[UD-Grid] stopt 27 april 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 1.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:10
Op het forum van UD-Grid is het volgende bericht geplaatst:

With seven years and five projects under its belt, Grid.org has successfully completed its mission: To evangelize the benefits (and demonstrate the viability and security) of large-scale Internet-based grid computing. Therefore, it is with great pride for all the accomplishments of this pioneering resource, and above all with the utmost gratitude to each of our members around the globe, that we announce Grid.org will be retiring on Friday, April 27, 2007.

We’ll be making a public announcement on the site later this week, but we felt it was important to give you, our loyal member base, an early heads-up out of respect for the years of support you’ve given to Grid.org. This way you’ll have time to gather final statistics, exchange contact info, and prepare for the official shutdown.

What exactly is happening:
At 12:00 noon Central Time on Friday, April 27, Grid.org will retire: Jobs will stop running, forums will be closed, and the website will be updated to reflect the retired status of this resource. We will leave the actual servers up for 1 week, so agent messages about this action can continue to be sent to members around the globe who might not check forums regularly. We will also leave the Stats up for one week so you have plenty of time to gather this data. After that, only the Home and Projects pages will remain, along with the instructions for uninstalling the agent ( http://www.grid.org/help/faq_uninstalling_agent.htm ).

Why?
Grid.org has completed its established mission to prove the benefits and viability of Internet-based grid computing. Grid.org was the largest and most ambitious public interest grid venture ever attempted when it was conceived – and thanks to Grid.org (and more specifically to all of you), today such a grid is no longer a novelty. Many public grids are now available, sponsored by large organizations better positioned to provide support to millions of member volunteers and the scientists who leverage their processing power. So, with the underlying technologies now well established globally in both public and private research programs, Grid.org’s goal of establishing the underlying technology has been achieved.

But what about…
We realize that over the past few months, Grid.org has made several announcements about upgrades coming in anticipation of a couple of new projects that we were working on. While we were fairly optimistic about these projects being launched, they ultimately fell through for a number of reasons. We realize that many of you had looked forward to participating in a beta program ahead of launching these projects, and we’re sorry you won’t have that opportunity.

Moving on: Where to go from here?
It’s clear from your years of loyalty to Grid.org that Internet-based research projects of this kind are important to you… and so we’re sure many of you will take your valuable resources to other projects of this kind that are ready and willing to accept you as new members.

Below are just a few of the projects we encourage you to investigate:
> World Community Grid ( http://www.worldcommunitygrid.org/ ), operated by IBM
> Distributed.net ( http://www.distributed.net/ ), operated by distributed.net
> Compute Against Cancer ( http://www.computeagainstcancer.org/ ), operated by National Cancer Institute
> Folding@Home ( http://www.stanford.edu/group/pandegroup/folding/ ), operated by Stanford University
> fightAIDS@Home ( http://fightaidsathome.scripps.edu/ ), operated by Olson Lab at Scripps Research Institute
> LHC@home ( http://athome.web.cern.ch/athome/ ), operated by CERN
> Distributed Folding ( http://www.distributedfolding.org/ ), operated by a group of partners including Hogue Bioinformatics Research Lab, Mount Sinai Hospital, and University of Toronto
> SETI@home ( http://setiathome.ssl.berkeley.edu/ ), operated by University of California at Berkeley

Also, here are a few great sites to visit to learn more about these and other projects:

> http://enterthegrid.com/
> http://gridcafe.web.cern.ch/gridcafe/gridprojects/fora.html
> http://www.ogf.org/
> http://www.grid.org.il/

Uninstalling the agent
The agent will no longer be processing work after Friday at noon, so you will want to uninstall it from your home device. Here’s how: http://www.grid.org/help/faq_uninstalling_agent.htm . Some more explicit instructions, including Troubleshooting, will be posted online Friday when Grid.org actually retires.

Last but not least
As we’ve tried to emphasize not only in this announcement but throughout our years of operations, we are fully aware of the debt of gratitude we owe to all of you, our loyal members.

The excellent work Grid.org has done, both in contributing massive research power to critical health research and in establishing this kind of research as viable, would not have been possible without your faith, efforts, and donations of compute power and goodwill. There is no superlative high enough to describe the value we place on your ongoing support for Grid.org, and so we simply say Thank you, and we hope you feel as proud as we do of the work you’ve done.

Sincerely,
The Grid.org Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Bedankt Jeroon, Alliedcomputers en Speedkikker voor de stats;
Bedankt GoT en /5 bezoekers voor de positieve reacties en de volharding bij problemen;
Bedankt 3.295 DPC leden om bij te springen wanneer een ander een dipje had;
Bedankt 53 statsposters.

Meer info over andere projecten vind je op: http://wiki.dutchpowercow...buted_Computing-projecten of hier op /5.

d:)b

Afbeeldingslocatie: http://www.sk-voest.com/grafik/applaus.gif

[ Voor 5% gewijzigd door Blue_man op 26-04-2007 20:43 ]

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Bedankt Blue-Man voor je werk als PV'er.

Bedankt allen voor de leuke tijden en tot ziens bij de andere projecten.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenza
  • Laatst online: 09:10
En dan laat je jezelf natuurlijk weg, maar jij hoort bovenaan het lijstje, dus:
Blue_man, bedankt!
Blue_man schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:39:
Bedankt Jeroon, Alliedcomputers en Speedkikker voor de stats;
Bedankt GoT en /5 bezoekers voor de positieve reacties en de volharding bij problemen;
Bedankt 3.295 DPC leden om bij te springen wanneer een ander een dipje had;
Bedankt 53 statsposters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-06 18:52
Blijft zonde dat zo'n project stopt. Hopelijk gaan we in de toekomst nog wel berichten lezen dat er iets nuttigs uit al deze data is gekomen.

Side note: leuk om te zien dat Distributed Folding weer gaat draaien 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125039

Ik sluit me aan en dank, Blue_man, Jeroon, Alliedcomputers en Speedkikker.

Ook zou ik namen willen noemen bij de members, maar .... ;) . Ik zal jullie allemaal missen.

M'n teammaatjes dank ik voor de sportiviteit, gezelligheid, babbels :P en enthousiasme.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 125039 op 27-04-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3255

Nou een mooi moment om nog een berichtje te plaatsen, het is lang geleden dat ik hier geweest ben maar ik ben door Blue_man op dit topic gewezen.

Gelijk maar even bedankje gericht aan Blue-man : Super wat je al die jaren voor dit project hebt gedaan !!!!!

Een behoorlijk abrupt einde waarbij ik me toch afvraag wat nou de echte reden is. Verder is het wel leuk om te zien dat we nog steeds 1e staan.

Iedereen succes verder en kies een mooi project uit !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Eigenlijk voelt het beetje als een anti-climax...

Maar Blue_man, statsposters, enorm bedankt mensen voor de stats en we gaan op zoek naar een ander project :)

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Laatst online: 31-05 15:04
Jammer dat het stopt. Iedereen ook bedankt die er veel voor heeft gedaan.

Wel jammer dat ze het zo kort van te voren laten weten. Anders hadden we wat leuks kunnen doen. :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo_X
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 14:01
Heel erg jammer!

Bedankt iedereen die zich hiervoor heeft ingezet! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:33
Das vandaag 8)7

Nou ja, lekker is dat :|

Op naar het volgende project :P Bedankt alle UD'ers en PV'ers en statsbakkers en en en ...... iedereen die ik nu nog vergeten ben :+

edit:
En wanneer komt de nieuwe client uit 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Witlof op 27-04-2007 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is er al een DPC team voor Compute Against Cancer (http://www.computeagainstcancer.org/learnMore.jsp) ?

Da's dan een goed alternatief (waar Grid zelf ook mee komt) en daar zou ik dan ook best aan mee willen doen.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159695

Heel erg jammer dat het stopt, het is/was een mooi project.

Blue_man, bedankt voor alle zorgen omtrent het project.
Ik hoop dat jullie allen bij DPC blijven en een nieuw mooi project kunnen vinden.
Natuurlijk ook Jeroon, Alliedcomputers en Speedkikker voor het aanleveren van de stats.
En last but not least alle leden bedankt voor jullie inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-E-R
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

E-E-R

[DPC]~NGS

Bedankt voor je inzet Blue_man!
Jammer dat een van de lichtste medische projecten stopt.

#507 @ OGR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Laatst online: 30-05 12:47
Toch een vrij abrupt einde als je het mij vraagt?

Alhoewel ik er nooit aan mee heb gedaan, is het toch jammer dat het verdwijnt. Moge alle UD deelnemers een leuk ander project vinden waar ze hun idle-cycles kunnen gaan doneren :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
ColdFusion schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:28:
Toch een vrij abrupt einde als je het mij vraagt?
Hoezo :? Een dag van te voren aangeven dat je stopt. Ondanks dat er nog niet zo lang geleden gesproken is over nieuwe clients en zo. Ik had het niet aan zien komen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

1e reactie? Belachelijk dat je een fanbase van 10.000-en mensen een dag van tevoren op de hoogte stelt dat je project stopt. Daar heb ik echt geen goed woord voor over en getuigt mijns inziens niet van veel respect naar je deelnemers. Bah :/

2e reactie. Toch een einde aan een project waarvan we dachten dat het misschien wel nooit zal eindigen. Hopelijk vinden de 100-en actieve DPC-ers een ander project binnen DPC waar hun hulp zeer gewaardeerd zal worden!

Statsbakkers, statsposters, PV-ers en alle deelnemers bedankt! Ik stel voor dat blue_man de laatste final hitparade post :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:'( Mijn allereerste DPC Clientje gaat er dus mee kappen voor eens en altijd ?? Jammer :'(

* nero355 herinnert zich nog heel goed zijn kalf dagen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Idd...mijn allereerste DPC projectje houdt er mee op.... dit was echt de eerste DPC waar ik aan mee deed....

En nou allemaal snel naar de andere projecten :P

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:43
Dit is minder.............het was een leuk project die je op bijna elke pc kon draaien en nou stopt die ineende :(

Maar ja het waren leuke jaren en natuurlijk een applausje voor blue_man en alle anderen die veel tijd en energie in dit project gestopt hebben. _/-\o_

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Nu online

Tao

DPC DE_KOMETEN

Wat anderen al gezegd hebben: jammer van die erg plotselinge aankondiging, en op zo'n 'short notice'.
Respectloos was ook wat er bij mij opkwam, maar goed.
No use crying over spilled WU's.
Ik heb acuut alle clients gestopt, en onze teamleden doen hetzelfde.
We bekijken een evt. overgang naar World Community Grid, vanwege dezelfde mogelijkheid iets tegen kanker te doen.
Ook hier greetz naar alle UD-ers en tot ziens op andere projecten. _/-\o_

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
Zonde om te horen dat 't project ermee stopt en met name de late aankondiging is dan toch wel een jammere afsluiting. Misschien staat de echte reden dan ook wel niet in het rijtje redenen, want zoiets zou je normaal gesproken toch wel langer van tevoren bespreken (zowel intern als communiceren naar buiten toe).

Anyway, het stoppen is helaas een feit.

Voor degene die door willen crunchen, en ik neem aan dat de meeste bezoekers dat toch wel willen is het misschien goed om rekening te houden met het feit dat de Stampede nog loopt. Misschien kun je het switchen naar een nieuw project nog even uitstellen en eerst helpen de Ruskies op afstand te houden.

In ieder geval succes met het vinden van een vervangend project en sterkte met het verwerken van de plotselinge klap en misschien tot ziens bij de stampede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 20:12

Marcelloz

IT dude with a beard

Hmm, geen top 100 plek voor LA.. helaas.

thanx iedereen die bij UD hard heeft geholpen aan stats, helpen, cpu-cycles etc. Op naar een volgend project

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
UD-Grid was ook mijn eerste DC project :)

Iedereen bedankt die een bijdrage heeft geleverd aan dit project, en dat zijn er veel _/-\o_
Ik hoop ook dat we alle actieve flushers terug mogen verwachten op een ander project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151618

Hehe Ik sluit me aan en dank, Blue_man, Jeroon, Alliedcomputers en Speedkikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

mars-L schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:36:
Zonde om te horen dat 't project ermee stopt en met name de late aankondiging is dan toch wel een jammere afsluiting. Misschien staat de echte reden dan ook wel niet in het rijtje redenen, want zoiets zou je normaal gesproken toch wel langer van tevoren bespreken (zowel intern als communiceren naar buiten toe).

Anyway, het stoppen is helaas een feit.

Voor degene die door willen crunchen, en ik neem aan dat de meeste bezoekers dat toch wel willen is het misschien goed om rekening te houden met het feit dat de Stampede nog loopt. Misschien kun je het switchen naar een nieuw project nog even uitstellen en eerst helpen de Ruskies op afstand te houden.

In ieder geval succes met het vinden van een vervangend project en sterkte met het verwerken van de plotselinge klap en misschien tot ziens bij de stampede.
Totdat ik een ander geschikt project gevonden heb (denk Community Grid) ga ik mijn pc's overzetten voor de stampede.
Moet dit nog bij iemand gemeld worden voor stats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Super abupt einde :?

Welk project gaan we nu aanpakken. Als we met z'n allen overswitchen naar een ander project en de team-namen gelijk houden blijven we toch nog op een leuke wijze voortbestaan.

Blue-man. Kun je een poll aanmaken?

1. http://www.worldcommunitygrid.org/
2. http://www.computeagainstcancer.org/
3. ??????

Groet,

Team TFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:23

scorpionv

This space for rent

Tsjonge jonge, ik krijg een beetje Genome@Home deja vu, dat stopte ook zomaar van de één op de andere dag. Mjah, dan maar een ander project zien te vinden.

Bedankt iedereen voor de gezelligheid en inzet!

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-06 18:10
Nee |:(

In ieder geval door naar het volgende project. Eens kijken welk O-) . Iedereen van de organisatie hartelijk bedankt!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars-L
  • Laatst online: 18-01-2024
Wolfje666 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:53:
[...]

Totdat ik een ander geschikt project gevonden heb (denk Community Grid) ga ik mijn pc's overzetten voor de stampede.
Moet dit nog bij iemand gemeld worden voor stats?
Hier kan je meer info vinden over hoe je teams kan joinen, op het moment kan er nog maar voor 1 team aangemeld worden. Ook vind je hier links naar info om de clients te installeren.
Het joinen van een team is overigens niet nodig om de punten voor DPC mee te laten tellen en output is toch het belangrijkste!
Leuk dat je mee komt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdivaneeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2024

ferdivaneeten

zo gaat dat

Tot ziens bij een ander project! Afbeeldingslocatie: http://www.actionradio.nl/images/smileys/ghehe-zwaai.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

mars-L schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:34:
[...]

Hier kan je meer info vinden over hoe je teams kan joinen, op het moment kan er nog maar voor 1 team aangemeld worden. Ook vind je hier links naar info om de clients te installeren.
Het joinen van een team is overigens niet nodig om de punten voor DPC mee te laten tellen en output is toch het belangrijkste!
Leuk dat je mee komt helpen.
Is kijken hoe dat gaat draaien op een AMD64 3700 client + ati x1600 client :D
Eventueel laptopje AMD64 Mobile 2.0ghz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 07:08
Jammer dat Grid.org stopt. Het is allemaal vrij abrupt gegaan zo te zien.
In ieder geval chapeau voor iedereen die dit project heeft gesteund! _/-\o_ Succes met het kiezen van een nieuw project. }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 10:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zo. Exit UD, welcome WorldCommunityGrid :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Laatst online: 22-06 21:45

Mist

Een gevaar op de weg

Dit is inderdaad erg plotseling en onverwacht... kun je nagaan als hier de stampede was geweest.
Je vraagt je dan toch een beetje af wat werkelijk de reden is om er nu ineens de stekker uit te trekken. Aan de andere kant kun je de clients maar beter asap laten stoppen als ze toch niks nuttigs meer doen.

Ik heb inmiddeld wat statistieken etc. van Grid.org gekopieerd/opgeslagen. Begrijp dat die ook niet lang meer beschikbaar blijven. In de laatste hitparade moeten we maar wat totalen op een rijtje zetten.

Vind het wel mooi dat het gelukt is tot het eind in de top 30 te blijven, ook al was er van mijn subteampje niks meer over. Ruim 17 jaar cpu-tijd van Our Battle, laten we hopen dat er nog wat nuttigs uitkomt. Ze zijn er iig nog altijd mee bezig.

Ook van mij dank richting iedereen die meegeholpen heeft DPC bij UD groot te maken: PV's, statsbouwers/posters en gewoon iedereen die heeft meegedaan :) 4e is misschien net buiten het podium, maar toch iets waar we trots op mogen zijn!

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Toen ik op m'n vorige werk te horen kreeg dat ik de maandag erop niet meer moest komen was ik ook eerst teleurgesteld. Na een dagje/weekend had ik echter zoiets van: 'Ander en beter'.

Awel, dat gaan we hier ook doen!

Voor het laatste greintje UD-PV-schap dat ik nog bezit: doe gauw nog mee aan de stampede. En in tussentijd beslissen we hier welk project we kunnen gaan doen.

Ik denk maar wat maar kunnen we niet als (teamloze) ex-UD-ers een eigen team opstarten?
Zie hierover: http://wiki.dutchpowercow....php/World_Community_Grid (onder 'Hoe kan ik een subteam vormen') en http://wiki.dutchpowercow...p/Folding%40Home#Subteams (onder 'een subteam maken').

Hier komtie:

Poll: Welk project gaan de ex-UD'ers doen?
D2OL
TSC
Folding@Home
Rosetta@Home
World Community Grid
Niet-medisch project

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=190464&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

OW JA gaan ze stoppen :( nou dan blijf ik wel gewoon op F@H doorgrazen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:11
Had een al een beetje een onderbuik gevoel over dit project eind verleden, en was ontevreden over de client en ondersteuning en gebrekkige communicatie van UD, heb toen bijna alle pc's al over gezet op world community grid zal nu de laatste ook nog moeten aanpassen. Maar ik wil iedereen bedanken voor hun geweldige inzet en DPC wordt genoemd als 1 van de 5 belangrijkste teams! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Blue-man,

Bedankt voor het opzetten van de poll :*)

Je hebt het over een subteam aanmaken. Bedoel je dan dat je binnen de DPC een team wilt opzetten of ernaast ?

Groet,

Team TFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
M. Mulder schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:00:
Blue-man,

Bedankt voor het opzetten van de poll :*)

Je hebt het over een subteam aanmaken. Bedoel je dan dat je binnen de DPC een team wilt opzetten of ernaast ?

Groet,

Team TFC
Een team, zoals Team TFC, maar dan met een andere naam (iets met UD in).

PS: we hebben de hoofdpagina van grid.org gehaald: http://www.grid.org/home.htm

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Mulder

M. Mulder

Dus nog steeds onder de hoede van Dutch Power Cows.

Inmiddels heb ik al een account aangemaakt bij WCG voor Team TFC en me aangeschreven bij DPC binnnen WCG.

Ik heb nog geen client geinstalleerd. Ik zal weer moeten zorgdragen voor een BULK-instakler die WCG moet gaan lveren, want er moeten >150 PC's worden voorzien van een client.

Mooi dat we in de Top 5 lijst staan op UD-Grid. ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceDok
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 16:46
Dit is inderdaad wel een heel abrupt einde zo van al een project dat heel wat jaartjes meeloopt. In april 2004 ben ik ooit ook begonnen met UD-Grid.

Wel leuk dat DPC op de FP van GRID.org staat met 3.000+ CPU jaren. d:)b

Ter info... Folding@Home met het vouwen van eiwitten is niet alleen voor Alzheimer, BSE en Parkinson maar ook voor kanker, en met resultaat zoals je hier terug kan vinden. Een kleine boost zo aan het einde van de Stampede kunnen we goed gebruiken.

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
M. Mulder schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 20:12:
Dus nog steeds onder de hoede van Dutch Power Cows.

Inmiddels heb ik al een account aangemaakt bij WCG voor Team TFC en me aangeschreven bij DPC binnnen WCG.

Ik heb nog geen client geinstalleerd. Ik zal weer moeten zorgdragen voor een BULK-instakler die WCG moet gaan lveren, want er moeten >150 PC's worden voorzien van een client.

Mooi dat we in de Top 5 lijst staan op UD-Grid. ! :*)
WCG draait ook op Boinc net als vorig jaar de stampede op Rosetta. Waarom pas je daar de bulk installer niet van aan. Ben je lekker snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

Jeeej! Ik zag ineens dat mn client niet goed werkte!
Maar dat kwam dus omdat het project gestopt is.

Wel jammer, want ik zit nu op 42.999 puntjes, totale tijd van 54 dagen, 2h, 33 m en 9 seconden. Dat komt neer op 77.913 minuten en 9 seconden of ook wel 4.674.789 seconden! :P
Gemiddeld dus ongeveer 0,5 punt per minuut.

Het was een intressant project, en ik hoop dat er echt resultaten uit zijn gekomen. En er misschien nu een iets beter geneesmiddel is de ziekte.

Bedankt voor het project DPC, en natuurlijk UD.
De mede-grazers natuurlijk ook bedankt, vooral voor de stats!

Op naar het volgende project!? }:O

WCG lijkt me erg aantrekkelijk. Ik hoor/lees het wel hoe en wat met het team.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157420 op 27-04-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik heb me aangmeld bij WCG (1 pctje al draaien) en help nu met mijn AMD64 mee met de stampede F@H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Aangezien ik een mac mini heb en een word bestand openen hem al naar de 50° graden brengt denk ik dat mijn rol hier op GoT/5 zo een beetje uitgespeeld is :(

Of toch niet volledig? Blue_man in "[Ecologyfund] Topic deel 1"

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Zijn er voor WCG ook subteamstats beschikbaar in de vorm van hitparades? Ik denk dat dat wel belangrijk is voor ons teampje. Dat we iig ook subteamstats op ons forum kunnen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Hmm vanochtend stond er nog dat er een stats update in progress was, maar ik heb niet idee dat er ergens getallen zijn opgehoogd. Ik kreeg ook geen nieuwe taak meer.

Wat ander project betreft is het voor mij op dit moment even OGR, simpelweg omdat die client al op mijn pc staat. Zal komende week eens wat rondkijken, redelijk kans dat het WCG gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 19:51

Lord_Nemesis

Wa oars?

Witlof schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:48:
Zijn er voor WCG ook subteamstats beschikbaar in de vorm van hitparades? Ik denk dat dat wel belangrijk is voor ons teampje. Dat we iig ook subteamstats op ons forum kunnen posten :)
Jazekers! op http://tadah.mine.nu/ kun je ze vinden bij WCG. Klik op het pijltje voor de teamnaam (de enige in de stats van vandaag is die van Grutte Pier)

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Nemesis op 28-04-2007 15:33 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Blueman bedankt en ik zeg Crew status !!!!! :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Laatst online: 31-05 15:04
Pim. schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:56:
eens is :)

Heeft iemand ook tijd om een artikel te schrijven voor WDO. Dan kan dat mooi geplaatst worden. Liefst met een overzicht hoe het in de jaren verlopen is enzo.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Ik schaam me dat ik dit topic nu pas zie (en dit n.a.v. een post op t.net) :-S
Het was ook mijn eerste DC project, dat ik gedurende enige tijd gedraaid heb, zelfs nog voor ik DPC kende. Wat dit betreft heeft het project zijn doel gehad, zoals velen aangaven DC via UD te leren kenne hebben.
Zoals andere ook aangeven, dat ze de aankondiging slecht 1 dag op voorhand gegeven hebben, is idd een minpunt.

Ik hoop dat alle UD'ers een goeie nieuwe thuishaven zullen vinden en uiteraard met DC blijven meedoen.
* Kristof staat ook achter het prachtig werk van blueman, en voor mijn part mag zijn DCkennis, toewijdingsvermogen etc niet weggaan met enkel een simpele 'dankjewel'. Daarom => blueman voor crewlid :D

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Blueman mag van mij zeker crewlid worden, ik steun de motie!! :)

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

Ik sluit mij volledig aan bij Kristof 2 posts hierboven. Exacte hetzelfde verhaal.

Dank voor alles, en ik ga maar eens opzoek naar iets anders.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Mooie prestaties. Ben benieuwd waar de hele flock naar toe zal verhuizen :)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• learn_more
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
jammer, dit had ik echt niet zien aankomen...

blueman en Jeroon, Alliedcomputers en Speedkikker bedankt voor de tijd die jullie erin hebben gestoken!

t was tevens mijn eerste dc project :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Pim. schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 16:56:
I second this motion :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:48

vehpol

Go Go Gadget!

X-G schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 19:31:
Mooie prestaties. Ben benieuwd waar de hele flock naar toe zal verhuizen :)
Ik hoop in ieder geval DAT alle koeien verhuizen. Dat het niet zo is dat hiermee mensen het opgeven. Zou toch zonde zijn. Ik ben, net zoals de meeste mensen als ik het zo zie in de poll, overgestapt op World Community Grid. Even snel ingelezen in de andere projecten. En dit leek mij de beste stap. Dus volg allen dit voorbeeld! (beetje reclame maken hè ;))

Kleine oproep: Ga in ieder geval iets medisch doen, en niet zoeken naar de snelste oplossing van een sudoku ofzo.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Elke keer als een project stop is het zo dat er mensen stoppen en computers die niet meer bereikbaar zijn maar nog wel de client hadden afvallen, helaas.

Dan maar weer mensen assimileren bij het nieuwe project :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:18

NightBird

DPC-Crew Coding
ik zeg: hier verder flushen!

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138731

DPC[Kattengrid]@UD-Grid was ook mijn eerste ervaring met Distributed computing.

RIP UD-GRID

Gecondoleerd Blueman! DPC's most dedicated UD-Grid supporter _/-\o_
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
  • Laatst online: 04-06 04:41
Dat meen je niet! :|
Wel dus... :(
Erg jammer om te lezen dat UD stopt... Voelt toch een beetje... raar... Nooit meer zo'n mooie blauwe pil met daarnaast een thermomether op m'n taakbalk... ;(
Maar aan alles komt een eind, dus ook aan UD... Dus ik droog mijn tranen :P en hoop dus zo veel mogelijk van jullie allemaal terug te zien op het volgend project! :)
Lieve DPC-UDers: Het waren leuke tijden; bedankt!
En Blue_man natuurlijk extra bedankt voor jouw inzet als PV! _/-\o_
Blue_man schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:44:Ik denk maar wat maar kunnen we niet als (teamloze) ex-UD-ers een eigen team opstarten?
Goed idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Ook vanuit de Oxford onderzoeksgroep is een laatste bericht op de site verschenen:
On Friday 27 April the Screensaver Project finally came to a close. The project, developed with the National Foundation for Cancer Research has run for six years and has at various times been funded by Intel, Microsoft and by IBM, but was chiefly a collaboration with United Devices Inc of Austin Texas.

It has been an enormous success, involving over 3.5 million personal computers in more than 200 countries. Only the SETI [Search for Extraterrestrial Intelligence] project has had more participants, but none has involved as much data transmission as this research.

The project built a database of billions of small drug-like molecules with known routes to synthesis. These compounds have been screened virtually to see if they might make potent inhibitors of proteins of known crystal structure and biological significance.

The chief targets have been proteins whose blockade might provide a mechanism to counteract cancer, but there were side projects aimed at drug leads against anthrax and against smallpox.

What has been achieved? Firstly on the methodological side, we have shown the viability of the virtual screening approach using a grid of personal computers. This has been adopted by a number of commercial companies.

In terms of actual predicted 'hit' molecules, those we have had synthesized and screened have shown biological activity: up to 10% of the predicted compounds being experimentally active in one specific case, which is high by industry standards. We still have many results to take forward for synthesis and testing and this is being done in collaboration with the National Foundation for Cancer Research. This aspect of the research will continue even though we are not going to be able to run new targets at present.

We would like to thank all the millions of volunteers who have given us their computer time: over 450,000 year's worth of it. Without them the project would have been impossible. With their help we have found novel leads which we hope will be taken forward for development.

Our heartfelt thanks to everyone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Aan de reacties te zien op World Community Grid gaan een hoop stallen die kant op. Men "vreest" :) al dat ze naar een Daily stat moeten ipv een weekly _O- :Y

Mijn stal is iig die kant opgegaan vanochtend.

[ Voor 13% gewijzigd door Tallguy op 01-05-2007 12:49 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 17:30
Nou zeg, ik ben op vakantie geweest en zie nu dus deze thread pas!
Toch wel even schrikken dat mijn eerste DC project ermee ophoudt :(
Ik heb erg lang 2 pc's laten grazen en mijn eindstand is 524.186 punten.
Totale CPU tijd: 2 jaar, 329 dagen, 3 uur, 49 minuten en 54 seconden :)
Bedankt Blue_man, Allied en natuurlijk Liz ;)

Nu dus nog kijken naar welk volgend project ik ga, het moet in ieder geval veel met kanker te maken hebben.

Bedankt allemaal!

_/-\o_

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PhoenixT schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:53:
Je kan eigenlijk geeneens op vakantie :+ .
En tijdens je vakantie waren de eindtotalen:
t/m 18/4-07 514.810
t/m 19/4-07 515.415
t/m 20/4-07 516.884
t/m 21/4-07 518.009
t/m 22/4-07 518.773
t/m 23/4-07 520.103
t/m 24/4-07 520.931
t/m 25/4-07 521.817
(de scores zijn excl. 15 april)

Jij ook bedankt en hopelijk kan snel je Thom weer vinden :w .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172387

PhoenixT schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:53:
Toch wel even schrikken dat mijn eerste DC project ermee ophoudt :(
Totale CPU tijd: 2 jaar, 329 dagen, 3 uur, 49 minuten en 54 seconden :)
Bedankt Blue_man, Allied en natuurlijk Liz ;)

Nu dus nog kijken naar welk volgend project ik ga, het moet in ieder geval veel met kanker te maken hebben.

Bedankt allemaal!

_/-\o_
Net terug van vakantie.......hoe is dit mogelijk? :'(

Ik wordt hier stil van.

Ik sluit me daarom aan bij PhoenixT

FlevoCow

P.S. Ik denk terug aan een fijne tijd met jullie allemaal :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172387 op 01-05-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 23:43

Yuri de Jager

Assume good intent

OK dat was het dan ;(

Dit was ook mijn eerste project. Net geen 10e plek overall, jammer. Maar inderdaad, niet getreurd, de CPU cycles kunnen nog steeds ergens anders goed worden ingezet.

Iedereen die zich heeft ingezet voor dit project, bedankt :)

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik vond het al zo gek dat me client al een tijdje niet meer kon connecten.
nu gebeurde dat wel eens meer, maar nu blijkt dat ze gewoon gestopt zijn :'(

dit hadden ze wel eens mogen communiceren, voel me toch wel een beetje afgedankt na 1.554.194
punten te hebben vergaardt, en dan in ene keer is het pats boem over...

op z'n minst een tekstregel naar de client sturen met een bedankje of iets dergelijks.

nee, valt me zwaar tegen dit van UD/Grid ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 14-05-2007 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Ehrm, de cliënt heeft een tijdlang aangegeven dat er belangrijk nieuws was en gaf ook een link daarnaartoe.

Desalnieteplus blijft ik het ook vreemd vinden dat ze de week na het aankondigen van nieuwe cliënts ineens stoppen met als mededeling dat ze hun doel hadden bereikt.

Enfin, je cpu power is welkom op andere projecten. World Community Grid is een goede opvolger waarnaartoe al vele UD'ers zijn overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Ik kwam vandaag een artikel tegen met wat meer achtergrondinfo vanuit United Devices over de reden om Grid.org te stoppen. Het is vooral een beslissing vanuit bedrijfskundig oogpunt geweest:
After commenting last week on the shutdown of Grid.org, United Devices' altruistic site featuring various volunteer projects, I received an anonymous e-mail alerting me that there was more to the site's shutdown than meets the eye. This mysterious messenger suggested that UD had laid off 90 percent of its staff and that Grid.org, like those employees, was simply a casualty of UD running out of money. Upon further investigation -- a phone call with UD president Ben Rouse -- it turns out my "Deep Throat" was right ... sort of. At the least, he wasn't entirely off-base.

As it turns out, UD did eliminate a significant portion of its sales staff (around half of it), as well some folks in the marketing and technical departments. However, these "strategic changes," as Rouse calls them, were not a matter of running out of money, but rather a move to focus the company's resources around its push toward selling "application-centric virtualization" and datacenter solutions. The sales force, he said, had been comprised of people with HPC backgrounds, and that just isn't the focus around UD anymore.

(...)

The shutdown of Grid.org, Rouse explained, was just another part of this reorganization -- although I'll bet it was a far easier decision to make. Maintaining the site was far from resource-intensive, he said, requiring a whopping one-quarter of a systems administrator, but the resources required to find good projects, build applications, etc., did begin to add up. Quite frankly, commented Rouse, Grid.org was never intended as a revenue stream, but rather as an opportunity to showcase the power of large-scale distributed computing -- which it undoubtedly did. With this in mind, it was decided to cease operations instead of spending time and money searching for the next project. Rouse said, and I concur, that those interested in volunteering their computers' resources are better off looking to IBM, for example, who, resource-wise, is in a far better position to handle this kind of an effort.
Volledige artikel op gridtoday.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40441

Ben eindelijk over de klap heen.
UD is de reden geweest dat ik door ben gegaan met DC.
Het heeft me heel wat tijd, energie en vooral een hoop lol gekost.
Om maar even niet over de stroom te spreken :-#

Graag wil ik iedereen bedanken voor het meedoen aan UD, de batles die we hebben gehad.
Mijn persoonlijke bedankjes gaan uit naar Jeroon, Blueman en naar Brilsmuf.
Dat we toch onder die smurfen gebleven zijn :'(

Wel ben ik trots om te zien dat DPC in de top stond toen het project stopte.
Want kijkent naar de teams die meededen, dat waren zeker niet de kleinste.

Nu eens kijken waar er allemaal nog UD op stond en waar iets anders op moet komen >:)

}:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hé dank je Mist. Tja het was 'op den klompen' aan te voelen tenminste wat de financiën betreft.

Ik mis dat gekke project wel hoor en zijn [puntjepuntjepuntje] members :P.

edit: hopelijk wel tot ziens, shameete!
@allied: de smufjes zijn er toch stil van.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 125039 op 14-05-2007 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Laatst online: 08:08
*meldt zich

Nou dat is nog vrij plotseling gegaan zo ineens, al waren we niet zo heel actief meer.
We hebben wel vanaf het allereerste begin meegedaan.
Jammer hoor, het is wel een heel gezellige tijd geweest, vooral in het begin toen we nog heel fanatiek waren.
Ik heb altijd heel veel plezier beleefd aan de eindemaands-flushes, en de reacties die daar altijd op kwamen. Daar is toch een tijd in gaan zitten, dat wil je niet weten 8)7 .

Ook ik ga dus mensen bedanken, de altijd positief ingestelde Bleu_man die de boel bij elkaar heeft gehouden in slechte tijden, en natuurlijk ook allied, waar we eigenlijk altijd mee streden voor een zo hoog mogelijke klassering. (lekker gewonnen :P )

BoGoH is voor ons altijd onbereikbaar gebleven maar bij de prutsertjes had ik nog altijd zoiets van misschien pakken we die nog wel eens terug 8) .
Maar we hebben wel het megaflush klassement (met overmacht) gewonnen, toch nog iets.

Verder alle statsposters natuurlijk bedankt trenza, Jeroon, Liz etc.ook voor de mooie stats.

We doen nog een klein beetje rc5 bij team bvd zoals we altijd al gedaan hebben, ik zal eens kijken of ik nog op (zeer) bescheiden schaal een nieuw projectje ga doen zoals dat world community of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Mooi om te zien dat 'oude' vaandeldragers van dit project, brilsmurf en Allied, nog even hun snuit laten zien. Bedankt voor jullie inzet heren!

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40441

brilsmurf schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 00:21:
*meldt zich

Nou dat is nog vrij plotseling gegaan zo ineens, al waren we niet zo heel actief meer.
We hebben wel vanaf het allereerste begin meegedaan.
Jammer hoor, het is wel een heel gezellige tijd geweest, vooral in het begin toen we nog heel fanatiek waren.
Ik heb altijd heel veel plezier beleefd aan de eindemaands-flushes, en de reacties die daar altijd op kwamen. Daar is toch een tijd in gaan zitten, dat wil je niet weten 8)7 .

Ook ik ga dus mensen bedanken, de altijd positief ingestelde Bleu_man die de boel bij elkaar heeft gehouden in slechte tijden, en natuurlijk ook allied, waar we eigenlijk altijd mee streden voor een zo hoog mogelijke klassering. (lekker gewonnen :P )

BoGoH is voor ons altijd onbereikbaar gebleven maar bij de prutsertjes had ik nog altijd zoiets van misschien pakken we die nog wel eens terug 8) .
Maar we hebben wel het megaflush klassement (met overmacht) gewonnen, toch nog iets.

Verder alle statsposters natuurlijk bedankt trenza, Jeroon, Liz etc.ook voor de mooie stats.

We doen nog een klein beetje rc5 bij team bvd zoals we altijd al gedaan hebben, ik zal eens kijken of ik nog op (zeer) bescheiden schaal een nieuw projectje ga doen zoals dat world community of zo.
Laat even weten waar jullie heen gaa, kunnen we eens kijken wat er gebeurd als we samen beginnen aan een project >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145681

Je kan ook gewoon nog eens op ons forum langskomen Allied, en zien waar we nu allemaal mee bezig zijn / waar we nog wat extra power hard kunnen gebruiken
Pagina: 1