"Dummy" hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:16

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ik ben zoek naar Dummy hardware, maar ik weet niet on hoeverre dit gaat. Ik weet dat er bijvoorbeeld wel RIMM dummies zijn enzo, maar zijn er ook dummy processoren? Lijkt me wel grappig om een paar Core2Duo dummies te hebben. O-)

En hoe zit het met overige hardware? Zijn er bijvoorbeeld videokaartdummies?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarvoor zou je dit eigenlijk willen gebruiken?

Zelf ben ik ze nog nooit tegen gekomen. Je zou in V&A of op Marktplaats naar kapotte onderdelen kunnen kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 29-04-2007 14:27 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Lijkt me wel leuk om te hebben. High-end geforce verzameling, dus bijvoorbeeld high-end model waar nvidia als eerst mee kwam, 7800GTX enzo. (Heb hier alleen een FX5700Ultra, 7800GS+ 8800GTX, Nvidia Vanta LT en een oude Nvidia Tornado TNT2).

Probleem van marktplaats is alleen, mensen zullen daar niet gaan kijken als ze hun kapotte processor kwijt willen (Videokaart wel, maar daar vragen ze meestal teveel voor).

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Er zijn socket 370 CPU Dummies :)
En Slot1 terminators.
Die moet je in een dual moederbord stoppen anders start ie niet op als je er maar 1 CPU in hebt zitten :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RIMM dummies :?

Waarschijnlijk bedoel je C-RIMM modules. Die zijn nadrukkelijk niet 'dummies' oid, maar modules die zorgen dat de (seriele) rambus doorverbonden wordt, vandaar de naam Continuity-RIMMs. Bovendien zie je bij de paar i820 chipset borden met 3 RIMM sloten dat de derde slot gevuld moet worden met een terminator RIMM (CT-RIMM), maar ook dat is geen dummy maar een RIMM met termination weerstanden.

Voor CPU slots en sockets die in multiprocessor systemen niet gebruikt worden zijn er analoge terminator modules om spiegelingen op de FSB tegen te gaan. Ook hier hebben ze dus een duidelijke functie en zien ze er bovendien niet hetzelfde uit als de CPU in kwestie. Aangezien er geen dual So775 borden zijn, zullen er ook geen So775 terminators zijn. Natuurlijk wel voor So604 etc...

Oslik blyat! Oslik!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ja van RIMM bedoelde ik wat jij zei.

Wel jammer dat er geen dummies van zijn. Een functie hoeft ook helemaal niet aanwezig te zijn. Het gaat echt om het uiterlijk

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Jij wil zeker je eigen RAM gordijn en mobo muur maken :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje het idee van een lege Xbox huls in een showcase op een game-beurs?
Etalage equipment dus, zodat je niet dure, werkende, hardware aan je muur hoeft te hangen of voor het raam hoeft te zetten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Nou ik zat er eigenlijk aan te denken om mijn badkamer te betegelen met Pentium Pro's en de WC met Xeons :P

Ja je zou het etalage equipment kunnen noemen. Zon plastic fake core2duo ding die er alleen uitziet als een cpu, maar een binnenkant van lucht heeft :P

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

volgens mij verkopen ze dat geeneens joh... enne, het nadeel van dummy's... ze zijn zelf ook nog best prijzig (neem mobi telefoons... die dummy's kosten ook iets van 30 euro per stuk)

Wabbawabbawabbawabba

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je zoiets wilt is het toch veel simpeler op zoek te gaan naar defecte onderdelen. Een defecte CPU of DIMM ziet er nog exact hetzelfde uit als een werkende variant...

Oslik blyat! Oslik!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dion_b schreef op zondag 29 april 2007 @ 17:14:
Als je zoiets wilt is het toch veel simpeler op zoek te gaan naar defecte onderdelen. Een defecte CPU of DIMM ziet er nog exact hetzelfde uit als een werkende variant...
tenzij ze verkoold zijn door verkeerde plaatsing of oververhitting ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ja ben op dit moment ook op zoek naar defecte hardware. Geloof het of niet, maar ik heb iets met Nvidia's Geforce 6800Ultra kaart, heb er nog nooit 1 in het echt gezien en die hebben (al is het maar een dummy of gesmolten kaart) verrijkt mijn wereld.

Maar ja waar vind je nou kapotte processors die niet helemaal zwart zijn. De gemiddelde cpu overleeft het vrij lang en het aantal defecten is vrij laag. Wat doen geheugenfabrikanten eigenlijk met kapot RAM als je het opstuurt voor RMA? Zoveel mogelijk onderdelen rippen ofzo? Anders zou ik daar ook eens een mailtje naar toe moeten sturen.

Nog even terugkomend op defecte hardware. Het geld groeit niet op mijn rug en mijn laatste pc was nou niet de goedkoopste. De meeste mensen vragen volgens mij voor een defecte Geforce 6 nog vrij veel geld en ik ga geen 30 euro geven voor een kaart die geen garantie meer heeft+kapot is. Neemt niet weg dat ik een advert op marktplaats heb

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Indien gewenst heb ik nog een GF4 TI4600 liggen, zoder koelling en met een paar kleine beschadigingen, voor 5 euro mag je em ophalen.

LinkedIn
BlackIntel

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47
Ik zou gewoon een lijstje in VA plaatsen. Ik wil best wel kijken wat ik nog in mijn verzameling aan high end (oude/defecte) hardware heb.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ok ik zal wel topic posten daarzo.

• DukeBox
Geef dan ff linkie hiero houdt de boel compleet (en anders vergeet ik te kijken ;) )

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
V&A gevraagd: Videokaarten (Defect/gebruikt)

Mag ik dat hier uberhaupt wel plaatsen? Volgens mij officieel niet, maar omdat er nu toch om gevraagd wordt O-)

Oh en GEEN VANTA's, die ben ik helemaal beu....

[ Voor 10% gewijzigd door wjjkoevoets op 29-04-2007 19:15 ]

• DukeBox
Lijkt mij geen probleem. Opzich is het wel leuk.. de een verzameld postzegels, de ander high-end videokaarten ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb ook een tijdje zo'n advertentie hier op tweakers gehad. Heb er een X1800/X800 en 9700PRO aan over gehouden. Moest er wel wat geld voor neer leggen maar niet al te veel. Heb hier nu 7 kaarten op de kast staan.

Waarom er volgens mij geen dummies zijn van GPU's is omdat ze nogal ingewikkeld in elkaar zitten. Om een dummie te maken die heel erg op het orgineel lijkt heb je veel onderdelen nodig en kan je bijna net zo goed een echte kaart er neer leggen. De kaarten zelf maken is denk ik ook niet echt duur. De ontwikkeling is super duur maar de kaarten zelf zijn redelijk goedkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 29-04-2007 20:11 ]

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Met dummy bedoel ik dus geen zooi erin, gewoon uiterlijk alleen, geen inhoud verders

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Maar dan nog, weet je hoe duur zo'n weerstandje is waarvan er honderden om je kaart zitten? Minder dan een cent per ding. Waarom zou er iemand op het idee komen om een bedrijf te beginnen die nep weerstanden maakt :P Goedkoper is het toch niet. En er zit verder niets 'in' een kaart, het is een stukje PCB met een hoop onderdelen erop.

Punt is dat het gewoon niet bestaat en dat kapotte/afgedankte hardware jouw enigste mogelijkheid zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 29-04-2007 20:53 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sn0WDr4gon schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:49:
Met dummy bedoel ik dus geen zooi erin, gewoon uiterlijk alleen, geen inhoud verders
Dat snap ik. Afgezien van de core en het geheugen zijn dummie onderdelen alleen vrijwel net zo duur als echte onderdelen bij een videokaart. (DVI connector/Condenstators/Enz..) Bij een CPU kan je gewoon de heatspeader zien terwijl er geen core onder zit. Bij een GPU zie je zoveel onderdelen dat een dummie maken die op het orgineel lijkt niet echt gaat werken.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Dan praat je eigenlijk meer over niet werkende prototypen

My favorite programming language is solder.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
ik had het net alleen over cpu's, die hebben toch alleen maar een heatspreader met iets als Core2(TM) erop

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sn0WDr4gon schreef op zondag 29 april 2007 @ 21:17:
ik had het net alleen over cpu's, die hebben toch alleen maar een heatspreader met iets als Core2(TM) erop
Maar het fabricage proces zal onderhand net zo duur zijn van een nep cpu als van een echte cpu. Denk aan: kleine oplage, waarschijnlijk een groter deel handwerk, dus hogere arbeidskosten en productiekosten.

Het beste kun je idd hopen op dooie hardware, en daar is echt wel zat van te vinden (mijn muur hangt immers vol met die meuk). Zelfs de prototypes (Engineeringsamples) hebben ooit gewerkt of zijn gemaakt om te werken. Dus een dummy zoals jij wilt zul je voor de meeste hardware niet vinden, omdat het niet bestaat.

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ok, nou dan wordt het snuffelen ;)

Ben nu effe bezig met harde schijf (heb em open gemaakt, kijken wat ie allemaal uitvreet, wel grappig om te zien overigens).

Ik heb al een aanbod gekregen, ATI x300 en Geforce 4 TI

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ik geef deze topic even een schopje ;)

Blijven komen met jullie ouwe zooi :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je daarvoor beter in V&A kunt zijn of in het Het grote oude hardware ruiltopic deel 15.
Vraag en aanbod topics zijn niet helemaal de bedoeling en je maakt gewoon meer kans op de bovengenoemde plekken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen is dit echt een V&A topic aan het worden. Zoals Terw_Dan aangeeft is het ruiltopic een goede plek voor het vinden van oud meuk - en T.net V&A en Marktplaats kunnen soms ook wel helpen.

Iig gaat het hier dicht. Ik kijk uit naar je post in het ruiltopic :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.