Sinds een week, nadat ik een XP/Vista dualboot heb draaien kreeg ik rare problemen met mijn systeem. Random crashes in games, onder vista reageerde mijn videodriver niet meer en werd weer hersteld. Sinds vrijdag een vista-only gemaakt (format schijf), de problemen leken opgelost.
Tot ik 3dmark2006 ga draaien en precies dezelfde problemen weer krijg. Onder vista zelf, draait alles gewoon normaal. City of Heroes draait enkele seconde ingame, scherm schiet zwart en alleen via Taakbeheer kan ik het programma afsluiten. Onder Rose heb ik geen artifacts, speel draait een vrij lange tijd normaal maar van een op andere moment freezed de hele game, soms na zo'n 20 seconde gaat het even verder, alleen vaak moet ik via Taakbeheer het programma sluiten.
Plaatje 1 (3dmark, 1280/1024)
Plaatje 2 (CoH, 1680/1050)
Ik ken de magische 'checkerblocks' als artifacts, maar deze heb ik niet eerder gezien.
Nu dacht ik eerst dat geheugen van de videokaart brak werd, echter aero en CS:S lijken volledig normaal te draaien.
Specs:
A8N-SLI deluxe
Dual channel 2x 1GB Twinmos
AMD X2-4200 (42 graden, mobo 38)
EVGA 7900GTX (in bios AGP aperture op 256MB), temp rond 50-70graden
X-Fi extreme music
Iiyama 2200SWV (22inch bw, analoog)
IBM 120GB sata, Maxtor 160GB Sata2
Inmiddels GoT afgezocht naar A8N icm Vista, meestal zijn dit raid, geluid of WMP problemen, welke bij mij dus niet het geval zijn.
Wat ik al heb gedaan:
-Resolutie op 1024/768 (lelijk maargoed), zelfde probleem
-EMM386 gedraait, na een dag geen fouten
-Geheugen banken gewisseld, geen effect
-alle Vista patches geinstalleerd, AC97 geluids drivers.
-Asus website heeft enkel drivers voor Xp of 2k/2003.
-Bios reset gedaan
-beide Sata kabels vervangen (je weet maar nooit).
Waar ging het mis:
-Na ik de 100.65 Nvidia drivers had geinstalleerd leek dit alles even verholpen. Echter na een nieuwe crash, kreeg ik opeens de melding dat er een hardware wijziging was geweest en ik opnieuw moest activeren.Echter kon de activatie niet worden voltooit wegens onbekende fout. Advies was geinstalleerde drivers/programma's te deinstalleren, zo heb ik de 100.65 weer gedeinstalleerd en weer opnieuw geprobeerd. Alle activatie weer doorgelopen, echter geen nieuwe key oid nodig. Veelal na een crash van CoH Rose of 3dMark kan ik veel schermen niet meer openen. Conf.scherm, systeembeheer, schermen zie je een 1/10seconde verschijnen en verdwijnen weer. Alleen een reboot lijkt dan te helpen (soms gewoon de reset knop), waarna alles weer normaal werkt.
Omdat ik toch vermoed dat het mijn videokaart/drivers/bios instellingen is, heb ik het topic in dit forum geopend. Mocht hij toch onder WOS horen, kan hij dan verplaats worden?
Tot ik 3dmark2006 ga draaien en precies dezelfde problemen weer krijg. Onder vista zelf, draait alles gewoon normaal. City of Heroes draait enkele seconde ingame, scherm schiet zwart en alleen via Taakbeheer kan ik het programma afsluiten. Onder Rose heb ik geen artifacts, speel draait een vrij lange tijd normaal maar van een op andere moment freezed de hele game, soms na zo'n 20 seconde gaat het even verder, alleen vaak moet ik via Taakbeheer het programma sluiten.
Plaatje 1 (3dmark, 1280/1024)
Plaatje 2 (CoH, 1680/1050)
Ik ken de magische 'checkerblocks' als artifacts, maar deze heb ik niet eerder gezien.
Nu dacht ik eerst dat geheugen van de videokaart brak werd, echter aero en CS:S lijken volledig normaal te draaien.
Specs:
A8N-SLI deluxe
Dual channel 2x 1GB Twinmos
AMD X2-4200 (42 graden, mobo 38)
EVGA 7900GTX (in bios AGP aperture op 256MB), temp rond 50-70graden
X-Fi extreme music
Iiyama 2200SWV (22inch bw, analoog)
IBM 120GB sata, Maxtor 160GB Sata2
Inmiddels GoT afgezocht naar A8N icm Vista, meestal zijn dit raid, geluid of WMP problemen, welke bij mij dus niet het geval zijn.
Wat ik al heb gedaan:
-Resolutie op 1024/768 (lelijk maargoed), zelfde probleem
-EMM386 gedraait, na een dag geen fouten
-Geheugen banken gewisseld, geen effect
-alle Vista patches geinstalleerd, AC97 geluids drivers.
-Asus website heeft enkel drivers voor Xp of 2k/2003.
-Bios reset gedaan
-beide Sata kabels vervangen (je weet maar nooit).
Waar ging het mis:
-Na ik de 100.65 Nvidia drivers had geinstalleerd leek dit alles even verholpen. Echter na een nieuwe crash, kreeg ik opeens de melding dat er een hardware wijziging was geweest en ik opnieuw moest activeren.Echter kon de activatie niet worden voltooit wegens onbekende fout. Advies was geinstalleerde drivers/programma's te deinstalleren, zo heb ik de 100.65 weer gedeinstalleerd en weer opnieuw geprobeerd. Alle activatie weer doorgelopen, echter geen nieuwe key oid nodig. Veelal na een crash van CoH Rose of 3dMark kan ik veel schermen niet meer openen. Conf.scherm, systeembeheer, schermen zie je een 1/10seconde verschijnen en verdwijnen weer. Alleen een reboot lijkt dan te helpen (soms gewoon de reset knop), waarna alles weer normaal werkt.
Omdat ik toch vermoed dat het mijn videokaart/drivers/bios instellingen is, heb ik het topic in dit forum geopend. Mocht hij toch onder WOS horen, kan hij dan verplaats worden?
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 29-04-2007 14:21 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.