Situatie is als volgt: als eerste een Zyxel modemrouter, daarna een Asus WL500G en daarna een WL500G Premium (gp). Moet kunnen, lijkt mij. De G geeft prima internet door en alles werkt naar behoren. De Zyxel serveert range 192.168.1.1-254 (dhcp). De G geeft 192.168.2.1-254(dhcp) en de GP serveert 192.168.3.1-254 (dhcp). Achter elke router krijg ik keurig de bepaalde ipnrs en ook netjes internet verbinding. Wanneer ik achter de gp zit met een pc krijg ik wel een ipnr, ik kan ook in de gp komen via webinterface en zie dat de gp ook netjes een wan ipnr krijgt van de G. De ping vanaf een pc achter de gp gaat prima naar de gp (192.168.3.1.) maar naar 2.1, de G, gebeurt er niets. Doe ik iets verkeerd of is de gp kaduk? Ik heb Firmware 1.9.6.9 vervangen door 1.9.7.2 maar dit gaf geen verschil. Ik heb de gp als router ingesteld. Wie kan mij helpen?
nee, dit is normaal, als de WL500G in een andere IP range zit, dit is nodig omdat er in 1 IP range maar 1 Router mag voorkomen en jij hebt 3 routers achter elkaar, als je op internet komt is het goed.
Zomaar een paar dingen die ik me afvroeg :
1. Staat de WL500g in de DMZ van je Zyxel Modem en de WL500gP ook weer in de DMZ van je WL500g ??
Het hoeft niet, maar is wel handig
2. Op de WAN Poorten stand ICMP ECHO aan of uit ?? Dit zou je probleem kunnen oplossen weet ik alleen niet zeker.
1. Staat de WL500g in de DMZ van je Zyxel Modem en de WL500gP ook weer in de DMZ van je WL500g ??
Het hoeft niet, maar is wel handig
2. Op de WAN Poorten stand ICMP ECHO aan of uit ?? Dit zou je probleem kunnen oplossen weet ik alleen niet zeker.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||