eventueel de E6600 over kunnen klokken tot 3.0 Ghz. Als je daar niet de behoefte aan hebt, kan je ook gewoon PC5300 geheugen kopen. Het is net iets sneller in games dan PC4200.

Intel Core 2 Duo, E6600, Socket 775, Boxed € 205,01
Enorm goede processor die ook in jouw configuratie zat. Gewoon de best keus van het moment qua processoren als je het mij vraagt. Ik Weet niet hoeveel je om stilte geeft, maar anders zou je er nog een Arctic Freezer 7 Pro bij kunnen kopen à 18.03 euro.

Hier is een review van de E6600.

EVGA Geforce 8800 GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 286,24
Zoals ook eerder vermeld in m'n post is dit ook gewoon een videokaart die wat mij betreft tegenwoordig in een goed systeem hoort. Hij is goed voorbereid op de toekomst met zijn DirectX10 :) . Ook is hij gewoon snel in de huidige games. Hier is een review.

Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 72,52
De beste 7200 toeren schijf van het moment. Hij heeft 320GB, wat me genoeg lijkt voor jou.

Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit, NL € 84,51
In deze tijd zou ik sowieso voor Vista gaan. de 32 Bits versie omdat de meeste programma's en games nog niet ondersteunt worden door 64 Bit.

Samsung SH-S183A, Serial ATA150, Zwart, OEM € 31,43
Uit recentie tests van onder meer hardware.info is gebleken dat deze brander op dit moment de beste is voor zijn prijs. Ook heeft deze een SATA-aansluiting, die minder groot ijn dan IDE-kabels. Dat bevordert de Air-flow in de kast, waardoor de temperatuur een heel klein beetje minder is. Hier is de review. Daar is de SH-182 versie gereviewed, het lijkt me dat de SH-S183 ongeveer gelijk presteerd.

Apacer 15-in-1 card reader, Zwart € 9,06
Aangezien er in jouw configuratie ook een card-reader zat, heb ik deze ook maar even in deze samenstelling meegenomen :) .Toch handig, aangezien de batterijen sneller leeg gaan als je de foto's of filmpjes via een USB-kabel aansluit op de PC.

Totaal € 969,98

Dit is van Azerty.nl , een goed beoordeelde shop in de shopsurvey . Als je kijkt naar de shopsurvey van Alternate, waar je volgens mij jouw samenstelling weg hebt, dan willen daar nog wel eens negatieve ervaringen uit komen. Ook is de prijs een stukje hoger.

Als je het in elkaar wilt laten zetten(assembleren), dan kost je dat 35 euro extra. De verzendkosten zijn volgens mij 8.50 euro. Als je per se op 1000 euro uit zou moeten komen, zou ik als moederbord de Gigabyte DS 3 nemen in plaats van de Gigabyte DS4.

Heb je nog vragen? Stel ze maar :9 .

[ Voor 38% gewijzigd door hello_moto op 01-05-2007 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:43:
Heb even een TR gedaan. Dit lijkt me meer een vraag voor op beginners achtige it site. No offence verder, maar volgens mij mag dit helemaal niet. Vooral die beloning zet meer kwaad dan lof ;)
Zo werkt het hier niet :p
TS is ook nieuw zie ik. Geeft niets.
Die beloning is gewoon voor het leuk. Geen geld. Er zit verder niets commercieels achter... Als dit niet mag verzoek ik de moderator mijn post aan te passen.

• hello_moto
Wanneer besluit je wie de bon krijgt :9 ? En wat vind je van mijn configuratie?

[ Voor 31% gewijzigd door hello_moto op 01-05-2007 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b]Heb je nog vragen? Stel ze maar :9
Klopt de configuratie welke ik had gepost komt idd van Alternate. Een zaak die bij mij om de hoek zit. Mijn ervaringen kwa terugbrengen enzo zijn wel goed bij hun. Het gaat alleen allemaal erg traag.

De vraag die ik wilde stellen is of je nog een alternatief hebt voor het D4 mobo. Deze heeft een levertijd van 14 dgn :(

Thnx alvast

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:18:
Wanneer besluit je wie de bon krijgt :9 ? En wat vind je van mijn configuratie?
Ik wil uiterlijk eind van deze week de bestelling doen dus dan laat ik het hier gelijk weten. Je configuratie ziet er zover ik kan beoordelen super uit haha.

Ben nu druk bezig deze samen te stellen op de site van azerty.

• hello_moto
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:30:
[...]

Klopt de configuratie welke ik had gepost komt idd van Alternate. Een zaak die bij mij om de hoek zit. Mijn ervaringen kwa terugbrengen enzo zijn wel goed bij hun. Het gaat alleen allemaal erg traag.

De vraag die ik wilde stellen is of je nog een alternatief hebt voor het D4 mobo. Deze heeft een levertijd van 14 dgn :(

Thnx alvast
Ja, de P5B, P5B-E, P5B Deluxe en P5N-E SLi. Dat zijn eigenlijk wel de moederborden in jouw prijsklasse.

De P5B ondersteunt wel RAID, maar dat gaat erg onhandig omdat er daar gebruikt moet worden gemaakt van een externe SATA poort. De P5B-E kan dat wel. De P5B deluxe heeft weer als voordeel dat hij SLi ondersteunt, en dat hij een extra heatpipe (koelingsmogelijkheden) heeft. De P5N-E SLi heeft een nieuwere chipset, maar dat blijkt helemaal niks uit te maken. Ook heeft SLi weinig nut naar mijn mening. Die chipset verbruikt ook een stuk meer stroom dan alle andere borden met de P965 chipset.

Ik zou zelf voor de P5B-E kiezen, omdat het gewoon een goed moederbord is, goede RAID ondersteuning heeft en omdat hij ook ondersteuning heeft voor processoren met een FSB van 1333 MHz. Toekomstgericht dus :) .

Dit topic is trouwens erg handig:

[Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem

[ Voor 13% gewijzigd door hello_moto op 01-05-2007 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hello_moto

Ze hebben alles op voorraad behalve het D4 Mobo en de videokaart. Heb je hier alternatieven voor? Of zeg jij dat het beter is te wachten tot ze deze binnen hebben omdat de alternatieven duidelijk minder zijn ?

Ben benieuwd of andere mensen nog suggesties hebben what so ever :)

• hello_moto
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:53:
Hello_moto

Ze hebben alles op voorraad behalve het D4 Mobo en de videokaart. Heb je hier alternatieven voor? Of zeg jij dat het beter is te wachten tot ze deze binnen hebben omdat de alternatieven duidelijk minder zijn ?

Ben benieuwd of andere mensen nog suggesties hebben what so ever :)
Er is ook nog een Club3D versie van de 8800GTS 320MB, maar volgens mij zijn de koelers van Club3D wat minder. Je zou ook gewoon even kunnen mailen naar verkoop@azerty.nl, want soms kloppen de levertijden ook niet helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reacties! Heb het Mobo aangepast. In die link die je gaf [Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem staat een goede recentie over de P5B-E.

Over de videokaart twijfel ik nog een beetje. Ik heb azerty nog maar even gemailed of het klopt dat de levertijd 14 dgn is.

Vooralsnog super bedankt voor je info. Ik denk dat het idd dit systeem gaat worden. De vele revieuws die je erbij hebt gepost hebben me duidelijk over de streep getrokken :D

• hello_moto
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:19:
bedankt voor je reacties! Heb het Mobo aangepast. In die link die je gaf [Algemeen] Belangrijke punten bij Core 2 Duo Gamesysteem staat een goede recentie over de P5B-E.

Over de videokaart twijfel ik nog een beetje. Ik heb azerty nog maar even gemailed of het klopt dat de levertijd 14 dgn is.

Vooralsnog super bedankt voor je info. Ik denk dat het idd dit systeem gaat worden. De vele revieuws die je erbij hebt gepost hebben me duidelijk over de streep getrokken :D
Waarover twijfel je precies bij de videokaart dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hello_moto heb je misschien msn of iets dergelijks. Kan ik je nog wat vragen stellen alvorens de bestelling te doen. Heb de revieuws doorgelezen en wat andere topics. En ik denk dat dit idd het juiste systeem is met het door mij beoogde budget.

Valt me wel op dat Alternate hun beste PC eigenlijk veel te duur in de markt hebben gezet.

• hello_moto
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:46:
Hello_moto heb je misschien msn of iets dergelijks. Kan ik je nog wat vragen stellen alvorens de bestelling te doen. Heb de revieuws doorgelezen en wat andere topics. En ik denk dat dit idd het juiste systeem is met het door mij beoogde budget.

Valt me wel op dat Alternate hun beste PC eigenlijk veel te duur in de markt hebben gezet.
Is deze van jou Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/191934/FFFFFF/000000/1 ?

Verwijderd

Topicstarter
Yes :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

dit is niet de bedoeling :/

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1