Voorgeschiedenis
In een grijs verleden (maart 2002) heeft m'n moeder een laptop gekocht. Na vijf jaar trouwe dienst heeft de batterij de geest gegeven en bij gebrek aan tijd om het te repareren van mij heeft ze een nieuwe laptop gekocht. Lief als ze is mocht ik extra gratisch de ouwe hebben.
Op aanraden van de Paradigit (waardie dus gekocht is) hebben we een nieuwe accu besteld. Helaas niet een origineel, aangezien die niet meer te krijgen waren.
Probleem
De accu laadt niet meer op. Als de netstroom er vanaf gehaald wordt gaat het ding na enkele tellen genadeloos onderuit. Niet eens hibernate. Het is zelfs zo idioot dat windows niet eens door heeft dat het van een ernstige fout hersteld is
Ook blijft het accustatus lampje rood knipperen (om aan te geven dat een kritiek niveau bereikt is), zelfs al hangtie aan de netstroom. Dit terwijl windows van mening is dat de batterij op 100% opgeladen is.
Bij een poging tot opstarten op de accu hoor je de hardeschijf opspinnen en dan gaatie uit.
Specs
Intel Celeron (Tualatin) 1200MHz
256MB ram
onboard videokaart
cd-rom
floppy
van de nieuwe batterij:
li-ion accu, herlaadbaar op 14.8V met 4400mAh
de oude heb ik helaas niet hier, maar ik vertrouw er op dat ze de juiste informatie gegeven hebben om een nieuwe aan te schaffen.
UTFS! enzo
Jup, been there done that.....
Google leverde o.a. dit op:
• Laptop accu probleem
• packardbell website
• http://www.expansys.com/ft.aspx?i=115119&thread=1
• http://forum.pcmweb.nl/archive/index.php/t-8033.html
De GoT-search leverde o.a. deze topics op:
Probleem laptop ( help )
[Laptop] Batterij wil niet meer laden
Batterijproblemen? Of toch iets anders?
Laptop op batterij: crash
Probleem accu laptop Toshiba
Laptop stuk of Accu?
Helaas geven alle searchresultaten (zowel Google als GoT) niets nuttigs.
Zoals in meerdere van de resultaten aangegeven wordt kan het om slechte contacten gaan, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat zou moeten controleren. De laptop open maken zal namelijk niet gaan, aangezien ik daar niet het juiste gereedschap voor heb. Mijn schroevendraaiers zijn te dik
Ook de de accu in de diepvries leggen gaat niet zo één, twee, drie aangezien ik geen diepvries heb.
Dus...
Wat is er mis met mijn laptop (batterij) en hoe kan ik dit oplossen?
In een grijs verleden (maart 2002) heeft m'n moeder een laptop gekocht. Na vijf jaar trouwe dienst heeft de batterij de geest gegeven en bij gebrek aan tijd om het te repareren van mij heeft ze een nieuwe laptop gekocht. Lief als ze is mocht ik extra gratisch de ouwe hebben.
Op aanraden van de Paradigit (waardie dus gekocht is) hebben we een nieuwe accu besteld. Helaas niet een origineel, aangezien die niet meer te krijgen waren.
Probleem
De accu laadt niet meer op. Als de netstroom er vanaf gehaald wordt gaat het ding na enkele tellen genadeloos onderuit. Niet eens hibernate. Het is zelfs zo idioot dat windows niet eens door heeft dat het van een ernstige fout hersteld is
Ook blijft het accustatus lampje rood knipperen (om aan te geven dat een kritiek niveau bereikt is), zelfs al hangtie aan de netstroom. Dit terwijl windows van mening is dat de batterij op 100% opgeladen is.
Bij een poging tot opstarten op de accu hoor je de hardeschijf opspinnen en dan gaatie uit.
Specs
Intel Celeron (Tualatin) 1200MHz
256MB ram
onboard videokaart
cd-rom
floppy
van de nieuwe batterij:
li-ion accu, herlaadbaar op 14.8V met 4400mAh
de oude heb ik helaas niet hier, maar ik vertrouw er op dat ze de juiste informatie gegeven hebben om een nieuwe aan te schaffen.
UTFS! enzo
Jup, been there done that.....
Google leverde o.a. dit op:
• Laptop accu probleem
• packardbell website
• http://www.expansys.com/ft.aspx?i=115119&thread=1
• http://forum.pcmweb.nl/archive/index.php/t-8033.html
De GoT-search leverde o.a. deze topics op:
Probleem laptop ( help )
[Laptop] Batterij wil niet meer laden
Batterijproblemen? Of toch iets anders?
Laptop op batterij: crash
Probleem accu laptop Toshiba
Laptop stuk of Accu?
Helaas geven alle searchresultaten (zowel Google als GoT) niets nuttigs.
Zoals in meerdere van de resultaten aangegeven wordt kan het om slechte contacten gaan, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat zou moeten controleren. De laptop open maken zal namelijk niet gaan, aangezien ik daar niet het juiste gereedschap voor heb. Mijn schroevendraaiers zijn te dik
Ook de de accu in de diepvries leggen gaat niet zo één, twee, drie aangezien ik geen diepvries heb.
Dus...
Wat is er mis met mijn laptop (batterij) en hoe kan ik dit oplossen?