Mjaah, tijd voor een nieuwe casemod! Ik loop al een tijdje met het idee zo'n ammo powerup uit Quake 3 Arena als case te maken als media center. Waarom? Quake 3 blijft één van m'n favo spellen, waarbij de rocket launcher ook m'n favo wapen is. Ik heb geen zin in lange namen zoals "Rocket Ammo Powerup" ofzo, dus we gaan voor een simpele combinatie van "rocket" en "ammo box".. oftewel r0ckb0x! Lekker simpel met een vleugje l33t. De kleur rood verwijst ook naar ATI, waar stiekem mijn voorkeur naar uit gaat.
Processor: AMD Athlon 64 3500+
Moederbord: GigaByte MA69VM-S2 (µATX)
CPU-koeling: Thermaltake Ruby Orb
Geheugen: G.E.I.L. 1GB DDR2-533 (2x 512 - dual channel)
Videokaarten: ATI All-In-Wonder X800 (hevig naar opzoek!!)
GPU-koeling: waarschijnlijk stock, anders een ATI Silencer 1
Hardeschijf: Seagate Barracuda 200 GB
DVD-speler: een slot-in, slimline, suggesties zijn welkom
Mijn SketchUp tekening:

De case wordt niet precies hetzelfde zoals in het spel. De zijkanten vind ik een beetje te ingewikkeld/raar, daarom heb ik er iets simpelers van gemaakt. Aan één zijkant komt een 80x80mm koeler. Onder het moerderbord komt de slot-in DVD-speler en een hardeschijf. De hardeschijf wordt gekoeld door twee 40x40 koelertjes aan de onderkant/zijkant. Onder het moederbord komt ook nog een 200 Watt voeding uit een Shuttle SN41G2. (Het wordt nog druk daar
Het materiaal dat ik ga gebruiken is MDF met een dikte van 4 mm. Mijn digitale camera is kapot, dus ik heb momenteel die van m'n broertje geleend. Iedereen weet hoe instabiel broertjes kunnen zijn dus wie weet komt hij hem binnenkort weer opeisen (zelfs even snel een foto schieten is dan teveel gevraagd)
De (ondertussen geslachte) plaat MDF!

Dit is het gereedschap dat ik op het moment ga gebruiken. We zien hier een FERM dremel tool, een figuurzaag, een vijl en een stuk schuurpapier. Ik ben vergeten de gewone zaag erop te zetten!

Ik heb het een en ander afgetekend, waarna ik de voorkant en achterkant heb uitgezaagd met een gewone zaag. De binnenkant van de voorkant heb ik met een figuurzaag gedaan (eerst gaatje boren enzo jeweettoch

Leuk, accu van je camera op en de oplader is kwijt

Toen maar de zijkant te ingewikkeld afgetekend, en de zaag erin gezet!

De grote delen heb ik met de gewone zaag gezaagd, de rest met een figuurzaag.

Ik heb een gaatje geboord, figuurzaag erdoorheen, en whop! Daar komt straks een 80x80mm fan achter

Tot zover de rockbox.
Update 2;
Verwijderd in "[CiP] r0ckb0x"
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 00:50 . Reden: foto's ]