Mijn nieuwe PC'tje heeft vista geïnstalleerd. Alleen zoals bekend snoept het aardig wat RAM als alle visuele opties aan staan. Ik zit vaak standaard al op 800 MB van de 1GB die erin zit.
De huidige config is als volgt: 2X 512MB Kingston 533Mhz DDR2 Dual Channel
(nForce 570 SLI chipset, Athlon 4200+ X2 dual core, AM2 socket)
Ik wil nu de stap naar 2GB RAM maken, maar mijn vraag is dus wat er gaat gebeuren als ik er 4X 512MB RAM in prik (ook op 533Mhz draaiend).
In dit topic wordt er al het een en ander over besproken, maar het lijkt alsof het van het mobo afhangt of het bios terugklokt naar 2T.
Mijn vraag is dus nu: hoe weet ik van tevoren of met 4X 512 Dual channel terug zal worden geklocked naar 2T? Ik neem aan dat mijn dual channel wel gewoon behouden blijft (+- 2x 533Mhz)?
De huidige config is als volgt: 2X 512MB Kingston 533Mhz DDR2 Dual Channel
(nForce 570 SLI chipset, Athlon 4200+ X2 dual core, AM2 socket)
Ik wil nu de stap naar 2GB RAM maken, maar mijn vraag is dus wat er gaat gebeuren als ik er 4X 512MB RAM in prik (ook op 533Mhz draaiend).
In dit topic wordt er al het een en ander over besproken, maar het lijkt alsof het van het mobo afhangt of het bios terugklokt naar 2T.
Mijn vraag is dus nu: hoe weet ik van tevoren of met 4X 512 Dual channel terug zal worden geklocked naar 2T? Ik neem aan dat mijn dual channel wel gewoon behouden blijft (+- 2x 533Mhz)?