gezocht: veel tips, weinig oplossingen
Probleem lijkt veel op:
WinXP login scherm weg ....
Wat wil ik:
C-schijf Dos
D XP-1
E prog bij XP1
en als dual XP-boot
C (die van boven)
"D" XP-2
"E" prog bij XP-2
C=FAT-16 rest=FAT32
PS: de 2e D en E worden via de bootmanager zo verkregen door de echte D en E van XP-1 onzichtbaar te maken.
Dos werkt prima, XP-1 ook.
Snel een kale XP-2 erbij zetten via installatie werkt ook.
Dus eigenlijk geen probleem...alles werkt...
Mooi wel.. want als ik via Ghost mijn zwagers mooie ingestelde XP-1 naar XP-2 te ghosten start ie met dezelfde boot.ini wel mooi op maar ik kom niet aan het inlogscherm toe. Ik krijg een mooi blauw XP scherm met een logo zonder de login...
Het lijkt me geen driveletter probleem, immers het is nu weer C en D.
Je zou denken aan een beveiliging. Via de CD kan ik wel via R(epare) keurig inloggen, via veilige mode kom ik er ook niet in.
Het probleem is in allerlei varianten bekend maar ik zag tot nu toe geen oplossing.
Additionele info: de FAT-32 partities D en "D"zijn exact hetzelfde...
Als bootmanager gebruik ik XOSL, die vervolgens de XP bootmanger laadt, en dat werkt ook in de werkende tri-boot waarbij XP-2 kaal geinstalleerd is.
Een oplossing scheelt vele uren.. instellingen goed zetten...
Edit: het probleem doet zich extact zo voor als ik via een Win-PE CD de partiitie kopieer dan wel Ghost (met V8).
Probleem lijkt veel op:
WinXP login scherm weg ....
Wat wil ik:
C-schijf Dos
D XP-1
E prog bij XP1
en als dual XP-boot
C (die van boven)
"D" XP-2
"E" prog bij XP-2
C=FAT-16 rest=FAT32
PS: de 2e D en E worden via de bootmanager zo verkregen door de echte D en E van XP-1 onzichtbaar te maken.
Dos werkt prima, XP-1 ook.
Snel een kale XP-2 erbij zetten via installatie werkt ook.
Dus eigenlijk geen probleem...alles werkt...
Mooi wel.. want als ik via Ghost mijn zwagers mooie ingestelde XP-1 naar XP-2 te ghosten start ie met dezelfde boot.ini wel mooi op maar ik kom niet aan het inlogscherm toe. Ik krijg een mooi blauw XP scherm met een logo zonder de login...
Het lijkt me geen driveletter probleem, immers het is nu weer C en D.
Je zou denken aan een beveiliging. Via de CD kan ik wel via R(epare) keurig inloggen, via veilige mode kom ik er ook niet in.
Het probleem is in allerlei varianten bekend maar ik zag tot nu toe geen oplossing.
Additionele info: de FAT-32 partities D en "D"zijn exact hetzelfde...
Als bootmanager gebruik ik XOSL, die vervolgens de XP bootmanger laadt, en dat werkt ook in de werkende tri-boot waarbij XP-2 kaal geinstalleerd is.
Een oplossing scheelt vele uren.. instellingen goed zetten...
Edit: het probleem doet zich extact zo voor als ik via een Win-PE CD de partiitie kopieer dan wel Ghost (met V8).
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 23:19 ]