[XP] boot niet door na terugzetten ghost

Pagina: 1
Acties:

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik heb een partitie image gemaakt van mijn nieuwe windows XP installatie (partitie is 90GB, en heeft ongveer 8GB aan data op de partitie) met Ghost 8.0

Ik moet echter mijn huidge schijf RMA sturen , gelukkig heb ik een 20GB schijf liggen en m.b.v. een bootfloppy zou ik mijn image daarop terug moeten kunnen zetten.

Dit heb ik voor het gemak even gesimuleerd in virtual PC en daar wil xp netjes opstarten (er is dus niks mis met de boot record) echter krijg ik het scherm waar je uit o.a. veilige modus en laats bekende configuratie kan kiezen
Als ik daar 1 de opties kies dan blijft mijn scherm zwart en boot hij niet door.
komt dit doordat ik onder virtual pc werk en zal ik het moeten gaan proberen met de schijf die ik heb liggen of zie ik wat anders over het hoofd?
ik heb niet echt zin om mijn systeem (inclusief een heleboel programma's) helemaal opnieuw te moeten installeren als ik een image heb liggen.

ik kwam via de zoek functie alleen maar het tegenovergestelde probleem tegen (dus kleine image restoren op grotere schijf...)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Komt waarschijnlijk omdat je VPC pc een andere HAL heeft dan degene waar je de image van gemaakt hebt. Maar als je toch een 20GB hebt liggen kun je daar toch even de image op terug zetten en dan kijken of je van deze hd kunt booten ipv degene die rma gaat (niet beide tegelijk aansluiten) ?

• mschol
  • Niet online
Nielson schreef op zondag 29 april 2007 @ 10:22:
Komt waarschijnlijk omdat je VPC pc een andere HAL heeft dan degene waar je de image van gemaakt hebt. Maar als je toch een 20GB hebt liggen kun je daar toch even de image op terug zetten en dan kijken of je van deze hd kunt booten ipv degene die rma gaat (niet beide tegelijk aansluiten) ?
ik wilde eerst in de VPC kijken omdat ik niet zeker wist of ik een partitie image van 90GB terug kon zetten naar een schijf met een veel minder grote capaciteit...
maar ik denk inderdaad dat ik die 20GB eens los moet aansluiten en daar de ghost op terug moet zetten, ik heb er eigenlijk niet veel zin in maar moet toch gebeuren... :P
mocht ik daar ook hetzelfde probleem krijgen: waar zou ik dan naar kunnen kijken?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
mschol schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:22:
[...]

ik wilde eerst in de VPC kijken omdat ik niet zeker wist of ik een partitie image van 90GB terug kon zetten naar een schijf met een veel minder grote capaciteit...
maar ik denk inderdaad dat ik die 20GB eens los moet aansluiten en daar de ghost op terug moet zetten, ik heb er eigenlijk niet veel zin in maar moet toch gebeuren... :P
mocht ik daar ook hetzelfde probleem krijgen: waar zou ik dan naar kunnen kijken?
Als je doelpartitie maar groter (met enige marge) is dan de hoeveelheid data zou het moeten werken. De enige problemen die je tegen zou kunnen komen is helemaal niet booten (omdat bij partition <-> image de mbr niet wordt meegenomen, op te lossen met fdisk /mbr) of wel booten maar blijven hangen bij de user login (doordat xp op de hd bepaalde info over de gebruikte drive letters wegschrijft (volume bytes) en deze niet meer overeen komen. Treed vooral op als je de oude hd en de clone hiervan beide aangesloten hebt).

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb dit ook eens gedaan met ghost 8 (kan ook 9 zijn geweest weet niet meer zeker) waarvan bron en doel wel gelijk waren aan grootte, maar doet er even niet toe. Dit ging prima, maar vergeet vooral niet om je partitie dan als actief te laten marken, anders boot hij niet. Als je 20 GB hdd in de ghost windows is geïnstalleerd zal er geen problemen zijn. Het systeem kan wat langzamer aanvoelen, maar dat zal bij mij wel wat anders zijn geweest. Ik voorzie weinig problemen voor je.

Commandline FTW

• mschol
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zondag 29 april 2007 @ 15:04:
Ik heb dit ook eens gedaan met ghost 8 (kan ook 9 zijn geweest weet niet meer zeker) waarvan bron en doel wel gelijk waren aan grootte, maar doet er even niet toe. Dit ging prima, maar vergeet vooral niet om je partitie dan als actief te laten marken, anders boot hij niet. Als je 20 GB hdd in de ghost windows is geïnstalleerd zal er geen problemen zijn. Het systeem kan wat langzamer aanvoelen, maar dat zal bij mij wel wat anders zijn geweest. Ik voorzie weinig problemen voor je.
dattie wat langzamer aanvoelt vind ik niet echt een probleem, ging er meer om of het wel ging werken :D
ga morgen even proberen em terugte zetten (helaas geen custom ghost cd maar wel bartPE) en dan hopen dattie draait, kan ik mijn rma schijf helemaal leeg halen en opsturen...

iig bedankt voor de reactie's :)

• mschol
  • Niet online
ik heb em nu teruggezet, en hij gaat nu (na inderdaad het actief maken van de partitie) netjes naar het aanmeld scherm echter als ik inlog krijg ik de melding dat hij mijn instellingen aan het laden is en direct daarna dat hij zich afmeld..
dit probleem ben ik volgens mij wel via de search tegengekomen...
even zoeken...

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 10:08

denivan

de enige

Dat hij zich automatisch afmeld heb ik ook eens gehad door de systeempartitie van de driveletter te veranderen.

Met een fixmbr was dit opgelost dacht ik.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• mschol
  • Niet online
denivan schreef op maandag 30 april 2007 @ 16:13:
Dat hij zich automatisch afmeld heb ik ook eens gehad door de systeempartitie van de driveletter te veranderen.

Met een fixmbr was dit opgelost dacht ik.
mij is het uiteindelijk gelukt door de schijven die in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices staan te verwijderen (behalve de C:)
in dit topic gevonden

mijn backup windows doet het nu
nu files en enkele instellingen overzetten en hij is bijna weer alsie nu is :D
Pagina: 1