Hey,
Ik ben al een tijdje van plan om een wc setup te doen en nu is het moment. Ik heb al vanalles gelezen maar door de hoeveelheid van gegevens een beetje verloren dus hier. Dit wordt mijn setup.
Eheim 1048 (600L/pH)
Slangen (8mm binnendiameter/10 buitendiameter)
Black ICE GT Stealth 240
aquagraFX for 8800 GTS (misschien de nieuwe zalman omdat die goed koper is)
Switech 6000
Is er nut naar een zwaardere setup te gaan zoals deze :
Eheim 1048 (1200L/pH)
Black ICE Extreme II of GT Extreme 240
Slang van 10mm of 12,5 mm binnen diameter
De regels zijn wat ik lees :
Hoe meer componenten in de lus hoe zwaarder de pomp moet zijn
Hoe meer weerstand componenten geven hoe zwaarder de pomp moet zijn
Hoe dikker de diameter van de slangen hoe zwaarder de pomp moet zijn
Mijn eerste zorg is een systeem dat stil is. En een zwaardere pomp zou toch meer geluid maken. Ik kies voor eheim omdat die zogezegd weinig lawaai maken. Heb je een doorvoer snelheid van 1200 liter per uur nodig. Indien mogelijk zou ik wel lichte overclocking proberen (moederbord Abit AB9 Pro met intel Core 2 duo 6600). Hoofdpunt is toch een minder warm systeem en stilte.
En hoe veilig zijn die push in sluitingen ? Riskant voor lekken? Want ik wil niet mijn splinter nieuw pctje verkloten. 1 keer is genoeg bij mij.
Enige opmerkingen over deze setup of opmerkingen.
Als ik verkeerd bezig ben laat het mij a.u.b. weten
Alvast bedankt voor enige tips.
Ik ben al een tijdje van plan om een wc setup te doen en nu is het moment. Ik heb al vanalles gelezen maar door de hoeveelheid van gegevens een beetje verloren dus hier. Dit wordt mijn setup.
Eheim 1048 (600L/pH)
Slangen (8mm binnendiameter/10 buitendiameter)
Black ICE GT Stealth 240
aquagraFX for 8800 GTS (misschien de nieuwe zalman omdat die goed koper is)
Switech 6000
Is er nut naar een zwaardere setup te gaan zoals deze :
Eheim 1048 (1200L/pH)
Black ICE Extreme II of GT Extreme 240
Slang van 10mm of 12,5 mm binnen diameter
De regels zijn wat ik lees :
Hoe meer componenten in de lus hoe zwaarder de pomp moet zijn
Hoe meer weerstand componenten geven hoe zwaarder de pomp moet zijn
Hoe dikker de diameter van de slangen hoe zwaarder de pomp moet zijn
Mijn eerste zorg is een systeem dat stil is. En een zwaardere pomp zou toch meer geluid maken. Ik kies voor eheim omdat die zogezegd weinig lawaai maken. Heb je een doorvoer snelheid van 1200 liter per uur nodig. Indien mogelijk zou ik wel lichte overclocking proberen (moederbord Abit AB9 Pro met intel Core 2 duo 6600). Hoofdpunt is toch een minder warm systeem en stilte.
En hoe veilig zijn die push in sluitingen ? Riskant voor lekken? Want ik wil niet mijn splinter nieuw pctje verkloten. 1 keer is genoeg bij mij.
Enige opmerkingen over deze setup of opmerkingen.
Als ik verkeerd bezig ben laat het mij a.u.b. weten
Alvast bedankt voor enige tips.