Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vraag over FAQ van de Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat in de FAQ van de Pricewatch:

"Door de wetgever is dit als volgt geregeld: indien de winkel de keuze biedt tussen verzekerde en onverzekerde verzending en de klant kiest voor onverzekerd, is het risico voor de klant. Wordt er geen keuze geboden, is het risico voor de verzender. Wij gaan er in ons vergelijk daarom altijd van uit dat spraken is verzekerde verzending."

Ik heb via google gezocht over dit onderwerp en kan nergens een wetsartikel vinden waar bovenstaande in staat. Wel vind ik via google reacties van mensen die beweren dat het risico altijd bij de verkoper ligt en dit onderbouwen met wetsartikelen. Staat bovenstaande echt in de wet? Zo ja, waar is dat terug te vinden?

Verwijderd

Ik zie zo 1-2-3 inderdaad ook voor het merendeel interpretaties die stellen dat het risico altijd voor de verkoper is. Het 'afschuiven' van de verantwoordelijkheid door het aanbieden van een goedkopere keuze zou hierbij geen mogelijkheid zijn, aangezien de wet ook niet op initiatief van de koper omzeild kan worden.

Anyhoe, StevenK is behoorlijk bedreven in consumentenrecht. Misschien dat hij hier wat zinnigs over kan zeggen.

Verwijderd

Dit heb ik enige tijd geleden al aangekaart, maar ze verstrekken hier graag verkeerde informatie.

Fout bij pricewatch

Verwijderd

Als je het niet erg vind zou ik graag de interpretatie van een jurist zien in deze; het stukje hoe het destijds geschreven is zal ook niet uit een of andere duim gezogen zijn.

Overigens nodigt je manier van reageren niet echt uit om een dialoog aan te gaan.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 17:15:
Dit staat in de FAQ van de Pricewatch:

"Door de wetgever is dit als volgt geregeld: indien de winkel de keuze biedt tussen verzekerde en onverzekerde verzending en de klant kiest voor onverzekerd, is het risico voor de klant. Wordt er geen keuze geboden, is het risico voor de verzender. Wij gaan er in ons vergelijk daarom altijd van uit dat spraken is verzekerde verzending."

Ik heb via google gezocht over dit onderwerp en kan nergens een wetsartikel vinden waar bovenstaande in staat. Wel vind ik via google reacties van mensen die beweren dat het risico altijd bij de verkoper ligt en dit onderbouwen met wetsartikelen. Staat bovenstaande echt in de wet? Zo ja, waar is dat terug te vinden?
Het gaat hier om artikel 7:11 BW. Hier staat duidelijk dat het uitgangspunt is dat het risico ligt bij de verkoper. De uitzondering is wanneer er gebruik wordt gemaakt van een door de koper gekozen vervoerder. Het kunnen kiezen uit diverse vervoersmogelijkheden van de verkoper valt daar niet onder, omdat het de verkoper is die in eerste instantie de vervoerder(s) en methode(s) waar je uit kunt kiezen heeft geselecteerd, je moet dan denken aan een consument die zijn broer/vader/opa op pad stuurt om het pakketje op te halen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

We moeten binnenkort toch de FAQ van de Pricewatch bijwerken, dan nemen we dit ook mee. :) Eerder kan ook enkel dan zal iemand een sluitend tekstje moeten maken ;)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Aangepast
Pagina: 1