Toon posts:

Paar vraagjes over een wc setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben al een tijdje van plan om een wc setup te doen en nu is het moment. Ik heb al vanalles gelezen maar door de hoeveelheid van gegevens een beetje verloren dus hier. Dit wordt mijn setup.

Eheim 1048 (600L/pH)
Slangen (8mm binnendiameter/10 buitendiameter)
Black ICE GT Stealth 240
aquagraFX for 8800 GTS (misschien de nieuwe zalman omdat die goed koper is)
Switech 6000

Is er nut naar een zwaardere setup te gaan zoals deze :
Eheim 1048 (1200L/pH)
Black ICE Extreme II of GT Extreme 240
Slang van 10mm of 12,5 mm binnen diameter

De regels zijn wat ik lees :
Hoe meer componenten in de lus hoe zwaarder de pomp moet zijn
Hoe meer weerstand componenten geven hoe zwaarder de pomp moet zijn
Hoe dikker de diameter van de slangen hoe zwaarder de pomp moet zijn

Mijn eerste zorg is een systeem dat stil is. En een zwaardere pomp zou toch meer geluid maken. Ik kies voor eheim omdat die zogezegd weinig lawaai maken. Heb je een doorvoer snelheid van 1200 liter per uur nodig. Indien mogelijk zou ik wel lichte overclocking proberen (moederbord Abit AB9 Pro met intel Core 2 duo 6600). Hoofdpunt is toch een minder warm systeem en stilte.

En hoe veilig zijn die push in sluitingen ? Riskant voor lekken? Want ik wil niet mijn splinter nieuw pctje verkloten. 1 keer is genoeg bij mij. :)

Enige opmerkingen over deze setup of opmerkingen.
Als ik verkeerd bezig ben laat het mij a.u.b. weten

Alvast bedankt voor enige tips.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit kan gewoon in het WC topic hoor, daar is het topic voor.

Met 2 blokken en een 2x120mm rad voldoet een Eheim 1048 prima. Ik heb die pomp ook en zolang ie niet resoneert is ie super stil.

Die push-in aansluitingen zijn prima als je de slangen maar echt door duwt tot ze echt vast zitten. Zelf heb ik schroefkoppelingen en die vind ik erg fijn werken.

De eerste set voldoet prima voor een E6600 en 8800 kaart. Ik zie het nut van de zwaardere pomp en grotere slangen niet echt.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nope. Met je eens. Dikke diameter van de slangen heeft een zwaardere pomp nodig? Heb ik ook nog nooit eerder gehoord maar dat kan aan mij liggen. Verder zou ik geen Zalman als waterkoeling nemen. Op aircooling zijn ze vrij goed maar ik zou die blokken er niet in willen hebben.

Stille fans: Noctua _/-\o_

Slangen: PVC nemen ;) Bespaart een hoop kopzorgen en knellen,knikken.

Koppelingen: Schroefdingen nemen. Zit gewoon veel beter vast. Of je moet push-in nemen met knelkoppelingen maar ik zou voor de schroefdingen gaan ;)

Rad: Als je de ruimte ervoor hebt (is wat dikker): Thermochill PA.120.2

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Moet zeggen (ik hoor je steeds over PVC Teamikke) dat Masterkleer ook hele relaxe slangen zijn overigens. Ik heb ze nu in mn setup, en dat voor 30 dollarcent per foot ! (1.20 per meter oid). Maar dit zijn wel op 1/2" maten.

@ TS , neem het grote wc topic eens door, staat heel veel info in :).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
Met 2 blokken en een 2x120mm rad voldoet een Eheim 1048 prima. Ik heb die pomp ook en zolang ie niet resoneert is ie super stil.
Wat bedoel je hiermee dat een pomp resoneert? is dit iets wat na een tijdje gebeurt en dat met onderhoud is op te lossen ?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 15:44:
[...]

Wat bedoel je hiermee dat een pomp resoneert? is dit iets wat na een tijdje gebeurt en dat met onderhoud is op te lossen ?
Daarmee bedoel ik dat de pomp trilt. Je moet er voor zorgen dat de pomp die trillingen niet door geeft aan de kast of aan iets anders omdat je dan een irritant geluid krijgt.

Maar zoals k8skaaay aangeeft kan dit gewoon in het WC topic. Dat topic is er juist om dit soort topics te voorkomen. Er zijn altijd veel vragen over waterkoeling en zonder het WC topic krijg je dan enorm veel topics met losse vragen. Dus daar verder gaan is een beter idee.
Pagina: 1