Toon posts:

Vraagje over config

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Ik wil deze week een nieuw setje hardware bestellen, maar ik ben er niet zeker van of hetgeen wat ik wil wel het slimste is om te kopen.

Een aantal dingen wil ik overnemen van mijn huidige systeem. Dat zijn de kast, voeding, cd brander, hhd's en mijn Audiowerk 8 geluidskaart. De overige componenten wil ik vernieuwen met het hieronderstaande:

- AMD Athlon 64 X2 4600+ (AM2, 2x2.4GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
- Asus m2v
- Kingston 2GB DDR2 PC6400 800MHz CL5 HyperX Dual Channel Kit
- en daarnaast nog een videokaart, maar weet nog niet welke precies ;)

In een ander topic zei iemand dat het geheugen te snel was voor de rest en het geen nut zou hebben wanneer ik niet over zou clocken, maar als ik naar de specificaties van het moederbord kijk dan moet ie 800mhz geheugen aankunnen. Hoe zit dit precies?

Alvast bedankt..

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 21:56
Je kunt beter een Intel procesor nemen (Core2Duo). en je zult waarschijndelijk ook een nieuwe voeding moeten kopen, mijn voeding van 2 jaar oud paste ook niet op mijn nieuwe mainbord. :'(

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

Topicstarter
Zou je misschien wat argumenten of een verwijzing ernaar kunnen geven waarom ik beter een Core2Duo kan nemen? Voor zover ik weet zijn Intel processor alleen maar duurder.

De voeding wordt ff passen en meten. Het vermogen is net genoeg. Of de aansluitingen goed zijn weet ik niet, maar ga ik wel vanuit.

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
AMD maakt wel degelijk gebruik van sneller geheugen, maar dan nog is PC5300 een betere keuze (nog maar zo'n 75 euro, voor een 2gb Kingston setje).

De X2 4600+ is een goede processor, een stuk beter dan de Intels van die prijsklasse. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de Intels veel beter overklokken, en je een E4300 bijvoorbeeld met gemak 50% kunt overklokken.
De X2 4800+ is trouwens qua prijs/prestatie geloof ik iets beter dan de X2 4600+, en ook maar net iets duurder.

Wat betreft voeding: als de voeding 20pins zal dat inderdaad niet passen (moederbord is 24pins), maar daar heb je verloopstekkertjes van een paar euro voor.

Waarom een M2V? Deze heeft een Via chipset, en volgens mij zijn die een stuk minder dan de nForce en AMD, maar goed, daar heb ik geen concreet bewijs bij. Heb je zelf al benchmarks gezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor de tip over het geheugen. Dat scheelt sowieso weer wat duiten :)

Die processor scheelt idd maar 6 eurotjes ofzo. Geen geld :) Dus neem ik wel die 4800

Daarbij speelt de overclockbaarheid bij mij geen rol. Ik wil een stabiel systeem zonder gezeur. PC is voor de studio.

Ik heb nu ff die voeding bekeken. Zit idd 20 pins stekker aan. Is die p4 stekker dan niet voor die overige 4 pins van een 24 pins aansluiting op mobo?

Ik heb verder niet zoveel nagezocht over dat moederbord. Heb niet eens naar de chipset gekeken. FF opnieuw bekijken allemaal dan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem om te beginnen eens de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door voor een uitleg over hoe je een CPU, mobo, geheugen kunt uitkiezen. De rest van de PMG FAQ kan erg handig zijn om jouw basiskennis met betrekking tot de materie te opvijzelen.

Voor specifieke upgradevragen kun je in Complete Systemen & Laptops terecht in het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic. Neem wel de startpost aldaar door, want de informatie zoals je hier met ons deelt is niet volledig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.