Incredimail backuppen en herstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-07 17:25
Op verzoek van mod een nieuw topic ([Incredimail] mail en adressen exporteren naar OE *).

Al diverse topics gelezen hier en je wordt niet echt vrolijk van dit programma.
Mijn tante had mijn hulp ingeroepen omdat ze problemen had met haar systeem. De boel gebackupped, geformatteerd en opnieuw geinstalleerd. Het enige probleem was Incredimail...
Via 'gegevens en instellingen naar nieuwe computer overbrengen' de mails geexporteerd en ik wilde ze daarna in Thunderbird importeren. Nou heb ik gelezen dat dit moet via de route Incrediconvert waarna Outlook Express de mailbestanden kan importeren en daarna kan Thunderbird ze weer van OE overnemen. Het probleem is dat Incrediconvert elke keer een foutmelding geeft: "Unsupported file version".
Ik heb ook getracht de mails weer in Incredimail te krijgen, maar dan krijg ik ook zo'n soort melding (u probeert blablabla naar een oudere versie van Incredimail te kopieren).
Dus het ziet er momenteel een beetje hopeloos uit, terwijl het toch pretty straightforward zou moeten zijn (als alles werkt zoals het zou moeten).
Het enige verschil dat ik nog kan aangeven is dat mijn tante eerst van Windows XP gebruik maakte en nu van Windows 98 SE, maar Incredimail ziet er vrij hetzelfde uit.

Moet ik anders een oudere versie van Incredimail of Incrediconvert gebruiken of zo? Zou ik ook wel raar vinden, want ze maakt er pas 2 maanden gebruik van, dus dat leek me geen prehistorische versie...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Incrediconvert is ondertussen 4 jaar oud dus ik kan me er wat bij voorstellen dat het niet meer werkt. (Dat is trouwens meteen een reden dat hele oude topics kicken vaak niet nuttig meer is :P )

[google=Incredimail convert] geeft me het wat meer recente http://www.softpedia.com/...il-to-EML-Converter.shtml

Probeer die dus even.

Waarom het importeren in incredimail zelf niet lukt (aangenomen dat je het naar precies dezelfde, of evt een nieuwere versie probeert te importeren): geen idee. Omdat ik nog steeds dezelfde mening ben toegedaan over dergelijke mails :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)