je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
>>>insert witty remark here<<<
Moet jij ook je schermpje openklappen voor liggende weergave?TommyCP schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:44:
Ik heb geen ervaring met iPAQ's, maar op mijn T-Mobile MDA Vario met Windows Mobile 6 draait TomTom uitstekend.
[ Voor 14% gewijzigd door TommyCP op 21-05-2007 15:37 ]
>>>insert witty remark here<<<
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Ik krijg in tomtom niet voorelkaar dat deze de GPS vind. Ik heb mijn bluetooth gps muis de Holux GPSlim236 gepaired in het apparaat en com-poort 6 er op in gesteld. In tomtom heb ik ingesteld dat ik com6 wil gebruiken onder draadloze bluetooth apparaten. Maar tomtom vind geen GPS.
Als ik een los GPS programma pak dan werkt het wel.
Configuratie:
Qtek 9000 - WM6 - TomTom6 - Haicom HI-204E wired GPS.
De houder heeft een RJ11-aansluiting, verloopkabel RJ11 naar PS2 om de HI-204E aan te sluiten. Aansluiting Qtek via mini-USB in houder.
Bij WM6 kun je de GPS-settings instellen, echter zijn er legio keuzes, welke we al dan niet langere tijd hebben laten lopen, nergens een contact Qtek - GPS mogen ontdekken.
In TT6 hebben we de keuze op NMEA-GPS staan en allerhande poorten ook geprobeerd.
De GPS heeft wel spanning (led gaat knipperen en komt tot een fix), tevens doet de GPS het wel op een ipaq 3850 met TT5. Daar ligt het dus niet aan...
Een zoektocht op allerhande fora heeft tot op heden niets opgeleverd. Alternatief is natuurlijk de aanschaf van een BT-GPS, maar dat is natuurlijk weer een bijkomende investering die niet direkt grappig is.
Concreet:
Wie heeft een vergelijkbare setting lopen en kan een valide hint geven qua instellingen?
Dat deed inderdaad de truc.MikeyMan schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:20:
bluetooth tools downloaden...
Ik moest wel even zoeken omdat die onder draadloze gps apparaten niet wil werken. Onder bedrade apparaten werkt het allemaal zoals het moet. bedankt
Ik heb zelf zitten spelen met de GPS-baudsnelheid , bij mij doet de ontvanger het wel op 2400 en 4800, daarboven minder, verder duurt de fix fff, dus gewoon fff wachten, suc6Connexie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:51:
In TT6 hebben we de keuze op NMEA-GPS staan en allerhande poorten ook geprobeerd.
Concreet:
Wie heeft een vergelijkbare setting lopen en kan een valide hint geven qua instellingen?
Anoniem: 161703
als ik hem start zegt ie "unable to start. An exception occured: Memory acces violation."
ik zie geen update ervoor ofzo op de tomtom site dus wat kan dit zijn?
is tomtom 6 btw
Volgens mij slechts een kwestie van wat langer wachten. Dat je de satelieten ziet, geeft aan dat TT informatie binnenkrijgt.Anoniem: 161703 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 21:39:
Probleem: heb TT6 op mijn pda in combinatie met een Adapt BT 300 (Bluetooth). Tot vanmorgen ging alles prima. Nu geeft mijn pda de melding "geen bruikbaar gps-signaal". Bij de gps-status worden wel de tijd en 10 satellieten weergeven. Ook draait rechtsboven het bolletje; het blauwe lampje om mijn Adapt flikkert elke seconde. De kolommen boven de satellieten worden alleen niet blauw. Iemand enig idee? Ontvanger kapot?
Ik zit echt op iets van 1 frame per 3 seconden ofzo?!
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Anoniem: 161703
Na lang zoeken vond ik elders op internet de tip om de batterij tijdelijk te verwijderen. Dit heb ik gedaan en inderdaad, de ontvanger werkt weer. Overigens had ik mijn pda en gps-ontvanger al zeker een 1/2 uur aan laten staan.salgera schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:11:
[...]
Volgens mij slechts een kwestie van wat langer wachten. Dat je de satelieten ziet, geeft aan dat TT informatie binnenkrijgt.
Lijkt me niet ok... Asus 636 haalt bijna vloeiend, gok iets van 15 frames/sec. Da's wel Windows, maar toch een indicatie._Brake_ schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 13:15:
Hoeveel frames per seconde halen jullie eigenlijk op jullie pda / telefoon (specifiek de Nokia E50)?
Ik zit echt op iets van 1 frame per 3 seconden ofzo?!
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Anoniem: 136100
Vreemd... Heb nu een N95 en draait het vloeiend op, hiervoor een N73 gehad en hier deed hij het ook prima op. Jouw E50 zou dit ook wel moeten kunnen! Wellicht staat je telefoongeheugen erg vol met andere apps? Zodat hij het gewoon niet meer trekt._Brake_ schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:43:
hp hx4700 van m'n vader ook, dus daarom ben ik benieuwd naar andere E50 gebruikers
Hmmm...Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:12:
[...]
Vreemd... Heb nu een N95 en draait het vloeiend op, hiervoor een N73 gehad en hier deed hij het ook prima op. Jouw E50 zou dit ook wel moeten kunnen! Wellicht staat je telefoongeheugen erg vol met andere apps? Zodat hij het gewoon niet meer trekt.
Op m'n geheugenkaart is 1 van de 2GB ongeveer vrij, dus daar zou het niet aan mogen liggen? Of komt het omdat heel west europa gedetailleerd geinstalleerd is, dat deze map te groot is? Of de TomTom Bluetooth GPS muis (SiRFIII)?
Misschien een stom idee, maar heb je al geprobeerd om de telefoon ff te rebooten?_Brake_ schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Hmmm...
Op m'n geheugenkaart is 1 van de 2GB ongeveer vrij, dus daar zou het niet aan mogen liggen? Of komt het omdat heel west europa gedetailleerd geinstalleerd is, dat deze map te groot is? Of de TomTom Bluetooth GPS muis (SiRFIII)?
Ik heb de E60 en die hebben toch ongeveer dezelfde specs als het om snelheid gaat? Bij mij loopt het allemaal soepeltjes. (Niet helemaal vloeiend, maar volgens mij is dat normaal) Ik schat zo'n 10 frames per seconde_Brake_ schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Hmmm...
[ Voor 0% gewijzigd door Roelos op 01-06-2007 17:22 . Reden: typo ]
Anoniem: 136100
Hoe staat het even afgezien van je geheugenkaart-geheugen met het telefoongeheugen zelf? Staat je telefoon erg vol? Dus niet je geheugenkaart, maar je telefoongeheugen?_Brake_ schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:11:
Heb het net nog geprobeerd, echt meerdere seconden per frame
Zet je NP's eens uit en ook eventuele "waarschuwingen als NP dichtbij". Dat scheelt behoorlijk heb ik gemerkt._Brake_ schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:11:
Heb het net nog geprobeerd, echt meerdere seconden per frame
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Nope, staat bijna niets op geïnstalleerd.Anoniem: 136100 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 23:12:
[...]
Hoe staat het even afgezien van je geheugenkaart-geheugen met het telefoongeheugen zelf? Staat je telefoon erg vol? Dus niet je geheugenkaart, maar je telefoongeheugen?
Kijk dat ga ik eens proberen! Ik heb alle NP's namelijk aan op de kaartMicrokid schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 10:10:
[...]
Zet je NP's eens uit en ook eventuele "waarschuwingen als NP dichtbij". Dat scheelt behoorlijk heb ik gemerkt.
Als je alle NP's aan hebt staan kost dat erg veel tijd. Ik zet altijd alle NP's uit, en het vinkje van NP ook uit. De schermupdates zijn dan zeer snel._Brake_ schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 13:29:
Kijk dat ga ik eens proberen! Ik heb alle NP's namelijk aan op de kaart
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik heb ze op de kaart uitgezet, en waarschuwingen voor als een nuttige plaats genaderd wordt en de telefoon doet nu meerdere frames per seconden. 5 - 6 fps ongeveer, ik vind het prima zo.
[ Voor 10% gewijzigd door _Brake_ op 02-06-2007 16:24 ]
Anoniem: 216453
Als het goed is wel. Navigator 6 is er namelijk ook voor symbian uiq.Anoniem: 206997 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 21:59:
Is deze ook op mijn p910 te installeren???
Anoniem: 82206
Alleen voor UIQ 3, dus niet voor de P910.DaannO schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:29:
Als het goed is wel. Navigator 6 is er namelijk ook voor symbian uiq.
Oke, hij is dus niet backwardscompatibale?Anoniem: 82206 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 09:59:
[...]
Alleen voor UIQ 3, dus niet voor de P910.
Elect a clown, expect a circus.
Dus op windows mobile 2003 werkt TT6 niet icm met een HP6515 ?Anoniem: 82206 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:42:
[...]
Jij doet niets fout, van Navigator 6 is gewoon geen versie voor Windows Mobile Smartphones. Alleen voor PocketPC's, S60 en UIQ.
Volgens mij zie ik die wel werkend staan in de OP
Anoniem: 222091
Zou ze niet verwijderen. Dit heb ik wel gedaan en sinds dien werkt TomTom niet meer. Ik krijg Tom Tom niet meer van mijn mobiel verwijderd , maar kan na een format van mijn geheugenkaart ook niet meer installeren.Anoniem: 218918 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 18:57:
TomTom versie6x uit de winkel heeft wat installatie foto's en dergelijke foto's in de galerij van mijn Nokia-N73 gezet ... is dit te verhelpen of kan ik ze gewoon verwijderen ..?
Wanneer iemand hier een oplossing voor weet, graag.
Bij TomTom wil men mij niet helpen omdat zij de nokia 5500 nog niet hebben getest met Navigator 6.
Misschien kan je mij die bestandjes uit je fotogalarij mailen, dan krijg ik TT misschien weer aan de praat.
ik heb een pda/smartphone ( E-Ten M700), met tomtom navigator 6
heb flitspalen als poi toegevoegd. hieraan heb ik zo'n toontje gekoppeld als ze voorbij komen.
elke keer als ik tomtom opnieuw start is hij dat toontje vergeten.
iemand een oplossing?
Anoniem: 205708
Een prachtig toestel maar nadat ik TomTom 6 heb aangeschaft en geinstalleerd krijg ik het maar niet aan de praat.... De com-poorten kloppen met elkaar en heb voor de rest al vele topics op het net bekeken om tot een goede oplossing te komen en ben nu echt ten einde raad aangezien TomTom de melding: 'Geen GPS-apparaat!' blijft geven.
Ik hoop er dan ook op dat iemand hier met dezelfde ervaring mij tot de oplossing kan brengen...
bvd
Heb je hem op de interne GPS ontvanger staan?Anoniem: 205708 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:44:
Ik heb begin deze week mijn contract bij t-mobile verlengd en daarbij een nieuwe mda uitgezocht: de Mda compact III.
Een prachtig toestel maar nadat ik TomTom 6 heb aangeschaft en geinstalleerd krijg ik het maar niet aan de praat.... De com-poorten kloppen met elkaar en heb voor de rest al vele topics op het net bekeken om tot een goede oplossing te komen en ben nu echt ten einde raad aangezien TomTom de melding: 'Geen GPS-apparaat!' blijft geven.
Ik hoop er dan ook op dat iemand hier met dezelfde ervaring mij tot de oplossing kan brengen...
bvd
Ik heb een vraag, heb ook een E-Ten M700 en heb TomTom geinstalleerd, alleen weet niet welke ontvanger (Sirfstar III) ik moet aanvinken in het menu. Weet jij dit zo? Ik gok zelf de optie: Andere ontvangers, maar dit wil niet echt werken.petervdmaas schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 18:04:
hoi,
ik heb een pda/smartphone ( E-Ten M700), met tomtom navigator 6
heb flitspalen als poi toegevoegd. hieraan heb ik zo'n toontje gekoppeld als ze voorbij komen.
elke keer als ik tomtom opnieuw start is hij dat toontje vergeten.
iemand een oplossing?
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Andere ontvanger en dan gps in com selecteren. Maar het kan anders zijn, maar denk van niet. Welke TomTom versie heb je?kemphaas schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:50:
[...]
Ik heb een vraag, heb ook een E-Ten M700 en heb TomTom geinstalleerd, alleen weet niet welke ontvanger (Sirfstar III) ik moet aanvinken in het menu. Weet jij dit zo? Ik gok zelf de optie: Andere ontvangers, maar dit wil niet echt werken.
tomtom 6.60.1256 (gedownload), die optie van jou klopt aardig, hij gaat zoeken naar satelieten, alleen hij blijft zeggen: Geen bruikbaar GPS-signaal. Terwijl hij wel sattelieten zietDaannO schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:57:
[...]
Andere ontvanger en dan gps in com selecteren. Maar het kan anders zijn, maar denk van niet. Welke TomTom versie heb je?
[ Voor 22% gewijzigd door kemphaas op 09-06-2007 19:06 ]
Dan moet je gewoon even wachten tot dat hij een fix krijgt.kemphaas schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:04:
[...]
tomtom 6.60.1256 (gedownload), die optie van jou klopt aardig, hij gaat zoeken naar satelieten, alleen hij blijft zeggen: Geen bruikbaar GPS-signaal. Terwijl hij wel sattelieten ziet
Super, hij doet het, heb alleen een erg slechte verbinding, na 10 minuten verbinden had ie nog niets, tot ik naar buiten liep, daar deed hij het meteen. Bedankt.DaannO schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:09:
[...]
Dan moet je gewoon even wachten tot dat hij een fix krijgt.
Ik gebruik het nog weleens om de wc te vinden
Mike,
Anoniem: 216453
Anoniem: 184366
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Er is geen beste, alleen de nieuwste met de meeste updates. Echter heeft TomTom de nieuwe GO-serie gepresenteerd waarin mapshare is ingebracht. Hierdoor kan je de maps zelf aanpassen en updaten en dat met elkaar uitwisselen. Ideaal dus.Anoniem: 184366 schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:05:
wat is de beste map op dit moment? ik heb nu 6.75 op mn tomtom staan maar is dit ook de beste?
DankWijnands schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:37:
Voor de TS, navigator 6 draait ook op m'n Mio 168, niet eens merkbaar trager dan 5.0
[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 11-06-2007 13:41 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
ik heb dat in het E-Ten forum gevonden.kemphaas schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 17:50:
[...]
Ik heb een vraag, heb ook een E-Ten M700 en heb TomTom geinstalleerd, alleen weet niet welke ontvanger (Sirfstar III) ik moet aanvinken in het menu. Weet jij dit zo? Ik gok zelf de optie: Andere ontvangers, maar dit wil niet echt werken.
je moet voor 'andere NMEA ontvanger' kiezen.
dit met een baud van 57600 ofzo.
daarna kies je voor 'GPS device'
succes.
Anoniem: 183355
Ik heb laatst TomTom6 op mijn mobiel geinstalleerd, echter ik kwam niet achter de mappen structuur.
Ik heb TomTom6 geinstalleerd en toen wou ik de map Benelux, voices en flitspalen installeren.
Na heel wat geklungel heb ik het voor elkaar gekregen maar nu is alles in de war. Weet iemand hoe het moet staan? Hieronder een overzicht hoe alles is ingedeeld:
Root
- 2577 (map)
- contacts (map) leeg
- itn (map) leeg
- logging (map) leeg
- raster (map) sateliet kaarten
- voices (map) 65 stemmen in
- Zip (map) postal file
- Benelux kaart (alle bestanden in de root)
- Flitspalen (alle bestanden in de root)
- tomtom (map)
- contacts (map) leeg
- itsn (map) temporary.iti
- logging (map) leeg
- voices (map) 1 stem vera nl
- losse bestanden in de tomtom map
- CurrentMap.dat
- data.chk
- Munich.bin
- navigator.cfg
- TomTom Navigator.exe
- ttnavigator.bif
Zo is het bij mij ingedeeld en het werkt, maar vind het vreemd dat bepaalde mappen in de root staan en ook nog eens in de TomTom map.
Anoniem: 91841

Heb reeds gezocht maar kan niets vinden iemand een oplossing hiervoor, op mijn MDA werkt dit wel gewoon goed.
Weet je toevallig ook welk bestandje? Want ik heb het zelfde probleem, erg irritant.Bierkameel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:33:
Volgens mij heb je dan een bestandje op readonly staan.
Klaar voor de steroorlogen?
Is dat in elke TT6 versie of alleen in de Go?
M'n vader heeft een Go en daar heb ik het kunnen instellen. Op TT mobile kan ik het niet vinden net als in de TT One.
dat kan volgens mij alleen met Go.Vlooi schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 15:35:
Je kunt in de TT6 toch ook in je display laten zien hoe hard je mag rijden op bepaalde wegen?
Is dat in elke TT6 versie of alleen in de Go?
M'n vader heeft een Go en daar heb ik het kunnen instellen. Op TT mobile kan ik het niet vinden net als in de TT One.
je kunt wel flitspalen in de navigator zetten. zie link
Wijzig Voorkeuren - Statusbalkvoorkeuren - Snelheid aanvinken.
Goede tip, dat is ook waar wat je zegt.Luuk-Online schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 14:27:
[...]
Weet je toevallig ook welk bestandje? Want ik heb het zelfde probleem, erg irritant.
Ik kijk dit zometeen na als ik thuis ben dan weet ik het!
Let wel: Deze optie werkt niet op alle wegen, bij mij alleen op snelwegen en bepaalde N-wegen...Fire69 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:04:
Gaat ook gewoon in Navigator.
Wijzig Voorkeuren - Statusbalkvoorkeuren - Snelheid aanvinken.
bij de TomTom Go series (althans de 710) zie je de snelheid die je rijdt, zoals je in kunt stellen volgens hierboven.daarnaast zie je de max. snelheid op die weg.
ga je daarboven, dan wordt dat rood.
begrijp ik je goed? dit kan namelijk niet met de navigator...
Ik heb op alle files de READ ONLY verwijderd.Anoniem: 91841 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:11:
[...]
Goede tip, dat is ook waar wat je zegt.
Ik kijk dit zometeen na als ik thuis ben dan weet ik het!
Maar nog steeds deze melding.
ik had dus dat probleem met het vergeten van de poi warnings...Bierkameel schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:33:
Volgens mij heb je dan een bestandje op readonly staan.
heb bij alle files read only uitgezet en het werkt.
de warnings blijven er in staan na een restart.
bedankt.
Ik heb TT6 op m'n N73 staan, met de nieuwste mappen; hier doet 'ie het perfect. Ik zie hier gewoon <actuele snelheid>/<maximum snelheid>petervdmaas schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:43:
volgens mij bedoeld Vlooi hoe hard je mag rijden.
bij de TomTom Go series (althans de 710) zie je de snelheid die je rijdt, zoals je in kunt stellen volgens hierboven.daarnaast zie je de max. snelheid op die weg.
Zoals HendrikN zegt, werkt perfect, maar je moet wel de laatste nieuwe mappen hebbenpetervdmaas schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 17:43:
volgens mij bedoeld Vlooi hoe hard je mag rijden.
Anoniem: 222949
Ik heb vandaag TomTom Navigator 6 op mijn Nokia N73 geinstalleerd. Alles ging prima, maar hij vind geen gps-satellieten, ook niet als ik naar buiten loop, of naar een andere locatie ga.
Een Bluetooth GPS-ontvanger zit toch in de telefoon? Ik kan evrder wel gewoon een route plannen, vanaf startlocatie.
Iemand met een oplossing?
Mvg Jelle de Jong
Nee, je moet een BT gps ontvanger erbij kopen: Het Nokia N73 Topic | Deel 7 check daar de specs.Anoniem: 222949 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:16:
Hoihoi,
Ik heb vandaag TomTom Navigator 6 op mijn Nokia N73 geinstalleerd. Alles ging prima, maar hij vind geen gps-satellieten, ook niet als ik naar buiten loop, of naar een andere locatie ga.
Een Bluetooth GPS-ontvanger zit toch in de telefoon? Ik kan evrder wel gewoon een route plannen, vanaf startlocatie.
Iemand met een oplossing?
Mvg Jelle de Jong
In de ts staan een paar ontvangers die je op je N73 kan gebruiken.
Even een klein vraagje vanuit mijn kant. Je kon je tomtom mappen ook in een map gooien ipv van de root van je sd kaart zodat alles overzichtelijker was. TomTom deed het dan gewoon en herkende die map als de root ofz. Weet iemand nog hoe je dat moest instellen?!
[ Voor 16% gewijzigd door DaannO op 14-06-2007 00:21 ]
Ik heb ook de nieuwste mappen, maar die optie zie ik nergens. Wel die optie van snelheid maar niet van de maximum snelheid....HendrikN schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:47:
[...]
Ik heb TT6 op m'n N73 staan, met de nieuwste mappen; hier doet 'ie het perfect. Ik zie hier gewoon <actuele snelheid>/<maximum snelheid>
Kan het ook aan de TT versie liggen? Ik heb nog 6.0.1...
Ik check het vanavond nog ff een keer.
Ligt volgens mij aan je Maps. Welke heb jij en welke heeft hij? En de optie staat aan in weer te geven dingen?Vlooi schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:35:
[...]
Ik heb ook de nieuwste mappen, maar die optie zie ik nergens. Wel die optie van snelheid maar niet van de maximum snelheid....
Kan het ook aan de TT versie liggen? Ik heb nog 6.0.1...
Ik check het vanavond nog ff een keer.
BV. "Na 500 me" of soms hoor je alleen "Verderop" en dan volgt er niets meer. Echt irritant is het.
edit: Ik heb net een demo route geprobeerd en toen had ik weer precies hetzelfde probleem. Nu had ik het ook nog eens getest terwijl ik PocketMusic aan had staan en muziek aan het luisteren was. Nu spreekt mevrouw Eva wel netjes alles compleet uit. Dus het lijkt wel of TomTom het speakertje niet goed aanstuurt ofzo???
[ Voor 35% gewijzigd door Executor16 op 14-06-2007 16:37 ]
Anoniem: 222949
Dank jeDaannO schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 22:40:
[...]
Nee, je moet een BT gps ontvanger erbij kopen: Het Nokia N73 Topic | Deel 7 check daar de specs.
In de ts staan een paar ontvangers die je op je N73 kan gebruiken.
Even een klein vraagje vanuit mijn kant. Je kon je tomtom mappen ook in een map gooien ipv van de root van je sd kaart zodat alles overzichtelijker was. TomTom deed het dan gewoon en herkende die map als de root ofz. Weet iemand nog hoe je dat moest instellen?!

Anoniem: 216999
Een goede en goedkope GPS-ontvanger voor je Nokia en andere telefoons vind je hier:Anoniem: 222949 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 17:17:
[...]
Dank je, wel vreemd dat mij dit in de winkel niet is verteld
.
Ik heb hem nu al een maand of drie en wat een vooruitgang t.o.v. de originele TomTom adapter.
Deze werkt voor mij gewoon veel beter/sneller dan de originele TomTom met Sirf III chipset.
http://www.mbcarparts.com...iew=product&product_id=43
Succes.
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 216999 op 15-06-2007 12:05 ]
Je hebt daarvoor dat programma menucreator om het menu naar je eigen hand te zetten. Leuk en aardig, maar niet alle icoontjes die ik in mijn huidige TomTom op mijn P3300 heb staan daar in.
Ook heb ik dat txt bestand hier in dit topic gevonden, maar ook dat is niet zoals ik het graag zou willen hebben.
Wat ik wil is maar 2 icoontjes van plaats verwisselen, namelijk die van wis route en applicatie verlaten. Die wil ik op de eerste pagina. Verder wil ik alles zo laten voor wat het is.
Waar in de bestanden van TomTom staat ergens hoe het menu is opgebouwd? Of kan je hier niet bij komen en is het gewoon wachten tot er een actuelere versie van de menucreator komt?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
niemand??Executor16 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:25:
Ik draai TT6 nu op mijn Eten X500. Heb nu opeens het probleem dat zinnen niet meer af worden gemaakt tijdens het navigeren. Dit was voorheen nooit zo. Opnieuw installeren helpt ook niet.
BV. "Na 500 me" of soms hoor je alleen "Verderop" en dan volgt er niets meer. Echt irritant is het.
edit: Ik heb net een demo route geprobeerd en toen had ik weer precies hetzelfde probleem. Nu had ik het ook nog eens getest terwijl ik PocketMusic aan had staan en muziek aan het luisteren was. Nu spreekt mevrouw Eva wel netjes alles compleet uit. Dus het lijkt wel of TomTom het speakertje niet goed aanstuurt ofzo???
Dat is niet zo heel vreemd, mini-USB heeft namelijk ALLEEN USB door...Connexie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:51:
Sinds kort heb ik een 9000 en sinds een paar dagen een vergelijkbare houder als hierboven omschreven. Echter krijg ik mijn wired GPS niet aan de praat....
Als je de brochure van de actieve Brodit houder (ik neem tenminste aan dat het daarover gaat?) bekijkt dan zie je dat de Qtek 9K / MDA Pro / HTC Universal / JasJar / weetikhet geen datatransfer support.
Oplossing: wired GPS terugbrengen en een draadloze kopen
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Anoniem: 116031
iedere keer als ik Tomtom opstart dan staat het geluid uit, en zie je dus zo'n icon van een luidspreken met een kruis er doorheen op je display. Om het geluid aan te zetten moet ik twee keer (!) op "Zet geluid aan" drukken.
Best wel irri om dat iedere keer te moeten doen. Me geheugen kaart staat niet op write-protect.
Weet iemand waar dat aan kan liggen en dit op te lossen?
Anoniem: 219595
logo op het scherm tezien Compact III, wat is niet actief? is het met TOM TOM temaken ?GPS? wie weet het? HELP ben gespannen
thanks!!!
Als ik jou was zou ik dit gewoon in het P3300 topic houden, pas als daar blijkt dat het aan TomTom ligt kan je je vraag hier stellen, maar anders schep je alleen maar verwarring, want je vraag is nou ook niet echt duidelijk.Anoniem: 219595 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 22:09:
Verbinding is niet actief
logo op het scherm tezien Compact III, wat is niet actief? is het met TOM TOM temaken ?GPS? wie weet het? HELP ben gespannen
thanks!!!
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Heb het vrijdag even uitgeprobeerd en idd, het zit er wel in! Geeft het keurig netjes aan.HendrikN schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:47:
[...]
Ik heb TT6 op m'n N73 staan, met de nieuwste mappen; hier doet 'ie het perfect. Ik zie hier gewoon <actuele snelheid>/<maximum snelheid>
Heb alleen nog een probleem met hoofdletters. Alleen het eerste woord komt standaar in hoofdletters. Maar een achternaam komt in kleine letters.
Martino's | Google is your friend...
Een geheugenkaartje spreek je aan door een adres op te geven waar je vervolgens de data van krijgt. Hier zit niets mechanisch tussen en dus heeft een geheugenkaart dezelfde random snelheid als lineaire snelheid.
Sterker nog, moderne kaartjes fragmenteren het uit zichzelf al om zo de (schrijf-)belasting per blok zo laag mogelijk te houden. Zou je anders iedere keer de zelfde paar bytes van hetzelfde bestand aanpassen, dan is na een paar (honderd-?) duizend bewerkingen dat blok stuk. Nu wordt die load verdeelt en gaat het totaal een stuk langer mee.
Edit: Een _nieuwe_ kaart? Daar valt dus zelfs voor een HD niets aan te defraggen, dat staat al netjes achter elkaar, TT is immers het eerste dat er op gezet is
[ Voor 9% gewijzigd door Paul op 18-06-2007 10:07 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
- Ik heb een nieuwe 2GB Mini-SD-card van SanDisk gekocht (Ultra II)
- Hier heb ik TomTom Europa op gezet
- Hierna heb ik deze gedefragmenteer in mijn pc, waar hij best lang over deed.
- TomTom Europa is nu vreselijk traag. Of dit ook zo was voor het defragmenteren weet ik niet.
Zou het dus kunnen zijn dat TomTom Europa traag(1) is door het defragmenteren?
1: de "traagheid" heb ik gemeten door te navigeren van centrum R'dam naar centrum A'dam, waar mijn telefoon (HTC Wizard) bijna 5 minuten over deed. Met TomTom Benelux was dit een paar seconden.
Ik zou zeggen maak de kaart even helemaal leeg en gooi alles er opnieuw op en dan zal hij het vast wel weer doen. Zoals hierboven als gezegd is, je hoeft de kaart niet de defragmenteren.Martino-s schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:11:
Mijn probleem is eigenlijk het volgende:
- Ik heb een nieuwe 2GB Mini-SD-card van SanDisk gekocht (Ultra II)
- Hier heb ik TomTom Europa op gezet
- Hierna heb ik deze gedefragmenteer in mijn pc, waar hij best lang over deed.
- TomTom Europa is nu vreselijk traag. Of dit ook zo was voor het defragmenteren weet ik niet.
Zou het dus kunnen zijn dat TomTom Europa traag(1) is door het defragmenteren?
1: de "traagheid" heb ik gemeten door te navigeren van centrum R'dam naar centrum A'dam, waar mijn telefoon (HTC Wizard) bijna 5 minuten over deed. Met TomTom Benelux was dit een paar seconden.
http://www.tomtom.com/sup...ry=tsjechi%C3%AB&FID=5448
Doel dan op West en West+central europe kaarten...
Anoniem: 145387
Heb een klein vraagje. Wanneer ik TomTom Navigator 6 wil aanschaffen voor mijn Nokia E50, moet ik dan nog rekening houden met de media die ik aanschaf? Een vriend van mij heeft ook TomTom6 voor een WM en die heeft tijdens de installatie de keuze uit de 3 installatie types (WM5, WM2003 en SD).
Symbian staat er niet tussen. Of is dat de SD versie? Ik wil niet de verkeerde versie aanschaffen.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Bedankt, gaan we binnenkort doen. Ik zet het op mijn to-do list.MikeyMan schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:28:
Misschien handig om het overzicht in de startpost uit te breiden met de info uit de volgende link:
http://www.tomtom.com/sup...ry=tsjechi%C3%AB&FID=5448
Doel dan op West en West+central europe kaarten...
Maar die kan ik op de tomtom site nergens vinden...
Gedaan zoals je zei:DaannO schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:19:
[...]
Ik zou zeggen maak de kaart even helemaal leeg en gooi alles er opnieuw op en dan zal hij het vast wel weer doen. Zoals hierboven als gezegd is, je hoeft de kaart niet de defragmenteren.
- kaart leeg gegooid.
- kaart geformatteerd.
- bestanden (excl. TomTom map) er weer opgezet.
- De TomTom Europa map vanaf DVD naar mijn geheugenkaart gekopieerd.
Nu werkt TomTom weer supersnel! Het defragmenteren veroorzaakte blijkbaar de traagheid.
De berekening van centrum R'dam naar centrum A'dam duurde eerst ruim 4 minuten, en nu nog maar 18 seconden. Fantastisch!
Netjes, naja zoals Paul het zei, het heeft geen zin om hem te defragmenteren omdat de kaart het zelf doet. Dus dan weten we dat weer.Martino-s schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:20:
[...]
Gedaan zoals je zei:
- kaart leeg gegooid.
- kaart geformatteerd.
- bestanden (excl. TomTom map) er weer opgezet.
- De TomTom Europa map vanaf DVD naar mijn geheugenkaart gekopieerd.
Nu werkt TomTom weer supersnel! Het defragmenteren veroorzaakte blijkbaar de traagheid.
De berekening van centrum R'dam naar centrum A'dam duurde eerst ruim 4 minuten, en nu nog maar 18 seconden. Fantastisch!