Defecte 7900GT?

Pagina: 1
Acties:
  • 779 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Sinds juni vorig jaar bezit ik een EVGA 7900GT CO en ik kocht hem ondanks het risico dat de kaart defect geheugen zou kunnen hebben. Zoals velen al weten is dat een groot probleem geweest onder de 7900 serie en dan met name de overgeclockte versies zoals mijn kaart.
Nu heb ik tot 3 weken terug helemaal nergens problemen mee gehad maar nu heb ik veel last van artifacts. Ze komen voor in Titan Quest en Immortal Throne (exp.) en had er ook af en toe last van bij het bootscreen (allemaal puntjes op het scherm).
Ik heb toen besloten om de kaart RMA te sturen naar Azerty maar na paar dagen kreeg ik van ze te horen dat ze helemaal niks konden vinden. Dat vond ik zeer vreemd en kon me ook haast niet voorstellen want voordat ik de kaart RMA stuurde had ik ook nog even ATITool gedraaid om te kijken of die artifacts kon vinden. Ik kan je vertellen dat kon die... na 1 minuut doken er al artifacts op en 30 seconden later was heel het schermpje bezaaid met artifacts. De temps waren toen ~80C en dat is niet hoger dan toen ik hem net had en dat was dan ook nog eens in hartje zomer.
Tijdens de afwezigheid van de 7900GT speelde ik met mijn oude 6600GT en daarmee heb ik _helemaal_ geen artifacts gezien en heb er ook goed op gelet dat er geen waren.

Sinds gister zit de 7900GT er weer in en toen ik even ging spelen doken er gelijk weer artifacts op ook toen ik moest rebooten waren er artifacts tijdens het bootscherm. Nou had ik vandaag Stalker binnen en wilde dat natuurlijk gelijk even testen. Eenmaal geinstalleerd startte ik een new game en meteen zag ik alweer wat minor artifacts en dat werden er alleen maar meer en dat in ongeveer 15 tot 20 minuten spelen. Hiervan heb ik ook wat screens van gemaakt en die zal ik er ook bij doen.

Eerst wat minor artifacts zoals deze en deze.
Daarna werd het een paar keer echt enorm zoals hier en hier!
Dit is ook nog wel een 'leuke'.

Mijn vraag is nou wat denken jullie hiervan, net als ik de videokaart of denken jullie iets anders?

Mijn specs nog even op een rijtje:

AMD64 3500+ Venice (stock)
Asus A8N SLI
2x 512MB TwinMos dual channel
EVGA 7900GT CO @ 520/1500 (fabrieksoverclock, zelf niet verder overgeclocked)
WD 160GB sata
X-Fi xtrememusic
en de rest van de usual stuff
Dit alles hangt aan een CoolerMaster eXtreme power 430W

Als jullie voor de rest nog info nodig hebben roep maar :)

-Edit-

Ik heb net nog even 3Dtest laten lopen ook al was het maar voor even (ik weet dat dat eigenlijk te kort is maar de vorige keer vond ATITool ook al snel artifacts). Nu was de temp tijdens het kijken naar de 3Dview 80C en toen ik met 3Dtest ging zoeken heb ik in die 2 minuten niks gevonden maar het schermpje was wel helemaal vol met rare kleuren wat ATITool de vorige keer ook liet zien maar toen ook artifacts waarnam. Daarvan heb ik ook een screen gemaakt zie hier. de temp van de kaart is zoals ook te zien op de screen 75C tijdens de test.

Tijdens het spelen van Stalker schommelt de temp tussen 75 en 90

[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 03-04-2007 22:48 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-03 13:02
Als je andere videokaart het wel doet, lijkt het me wel duidelijk dat deze defect is. Misschien kun je met je pc daarheen gaan en het ze zelf laten zien?

edit: Niet goed gelezen, Azerty is een webshop 8)7 Hebben zeker geen balie waar je heen kunt?

[ Voor 26% gewijzigd door MiramarVTM op 04-04-2007 08:41 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
MiramarVTM schreef op woensdag 04 april 2007 @ 08:39:
Als je andere videokaart het wel doet, lijkt het me wel duidelijk dat deze defect is. Misschien kun je met je pc daarheen gaan en het ze zelf laten zien?

edit: Niet goed gelezen, Azerty is een webshop 8)7 Hebben zeker geen balie waar je heen kunt?
Ze hebben wel een afhaalbalie maar voor de rest weet ik het niet.
Ik zal ze nog eens mailen en dit keer met die screens erbij want ik kan me bijna niet voorstellen dat zij niks kunnen vinden terwijl hier met deze kaart erin het soms gewoon onspeelbaar is.
Maar goed in ieder geval is er nog iemand die er net zo over denkt als ik.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
ik vind 75-90 graden wel erg warm hoor, als mijn gpu (7800gt) tot de 65 gaat draai ik m'n fans omhoog.
ik zou eens testen met open case en een extra fan op de kaart gericht.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
90 vond ik ook wel hoog. Verder kan ik de fan op mijn 7900GT niet regelen (bug).
Wel zal ik de 3 casefans voluit zetten ipv 1/3 snelheid.
Ook zal ik vanavond even spelen met open case kijken of dat invloed heeft op de artifacts.
Even uit nieuwsgierigheid, hoeveel fans heb je in je case en heb je de stock koeler op de 7800GT?

Net trouwens nog even Stalker gespeeld en moest 35 min geleden stoppen omdat ik niks meer kon zien door de artifacts..

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-03 19:13

Bejit

Svenska Faderland

Dat is de bekende bug ja.

Had dezelfde bug ook in Titan Quest en Azerty deed er ook ruim een week over om mijn videokaart als defect te zien.(Vroegen ze doodleuk of ik Titan Quest cd wou sturen zodat ze daarmee konden testen.... |:()

Gewoon RMA'en, want hij is gewoon kaduuk.

Systeempje

• jobbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-03 13:22
ik had het zelfde probleem met mijn 7900GT maar alleen tijdens oc.
toen ik hem op defualt liet draaien hele spel geen problemen meer gehad.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ok thnx.

Ik zal bij Azerty dan nog eens flink aan de bel trekken want dit vind ik nogal jammer van Azerty (voor de rest niets anders dan lof over ze). Zien jullie trouwens nog kans dat ik de testkosten etc van de vorige RMA terug kunnen krijgen of denken jullie dat dat er niet in zit? Zelf denk ik eigenlijk het laatste...

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-03 15:00
Ik denk toch echt sterk aan je koeling. OK de geforce 8800 gtx kan 80 graden aan, maar ik denk dat de 7900 gt dat niet aankan. Toch maar eens een tafelventilator op openkast richten en kijken wat het geeft. Er trouwens al eens aan gedacht om je geheugen serieus terug te klokken? Werkt het dan wel, dan is het wrs de koeling. Is het de koeling niet, ga dan zover mogelijk met die mhz'en totdat je de uiterste waarde zonder artifacts hebt gevonden.

http://specs.tweak.to/16567

• Bejit
  • Laatst online: 02-03 19:13

Bejit

Svenska Faderland

skelleniels schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:37:
Ik denk toch echt sterk aan je koeling. OK de geforce 8800 gtx kan 80 graden aan, maar ik denk dat de 7900 gt dat niet aankan. Toch maar eens een tafelventilator op openkast richten en kijken wat het geeft. Er trouwens al eens aan gedacht om je geheugen serieus terug te klokken? Werkt het dan wel, dan is het wrs de koeling. Is het de koeling niet, ga dan zover mogelijk met die mhz'en totdat je de uiterste waarde zonder artifacts hebt gevonden.
Daar ligt het echt niet aan hoor. De artifacts komen zo erg overeen met degene van de defecte 7900GT's. Heb zelf ervaring met 2 van zulke kaartje.

Terug klokken van memory heeft soms zin ja, maar dat heeft geen zin als ze nu op stock lopen. Als je een Ferrari hebt, wil je toch ook elke cylinder gebruiken?

En gewoon testkosten terugvorderen. Dat Azerty niet uitvoerig genoeg test om je videokaart defect te bevinden is niet jouw probleem. Terugvorderen die hap.

Systeempje

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Nee precies dat denk ik ook niet. Ik heb gewoon erg geluk gehad dat mijn 7900GT het gewoon erg lang heeft uitgehouden en ik ga toch zeker niet terugclocken omdat een standaard overgeclockte kaart niet op die speeds kan lopen. Ligt volgens mij echt aan het geheugen net zoals al die andere 7900GT's toendertijd..

Verwijderd

Ik heb ook een 7900GT. Nooit problemen mee gehad, maar in Stalker krijg ik soms ook van die rare enorme zwarte artifacts. Heb nu de 84.25 drivers geinstalleerd en heb er geen last meer van.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-03 08:39
Zelfs die 'minor' artifacts vind ik al behoorlijk heftig. lijkt me duidelijk dat het geheugen van de kaart brak is, maar zoals eerder vermeld kan het ook aan temparatuur liggen. Er zijn imo een aantal dingen die je kunt proberen om ervoor te zorgen dat je echt 100% zeker weet dat het de kaart is :

- Het PCI-express slot even goed uitblazen, of even met de stofzuiger eroverheen (niet raken indien de stofzuiger van ijzer is). Artifacts weg? kaart niet defect.

- de gouden vingers van de videokaart "gummen" met een gummetje. schraapsel er goed afblazen, en opnieuw proberen. Artifacts weg? kaart niet defect.

- kaart downclocken , met name het geheugen, kijken of daarmee de artifacts verdwijnen. zoja? kaart defect.

- De kaart in een andere pc proberen , als de mogelijkheid er is. Werkt dit? kaart niet defect.

- Zijpaneel van kast af en een tafelventilator erop.. Artifacts weg? hitte probleem.

- Koeler van de videokaart ontdoen van stof.. artifacts weg? kaart niet defect.

Er zijn vast nog wel meer dingen die je kunt proberen maar dit zijn een aantal goede dingen om ff te testen, des te sterker sta je tegenover de computer shop.

Succes.

• Azerty.nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 09:03

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
Indien u gewoon met bijvoorbeeld foto's of op een zeer duidelijk manier kunt aantonen dat de videokaart inderdaad defect is, zullen wij deze gewoon via de RMA behandelen en de garantieafhandeling regelen, dat is is geen enkel probleem.

Waarschijnlijk hebben wij het probleem niet kunnen vinden.

Mocht u inderdaad gelijk hebben, krijgt u de testkosten ook van ons teruggestort.

U kunt het beste opnieuw RMA aanvragen op onze website en daarna even mij een e-mail richard@azerty.nl sturen.

Ik zal de RMA dan goedkeuren en zorgen dat de RMA goed afgehandeld zal worden.

Met vriendelijk groet,

Azerty Hardware

Verwijderd

Zie je die artifacts ooit buiten stalker? Zoals ik zei, ik had precies hetzelfde in stalker met mn 7900GT.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 10:15
Gek. ik had precies de zelfde arti,s met GTA .. ook dat het beeld bezaait werdt met van die lijnen..

Nadat ik DX opnieuw had geinstalleerd was het weg...

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:50
Ja, ik had precies hetzelfde met mijn XFX kaart. Brak geheugen en heb hem ook teurggestuurd met een flink verhaal erbij, same here, ze konden niks vinden in 3dmark06, nee DOH! het gebeurde alleen in spellen. Anyway flink aan de bel trekken en zeggen dat dit geen onbekend fenomeen is. Ik kreeg een neiuwe terug en die werkt wel goed. Btw, ik heb nu wel 2 kleine zalman heatsinkjes op een stukje memory zitten, die werde afschuwelijk heet.

Kijk maar: dit werkte voor mij ook goed.
http://img156.imagevenue....23_P1010250_122_583lo.JPG

Probeer dat ook eens! Verder gewoon nieuwe eisen

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Tomino schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:13:
Ja, ik had precies hetzelfde met mijn XFX kaart. Brak geheugen en heb hem ook teurggestuurd met een flink verhaal erbij, same here, ze konden niks vinden in 3dmark06, nee DOH! het gebeurde alleen in spellen. Anyway flink aan de bel trekken en zeggen dat dit geen onbekend fenomeen is. Ik kreeg een neiuwe terug en die werkt wel goed. Btw, ik heb nu wel 2 kleine zalman heatsinkjes op een stukje memory zitten, die werde afschuwelijk heet.

Kijk maar: dit werkte voor mij ook goed.
http://img156.imagevenue....23_P1010250_122_583lo.JPG

Probeer dat ook eens! Verder gewoon nieuwe eisen
Ja precies dat probeer ik ook wel te doen.
Alleen wat is die image eigenlijk want de url doet het niet meer.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:50
psychoclown schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 19:51:
[...]

Ja precies dat probeer ik ook wel te doen.
Alleen wat is die image eigenlijk want de url doet het niet meer.
Speciaal voor jouw een nieuwe!:
http://img173.imagevenue....82685_picca_122_119lo.JPG

Als je dit echt gaat doen, add me maar op msn dan geef ik je meer foto's door :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tomino op 06-04-2007 20:05 ]

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Hhhmm lijkt op het probleem wat ik nu heb met mijn Asus EN7900GT /2DHT.

Lijntjes, groene pixels, textures die niet geladen worden enz enz..reeds drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar het komt steeds maar terug.

Ongeveer een week gelden last van gekregen nadat me videokaart eerst veel lawaai maakte (fan) maar is nu weer stil... temp rond de 60 terwijl eerst 45...

Ook last van brak geheugen of toch wat anders?

Zie screenshots..

http://www.the-hunters.nl/screens/0000.jpg
http://www.the-hunters.nl/screens/0003.jpg
http://www.the-hunters.nl/screens/gtr2.JPG
http://www.the-hunters.nl/screens/medival.JPG

Hhhhmm zie dat het direct openen van de afbeeldingen niet wilt lukken even copy pasten in nieuw scherm... |:(

[ Voor 8% gewijzigd door bakkiepleur op 12-04-2007 11:48 ]

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 15:01

Deathchant

Don't intend. Do!

Azerty.nl schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:04:
Waarschijnlijk hebben wij het probleem niet kunnen vinden.
De gebruiker van de kaart, tevens topicstarter van dit topic, heeft hier met screenshots duidelijk laten zien dat er zware artifacts zijn en dat de temperatuur sowieso ook niet in orde is.

Ervanuitgaand dat de TS met een soortgelijke probleemanalyse richting Azerty gecommuniceerd heeft, is mijn vraag: welke testen voert Azerty dan uit (en met welke programma's) om een praktijkprobleem na te bootsen?
Ik neem toch ook aan dat deze uitvoerig getest wordt op alle gebieden maar vooral gamegebied?
Tenminste, als ik bovenstaand verhaal van de TS lees, lijkt het me toch sterk dat de temperatuur niet onopgemerkt kon blijven bij azerty...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
De medewerker die mij een email stuurde bij de eerste RMA zei dat ze 6 uur 3Dmark06 hadden getest.
En toen ik zei dat ik artifacts vooral opmerkte bij de spellen die ik ook boven heb aan gegeven en de 3Dtest van ATITool was zijn reactie: ja ik hoor net van mijn collega's dat we ook met 3Dtest hebben getest en zelfs C&C3 en FEAR op ons testsyteem hebben gespeeld maar we hebben niks kunnen vinden. Dat was vrij snel na mijn antwoord.
Mja ik weet niet in hoeverre ze dat hebben getest maar vond het wel vreemd dat ze niks konden vinden.
Moet van de week dan weer de kaart RMA sturen en dan zou richard ernaar kijken want soms is het niet te pruimen (en andere keren zie ik bijna geen artifacts terwijl de temps niet verschillen ~80).

• Killion
  • Laatst online: 03-03 14:26
psychoclown schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:40:
De medewerker die mij een email stuurde bij de eerste RMA zei dat ze 6 uur 3Dmark06 hadden getest.
En toen ik zei dat ik artifacts vooral opmerkte bij de spellen die ik ook boven heb aan gegeven en de 3Dtest van ATITool was zijn reactie: ja ik hoor net van mijn collega's dat we ook met 3Dtest hebben getest en zelfs C&C3 en FEAR op ons testsyteem hebben gespeeld maar we hebben niks kunnen vinden. Dat was vrij snel na mijn antwoord.
Mja ik weet niet in hoeverre ze dat hebben getest maar vond het wel vreemd dat ze niks konden vinden.
Moet van de week dan weer de kaart RMA sturen en dan zou richard ernaar kijken want soms is het niet te pruimen (en andere keren zie ik bijna geen artifacts terwijl de temps niet verschillen ~80).
Ik heb dit zelf ook echter in World of warcraft. Dit alles na het spelen van Dark messiah (daar begon het mee, ik heb tijdens het spelen van Dark Messiah eens de temp gemeten- dit raakte soms de 90celsius!)

WoW kan ik lang spelen, en opeens schiet de temp van 78 naar 80-en hoger waarna artifacts komen.

3Dmark06 is het ook gelukt om de temps naar 90 te halen, echter kwamen er toen GEEN artifacts.

Op het EVGA forum heb ik toen gepost, aantal members daar zijn er van verzekerd dat ie aan het afsterven is.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Die GF7900gt werd bij mij vroeger ook erg warm (90°), echter zonder artifacten. Stockkoeler vervangen door een Zalman VF900Cu en sindsdien zit hij @load aan 52°. Misschien een idee voor de kaart die je terug zult krijgen uit RMA ;).

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
needless to say schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:15:
Die GF7900gt werd bij mij vroeger ook erg warm (90°), echter zonder artifacten. Stockkoeler vervangen door een Zalman VF900Cu en sindsdien zit hij @load aan 52°. Misschien een idee voor de kaart die je terug zult krijgen uit RMA ;).
Bij mij raakt hij soms de 90° tijdens het spelen van Stalker (daar ging ik echt letten op de temp).
Maar kan me niet voorstellen dat dit een probleem is door de temp. De temp is erg hoog maar toen ik hem net gekocht had had ik nog maar 2 casefans, later nog een intake voor onder bij gezet overigens niet met een speciale reden. De temp kan nooit veel hoger geweest zijn toen anders had ik al wel eerder artifacts waargenomen. En soms als ik bijv. Stalker ga spelen dan kan ik een lange tijd achter elkaar spelen zonder artifacts (maandag had ik nauwelijks artifacts) en de andere keer zijn de artifacts er al na 10 min (zoals bijv. vanmiddag).
Ook heb ik tijdens het paasweekend toen ik na een tijdje spelen veel artifacts had het spel gesaved en afgesloten (ik zat nog wel in het menu) en toen gelijk weer opgestart. Het aantal artifacts was opeens een stuk minder maar ik kon weer normaal zien (geen zwarte textures in me beeld etc).
bakkiepleur schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:50:
Hhhmm lijkt op het probleem wat ik nu heb met mijn Asus EN7900GT /2DHT.

Lijntjes, groene pixels, textures die niet geladen worden enz enz..reeds drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar het komt steeds maar terug.

Ongeveer een week gelden last van gekregen nadat me videokaart eerst veel lawaai maakte (fan) maar is nu weer stil... temp rond de 60 terwijl eerst 45...

Ook last van brak geheugen of toch wat anders?

Zie screenshots..

http://www.the-hunters.nl/screens/0000.jpg
http://www.the-hunters.nl/screens/0003.jpg
http://www.the-hunters.nl/screens/gtr2.JPG
http://www.the-hunters.nl/screens/medival.JPG

Hhhhmm zie dat het direct openen van de afbeeldingen niet wilt lukken even copy pasten in nieuw scherm... |:(
De temp van de kaart is stukken beter dan die van mij, lijkt me niet dat het aan de temperatuur ligt.
Heb je dit ook in andere spellen en draai anders eens de 3Dtest van ATITool en vertel wat je bevindingen zijn. Daar ben ik wel benieuwd naar..
Bij mij komt het schermpje er zo, Screen!, uit te zien

-Edit-

Nog wat nieuwe screens die ik van de week heb geschoten. Enjoy...
Screen - 08-04-07
Screen2 - 08-04-07

En deze laten zien hoe het was in het paasweekend.
Screen - 06-04-07
Screen2 - 06-04-07

[ Voor 11% gewijzigd door psychoclown op 12-04-2007 19:14 ]

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

De temp van de kaart is stukken beter dan die van mij, lijkt me niet dat het aan de temperatuur ligt.
Heb je dit ook in andere spellen en draai anders eens de 3Dtest van ATITool en vertel wat je bevindingen zijn. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Test met de ATITool geeft bij mij 2 meldingen over artifactes (ping signaal) maar zijn niet zichtbaar in de afbeelding...

Net weer een race proberen te doen met Race WTCC maar na ongeveer 10 minuten weer een blauwe lijn en knipperende auto's..

http://img160.imageshack.us/img160/6759/racedh8.jpg

Is dit alles genoeg om de kaart retour te sturen naar Azerty? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door bakkiepleur op 12-04-2007 22:53 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:09
Uiteraard, dat zou gewoon niet mogen gebeuren. Misschien is het een idee even te bellen zodat ze een computer klaar kunnen zetten, waarna je direct kan testen! Denk dat het persoonlijk afhandelen een veel beter idee is. Alleen moet het niet te ver weg zijn ;). Ik zou deze screens meesturen en ze Ati Tool laten draaien. Mocht Azerty niet meewerken, dan kun je altijd nog rechtstreeks via de fabrikant kunnen werken!

offtopic:
Wees maar blij dat bij jou het probleem niet via Creative gaat, je had eens moeten zien hoe ze met me omgingen met mijn Zen Micro (waarnaar ik ook verwijs in mijn post op hun forum ;)).

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
bakkiepleur schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:41:
[...]

Test met de ATITool geeft bij mij 2 meldingen over artifactes (ping signaal) maar zijn niet zichtbaar in de afbeelding...

Net weer een race proberen te doen met Race WTCC maar na ongeveer 10 minuten weer een blauwe lijn en knipperende auto's..

http://img160.imageshack.us/img160/6759/racedh8.jpg

Is dit alles genoeg om de kaart retour te sturen naar Azerty? 8)7
Wat was je temp bij de 3Dtest?
Anders zou ik dat ook even aankaarten want dat is bij mij dus ook zo en de artfacts komen alleen maar vaker terug!
The__Virus schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 19:25:
Uiteraard, dat zou gewoon niet mogen gebeuren. Misschien is het een idee even te bellen zodat ze een computer klaar kunnen zetten, waarna je direct kan testen! Denk dat het persoonlijk afhandelen een veel beter idee is. Alleen moet het niet te ver weg zijn ;). Ik zou deze screens meesturen en ze Ati Tool laten draaien. Mocht Azerty niet meewerken, dan kun je altijd nog rechtstreeks via de fabrikant kunnen werken!

offtopic:
Wees maar blij dat bij jou het probleem niet via Creative gaat, je had eens moeten zien hoe ze met me omgingen met mijn Zen Micro (waarnaar ik ook verwijs in mijn post op hun forum ;)).
offtopic:
Hey The_Virus :w
Jij hebt ook behoorlijk wat problemen met Creative zeg :o nu ook al dat probleem met X-Fi..

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

[b]psychoclown schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 16:15Wat was je temp bij de 3Dtest?
Anders zou ik dat ook even aankaarten want dat is bij mij dus ook zo en de artfacts komen alleen maar vaker terug!
Temp was rond de 70 graden, kaart is vandaag afgeleverd bij Azerty afwachten hoe nu verder....

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
hmm ja dat is zo'n 10 graden lager dan bij mij en jij hebt ook nog dikke artifacts. Lijkt me duidelijk dat dat wel aan de kaart moet liggen.
Mijn kaart is vandaag ook afgeleverd volgens mij dus even afwachten wat Richard ervan kan zeggen.

Verwijderd

ik heb dus precies het zelfde met mijn 7900gt top, die heb ik ook opgestuurd. hier ben ik ook bang voor dat ze niets kunnen vinden en dat de consument dan naar zijn garantie kan fluiten.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Je moet ze veel info geven over wat je zelf hebt getest etc.
Als jij aankomt zetten met vergelijkings materiaal tussen 2 videokaarten (als dat mogelijk is) en stresstests draait, waarbij je ook let op de temp, dan ben je de shop in ieder geval een stapje voor.
Bij mij wimpelde zij het best snel af dus toen ben ik andere GoTgebruikers gaan raadplegen en nog wat meer gaan testen/vergelijken omdat ik vind dat dit toch een serieus probleem is.

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

psychoclown schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:36:
Je moet ze veel info geven over wat je zelf hebt getest etc.
Als jij aankomt zetten met vergelijkings materiaal tussen 2 videokaarten (als dat mogelijk is) en stresstests draait, waarbij je ook let op de temp, dan ben je de shop in ieder geval een stapje voor.
Bij mij wimpelde zij het best snel af dus toen ben ik andere GoTgebruikers gaan raadplegen en nog wat meer gaan testen/vergelijken omdat ik vind dat dit toch een serieus probleem is.
Heb er een aantal screenshots bijgedaan waarop de duidelijk de artifacts te zien zijn.

Daarnaast nog een lijst met welke operating systems / drivers en games ik getest heb.

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Visgek24 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:51:
Zelfs die 'minor' artifacts vind ik al behoorlijk heftig. lijkt me duidelijk dat het geheugen van de kaart brak is, maar zoals eerder vermeld kan het ook aan temparatuur liggen. Er zijn imo een aantal dingen die je kunt proberen om ervoor te zorgen dat je echt 100% zeker weet dat het de kaart is :

- Het PCI-express slot even goed uitblazen, of even met de stofzuiger eroverheen (niet raken indien de stofzuiger van ijzer is). Artifacts weg? kaart niet defect.

- de gouden vingers van de videokaart "gummen" met een gummetje. schraapsel er goed afblazen, en opnieuw proberen. Artifacts weg? kaart niet defect.

Succes.
Ik zou dus never nooit meer een computer uitzuigen met een stofzuiger. Ongeveer een jaar geleden heb ik hiermee een geheugenbankje om zeep geholpen. De 'mond' van de stofzuigen hoeft ook niet van metaal te zijn, plastic is juist erger. Omdat plastic niet geleidt, bouwt het een lading op. Dit kan overslag, en dus schade tot gevolg hebben bij gevoelige onderdelen (oa chips).

Verder kan je de PCI of AGP connectors van een insteekkaart ook schoonmaken met een wattenstaafje en een klein beetje alcohol. Het nadeel is dat sommige connectors niet van goud zijn, en dus wel degelijk corroderen.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
alleen het afzuigen van de lucht (dus zelfs zonder aanraken) kan zorgen voor statische elektriciteit omdat door een stofzuigen de stofdeeltjes zo snel langs elkaar bewegen dat ze elektriciteit op kunne nwekken..

doe jezelf een plezier en blaas hem stevig uit met je mond en niet met een stofzuiger...

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:25:
ik heb dus precies het zelfde met mijn 7900gt top, die heb ik ook opgestuurd. hier ben ik ook bang voor dat ze niets kunnen vinden en dat de consument dan naar zijn garantie kan fluiten.
Gestuurd naar Azerty? Al een reactie ontvangen hoe en wat met jou kaart?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Ik heb inmiddels een bericht ontvangen en de kaart is dit keer defect bevonden.
Nu moet ik nog even kijken wat ik ga doen, in ieder geval niet 2-4 weken wachten op EVGA :).

Hopelijk worden de kaarten van jullie ook kritisch bekeken en niet zo snel van de hand afgewimpeld.
Hou ons op de hoogte, ik wil namelijk wel even zien hoe het jullie vergaat.

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

psychoclown schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:30:
Ik heb inmiddels een bericht ontvangen en de kaart is dit keer defect bevonden.
Nu moet ik nog even kijken wat ik ga doen, in ieder geval niet 2-4 weken wachten op EVGA :).

Hopelijk worden de kaarten van jullie ook kritisch bekeken en niet zo snel van de hand afgewimpeld.
Hou ons op de hoogte, ik wil namelijk wel even zien hoe het jullie vergaat.
Zelfde hier bericht ontvangen kaart idd defect hebben mijn een aantal opties gegeven en heb er voor gekozen een alternatieve kaart te accepteren. (ASUS EN7950GT)

Dik tevreden _/-\o_

Verwijderd

darkpluisje schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:43:
alleen het afzuigen van de lucht (dus zelfs zonder aanraken) kan zorgen voor statische elektriciteit omdat door een stofzuigen de stofdeeltjes zo snel langs elkaar bewegen dat ze elektriciteit op kunne nwekken..

doe jezelf een plezier en blaas hem stevig uit met je mond en niet met een stofzuiger...
Ik gebruik altijd een fietspomp:) werkt perfect

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
bakkiepleur schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 11:40:
[...]

Zelfde hier bericht ontvangen kaart idd defect hebben mijn een aantal opties gegeven en heb er voor gekozen een alternatieve kaart te accepteren. (ASUS EN7950GT)

Dik tevreden _/-\o_
Ja daar zat ik ook aan te denken maar aan de andere kant twijfel ik nog erg of ik niet meteen met wat bijbetalen de 8800GTS 320MB (als dat mogelijk is natuurlijk :)) neem en de rest ook te upgraden. Daar droom ik al een tijdje over maar moet het even rustig aan doen met het geld straks studeren en dan moet ik ook nog een laptop etc.. keuzes..keuzes lastig hoor! :9

Pagina: 1