[postfix] Accepteert altijd mail aan ""@<domein>

Pagina: 1
Acties:

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017
Sinds gisteren ontvang ik grote hoeveelheden undeliverable meldingen op ""@<domein>. Waarschijnlijk een spammer die dit als reply-adres opgegeven heeft. Nou krijg ik het niet voor elkaar deze mail met postfix tegen te houden.

Ik gebruik virtual maps, en "" staat daar natuurlijk niet in opgegeven. Bij controle blijkt postfix voor alle domeinen "" te accepteren als bestaande user.

Postfix versie 2.4.0

Kan dit een fout in mijn config zijn, of eventueel in postfix?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ben hiermee bezig geweest afgelopen week en ik kom er ook niet uit :/ Wat is er zo bijzonder aan "."@domein.tld dat het overal doorheen komt ??

Ik heb namelijk het probleem dat het altijd in GroupWise door de Junk Mail filter komt en het zou dus iets van een algemeen gedefinieerd adres zijn voor MTA's maar hoe en wat en hoe ik het kan stoppen geen idee }:|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

als je nou eens begint met het posten van je configuratie en eventuele zinnige log meldingen, dan kunnen we hier ook wat zinnigs over zeggen ipv in onze kristallen bol gluren ;)

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gewoon check_sender_access regel toevoegen bij je smtpd_sender_restrictions

Of als je alleen maar bestaande aliasen/e-mail adressen wil toestaan als afzender (mail from: dus) kan je reject_unlisted_sender gebruiken.
Dit kan je ook per domein instellen.