[XP] 100% CPU load na Format

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik heb onlangs een paar keer mijn computer geformateerd, een keer vista geinstalleerd, en nu daarna al 2 keer geformateerd en XP erop gezet.
In ieder geval, mijn CPU heeft constant een overload, dat wil zeggen dat hij 100% aangeeft. Als ik echt helemaal niks doe heeft hij dit echter niet, maar zodra een klein programmaatje, maakt niet uit wat, zelfs al bij t spelen van een mp3 of een ander geluidje aangaat, dan krijgt dat proces ineens een bizar pereentage van de CPU load toegeschreven (ontdekt met proces explorer), wat bijvoorbeeld bij een mp3 resulteert in een extreem trage weergave, ook wel trillingen. Ik heb ook virus en spyware gechecked, heb hijack this gechecked, en allemaal niks mee aan de hand.
Het enige wat er vreemd zou "kunnen " zijn is, dat de letters van mijn partities wat vreemd zijn weergegeven, en dat ik ze niet kan veranderen:

klikbaar linkje
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-eF.nl/schijfbeheer.JPG Bijv : windows staat op mijn E schijf, maar de C: schijf mag ik ook niet van naam veranderen van schijf beheer. Misschien vindt mijn cpu het vervelend dat hij windows leest vanaf een andere schijf oid.?p.s.(let niet op de schijf G: die echt windows heet, die schijf heb ik ooit zelf zo genoemd, zonder daar ooit windows op te zetten)
Ik zit in ieder geval met de handen in het haar!
Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 28-04-2007 15:51 . Reden: resize pic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i8086
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 00:11
Wat is de naam van het process die die 100% gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:30
Zowel je C als H schijf zijn bijna helemaal vol, toevallig allebij 1.27GB, maar ik neem aan dat dat klopt. Wat voor systeem heb je? Heb je de pc open gehad sinds je bent begonnen met opnieuw installeren, is er iets veranderd sinds hij wel werkte (buiten het installeren van Vista en 2x XP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lauwef,
twee dingetjes: ik heb je pic even resized en er een link naar gemaakt, probeer je screenshots een beetje binnen de forumbreedte te houden. Kijk gerust even met de editknop hoe ik het gedaan heb ;)

Verder mis ik het OS in je topictitel, dus die zet ik er ook nog in.
Wil je daar in het vervolg zelf even om denken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

post eens iets(screenshot processes) van je taskmanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In taakbeheer van windows zelf, kan je optie aanvinken voor "kernel percentage" bij cpu statistieken. Ik heb een vaag vermoeden dat die richting de 90 a 100 klimt als je iets opstart... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt -92. sorry :)

het maakt compleet niet uit welk programma ik opstart, als ik iig een programma opstart, of als er een nieuw proces begint, dan zuigt dat particular proces telkens 100%, wat resulteert in het feit dat de rest compleet niks meer over heeft, en dat bijvoorbeeld mijn spelende mp3s (en andere lopende processen) ineens 0% procesor over hebben voor zichzelf, waardoor ze keihard gaan haperen.
Ik heb btw een amd 64 3400+
Het enige wat er veranderd is (bij mn vista installatie deed hij dit niet) is dus dat die schijven heel anders in volgorde zijn gaan staan.
Wat ik dus echt niet begrijp is dat er achter mijn harde schijf Film C: (die nooit C: heette :S) ineens staat (systeem), aangezien dat het enige merkbare is voor mij dat veranderd is, gok ik dat het in die hoek zit. Maar ik kan er ook compleet naast zitten.
edit: hij doet het veel vaker dan alleen bij t opstarten van programma's (of het zijn programma's die opstarten waarvan ik t niet weet, en nee ik heb geen spyware ;) ) Hij vertoont dit echt extreem erg bij extracten van dingen, en bij installaties, terwijl dit normaal nooit zou moeten zijn. Hij trekt echt veel meer naar die processen afzonderlijk dan zou moeten :S .

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig de HD in PIO modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm, wat is dat en waar kan ik t controleren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kun je prima op google vinden, wees niet zo lui..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

lauwef,

Je bent nieuw hier, dat je niet alles in één keer kan oplepelen snappen we heus wel.
Gelukkig hebben we voor nieuwe users uitgebreide FAQs en howto's over de verschillende disciplines verspreid.
Voor de vraag wat PIO modus is kun je de OM FAQ / Beleid nalezen bijvoorbeeld.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Heb je de drivers van je moederbord wel geinstalleerd (chipset, (S)ATA controller)?

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb het gecontroleerd en het staat niet in PIO. en ik heb inderdaad de chipset drivers geinstalleerd van mn msi k8t neo2 moederboard geinstalleerd (gehaald van hun site)
Kan ik nog iets anders laten zien? Het is echt zo ontzettend vervelend
het lijkt wel alsof mijn computer van 3 harde schijven tegelijkertijd werkt, voor 1 bewerking? of zeg ik nu iets heel stoms? En als dit zo is, hoe kan ik dit verhelpen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens met 1 harde schijf aangesloten(alleen je windows schijf bijvoorbeeld) mogelijk is er een kabeltje defect of een van je HDD's aan het doodgaan.

Hoe zitten je Hdd's nu aangesloten(zit er een hdd samen op een ide met een cd/dvd device bijv. ?), wat voor aansluiting gebruik je IDE danwel SATA ?

Graag deze info geven, dan kunnen we je een heel stuk beter helpen, en indien mogelijk ook een processlist screenshot geven.

Nog een tip: Download eens processexplorer bij MS, die kan je iets meer info verschaffen, en je ziet ook direct of er veel tijd gaat zitten in interrupts bijvoorbeeld(wat goed zou kunnen bij bovenstaande oorzaken)

<offtopic>
Bovenstaande Mod is van mening dat je nieuw bent, echter je reageert al sinds eind 2006, dus zo nieuw ben je nu ook weer niet. En als je de gesuggereerde FAQ's hebt doorgelezen, staat er vast ook zoiets in(heb ze persoonlijk nog nooit gelezen) No-offense trouwens, maar ik verwacht persoonlijk iets meer moeite.

Iets dat de moderator ook zou moeten inzien, volgens de tweaker regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer deze batch is te draaien?

[XP] svchost.exe pakt 100% cpu bij opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kritiek op de moderatie mag je posten in Oneens met een actie van een moderator - post het hier! - dit is hier volledig offtopic en mag je dus weglaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke nieuw nieuws. Ik heb proberen een paar screens te nemen.
Screen 1: http://www.dj-ef.nl/screen1.JPG
Dit is een bewijs, gewoon tijdens mijn STP mp3 speler (eentje van 300 kb, echt de lichtste mp3 speler ever), die tijdens het spelen gewoon constant 18% cpu inneemt, wat belachelijk is. Bij andere processen gebeurt dit ook.
Screen 2: http://www.dj-ef.nl/screen2.JPG
Dit is een screen genomen tijdens een "hapering" van mijn mp3 speler of mediaplayer (dit zijn de enige momenten dat je het makkelijk kunt merken dat er iets fout gaat, omdat je het hoort.
Je ziet dat er een significant gedeelte gaat naar "Hardware interrupts" ik kon alleen deze screen maken, terwijl er soms ook 50% naar hardware interrupts gaat.
Screen 3 http://www.dj-ef.nl/screen3.JPG
Deze screen heb ik genomen tijdens het extracten van een filmpje in winrar. Zoals je ziet 35% Hardware interrupts, en 50% naar Winrar (ja dit zie je niet, door mijn ongelukkig genomen screenie)

Verder: Ik heb allemaal S-ata harddiscs, behalve 1 externe USB 2 HD (die freecom in de openingspost)
saillant detail: mn mp3s haperen (hardware interrupts) niet alleen als ze van die externe schijf komen, maar ook van elke andere schijf. En dit gebeurd ongeveer elke 10 sec.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Heb je al eens gedacht aan je videodrivers (ipv de ingebouwde Windows-drivers)?
Hierdoor wordt het systeem sowieso sneller, maar vaak kan hij niet eens fatsoenlijk draaien zonder.

Open maar eens een lange pagina in Internet Explorer (zoals dit topic) en ga scrollen. Als dit ook moeizaam verloopt ligt het waarschijnlijk aan een ontbrekende videodriver.

Succes :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee die is geinstalleerd :)
radeon 9800 pro driver voor xp van de ati site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
Afbeeldingslocatie: http://www.dj-ef.nl/screen4.JPG
hier een screenie van een overload van 93% aan hardware interrupts

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd met minder hdd's aangesloten, of het probleem zich nog steeds voordoet ?

Het zit in ieder geval in je hardware;ik verdenk je hdd's, maar als je recentelijk nog iets anders nieuws hebt ingebouwd, kan dat ook zeker de oorzaak zijn.

Interrupts zijn zeg maar de lijntjes naar de cpu toe, als een of twee apparaten die delen, kan dit ook voor dit soort problemen zorgen.

Probeer anders de hardware een voor een uit te sluiten.

Veel succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het: toen ik de drivers van mn chipset deinstalleerde was het probleem weg. Terwijl ik gewoon de juiste drivers had geinstalleerd van mn msi k8t neo2
maar goed dat was t dus :)
Pagina: 1