Toon posts:

2,5 HDD external Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Graag wil ik windows 2003 vanaf een USB schijf draaien.
Het opstarten gaat goed, maar als hij probeert Windows in te komen krijg ik een kernel fout.

Heeft te maken met memory. Kan de exacte fout niet posten, aangezien de laptop gelijk opnieuw opstart.

Heeft iemand ervaring met het booten van OS'en vanaf een externe usb schijf?

Kan het te maken hebben met voeding? Dit aangezien ik alleen via USB voeding biedt.

Alvast bedankt voor uw reacties!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 20:33

SambalBij

We're all MAD here

Voor zover ik weet kan Windows helemaal niet opgestart worden vanaf een USB schijf.
Het eerste deel van de boot lukt nog wel omdat de BIOS dan de USB toegang verzorgt, maar zodra de Windows kernel de USB drivers laadt wordt de hele USB bus gereset en geinitialiseerd, met als gevolg dat de toegang tot de schijf wegvalt en de kernel crashed.

[ Voor 6% gewijzigd door SambalBij op 28-04-2007 14:26 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Eens met Operations.

Wat je wel kan proberen is om je server in VMWare te maken, en deze op te slaan op de externe harde schijf. Om zo de server te starten lukt het wel ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Inderdaad Windows 2003 server booten vanaf een USB schijf zal niet gaan, zoals hierboven reeds gezegd is zou je inderdaad VMware kunnen gebruiken. Je boot de PC met Windows XP en start de server op via VMware van een iamge die je op een USB schijf hebt staan. Een dergelijke situatie heb ik al eens gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Aan iedereen zegt dat windows niet op een externe schijf kan draaien,
Wedden van wel ?
Zie mijn topic van een tijd terug:

[XP] Windows op externe HDD toch mogelijk!

Windows 2003 misschien niet, maar XP en 2000 (en Vista volgens mij ook) zeker wel!

Verwijderd

Topicstarter
Woh! Super ruig!

Is het ook mogelijk om een bestaande installatie bootable te maken? Dit aangezien herinstalleren me heel veel tijd gaat kosten..

Verwijderd

Topicstarter
Alles draait nu geweldig.

Mijn interne schijf bestaat uit:
HDD 80 gb:
c: (8mb) primair
d: (75gb) primair windows 2003

Extern:
HDD 80 gb
c: (75gb) primair windows xp

Het is nodig om de interne schijf op D te installeren, aangezien de externe windows anders 'denkt' dat er 2 C schijven zijn. Wat problemen kan opleveren.

Overigens krijg ik de functie slaapstand niet werkend, maar goed, dat neem ik op de koop toe. (op 2003 werkt het overigens wel)
Pagina: 1