Toon posts:

Geheugen kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb sinds vandaag raar problemen met mijn pc
Als ik een spel wil starten dan gaat alles goed , tot dat de spel moet laden dan kapt die er mee en krijg ik een freez :S
Dus dacht ik ligt aan windows dus wou ik het overnieuw instaleren kreeg ik dit melding
ntkrnlmp.exe

Wel vind ik raar ik heb een rood lampje bij mijn kast , als ik een spel wou spelen en hij zat te laden dan ging die aan
Of als ik iets ging instaleren
Ma nu is die hele tijd uit :S

Dus wat kan het zijn ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 13:58 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Problem:This issue may occur if your computer's BIOS has issues when ACPI is enabled.

RESOLUTION
To resolve this issue: 1. If you are upgrading Windows 98 or Windows Millennium Edition, follow the troubleshooting steps that are described in the following Microsoft Knowledge Base article:
310064 (How to troubleshoot problems during installation when you upgrade from Windows 98 or Windows Millennium Edition to Windows XP) HOW TO: Troubleshoot Windows XP Problems During Installation When You Upgrade from Windows 98 or Windows Me
Test to determine if the issue is resolved. If the issue is resolved, do not complete the remaining steps. If the issue is not resolved, go to the next step.
2. Perform a clean installation of Windows XP: a. Insert the Windows XP CD-ROM into your CD-ROM or DVD-ROM drive.
b. If Windows automatically detects the CD-ROM, click Install Windows to start the Windows XP Setup Wizard. If Windows does not automatically detect the CD-ROM, click Start, click Run, type CD-ROM drive letter:\setup.exe, and then click OK.
c. Press ENTER.
d. Click New Installation, and then click Next.
e. Follow the instructions on your screen.

3. When you receive the "Press F6 to load SCSI/Raid Drivers" prompt, press F7 to bypass Advanced Configuration and PowerInterface (ACPI) detection.
4. Finish the installation of Windows XP.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft echt nieks met mijn probleem te maken
want ook al doe ik een nieuwe dos erop dan weet ik zeker dat die dan nog steeds de spellen niet zal landen

want laast zij die dat niet
en daarna zegt die dat die iets moet laden en dan stopt die er ook mee , net als bij de games

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het wel de geheugen is , en ik toe ben aan een nieuwe geheugen

Heb mem test een tijdje aan laten staan en toen kreeg ik dit
http://img410.imageshack.us/my.php?image=naamloosfs8.png

Kan iemand even snel reageren , en iemand die er verstand van heeft en zeggen of mijn geheugen wel of niet kapot is want ik heb iemand gevonden die een best mooie geheugen wil verkopen voor een mooie prijs

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ben ik de enige die geen touw aan de topicstart kan vastknopen?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-05 01:29
Dat rode lampje is van de harde schijf, die brand als de harde schijf iets doet, bijvoorbeeld een spel laden of iets installeren ;)

Hoort Memtest niet buiten windows om te gebeuren :? Dat de pc vanaf een floppy/cd met memtest erop boot ipv. vanaf de harde schijf (want dan start ie windows op).

Op die screenshot staat toch iets van dat je de FAQ moet raadplegen voor verdere info, heb je dat al gedaan?

@ Spone: idd wel een beetje vaag

[ Voor 5% gewijzigd door FereiDON op 28-04-2007 13:57 ]

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Fractal Design North

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de TS beetje aangepast , zodat het beetje overzichtelijker is

Ma mijn hoofd probleem is , is dat hij geen spellen kan laden of andere zware opdrachten
en hij aanzienlijk slomer is bijv als ik msn wil opennen

Ik heb ook met een andere harde schijf geprobeert en daar komt die niet eens in windows , als windows ziet te laden kapt die er al mee

En op de site van memtest staat de faq , maar nergens over de probleem die ik heb ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier kunnen we echt niks mee. Er zijn nog zoveel dingen wat je had kunnen uitzoeken, uitvinden, uitproberen danwel uitsluiten. Dit is echter niet uit je topicstart af te leiden, wat insinueert dat je het PMG Beleid en wellicht ook de PMG FAQ domweg hebt overgeslagen voordat je dit topic startte. Dit is hier op GoT niet de bedoeling ;) Neem het beleid eens door wat betreft met het starten van een goed "Help, mijn PC doet het niet" topic.

Neem tot slot ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.